McClelland Bulk 2015 Virginia Flake + Perique

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Kiske

McClelland Bulk 2015 Virginia Flake + Perique

Bericht door Kiske »

Ook deze tabak ben ik tegengekomen in mijn zoektocht naar een vervanger voor Orlik Golden Sliced en ook deze kan je daarmee niet vergelijken.

Toch is het een bijzonder prettige en smakelijke VaPer. Bij het openen van het blik ruik je de echte Heinz Ketchup en gelukkig komt deze smaak niet terug tijdens het roken. Een heerlijke Vaper die bijzonder makkelijk rookt. Aansteken is bij deze broken flake niet het makkelijkst, maar ook hier is nadat deze eenmaal brandt enkel wat tampen nodig om de pijp aan te houden. De smaak is in het begin iets steviger, maar na een minuut of 10 weten de Virginia's en Perique elkaar perfect te vinden waarbij ze elkaar heel af en toe eens afwisselen en even op de voorgrond komen. Dit maakt dat deze tabak, zij het geen echt gecompliceerde Vaper, mij nooit verveeld.

Ik wrijf deze broken flakes iets verder uit, maar nooit helemaal los. Indien deze tabak echter wat droger wordt, worden de dikke flakes erg hard waardoor dit uitwrijven bijzonder moeilijk wordt. Dan knip ik ze naar een cube-cut of ik bevochtig de tabak opnieuw. Dit laatste duurt overigens wat langer dan bij andere tabakken. Hierdoor ben je geneigd na een dag of 4 tot 5 nogmaals een vochtmunt toe te voegen, maar vaak ben je dan na nog een dag of drie te ver gegaan waardoor de tabak weer wat moet drogen voor je hem kunt roken. Beter is het daarom om bij bevochtigen pas na een week te bekijken of er nog wat meer vocht nodig is.

Voor een koele rooksensatie hoef je deze tabak overigens niet opnieuw te bevochtigen. Deze tabak is bijna niet heet te roken of je moet daar echt bewust je best voor gaan doen. Voor een wat vollere smaak is opnieuw bevochtigen wel aan te raden.

Gebruikersavatar
Rudolus
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2016 16:04
Locatie: Westhoek (BE)

Re: McClelland Bulk 2015 Virginia Flake + Perique

Bericht door Rudolus »

Kiske schreef:Ook deze tabak ben ik tegengekomen in mijn zoektocht naar een vervanger voor Orlik Golden Sliced en ook deze kan je daarmee niet vergelijken.
Interessante zin en doel, dit boeit me.
Zelf heb ik Orlik Golden Slice vrij vroeg gerookt in mijn zoektocht naar natuurlijke en minder gezoete tabakken en had precies dezelfde intentie; ik zoek verder naar mogelijks beter......ik ben nog aan het zoeken.

Ben benieuwd welke je intenties waren en waar je dit heeft naar toe gebracht en mogelijks opgeleverd.

Groet.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: McClelland Bulk 2015 Virginia Flake + Perique

Bericht door TommyLF »

Wellicht wat offtoppic maar bij onze buren is Orlik Golden sliced, nog vollop te koop hoor!

McClelland flakes zijn idd wel totaal anders dan Orlik, Freark zei me tijdens een meeting, dat ze herkenbaar zijn aan de Heinz tomatenketchup geur als je een blik opentrekt en iedere keer als ik nu blikje open doe denk ik daar aan ;-)

Grtz TommyLF
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Kiske

Re: McClelland Bulk 2015 Virginia Flake + Perique

Bericht door Kiske »

Rudolus schreef:
Kiske schreef:Ook deze tabak ben ik tegengekomen in mijn zoektocht naar een vervanger voor Orlik Golden Sliced en ook deze kan je daarmee niet vergelijken.
Interessante zin en doel, dit boeit me.
Zelf heb ik Orlik Golden Slice vrij vroeg gerookt in mijn zoektocht naar natuurlijke en minder gezoete tabakken en had precies dezelfde intentie; ik zoek verder naar mogelijks beter......ik ben nog aan het zoeken.

Ben benieuwd welke je intenties waren en waar je dit heeft naar toe gebracht en mogelijks opgeleverd.

Groet.


Veel lekkers gevonden, veel teleurstelling mogen ervaren, maar een echte vervanger heb ik nooit gevonden.

Toen het duidelijk werd dat Orlik GS in Nederland niet meer verkrijgbaar zou zijn ben ik op zoek gegaan naar een vervanger. Zowel in Europa als daarbuiten. De zoektocht leidde onder andere naar Amerikaanse tabakken.

Op den duur niet meer gezocht naar een vervanger maar naar andere lekkere VA en VA-per's. Zo ben ik tegen verschillende fijne tabakken aangelopen die ik zelfs nog liever rook dan de Orlik GS. Wat dat betreft is de uitkomst van de zoektocht niet het be-oogde maar toch volledig geslaagd.

Gebruikersavatar
The Fonz
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 aug 2015 15:52
Locatie: Posterholt

Re: McClelland Bulk 2015 Virginia Flake + Perique

Bericht door The Fonz »

Kiske, Rudolus, al eens Peter Heinrichs "Golden Sliced" geprobeerd?....
Zonder polijsten, geen glans...

Men hoort gemakkelijker het geruis van het vallen van één boom dan het groeien van een heel bos...

Kiske

Re: McClelland Bulk 2015 Virginia Flake + Perique

Bericht door Kiske »

The Fonz schreef:Kiske, Rudolus, al eens Peter Heinrichs "Golden Sliced" geprobeerd?....

Jazeker! Komt heel dicht bij.

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: McClelland Bulk 2015 Virginia Flake + Perique

Bericht door Meester W »

Die tomatenpureetabak heb ik nimmer gerookt,doch de aanbeveling van Fonz kan ik ondersteunen

Gr
W
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: McClelland Bulk 2015 Virginia Flake + Perique

Bericht door capricorn »

Kiske schreef:Ook deze tabak ben ik tegengekomen in mijn zoektocht naar een vervanger voor Orlik Golden Sliced
Bei Dein tabak (Moztek) staat Orlik golden slices nog te koop

Gebruikersavatar
Rudolus
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2016 16:04
Locatie: Westhoek (BE)

Re: McClelland Bulk 2015 Virginia Flake + Perique

Bericht door Rudolus »

Prima tabak, Orlik Golden Sliced. Stel dat ik alleen achterblijf op deze planeet naast een magazijn gevuld met enkel blikjes van OGS, ik zou mijn lot aanvaarden.
Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat mijn fascinatie voor OGS na het een tijdje te roken wat bekoelde. Ik vond het zoete toch wat te overheersend tegenover het citrusachtige die er te diep in verscholen zit. Eigenlijk is dit wel muggezifterij van een verwende roker...Vandaar dat ik benieuwd was naar de reactie van Kiske omdat hij ook het pad van OGS had verlaten.

Groet
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Plaats reactie