Let op!

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Let op!

Bericht door Claude »

Beste leden,

Mensen die via de bekende weg tabak bestellen uit het overzeese verre buitenland, ik heb voor het eerst ditmaal een behoorlijke misser gehad.

Pak met wat mooie winter tabak is volgens de post site 'vernietigd'

Iemand hier ervaringen mee? Wil de naam van de webwinkel hier niet noemen maar jullie weten vast waar ik het over heb.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Let op!

Bericht door Asmodeus »

Ai, dat is ronduit klote.

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Let op!

Bericht door Afficionado »

In rook opgegaan dus. 8) Blijft balen natuurlijk.
Happy smoking

Kiske

Re: Let op!

Bericht door Kiske »

Idem in augustus.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Let op!

Bericht door Jekke »

Vorige week een kleine order gedaan.....benieuwd wat het zal worden.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Let op!

Bericht door Bommel »

Het zijn spannende tijden tijdens de overtocht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Let op!

Bericht door Stoker »

begint bijna op smokkelen te lijken XD
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Let op!

Bericht door Tobias Tobit »

Laatste twee of drie pakketten van mij zijn ook onderschept en retour afzender gegaan, heb wel mijn geld terug gekregen van de detaillist in kwestie. Denk dat het niet lang meer zal duren voordat ze ook de international shipping zullen opschorten.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

suijkerbuijk
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017 21:04

Re: Let op!

Bericht door suijkerbuijk »

https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... uitenland/


staat onder in dat tabak en drank niet via buiten nederland besteld en of gelevert mag worden via de post.

tabak wat gewoon in nederland is gelevert wel.

koop je het zelf buiten de eu dan mag je paar mee nemen zonder problemen .

klote voor je man dat je tabak lettelijk verbrand is zonder dat jij zelf er kan van genieten.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Let op!

Bericht door Nekker »

suijkerbuijk schreef: klote voor je man dat je tabak lettelijk verbrand is zonder dat jij zelf er kan van genieten.
De buren van het desbetreffende vernietigingscentrum, daarentegen, hebben reeds laten weten met volle teugen genoten te hebben. :twisted: :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Let op!

Bericht door oldgreenfield »

jij moest het via de site vernemen? Ik kreeg een doos (leeg) wel netjes dicht getaped met een brief dat de inhoud vernietigd was en dat ik een overtreding had begaan. het kromme is dat uit niets aan de buitenzijde bleek dat er tabak in zat. ra.ra
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Let op!

Bericht door Kees Flake »

oldgreenfield schreef:jij moest het via de site vernemen? Ik kreeg een doos (leeg) wel netjes dicht getaped met een brief dat de inhoud vernietigd was en dat ik een overtreding had begaan. het kromme is dat uit niets aan de buitenzijde bleek dat er tabak in zat. ra.ra
Misschien afzender ?????????
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Let op!

Bericht door Paasei »

om het even versimpeld te zeggen :

Van binnen Europa mag het niet als het om accijnsgoederen gaat (tabak en alcohol dus), maar kleine postpakjes en DHL leveringen worden zelden door douane nagekeken, zeker als aan de buitenkant niks 'verdachts' te zien is. Maar je kan altijd pech hebben.

Van buiten Europa mag je niks invoeren, accijnsgoederen of gewone goederen maakt niet uit. (dus ook een Levi's of zo...) Douane pikt daar heel wat meer pakjes uit, zeker als de waarde boven een zeker bedrag is (20 Euro?)
Echter ook van buiten Europa slippen er nogal wat pakjes door de mazen van het net.

Mijn indruk is ook dat de douane op Zaventem veel zwaarder bemand is als de douane op Schiphol als je de pakkans bekijkt.

Accijnsgoederen worden meestal vernietigd, voor gewone goederen mag je, als ze gesnapt worden, btw, taksen en een handling fee betalen.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Let op!

Bericht door Tobias Tobit »

Ik heb begrepen dat er over het algemeen weinig controle plaats vindt van pakketjes binnen de EU. Ik bestel wel eens wat in Amerika zoals scheer spullen en zakmessen die in Nederland niet te krijgen zijn. Als het nodig is betaal ik daarvoor netjes de invoerrechten, BTW en administratie kosten. Meestal laat ik het zo goedkoop mogelijk verzenden (economy/super saver) en vaak komt dit dan via een ander land in de EU aan. Heb regelmatig pakjes vanuit België en zelfs Turkije mogen ontvangen waarvan ik geen idee had wat het was. Dit waren pakketjes uit de VS die vanuit deze landen waren doorgestuurd. Opvallend is dat er op deze pakketten vrijwel nooit een toeslag zit. Jammer dat je dit niet van tevoren kan aangeven, zou me een hoop geld besparen.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Let op!

