Het grote 'latakia' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Asmodeus »

kiske schreef:Dunhil standard mixture mellow is een heel lekker zachte. Ook de Dunhill mixture 965 is mijns inziens prettig om mee te beginnen omdat er ook een flink bestanddeel cavendish in zit.

Succes met je ontdekkingsreis Philip!
Als beginnend latakiaroker kan ik dat beamen, de mixture Mellow is heel toegankelijk en heel aangenaam

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Eliminator »

Sidekickelvis schreef:Tik me dan ff op de schouder (niet te hard!).
*TIK !*,........ en mocht ik het vergeten, tik me dan effe terug :D :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Meester W »

Smooth Latakia van Danpipe. Een zeer zachte aangename tabak die makkelijk brandt met een vleugje latakia

Te verkrijgen bij Danpipe Duitsland via internet

Voor een beginnende latakiaroker het proberen waard

In Wuustwezel zag ik dat Rudi ze op de tafel had liggen
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Het grote 'latakia' topic

Bericht door PhilipV »

Hartelijk bedankt iedereen voor de tips en het aanbieden van een sample tijdens de meeting morgen! Ik ga ermee aan de slag!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door dewitte »

Perfection is ook heel zacht en nog steeds een favoriet van me. Ik neem hem mee. Kan je die ook eens proberen Philip.

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door PhilipV »

Dank je voor het voorstel! Kan haast niet wachten tot morgen...
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Wowbagger »

PhilipV schreef:Dank je voor het voorstel! Kan haast niet wachten tot morgen...
Heb ook al een proefpakketje voor je klaar Philip.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door robvoorburg »

Ik neem Lancers Slices mee.

Gebruikersavatar
dArtagnan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2013 23:35
Locatie: Haarlem

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door dArtagnan »

Heren,

Viel er toch zojuist een heerlijk geurende enveloppe op mijn deurmat met een ongelofelijk grote hoeveelheid Esoterica Penzance. Voldoende voor allerzielen, sint-nicolaas, kerst en nieuwjaar tezamen!

Hier wordt ik blij en stil van: Arno bedankt! geweldig...

Groet,

d'Artagnan
ImageUploadedByTapatalk1413994013.020563.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Een pijp roken is meer dan wat gedroogde bladeren in een uitgeboord stuk hout proppen en daar de brand in jagen."

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Bommel »

Happy Holliday's dan maar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Meester W »

Stemmige foto !
I wasn’t born to follow..

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door robvoorburg »

dArtagnan schreef:Heren,

Viel er toch zojuist een heerlijk geurende enveloppe op mijn deurmat met een ongelofelijk grote hoeveelheid Esoterica Penzance. Voldoende voor allerzielen, sint-nicolaas, kerst en nieuwjaar tezamen!

Hier wordt ik blij en stil van: Arno bedankt! geweldig...

Groet,

d'Artagnan
ImageUploadedByTapatalk1413994013.020563.jpg
Ik hoop dat je je tot die dagen weet te beheersen, bij mij is zoiets binnen de kortste keren op.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Ribbon »

Mooi man. Koester het nu je het (nog) hebt. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door janneman »

Dat ziet er goed uit dArtagnan!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Henk de Jong
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 apr 2009 17:57
Locatie: Leusden

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Henk de Jong »

Arno schreef:
Godfrey59 schreef:Of deze . Volgens McConnell,s servicemedewerker met 100% syrische latakia en geen cypersche :shock: Nu was wel bekent dan McConnell nog een stack old syrische Latakia had zitten , maar genoegl om deze productie gaande te houden ?
Bekend dat McConnell (dus K&K) nog een hoop Syrische latakia heeft? Waarom heb ik dan vorig jaar vernomen via een uiterst betrouwbare bron dat de Syrische latakia van K&K op is? Hebben ze weer nieuwe? Lijkt me heel, heel, heel erg stug.. Er zijn nog 2 merken over die nog de echte Syrische latakia hebben: MacBaren en McClelland. En die gaan hun kostbare voorraadje echt niet doorverkopen. Geef gewoon eerlijk toe (net als DTM) dat je het niet meer hebt en ga niet zitten liegen als bedrijf zijnde.
Op het blik "My Special One" van HU-Tobacco staat dat er ook een beetje Syrische latakia in zit.

Ik weet niet of het daaraan ligt maar dit is de lekkerste pijptabak die ik tot nu toe gerookt heb.

Satyr
Berichten: 91
Lid geworden op: 29 sep 2014 20:23

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Satyr »

Heb eergisteren voor het eerst een pijptabak gerookt waar een stevige portie latakia in zat (Ashton Artisan's Blend) en ik ben verkocht.

Misschien lag het aan het donkere rokershol, bezet door een paar man. Sommige met een dubbele tong, allemaal met een sigaret. Het is er beduidend rustiger dan in de rest van het café. De mensen zijn stiller en de muziek is hoorbaar. "Love will tear us apart, again", zingt Ian Curtis. Misschien was het de donkere, bittere Monk's Stout erbij die het 'm deed. Of het gezelschap van mijn vriendin die ik langer heb moeten missen dan mij lief is, het levende voorbeeld dat Ian Curtis op dat moment ongelijk had. De avond was niet bepaald jong meer, maar ik besloot nog een pijp te stoppen en dat met de Artisan's Blend. De nieuwsgierigheid overwon de klok. Even doe ik met de klok mee, draai ik in zijn richting aan het deksel. Maar daar stopt onze samenwerking.

