McClelland - Bulk 2035 Navy Flake

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Kiske

McClelland - Bulk 2035 Navy Flake

Bericht door Kiske »

Een bijzonder vettige en donkere broken flake. Het aanstekeen vraagt wat meer tijd, maar daarna is de pijp enkel met tussendoor wat tampen makkelijk aan te houden. De geur van de tabak is zoet. Volgens sommigen is er rum aan toegevoegd wat mij niet ondenkbaar lijkt. Vaak zijn deze donkere flakes wat zwaar in vatamine "N" maar daar merk ik bij deze tabak weinig van.

Deze tabak kan ik op 2 manieren genieten. Ik ben een klemmer en kan daardoor met iets bezig zijn waardoor ik sneller rook dan wanneer ik op mijn gemak op de bank zit te roken. Op de eerste manier blijft de tabak nog steeds vrij smaakvol roken en zeker niet heet. Bij rustig roken kan ik er, vooral in de eerste kwart van de ketel een zoetige smaak in herkennen die wat naar Maple neigt. Daarna is het een vrij volle virginia met een fris zoetje op de achtergrond. Deze tabak in een conische ketel roken maakt dat het maplesmaakje wat langer aanwezig blijft, maar persoonlijk ben ik dat smaakje na een kwartiertje ook wel beu. Ik ben dan ook geen zoetroker.

De omgeving reageert positief of niet op deze tabak, waaruit ik opmaak dat de roomnote gewaardeerd wordt.

Voor mij een topper die ik ben tegengekomen in mijn zoektocht naar een vervanger voor de Orlik Golden Sliced, waar hij overigens totaal niets van weg heeft! Deze vervanger heb ik nooit gevonden, wel heeft deze zoektocht me enkele fijne tabakken leren kennen die voortaan in de voorraadkast staan.

Plaats reactie