Bericht door junksculp »

Ik heb dat helaas ook 1 keer meegemaakt dat 4 blijkes vernietigd zijn. Ik heb toen een brief gehad waar in stond dat ze vernietigd waren, wel mijn geld terug gehad, top service! Ik heb al zeker 10 keer 1 blikje besteld en dat is altijd goed gegaan, ik blijf dus 1 blikje bestellen, de verzendkosten zijn ook een lachertje $2,60.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Let op!

Bericht door junksculp »

Tobias Tobit schreef:Ik heb begrepen dat er over het algemeen weinig controle plaats vindt van pakketjes binnen de EU. Ik bestel wel eens wat in Amerika zoals scheer spullen en zakmessen die in Nederland niet te krijgen zijn. Als het nodig is betaal ik daarvoor netjes de invoerrechten, BTW en administratie kosten. Meestal laat ik het zo goedkoop mogelijk verzenden (economy/super saver) en vaak komt dit dan via een ander land in de EU aan. Heb regelmatig pakjes vanuit België en zelfs Turkije mogen ontvangen waarvan ik geen idee had wat het was. Dit waren pakketjes uit de VS die vanuit deze landen waren doorgestuurd. Opvallend is dat er op deze pakketten vrijwel nooit een toeslag zit. Jammer dat je dit niet van tevoren kan aangeven, zou me een hoop geld besparen.
Ik bestel ook altijd via supersaver mijn frog morton, mijn pakjes komen altijd via Zwitserland binnen :o ?

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Let op!

Bericht door Robbie-san »

Dit is toch balen, tabak in rook op, zelf geen aansteker of pijp in de buurt van de tabak mogen hebben. Beter zou de douane zich meer concentreren op andere export producten, als het verwerkte sap van bijv. de papaver :twisted: :twisted:

Enfin, reden temeer om 1x per maand onze oosterburen te vereren met een bezoekje, ok moi!!
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Let op!

Bericht door junksculp »

Robbie-san schreef:Dit is toch balen, tabak in rook op, zelf geen aansteker of pijp in de buurt van de tabak mogen hebben. Beter zou de douane zich meer concentreren op andere export producten, als het verwerkte sap van bijv. de papaver :twisted: :twisted:

Enfin, reden temeer om 1x per maand onze oosterburen te vereren met een bezoekje, ok moi!!
De oosterburen hebben geen frog morton :?

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: RE: Re: Let op!

Bericht door Tobias Tobit »

junksculp schreef:
Tobias Tobit schreef:Ik heb begrepen dat er over het algemeen weinig controle plaats vindt van pakketjes binnen de EU. Ik bestel wel eens wat in Amerika zoals scheer spullen en zakmessen die in Nederland niet te krijgen zijn. Als het nodig is betaal ik daarvoor netjes de invoerrechten, BTW en administratie kosten. Meestal laat ik het zo goedkoop mogelijk verzenden (economy/super saver) en vaak komt dit dan via een ander land in de EU aan. Heb regelmatig pakjes vanuit België en zelfs Turkije mogen ontvangen waarvan ik geen idee had wat het was. Dit waren pakketjes uit de VS die vanuit deze landen waren doorgestuurd. Opvallend is dat er op deze pakketten vrijwel nooit een toeslag zit. Jammer dat je dit niet van tevoren kan aangeven, zou me een hoop geld besparen.
Ik bestel ook altijd via supersaver mijn frog morton, mijn pakjes komen altijd via Zwitserland binnen :o ?
Zwitserland is helemaal een vreemd geval, ik heb ooit een pakketje met tabak via Zwitserland ontvangen. Het vreemde hieraan was dat het geopend was door de douane, grote sticker erop met de inhoud en de geschatte waarde en vooral niet te vergeten het bedrag aan invoerrechten dat ik moest voldoen! Dus iemand had de moeite genomen om alles te inspecteren en de waarde te controleren maar vond het niet belangrijk om het wetboek erop na te kijken.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: RE: Re: Let op!

Bericht door Elmer »

junksculp schreef:Zwitserland is helemaal een vreemd geval, ik heb ooit een pakketje met tabak via Zwitserland ontvangen. Het vreemde hieraan was dat het geopend was door de douane, grote sticker erop met de inhoud en de geschatte waarde en vooral niet te vergeten het bedrag aan invoerrechten dat ik moest voldoen! Dus iemand had de moeite genomen om alles te inspecteren en de waarde te controleren maar vond het niet belangrijk om het wetboek erop na te kijken.
En maat van mij kocht regelmatig op die manier sigaren in Zwitserland, maar na een tijdje hadden ze dat door en kwamen zijn sigaren steevast aan met een extra rekening erbij. Dus dan bracht het helemaal niet meer op om ze goedkoper daar te kopen.
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Plaats reactie