Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door Claude »

Als een fervent liefhebber van Dunhill deluxe navy rolls en Escudo, deed ik vanavond een vreemde ontdekking.
Zie hieronder twee blikjes DNR, beiden van midden 2015, keurig in seal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het kleurverschil is opvallend. De middelste foto toont degene waar het hier om gaar. De kleur is te verklaren: een van de twee kan alsnog ouder zijn, al is de kleur eerder grijzig, iets wat ik niet gewend ben. Met leeftijd gaat deze naar donkerbruin en dab zwart.
On topic: waarom opende ik een tweede nu ik er net een open had? De donkerdere ruikt raar. Niet het fruitige,grassige maar een vrij indringende teer/asfalt geur door het grassige heen. Een werkelijk rare geur, mijn vrouw noemde het met haar neus in het blik een as of autogas geur.

Iemand een idee?

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door NoneNicer »

Hmm, misschien toch een schimmel te pakken. Batch nummer is gelijk aan het andere blik? Hoe ziet het seal er uit? Wellicht kun je een mail wagen naar STG om te vragen of er iets bekend is over deze batch.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door Sidekickelvis »

Schimmel zie je echt wel zitten. Dat is het niet. Ik zou een smaaktestje doen. En als dat goed gaat lekker van genieten!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door Claude »

Schimmel is het niet, maar de vreemde geur is helaas terug te vinden in de smaak. Ik heb vele blikken uit deze zelfde batch, dus zal STG gaan berichten. Heeft iemand een email adres van ze?

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door Claude »

NoneNicer schreef:Hmm, misschien toch een schimmel te pakken. Batch nummer is gelijk aan het andere blik? Hoe ziet het seal er uit? Wellicht kun je een mail wagen naar STG om te vragen of er iets bekend is over deze batch.
Ik heb tien blikken met dit batchnummer.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door NoneNicer »

Sidekickelvis schreef:Schimmel zie je echt wel zitten. Dat is het niet. Ik zou een smaaktestje doen. En als dat goed gaat lekker van genieten!
Er kan natuurlijk vanalles misgegaan zijn tijdens productie, bijvoorbeeld is het soort tabak misschien verkeerd voorgesorteerd of is er teveel smaakstof toegevoegd. Derhalve wel interessant om te vragen of er iets bekend is over de batch.

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: RE: Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door Claude »

NoneNicer schreef:
Sidekickelvis schreef:Schimmel zie je echt wel zitten. Dat is het niet. Ik zou een smaaktestje doen. En als dat goed gaat lekker van genieten!
Er kan natuurlijk vanalles misgegaan zijn tijdens productie, bijvoorbeeld is het soort tabak misschien verkeerd voorgesorteerd of is er teveel smaakstof toegevoegd. Derhalve wel interessant om te vragen of er iets bekend is over de batch.
Interessant is dat deze batch ontzettend snel brandt. Bijna gevaarlijk snel! :o :o

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: RE: Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door NoneNicer »

Claude schreef:
NoneNicer schreef:
Sidekickelvis schreef:Schimmel zie je echt wel zitten. Dat is het niet. Ik zou een smaaktestje doen. En als dat goed gaat lekker van genieten!
Er kan natuurlijk vanalles misgegaan zijn tijdens productie, bijvoorbeeld is het soort tabak misschien verkeerd voorgesorteerd of is er teveel smaakstof toegevoegd. Derhalve wel interessant om te vragen of er iets bekend is over de batch.
Interessant is dat deze batch ontzettend snel brandt. Bijna gevaarlijk snel! :o :o
Hmm. Heel vreemd! Pas maar op dat je je pijp niet beschadigd!

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door Claude »

STG vertelde mij dat ze niet meer de importeur van Dunhill zijn, ze verwezen me naar... Pronk. Pronk geeft geen reactie op mijn vraag.

Wat ik nu gedaan heb is de blikjes in een paar Mason potten gedaan die ik een paar jaar ga wegzetten. Wie weet komt het de smaak ten goede.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door NoneNicer »

Claude schreef:STG vertelde mij dat ze niet meer de importeur van Dunhill zijn, ze verwezen me naar... Pronk. Pronk geeft geen reactie op mijn vraag.

Wat ik nu gedaan heb is de blikjes in een paar Mason potten gedaan die ik een paar jaar ga wegzetten. Wie weet komt het de smaak ten goede.
Zouden ze anders een ruil doen ivm kwaliteitsproblemen? Heb ik nog nooit meegemaakt of van gehoord. Wel benieuwd! Mijn vermoeden is dat het niet zomaar beter wordt... Als het een additief is zal het niet spontaan verbeteren.

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 722
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door TommyLF »

Dat Pronk niet antwoord verbaasd me niets! Immers Pronk als Importeur bestaat al even niet meer, ze zijn gefuseerd met de Belgische Importeur! En opereren voortaan uit Belgie en dus niet meer uit Diemen... Alles gaat nu via Davidoff Benelux...

Pronk en Davidoff doen al jaren de import voor merken zoals Dunhill etc etc, STG was enkel degene met de Lincence (Brandownership) om bij Orlik te laten produceren en doet niet direct aan de import zelf.
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door Claude »

Een kleine update: de vorige blikken die ik dus weggezet had in mason glas, zijn maanden later toch opgegaan. Ze waren na een maand of drie weer redelijk van geur.

Nu iets vreemds: maakte gisteren een nieuw blik open, een andere batch, uit amerika (amerikaans etiket) en de geur bij het openen was hemels. Slechts een dag later was de geur weer vreselijk. Teerachtig en wrang.

Geen enkel idee hoe dit kan. Heb het met geen enkele andere tabak en heb er veel open.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door The_Undertaker »

Claude schreef: Geen enkel idee hoe dit kan.
Wellicht de bovenlip beter wassen? :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Deluxe navy rolls met een vreemde geur

Bericht door Claude »

The_Undertaker schreef:
Claude schreef: Geen enkel idee hoe dit kan.
Wellicht de bovenlip beter wassen? :wink:
Gouden tip!

Plaats reactie