Tabak en de Nederlandse douane

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Re: Tabak uit de VS & Douane?

Bericht door superpelic »

Als het gelukt was had je het wel aan een spotprijsje..
Maar moet jij niet meedoen aan de boycot van cuba?
“If you are going through hell, keep going.”

Winslow Collector

Re: Tabak uit de VS & Douane?

Bericht door Winslow Collector »

superpelic schreef:Als het gelukt was had je het wel aan een spotprijsje..
Maar moet jij niet meedoen aan de boycot van cuba?
Inderdaad een spotprijsje (ja, nu even niet, natuurlijk, maar als het gelukt was wel).
En in principe heb je gelijk wat die boycot betreft. Maar ik ben drukker bezig om Nederland te boycotten (vandaar geen accijns en BTW door die sigaren via Cigar Terminal te bestellen) en ons regime verschilt niet veel meer met het communisme van Cuba. :wink: Helaas is het zo, dat wanneer ik alle landen met (in mijn ogen) a-morele politieke systemen zou moeten boycotten, ik niets meer zou kunnen kopen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Tabak uit de VS & Douane?

Bericht door Mus »

Mits op tijd geboekt kost een retourticket Schiphol-Basel bij de KLM 109 euro inclusief boekingskosten; zover ik kan zien is de retourvlucht dan niet op dezelfde dag dus daar komt dan nog een hotelovernachting bij. Je sigaren worden dan wel iets duurder, maar ze zijn dan nog altijd een stuk goedkoper dan in Nederland, je loopt niet het gevaar dat Hare Majesteits tollenaars je sigaren in beslag nemen en je bent er eens even uit.

Tip: eet niet te zwaar voor vertrek, een Boeing 737 zwabbert nogal.

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Re: Tabak uit de VS & Douane?

Bericht door superpelic »

Winslow Collector schreef:
superpelic schreef:Als het gelukt was had je het wel aan een spotprijsje..
Maar moet jij niet meedoen aan de boycot van cuba?
Inderdaad een spotprijsje (ja, nu even niet, natuurlijk, maar als het gelukt was wel).
En in principe heb je gelijk wat die boycot betreft. Maar ik ben drukker bezig om Nederland te boycotten (vandaar geen accijns en BTW door die sigaren via Cigar Terminal te bestellen) en ons regime verschilt niet veel meer met het communisme van Cuba. :wink: Helaas is het zo, dat wanneer ik alle landen met (in mijn ogen) a-morele politieke systemen zou moeten boycotten, ik niets meer zou kunnen kopen. :mrgreen:

Zou je dan niet beter zelf land kopen...of beter veroveren...daar tabak kweken en je eigen sigaren rollen..voor eigen gebruik... :mrgreen:
“If you are going through hell, keep going.”

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door Peregrijn »

Nekker: deze post en die daarop volgen zijn afgesplitst uit een ander onderwerp. Vandaar het wat vreemde verloop.

Leuk innitiatief Geloof! Ook ik duik vandaag even de website van huis Verloo op voor een boodschappenlijsjte en laat het je dan weten :D Hoe dan ook leuk dat je ook komt in Maart!

@Eli: Jarnogab heeft me ook gevraagd of ie mee mag bestellen in de States dus denk dat ik er t.z.t maar eens draadje van maak hier op het forum zodat er meer forumleden mee kunnen doen :D Spreekt natuurlijk voor zich dat de buurman daar ook bij hoort!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door Eliminator »

Peregrijn schreef:@Eli: Jarnogab heeft me ook gevraagd of ie mee mag bestellen in de States dus denk dat ik er t.z.t maar eens draadje van maak hier op het forum zodat er meer forumleden mee kunnen doen :D Spreekt natuurlijk voor zich dat de buurman daar ook bij hoort!

