Tabak en de Nederlandse douane

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Internetaankopen van tabak en de douane

Bericht door metaltommy »

misschien een handig linkje voor het invoeren en wat het al dan niet zou kunnen kosten.

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Thanx voor deze tip.
Afbeelding

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

Practische tips in deze verkrijgbaar bij yours truely tijdens aankomende samenzwering in Zutphen...
Kwestie van ervaringsdeskundig zijn qua materie onder desbetreffende loep!
Bij het KCT in Roosendaal leren ze je heel veel op allerlei gebied...
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Tabaksproducten (bijvoorbeeld sigaretten, sigaren en tabak) mag u alleen naar Nederland laten brengen als daarop Nederlandse accijnszegels zitten. Dat is bij kopen via internet of postorderbedrijf meestal niet zo. Tabaksproducten die zonder Nederlands accijnszegel in Nederland aankomen neemt de Douane in beslag. Ga dus niet in op e-mails waarin de leverancier de tabaksproducten aanbiedt tegen een (veel) lagere prijs dan normaal in Nederland.
Bron: http://www.douane.nl/particulier/intern ... en-01.html

Als je goedkoop wilt roken moet je dus douanier worden?

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Gisteren bij twee verschillende Duitse internetsite's tabak besteld, te weten: Danpipe.de & cigarre24.de, Danpipe heb ik nog niets van vernomen (naast de automatische bevestiging) en ga ervan uit dat die bestelling gewoon binnen komt, maar van cigarre24.de kreeg ik vandaag een mail dat de creditcard boeking terug gestort wordt en de bestelling gecancelled omdat ze niet naar Nederland mogen exporteren !

Weet iemand waar deze verschillen vandaan komen ?
Komt m'n bestelling van danpipe nu wel voor elkaar en is het 'niet exporteren' een eigen keuze of is het vanuit Duitsland altijd een probleem ?

Baal een beetje want nu komen er wel drie tabaksoorten niet aan die hier niet, of toch in ieder geval heel lastig, te krijgen zijn, snetver !

(te weten : Mc Lintock - Rednut Mixture, Mac Baren - Green Velvet, Radford´s - Sundays Fantasy) :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Misschien is cigarre24.de al eens betrapt op het tegen de regels in exporteren/importeren van tabak en willen ze niet het risico lopen dat ze nogmaals betrapt worden met alle justitiële maatregelen van dien?

Misschien denken ze bij danpipe.de "Omzet is omzet, en ook al neemt de Nederlandse douane het hele spul in beslag, wij hebben ons geld dan toch al binnen"?

Als je het zelf in Duitsland gaat halen mag het ineens wél, tot 1 kilo tabak zelfs volgens de site van de Belastingdienst.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Eliminator schreef:
(te weten : Mc Lintock - Rednut Mixture, Mac Baren - Green Velvet, Radford´s - Sundays Fantasy) :(
Radford's Sunday Fantasy te verkrijgen bij tobaccoshop.nl
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

jarnogab schreef:
Eliminator schreef:
(te weten : Mc Lintock - Rednut Mixture, Mac Baren - Green Velvet, Radford´s - Sundays Fantasy) :(
Radford's Sunday Fantasy te verkrijgen bij tobaccoshop.nl
I know, heb er al meerdere gevonden waar er 1 of 2 te koop zijn, maar zoek nog even door naar een shop waar ze alle 3 te koop zijn (dit ivm verzendkosten)
thanks voor de tip


*bij Peter Heinrichs hebben ze de Velvet en Sundays Fantasy weer wel,... en de rednut niet,.... grrrr*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Mus schreef:Misschien is cigarre24.de al eens betrapt op het tegen de regels in exporteren/importeren van tabak en willen ze niet het risico lopen dat ze nogmaals betrapt worden met alle justitiële maatregelen van dien?

Misschien denken ze bij danpipe.de "Omzet is omzet, en ook al neemt de Nederlandse douane het hele spul in beslag, wij hebben ons geld dan toch al binnen"?

Als je het zelf in Duitsland gaat halen mag het ineens wél, tot 1 kilo tabak zelfs volgens de site van de Belastingdienst.
Ik denk dat er een andere reden is (welke weet ik niet). Genoeg Duitse en Engelse websites die tabak rondsturen binnen de EU, het mag weldegelijk, slechts enkele doen moeilijk.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Paasei schreef:Genoeg Duitse en Engelse websites die tabak rondsturen binnen de EU, het mag weldegelijk, slechts enkele doen moeilijk.
de Belastingdienst schreef:Tabaksproducten (bijvoorbeeld sigaretten, sigaren en tabak) mag u alleen naar Nederland laten brengen als daarop Nederlandse accijnszegels zitten. Dat is bij kopen via internet of postorderbedrijf meestal niet zo. Tabaksproducten die zonder Nederlands accijnszegel in Nederland aankomen neemt de Douane in beslag. Ga dus niet in op e-mails waarin de leverancier de tabaksproducten aanbiedt tegen een (veel) lagere prijs dan normaal in Nederland.
(Bron: http://www.douane.nl/particulier/intern ... en-01.html)
Volgens deze tekst zou het invoeren in Nederland niet toegestaan zijn, maar ik weet dus niet of er in bijvoorbeeld Duitsland of Engeland regels zijn die het uitvoeren naar Nederland (of een ander land) verbieden.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Sterk.

