Ziet eruit als roest; is dit nog rookbaar?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Ziet eruit als roest; is dit nog rookbaar?

Bericht door sim »

Ik hoop dat iemand die hier al ervaring mee heeft gehad me kan helpen.

Ik heb net een blikje SG Westmorland opengedaan, en vastgesteld dat het er niet uitziet zoals het er moet uitzien. Er is een duidelijke zwarte vlek op het papier. Ik vond dat het eruitzag als schimmel, maar aan de tabak zelf is er niets te zien dat er duidelijk uitziet als schimmel. De tabak ziet er eigenlijk normaal uit. Wel is er aan de binnenkant van het blik, tussen het blik zelf en het papier (vooral aan de randen van het blik) iets dat sterk lijkt op roest. Ik riek een tabaksgeur die op zich goed ruikt (ik heb nog nooit eerder Westmorland geroken dus weet niet hoe hij zou moeten ruiken). Het probleem is dat er tegelijk ook een metaalachtige geur van het blik vrijkomt.

Mijn vraag is eigenlijk: moet het blik zoals ik vermoed in de vuilbak, of kan de tabak toch nog gered worden?

Afbeelding
Afbeelding
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Ziet eruit als roest; is dit nog rookbaar?

Bericht door Sidekickelvis »

Gewoon oproken, ik heb wel ergere dingen gezien en vervolgens de tabak opgerookt. Evt. de inhoud overdoen in een pot o.i.d. maar de tabak is nog goed. Wat je ziet is vocht en toegevoegde middelen om de tabak langer houdbaar te houden. Die verkleuren het papier wel vaker. Bewaar een blik eens 5 jaar en maak j=het dan open, dan zul je zien dat het nog veel erger kan en ook dan blijft de tabak rookbaar. Schimmel in tabak is meestal wit en zit in de tabak en niet op het papier.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Ziet eruit als roest; is dit nog rookbaar?

Bericht door The_Undertaker »

Hoe ziet de tabak eruit?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Re: Ziet eruit als roest; is dit nog rookbaar?

Bericht door sim »

De tabak ziet eruit zoals hij er moet uitzien. Niets wits te bespeuren. Ik kan een foto maken, maar hij zit ondertussen al in een andere pot.
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Plaats reactie