Lijkt op een goed plan, hou er alleen wel rekening mee, als dit soort bestellingen via de post gaan ipv 'hand tot hand', dat hoe groter de bestelling, hoe groter de kans dat de douane je pakketje onderschept,.... bij bestellingen uit het buitenland kun je beter (ondanks de verzendkosten) meerdere kleine pakketjes laten versturen dan één grote !
Afbeelding

Geloof

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door Geloof »

Gaat niet per post, ga het gewoon even persoonlijk inkopen daar, en als het meer dan twee kilo word dan rijd ik gewoon met drie man naar Antwerpen.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door Luys »

Geloof schreef:Gaat niet per post, ga het gewoon even persoonlijk inkopen daar, en als het meer dan twee kilo word dan rijd ik gewoon met drie man naar Antwerpen.
Ik vermoed dat Eli doelt op de groepsaankoop van Jarnograb in Amerika. Dan is het wel een issue!
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door hagar666 »

Luys schreef:
Geloof schreef:Gaat niet per post, ga het gewoon even persoonlijk inkopen daar, en als het meer dan twee kilo word dan rijd ik gewoon met drie man naar Antwerpen.
Ik vermoed dat Eli doelt op de groepsaankoop van Jarnograb in Amerika. Dan is het wel een issue!
Dat vermoeden heb ik ook...sterker nog weet het haast zeker aangezien ik het laatst nog met hem heb gehad over buitenlandse bestellingen.
De douane is en blijft een struikelblokje wat betreft invoeren van tabak. ;-)
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door Luys »

hagar666 schreef:
Luys schreef:
Geloof schreef:Gaat niet per post, ga het gewoon even persoonlijk inkopen daar, en als het meer dan twee kilo word dan rijd ik gewoon met drie man naar Antwerpen.
Ik vermoed dat Eli doelt op de groepsaankoop van Jarnograb in Amerika. Dan is het wel een issue!
Dat vermoeden heb ik ook...sterker nog weet het haast zeker aangezien ik het laatst nog met hem heb gehad over buitenlandse bestellingen.
De douane is en blijft een struikelblokje wat betreft invoeren van tabak. ;-)
Yup! Twee zaken die ze wat mij betreft direct mogen afschaffen: douane en accijns :)
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door hagar666 »

Luys schreef:
hagar666 schreef:
Luys schreef:
Geloof schreef:Gaat niet per post, ga het gewoon even persoonlijk inkopen daar, en als het meer dan twee kilo word dan rijd ik gewoon met drie man naar Antwerpen.
Ik vermoed dat Eli doelt op de groepsaankoop van Jarnograb in Amerika. Dan is het wel een issue!
Dat vermoeden heb ik ook...sterker nog weet het haast zeker aangezien ik het laatst nog met hem heb gehad over buitenlandse bestellingen.
De douane is en blijft een struikelblokje wat betreft invoeren van tabak. ;-)
Yup! Twee zaken die ze wat mij betreft direct mogen afschaffen: douane en accijns :)
Jeps.... over geldverslindend instituut gesproken..... de douane....
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door Eliminator »

De heren hebben het bij het juiste eind, doelde inderdaad op een groepsaankoop in de States :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door jarnogab »

Ik heb inderdaad na de aanschaf van de LOTR tabakken in een groepsaankoop een paar weken later een fijn presentje van de douane ontvangen.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door Peregrijn »

Ahaa, tja dat verandert de zaak wel een beetje. Dan is een groeps aankoop t.z.t misschien niet hèèl slim helaas :( Dan de bestellingen inderdaad maar klein houden en niet te regelmatig. :-T
Afbeelding

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door AlbertE »

jarnogab schreef:Ik heb inderdaad na de aanschaf van de LOTR tabakken in een groepsaankoop een paar weken later een fijn presentje van de douane ontvangen.
Het vervelende bij tabak (tenminste bij verzending naar Nederland) is dat je geen presentje krijgt (dat is vervelend, maar nog overheen te komen), maar je krijgt niks. Tabak zonder Nederlandse accijnszegel wordt in beslag genomen.

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door Peregrijn »

AlbertE schreef:
jarnogab schreef:Ik heb inderdaad na de aanschaf van de LOTR tabakken in een groepsaankoop een paar weken later een fijn presentje van de douane ontvangen.
Het vervelende bij tabak (tenminste bij verzending naar Nederland) is dat je geen presentje krijgt (dat is vervelend, maar nog overheen te komen), maar je krijgt niks. Tabak zonder Nederlandse accijnszegel wordt in beslag genomen.
Het is inderdaad risicovol het kan geld kosten en helemaal niets opleveren! Maar heb onlangs een bestelling gedaan en die is toch keurig netjes aangekomen en zonder douane toeslag. Nou was dat een bestelling van in totaal 200g tabak en de verkoper had er een andere naam aan gegeven, dus het zal ook van de hoeveelheid afhangen en of dat je de pech hebt er uit gepikt te worden voor controle (Ze maken never nooit al die pakjes open)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door jarnogab »