Ik denk dat de belastingsdienst je initiele vraag verkeerd heeft verstaan.
Als je het hebt over invoeren, dan is dat van buiten de EU, en dan zijn er allerlei regels.
BINNEN de EU hangen er al zegels op, zij het Duitse bijvoorbeel, en kan er geen probleem zijn tenzij je misschien over bepaalde gewichten gaat.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

GRRRR,.... dan hoop ik maar dat het goed gaat met m'n bestelling van Danpipe anders heb ik anderhalve mijer in eurie's naar de Oosterburen gebracht zonder er iets voor te krijgen,.... *ik vond die fiets van m'n opa wel genoeg eigenlijk* :wink: :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Geen idee of dat nu nog is, maar eind jaren '90 verzond Heinrichs geen tabak naar Nederland, gewoon omdat het nogal een papier-rompslomp voor hen was. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Maar er mag tabak binnen de eu verzonden worden, en er zijn ook genoeg zaken die dat wel doen. Danpipe stuurt gewoon tabak op.

Ik ken wel veel voorbeelden met gedoe bij de douane, maar al die gevallen die ik ken hadden te maken met verzending van buiten de EU landen (let op, dus ook Zwitserland), en nooit met verzendingen binnen de EU. Het gedoe betrof doorgaans bijbetalen.
Laatst gewijzigd door janneman op 15 mar 2011 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

bij deze toch al redelijk wat besteld en zonder problemen aangekregen.
http://www.annonces.de/
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Ik heb inmiddels contact gehad met de Belastingdienst. Zij verwezen me door naar de Belastingtelefoon Douane, waar men mij meedeelde:

Per postorder kopen van tabak uit het buitenland is niet toegestaan, ook niet vanuit een EU- of Beneluxland, omdat ze dan niet kunnen controleren of het voor persoonlijk gebruik of voor commerciële doeleinden is.
Tabak zonder Nederlandse accijnszegels wordt zonder uitzondering in beslag genomen.
• Wat wél mag is het zelf in het buitenland kopen en dan meenemen naar Nederland, zij het met enige beperkingen (zie de links hieronder), omdat dan wel te controleren is dat het niet voor commerciële doeleinden wordt ingevoerd.

Belastingdienst Douane: Tabak invoeren vanuit een EU-land
Belastingdienst Douane: Tabak invoeren vanuit een niet-EU-land
Belastingdienst Douane: EU-landen en niet-EU-landen
• Belastingtelefoon Douane: 0800-0143 (gratis nummer); maandag t/m donderdag 08:00-20:00, vrijdag 08:00-17:00.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Bedankt Mus,... je hebt m'n nachten er niet rustiger op gemaakt,... het zal toch niet zo zijn dat 150 euro door de wc gespoelt is :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Als ik lees op welke schaal de forumleden zich schuldig maken aan smokkelen, dan kan ik alleen maar concluderen dat de pakkans vrij klein is. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken. :wink:

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Mmmm,... en nu maar hopen,...

@ de mensen die wel eens bij Danpipe hebben besteld, hoe lang duurd het gemiddeld voordat het pakketje op de mat valt ?
(weet ik een beetje wanneer ik me druk moet gaan maken)
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Mus schreef:Ik heb inmiddels contact gehad met de Belastingdienst. Zij verwezen me door naar de Belastingtelefoon Douane, waar men mij meedeelde:

Per postorder kopen van tabak uit het buitenland is niet toegestaan, ook niet vanuit een EU- of Beneluxland, omdat ze dan niet kunnen controleren of het voor persoonlijk gebruik of voor commerciële doeleinden is.
Tabak zonder Nederlandse accijnszegels wordt zonder uitzondering in beslag genomen.
• Wat wél mag is het zelf in het buitenland kopen en dan meenemen naar Nederland, zij het met enige beperkingen (zie de links hieronder), omdat dan wel te controleren is dat het niet voor commerciële doeleinden wordt ingevoerd.