Zo donker als natte bosgrond, met hier en daar een gevallen, geelbruin herfstblaadje in de vorm van virginia of oriental en een geur alsof er verderop in datzelfde bos een kampvuur brandt. Een vuur dat ik daarna zelf aansteek in mijn maiskolf. Het was de meest volle smaak die ik tot nu toe uit een pijp kreeg. In vergelijking zijn andere pijptabakken die ik tot nu toe rookte zoals thee of koffie, misschien zelfs als zoete limonade. Ze zijn niet vies, maar wel 'dunner'. Nu rookte ik melk, misschien zelfs room. De rook voelt dik en vol smaak, maar niet hard. Het voelt bijna fluweel-achtig in de mond. Misschien geen smaak voor heel de dag door, maar je drinkt ook niet heel de dag melk of room.

Helaas is de vriendin niet zo opgezet met de geur. Voortaan ben ik 'Rookworst'.

Kortom: erg lekker. Moet ik vaker doen. Alleen oppassen met de nogal penetrante geur.
Een tevreden roker is geen onruststoker.

kiske

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door kiske »

Satyr schreef:Heb eergisteren voor het eerst een pijptabak gerookt waar een stevige portie latakia in zat (Ashton Artisan's Blend) en ik ben verkocht.

Misschien lag het aan het donkere rokershol, bezet door een paar man. Sommige met een dubbele tong, allemaal met een sigaret. Het is er beduidend rustiger dan in de rest van het café. De mensen zijn stiller en de muziek is hoorbaar. "Love will tear us apart, again", zingt Ian Curtis. Misschien was het de donkere, bittere Monk's Stout erbij die het 'm deed. Of het gezelschap van mijn vriendin die ik langer heb moeten missen dan mij lief is, het levende voorbeeld dat Ian Curtis op dat moment ongelijk had. De avond was niet bepaald jong meer, maar ik besloot nog een pijp te stoppen en dat met de Artisan's Blend. De nieuwsgierigheid overwon de klok. Even doe ik met de klok mee, draai ik in zijn richting aan het deksel. Maar daar stopt onze samenwerking.

Zo donker als natte bosgrond, met hier en daar een gevallen, geelbruin herfstblaadje in de vorm van virginia of oriental en een geur alsof er verderop in datzelfde bos een kampvuur brandt. Een vuur dat ik daarna zelf aansteek in mijn maiskolf. Het was de meest volle smaak die ik tot nu toe uit een pijp kreeg. In vergelijking zijn andere pijptabakken die ik tot nu toe rookte zoals thee of koffie, misschien zelfs als zoete limonade. Ze zijn niet vies, maar wel 'dunner'. Nu rookte ik melk, misschien zelfs room. De rook voelt dik en vol smaak, maar niet hard. Het voelt bijna fluweel-achtig in de mond. Misschien geen smaak voor heel de dag door, maar je drinkt ook niet heel de dag melk of room.

Helaas is de vriendin niet zo opgezet met de geur. Voortaan ben ik 'Rookworst'.

Kortom: erg lekker. Moet ik vaker doen. Alleen oppassen met de nogal penetrante geur.

Welkom aan de donkere zijde!


Enne... rookworst zonder "r" is ook worst!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Arno »

Welcome to the dark side of the leaf :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door The_Undertaker »

Mooi verhaal Satyr!
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Janno »

Erg mooi geschreven Satyr
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door robvoorburg »

Zo'n fraai verhaal leest een latakia roker met plezier.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door janneman »

Sfeervol Satyr!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Marielle32 »

Het is gebeurt..... Ik was niet op zoek maar het kwam op mijn pad. Voor ik er erg in had brande er een latakia houdende Wintertime flake in mijn pijp.
En na enkele onwennige trekjes kwam de ware aard .
En mijn conclusie WAUW ! Wie heeft er nog een blik liggen of wil er ergens 1 voor me mee bestellen want wat is hij lekker !!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Paasei »

Van welke fabrikant is die Wintertime flake, Mariëlle ?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Arclaud »

Is die niet van Samuel Gawith?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Marielle32 »

Ja dat is inderdaad van samuel gawith !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Upper Ten »

Marielle32 schreef:Ja dat is inderdaad van samuel gawith !
Fijn Mariëlle dat je Latakia ook in je armen sluit.
Ik heb laatst bij 4 Noggins 10 blikken gekocht. Maar die hou ik toch maar voor mezelf.
Door de dure dollar en gezien mijn algehele voorraad besloten voorlopig geen inkopen meer te doen.
Maar deze is ook verkrijgbaar in Duitsland en wellicht dat een ander die voor je kan
mee bestellen.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Marielle32 »

Mocht iemand anders genegen zijn een blikje Wintertime flake van Samuel Gamith te verkopen of mee te bestellen dan hoor ik het heel graag !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Janno »

Dat is toch wel een verrassing Marielle. Ik hoor je altijd over zoetjes en nu ineens dit. Ik vind het altijd erg leuk om te lezen dat mensen ineens gepakt worden door the dark leaf. Die WAUW, die herken ik zo goed.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Marielle32 »

Janno schreef:Dat is toch wel een verrassing Marielle. Ik hoor je altijd over zoetjes en nu ineens dit. Ik vind het altijd erg leuk om te lezen dat mensen ineens gepakt worden door the dark leaf. Die WAUW, die herken ik zo goed.
Klopt Janno ik ben ook echt van het zoet maar in deze virginia/ latakia mix zit ook veel zoet. En dat is een hele mooie combi met rokerig en zacht en vol.
Afbeelding

Plaats reactie