Peregrijn schreef:
AlbertE schreef:
jarnogab schreef:Ik heb inderdaad na de aanschaf van de LOTR tabakken in een groepsaankoop een paar weken later een fijn presentje van de douane ontvangen.
Het vervelende bij tabak (tenminste bij verzending naar Nederland) is dat je geen presentje krijgt (dat is vervelend, maar nog overheen te komen), maar je krijgt niks. Tabak zonder Nederlandse accijnszegel wordt in beslag genomen.
Het is inderdaad risicovol het kan geld kosten en helemaal niets opleveren! Maar heb onlangs een bestelling gedaan en die is toch keurig netjes aangekomen en zonder douane toeslag. Nou was dat een bestelling van in totaal 200g tabak en de verkoper had er een andere naam aan gegeven, dus het zal ook van de hoeveelheid afhangen en of dat je de pech hebt er uit gepikt te worden voor controle (Ze maken never nooit al die pakjes open)

Bij Just for Him wilden ze dit niet doen, ondanks mijn vraag. Maar je kan het inderdaad maar vragen aan de verkoper en geluk hebben.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door Peregrijn »

jarnogab schreef:
Peregrijn schreef:
AlbertE schreef:
jarnogab schreef:Ik heb inderdaad na de aanschaf van de LOTR tabakken in een groepsaankoop een paar weken later een fijn presentje van de douane ontvangen.
Het vervelende bij tabak (tenminste bij verzending naar Nederland) is dat je geen presentje krijgt (dat is vervelend, maar nog overheen te komen), maar je krijgt niks. Tabak zonder Nederlandse accijnszegel wordt in beslag genomen.
Het is inderdaad risicovol het kan geld kosten en helemaal niets opleveren! Maar heb onlangs een bestelling gedaan en die is toch keurig netjes aangekomen en zonder douane toeslag. Nou was dat een bestelling van in totaal 200g tabak en de verkoper had er een andere naam aan gegeven, dus het zal ook van de hoeveelheid afhangen en of dat je de pech hebt er uit gepikt te worden voor controle (Ze maken never nooit al die pakjes open)

Bij Just for Him wilden ze dit niet doen, ondanks mijn vraag. Maar je kan het inderdaad maar vragen aan de verkoper en geluk hebben.
Het is voor jou vervelend genoeg denk ik Jarnogab! 4noggins deed het zonder dat ik er om gevraagd had, ik las pas na het bestellen hier op het forum wat de gevolgen konden zijn :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Rotterdams Pijprokers Gezelschap

Bericht door Arno »

Peregrijn schreef:
jarnogab schreef:
Peregrijn schreef:
AlbertE schreef: Het vervelende bij tabak (tenminste bij verzending naar Nederland) is dat je geen presentje krijgt (dat is vervelend, maar nog overheen te komen), maar je krijgt niks. Tabak zonder Nederlandse accijnszegel wordt in beslag genomen.
Het is inderdaad risicovol het kan geld kosten en helemaal niets opleveren! Maar heb onlangs een bestelling gedaan en die is toch keurig netjes aangekomen en zonder douane toeslag. Nou was dat een bestelling van in totaal 200g tabak en de verkoper had er een andere naam aan gegeven, dus het zal ook van de hoeveelheid afhangen en of dat je de pech hebt er uit gepikt te worden voor controle (Ze maken never nooit al die pakjes open)

Bij Just for Him wilden ze dit niet doen, ondanks mijn vraag. Maar je kan het inderdaad maar vragen aan de verkoper en geluk hebben.
Het is voor jou vervelend genoeg denk ik Jarnogab! 4noggins deed het zonder dat ik er om gevraagd had, ik las pas na het bestellen hier op het forum wat de gevolgen konden zijn :oops:
Kwestie van goed tabakszaken opvoeden :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Tabak uit de VS & Douane?

Bericht door Eliminator »

Thanks Nekker !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Tabak uit de VS & Douane?

Bericht door Peregrijn »

Dank Nekker!

@Arno: Je hebt ze bij 4noggins zeker goed opgevoed dan! :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Tabak uit de VS & Douane?

