Supply and Demand van tabakszaken...

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Alberto
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2017 09:19

Supply and Demand van tabakszaken...

Bericht door Alberto »

Waarom is het zo dat de meeste tabakszaken in Nederland of dan wel in Sicilië nooit in de schappen hebben liggen wat ik graag rook :(
Zou het niet gewoon handiger voor elke tabakszaak zijn om in de schappen te hebben liggen wat de mensen ook roken? Dat verkoopt toch beter ? Je zou bijna een petitie willen beginnen jegens de tabakszaken om de pijptabak die niet gerookt word uit de schappen te halen en aan te bieden wat de pijproker wel roken.

Dit zijn de tabakken die ik eigenlijk altijd wel rook:

Capstan Blauw en Geel
Petersons University Flake en Irish Flake ( goed verkrijgbaar)
Solani aged Burley Flake
Deze tabakken kan ik voor de rest van mijn leven roken zonder expliciete wensen voor andere tabakken

Wat zijn jullie vaste tabakken ? Die jullie eigenlijk altijd roken? Ik bedoel dus niet de tabakken die je af entoe graag rookt of tabakken die je graag zou willen proberen. Die kan je altijd nog bestellen uit Oostenrijk, Duitsland of Amerika.


(Aangepast wegens de Dunhill flakes Haha ...zijn best lekker)
Laatst gewijzigd door Alberto op 13 dec 2017 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: Supply and Demand van tabakszaken...

Bericht door Elmer »

Ik rook heel vaak Brullende Leeuw, Semois en Peterson Old Dublin.
Ik kan mijn tabak wel vinden, al moet ik voor de Semois een mail sturen naar Manil in de Ardennen en voor Brullende Leeuw moet ik in Duitsland zijn.
De rest vind ik wel in Antwerpen (Huis Verlo) en in Essen (ik woon in een gehucht van Essen, Wildert) heb ik ook een tabakswinkel gevonden die wel wat tabak heeft waar ik niet vies van ben.
Maar gek dat Belgische tabaks winkels geen Belgische tabak, Semois, verkopen. Zal wel iets met taks te maken hebben die de producent moet betalen als hij het te commercieel aanpakt.

Maar... heb je al eens aan de winkelier gevraagd om tabak voor je te bestellen? Ik vroeg het eens aan iemand die ik ken die een kranten/tabakswinkel heeft en die zei dat het wel vaker werd gedaan, ik maakte er nog geen gebruik van, maar het kan dus wel.
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Supply and Demand van tabakszaken...

Bericht door Paasei »

Elmer schreef: en in Essen (ik woon in een gehucht van Essen, Wildert) heb ik ook een tabakswinkel gevonden die wel wat tabak heeft waar ik niet vies van ben.
Ah tiens, handig om weten... welke winkel is dat?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: Supply and Demand van tabakszaken...

Bericht door Elmer »

Paasei schreef:
Elmer schreef: en in Essen (ik woon in een gehucht van Essen, Wildert) heb ik ook een tabakswinkel gevonden die wel wat tabak heeft waar ik niet vies van ben.
Ah tiens, handig om weten... welke winkel is dat?
Essen express, vlak aan de grens van Nispen in Essen (over den bakker daar. naast fietswinkel De Schenk)
Daar heb ik Peterson Summertime 2014 gevonden, early morning pipe, Old Dublin, en nog een Peterson groen doosje (Veel latakia)
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Supply and Demand van tabakszaken...

Bericht door Paasei »

binnenkort toch eens gaan kijken, merci !
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Supply and Demand van tabakszaken...

Bericht door roocker »

@Elmer : is er bij de tabakszaken in Essen geen pijptabak te koop ? Kom zelf regelmatig bij van oevelen om bier de kopen (vlak bij de kiekenhoeve) . Ik zal snel eens op het door u gegeven adres gaan kijken . Groet , Jeroen van Aert .

Weerwolf22
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jun 2018 22:13

Re: Supply and Demand van tabakszaken...

Bericht door Weerwolf22 »

Ik ben vorige week te weten gekomen dat de krantenwinkel bij mij in het dorp ook pijptabak in kleine hoeveelheden wil bestellen bij zijn leverancier.
Hij doet dat blijkbaar regelmatig.

Plaats reactie