burley,virginia,latakia en perique mixtures

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

burley,virginia,latakia en perique mixtures

Bericht door junksculp »

Aangezien ik al vele tabakken heb geprobeerd en steeds weer bij De Davidoff English Mixture uitkom als lekkerste ben ik nu op zoek naar blikjes met dezelfde samenstelling, willen jullie me hierbij helpen? Ik heb zelf al enkele gevonden willen jullie me vertellen welke jullie al gerookt hebben en hoe deze bevielen:
- Motzek typ 5 english art
- C en D Epiphany


sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Re: burley,virginia,latakia en perique mixtures

Bericht door sim »

Of als het uitsluitend die vier moeten zijn:
http://www.tobaccoreviews.com/search?Co ... 2CKentucky
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: burley,virginia,latakia en perique mixtures

Bericht door junksculp »

Bedankt jongen! Iemand bekend met de motzek tabakken?

Kiske

Re: burley,virginia,latakia en perique mixtures

Bericht door Kiske »

Het zou wat gemakkelijker zijn als je aan kunt geven wat voor een tabak je wilt gaan ontdekken. Een mixture met een groot deel latakia, een mixture met een flinke dosis virginia met daarbij wat perique en latakia, een mixture met een licht natuurlijk zoetje erin. Dan wordt het wat gemakkelijker om je te adviseren. Nu lijkt het alsof je zo'n beetje de helft van alle Engelse mixtures tegelijk omschrijft.

Van Dunhill heb je qua latakiahoudende mixtures volgens mij (uitgaande van je persoonlijke collectie) enkel Nightcap geprobeerd. De londonmixture, Standard Mixture, Standard Mixture Mellow en BB zijn ook bijzonder fijne tabakken met een minder groot aandeel latakia. Daar zou je naar mijn verwachting ook prettig door kunnen worden verrast.

Dan heb je natuurlijk ook nog de Amerikaanse tabakken waar ook zoveel in is te vinden.

Ik wil je uiteraard graag helpen met een klein deel van je zoektocht. Daarom draai ik effe de vraag om. Kijk eens naar de top 5 in mijn persoonlijke collectie tabak en als je daarvan iets wilt proberen, laat me dat dan weten en pb me je adres. Dan zorg ik dat er enkele ruime samples jouw kant op komen.

Op het moment kan ik je ook nog een sample semois en Peterson (weet effe nie welke, die met het blauwe etiket) .....flake toesturen.

Goeds!

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: burley,virginia,latakia en perique mixtures

Bericht door junksculp »

Kiske schreef:Het zou wat gemakkelijker zijn als je aan kunt geven wat voor een tabak je wilt gaan ontdekken. Een mixture met een groot deel latakia, een mixture met een flinke dosis virginia met daarbij wat perique en latakia, een mixture met een licht natuurlijk zoetje erin. Dan wordt het wat gemakkelijker om je te adviseren. Nu lijkt het alsof je zo'n beetje de helft van alle Engelse mixtures tegelijk omschrijft.

Van Dunhill heb je qua latakiahoudende mixtures volgens mij (uitgaande van je persoonlijke collectie) enkel Nightcap geprobeerd. De londonmixture, Standard Mixture, Standard Mixture Mellow en BB zijn ook bijzonder fijne tabakken met een minder groot aandeel latakia. Daar zou je naar mijn verwachting ook prettig door kunnen worden verrast.

Dan heb je natuurlijk ook nog de Amerikaanse tabakken waar ook zoveel in is te vinden.

Ik wil je uiteraard graag helpen met een klein deel van je zoektocht. Daarom draai ik effe de vraag om. Kijk eens naar de top 5 in mijn persoonlijke collectie tabak en als je daarvan iets wilt proberen, laat me dat dan weten en pb me je adres. Dan zorg ik dat er enkele ruime samples jouw kant op komen.

Op het moment kan ik je ook nog een sample semois en Peterson (weet effe nie welke, die met het blauwe etiket) .....flake toesturen.

Goeds!
Dank je voor je bericht, ik kan heel moeilijk smaken herkennen, dat had ik ook al in de tijd dat ik longfillers heb gerookt. Ik weet dat ik van Davidoff de English Mixture heerlijk vind en daarom dacht ik ik ga op zoek naar tabakken met dezelfde samenstelling. Ik heb van Dunhill al meerdere gerookt: London, 221b street, 965, elizabethan, royal yaght. Er was niet echt eentje die me kon bekoren. Heb ook al best wat aromaten geprobeerd maar vind ik helemaal niks, ruikt lekker in het doosje maar je proeft er niks van. Ik weet ook dat ik Flake niet lekker vind al meerdere geprobeerd. Van andere merken de volgende geprobeerd: Peterson (sherlock holmes, irish whisky, dublin en oak), Bentley (london carmine, sweet honey), friesche heeren, SG (commonwealth). Ik heb er zeker nog wel enkele vergeten.

Plaats reactie