Bericht door Arno »

Peregrijn schreef:Dank Nekker!

@Arno: Je hebt ze bij 4noggins zeker goed opgevoed dan! :mrgreen:
Ik en anderen :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Tabak uit de VS & Douane?

Bericht door Martin Romijn »

Rich van 4noggins heeft wat dat betreft al jaren een goede ruputatie...
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Godfrey59

Importeren tabak

Bericht door Godfrey59 »

Ergens in 2009 heeft men mij iets toegestuurt ivm import van tabak en na lang zoeken toch gevonden daar ik het ook al eens op een ander forum geplaatst had.

A)geen invoerheffing indien er een eur1 certificaat is afgegeven. Zonder dit certificaat 74,5% heffing!!!

B)De accijnskosten zijn minimaal 56,81 euro per kilogram!!!!! Men gaat uit van een kilo verkoopprijs van 110 euro en de accijns heeft 2 delen. Het ene deel is 17,84% van 110 euro per kg en het andere deel 37,19% van 110 euro per kg. Dus in geld 19,62 euro per kg en 40,91 euro per kg is samen € 60,53 accijns. Het verschil tussen het minimum van 56,81 en 60,53 (op basis van kiloprijs 110) impliceert m.i. dat er een lagere verkoopprijs dan 110 mogelijk is in de accijnsberekening.

C)Er moeten accijnszegels op de verpakkingen. Als die niet al erop komen in productieland, dan moet je een vergunning aanvragen om accijnszegels te mogen plakken.
21% btw

Godfrey
Laatst gewijzigd door Godfrey59 op 04 apr 2013 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Importeren tabak

Bericht door Bananabox-Ninja »

Is een Eur1 de tegenhanger van de EXA?
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Importeren tabak

Bericht door Paasei »

EXA is een douanedocument, de exportaangifte.

Eur1 is een certificaat dat bij de (in dit geval import-)aangifte moet gevoegd worden om korting of vrijstelling te krijgen van invoerrechten.
Leverancier moet dit certificaat bij de zending voegen, hij moet dit plaatselijk aanvragen, maar het land van oorsprong moet een overeenkomst hebben dienaangaande met de EU.

Ik denk (maar ben niet zeker) dat er voor tabak geen Eur1 meer wordt gegeven of aanvaard.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Importeren tabak

Bericht door Bananabox-Ninja »

Paasei schreef:EXA is een douanedocument, de exportaangifte.
Daarom vroeg ik ook of het de tegenhanger was :)

Maar kennelijk niet dus, de term komt me zo bekend voor maar ik heb hem zelf al jaren niet meer langs zien komen.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Importeren tabak

Bericht door Paasei »

Juist, ik bedoelde dus dat het niet echt een tegenhanger is : het een is een douane-aangifte, het ander een certificaat dat je toevoegt bij de douane-aangifte.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Importeren tabak

Bericht door Bananabox-Ninja »

@Paasei: Helder

On topic: Wow je vraagt je dan nog af of je überhaupt wel winst draait op tabak. (herinnert zich een opmerking van Antonius in Leerdam) Huh, dus niet.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Overactieve douane?

Bericht door dinck »

Ik heb de afgelopen weken enkele pijpen via eBay uit de VS gekocht. Normaal gesproken gaat de verzending probleemloos, meestal heb ik de spullen binnen een week al thuis. De pijpen zijn echter al veel langer onderweg. Gisteren en vandaag kreeg ik twee pakjes waar BTW bij invoer werd geheven, daarnaast natuurlijk ook inklaringskosten. De pijpen kostten niet veel, omgerekend € 32 en € 38 en de BTW valt dus nog wel mee, maar met de inklaringskosten erbij zat ik per zending toch boven € 20! Nu zijn die pakjes van particulieren afkomstig, ze hebben alleen heel netjes voor de USPS de waarde gedeclareerd (is denk ik bij eBay verplicht).

Zoals gezegd, ik heb in het verleden veel vaker inkopen uit de VS gedaan (CD's, LP's, onderdelen en gereedschappen) maar voor zulke lage bedragen heb ik nog nooit eerder extra kosten gehad.

Ik speelde met de gedachte wat tabak in te slaan bij 4noggins, maar gezien deze ervaring krijg ik even koude voeten...

franz
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Plaats reactie