Belastingdienst Douane: Tabak invoeren vanuit een EU-land
Belastingdienst Douane: Tabak invoeren vanuit een niet-EU-land
Belastingdienst Douane: EU-landen en niet-EU-landen
• Belastingtelefoon Douane: 0800-0143 (gratis nummer); maandag t/m donderdag 08:00-20:00, vrijdag 08:00-17:00.
Aaaarghhh!

Afbeelding

Weer zo'n staaltje banaal en kneuterig machtsmisbruik. Wat een ongelofelijke belachelijke onzin!!! Het begint nu vrijwel dagelijks te worden dat ik voelbaar met een staatsrechtelijke absurditeit geconfronteerd wordt!

Overigens weet ik er niets van, dat pakketten vanuit Engeland, Duitsland, Be..Lux de douane passeren, het gaat meestal zo vlot dat het lijkt of het rechtstreeks hierheen getuft wordt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

De doctor heeft het al gezegd :
Post uit de Eu gaat gewoon niet langs douane, dus vraag ik me af hoe ze het zouden kunnen weten.
Ik laat het niet aan mijn hart komen en bestel gewoon als ik er zin in heb.


edit...
Ik bedenk net dat we het best hierbij houden en de belastingsdienst niet meer contacteren... we zouden ze op ideetjes kunnen brengen.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Paasei schreef: Ik bedenk net dat we het best hierbij houden en de belastingsdienst niet meer contacteren... we zouden ze op ideetjes kunnen brengen.
+ 1
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Eens, dit was een "grensgeval" zullen we maar zeggen.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

drfretboard schreef:Weer zo'n staaltje banaal en kneuterig machtsmisbruik. Wat een ongelofelijke belachelijke onzin!!! Het begint nu vrijwel dagelijks te worden dat ik voelbaar met een staatsrechtelijke absurditeit geconfronteerd wordt!
Wat de medewerker van de Belastingtelefoon Douane me vertelde, namelijk dat ze bij postzendingen niet kunnen controleren of het voor persoonlijk gebruik of voor de handel is, kan ik begrijpen. Ze kunnen namelijk niet zien hoeveel pakketten je ontvangt (en dus hoeveel tabak je koopt).

Als je zelf de (Duitse of Belgische) grens oversteekt mag je een bepaalde hoeveelheid tabak belastingvrij invoeren (voor pijptabak tot 1 kilo per persoon boven de 17 jaar). Of je meer of minder dan die hoeveelheid bij je hebt is makkelijk te controleren (ook al is het niet te controleren hoe vaak je de grens over gaat).

Krom is het inderdaad: 10 blikjes tabak van 50 gram op laten sturen vanuit België mag niet, maar vijf dagen in de week met vier man vijf keer per dag de grens over met ieder een kilo tabak (da's 100 kilo in de week) mag dan ineens weer wel. :?

Zouden er in Vaals bij het drielandenpunt veel pijprokers wonen?

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Bericht door teunis »

Eliminator schreef: (te weten : Mc Lintock - Rednut Mixture, Mac Baren - Green Velvet, Radford´s - Sundays Fantasy) :(
Als je voor de MB-Green Velvet even geduld hebt, Metaltommy, Piepejan en ik reizen binnenkort (zodra we zonder winterbanden Duitsland weer in mogen) naar Nordhorn om wat tabak in te slaat, onder andere die Green Velvet. We kunnen voor jou een voorraadje meenemen en dan in een pakje frommelen en toesturen....
Rare, beperkende wetgeving is altijd te omzeilen, toch?
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Da's heel vriendelijk aangeboden Teunis, daar maak ik graag gebruik van, stuur me even een PBtje als jullie gaan met bankgegevens enzo, als je voor mij 2 st 100 grams blikken mee wilt nemen, heel graag.

Thanks. (HS)
Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Bericht door teunis »

Komt goed, maar even geduld. :wink:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

@Teunis;
Als ik zo vrij mag zijn, zou je dan voor mij ook 100 gr. McBaren Green Velvet mee kunnen nemen?
Dat zou top zijn!
Groet,
Marcel
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Bericht door teunis »

Marcel, geen probleem. Staat op het boodschappenlijstje.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Eliminator schreef: @ de mensen die wel eens bij Danpipe hebben besteld, hoe lang duurd het gemiddeld voordat het pakketje op de mat valt ?
(weet ik een beetje wanneer ik me druk moet gaan maken)
Vandaag precies een volle week verder, nog niets mogen ontvangen :(

Hoe lang duurd het gemiddeld voordat een bestelling vanuit Duitsland aankomt ? Anybody met ervaring ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ik heb me wel eens verbaasd over hoe lang het soms duurt eer je iets hebt vanuit Duitsland. Soms is spul vanuit Amerika sneller.. Heb dus nog even geduld deze week zou ik zeggen.

Plaats reactie