Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door NoneNicer »

Tjonge jonge wat een nieuws. En dan hebben ze net de nieuwe soorten geïntroduceerd!

Ik snap er niks van, ik denk eerder dat ze door hebben dat de grandfather regel (product moet op een datum in 2007 bestaan hebben) misschien niet kunnen waarmaken?

Als zo'n topmerk verdwijnt uit de EU en VS handel, is het dan nog wel lucratief om tabak te maken bij Orlik??

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Arno »

NoneNicer schreef:Tjonge jonge wat een nieuws. En dan hebben ze net de nieuwe soorten geïntroduceerd!

Ik snap er niks van, ik denk eerder dat ze door hebben dat de grandfather regel (product moet op een datum in 2007 bestaan hebben) misschien niet kunnen waarmaken?

Als zo'n topmerk verdwijnt uit de EU en VS handel, is het dan nog wel lucratief om tabak te maken bij Orlik??
Ehm, Orlik = Scandinavian Tobacco Group. Ik denk dat die nog wel wat tabakjes hebben die ze kunnen maken :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door NoneNicer »

Excuus, maar toch, het zal een deuk in de volumes worden, zeker vanwege de bulk verkopen in de VS...

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Arno »

NoneNicer schreef:Excuus, maar toch, het zal een deuk in de volumes worden, zeker vanwege de bulk verkopen in de VS...
Blijkbaar zal het BAT/STG toch wel te weinig geld opleveren.. Waar ik benieuwd naar ben is wat er straks gebeurd. Gaan de Dunhill tabakken wereldwijd weg? Zo ja, gaat er een andere tabaksfabrikant iets hebben van, heej, kan ik de Dunhill tabak rechten kopen om ze zelf te produceren? Wie weet...
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door junksculp »

Wowbagger schreef:Vind het een raar verhaal, want waarom dan wel eerst het artwork veranderen voor Deluxe Navy Rolls aangezien die nu gewoon Navy Rolls moeten heten. Ik denk dat het dus vooral een NL verhaal is, ook op Duitse forums lees ik hier niets over.
Nog iemand iets gevonden of ze in Duitsland ook gaan stoppen met Dunhill?

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door NoneNicer »

Een belangrijke opmerking die ik in een van de podcasts hoorde deze week is dat de prijzen van pijpen op eBay nu wat lager liggen. Het zou kunnen dat vanwege het tabak hamsteren het aankoopgedrag van Amerikanen onder anderen (tijdelijk) anders is.
Ik vraag me af of er nu niet inderdaad een kunstmatige piek wordt gegenereerd die straks in een keer de fabrikanten over de kling jaagt. Het zullen top tijden zijn in de verkoop, we zien ook een flinke markt verbreding met allerlei nieuwe producten. Het lijkt me dat er een 'fire sale' wordt gedaan om de voorraden te verkopen van goede tabak voordat er nieuw wordt ingekocht en geproduceerd.

Er bekruipt me best een onbehaaglijk gevoel... Maarrrr er zijn ook kansen, precies dit soort momenten in de tijd kan de licenties (eindelijk?) in andere handen brengen. Daarnaast vraag ik me af of bijvoorbeeld Gubbels niet ook tabak vanuit Amerika zou kunnen/willen gaan importeren... Dan wordt je opeens met Nederland een tabakstoerisme land, omdat we binnen de EU dan een van de weinigen zijn.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door NoneNicer »

Pipes Magazine podcast stuurt openlijk aan op inslaan Dunhill
http://pipesmagazine.com/blog/radio-tal ... isode-229/
Als je geen zin hebt om te luisteren:
Brian Levine is vertegenwoordiger van Sutliff Tobacco (overgenomen door McaBaren) en zit in de industrie, al tientallen jaren. Zijn verwachting is dat Dunhill pijptabak permanent gaat verdwijnen binnen 12-18 maanden.
Dit omdat British American Tobacco als licentiehouder van Dunhill tabaksmerken minimale opbrengst heeft (alleen licenties, geen overige inkomsten uit productie of inkoop) uit een niche product (BAT doet >90% sigaretten).
De kans op grote kosten vanwege bijvoorbeeld reputatieschade omdat Orlik (Scandinavian Tobacco Group) die een verkeerde batch conflict tabak koopt of iets vergelijkbaars is groter dan continue verdienen op de licenties. Daar komt nog bij dat de toetredingskosten voor de VS markt binnenkort mogelijkerwijs een probleem worden. (Geschatte opbrengst licenties is $2m/jaar)
Vanwege het feit dat BAT het sigaretten merk Dunhill nog wel wil behouden voor o.a. de Aziatische markt, is een sterfhuisconstructie voor pijptabak dus lucratief. Daarnaast is de licentiehouder van de andere producten (aanstekers, pijpen, kleding etc.) sterk bezig zich te distantiëren van roken.

Er is een lichtpuntje, voor Europeanen wellicht:
Het is niet gezegd dat in de Orlik fabriek niet hetzelfde of een sterk vergelijkbaar product gemaakt kan worden dat verkocht wordt onder een andere merknaam. My Mixture 965 gaat dan misschien verder als Viking Sweat, maar is inhoudelijk hetzelfde product.
Voor de Amerikanen wordt dit een zure appel, aangezien de aanstaande uitvoering van de nieuwe wetgeving het zeer onhandig maakt om een nieuw product in te voeren met de huidige stand van zaken (februari 2017).

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Arno »

NoneNicer schreef:Pipes Magazine podcast stuurt openlijk aan op inslaan Dunhill
http://pipesmagazine.com/blog/radio-tal ... isode-229/
Als je geen zin hebt om te luisteren:
Brian Levine is vertegenwoordiger van Sutliff Tobacco (overgenomen door McaBaren) en zit in de industrie, al tientallen jaren. Zijn verwachting is dat Dunhill pijptabak permanent gaat verdwijnen binnen 12-18 maanden.
Dit omdat British American Tobacco als licentiehouder van Dunhill tabaksmerken minimale opbrengst heeft (alleen licenties, geen overige inkomsten uit productie of inkoop) uit een niche product (BAT doet >90% sigaretten).
De kans op grote kosten vanwege bijvoorbeeld reputatieschade omdat Orlik (Scandinavian Tobacco Group) die een verkeerde batch conflict tabak koopt of iets vergelijkbaars is groter dan continue verdienen op de licenties. Daar komt nog bij dat de toetredingskosten voor de VS markt binnenkort mogelijkerwijs een probleem worden. (Geschatte opbrengst licenties is $2m/jaar)
Vanwege het feit dat BAT het sigaretten merk Dunhill nog wel wil behouden voor o.a. de Aziatische markt, is een sterfhuisconstructie voor pijptabak dus lucratief. Daarnaast is de licentiehouder van de andere producten (aanstekers, pijpen, kleding etc.) sterk bezig zich te distantiëren van roken.

Er is een lichtpuntje, voor Europeanen wellicht:
Het is niet gezegd dat in de Orlik fabriek niet hetzelfde of een sterk vergelijkbaar product gemaakt kan worden dat verkocht wordt onder een andere merknaam. My Mixture 965 gaat dan misschien verder als Viking Sweat, maar is inhoudelijk hetzelfde product.
Voor de Amerikanen wordt dit een zure appel, aangezien de aanstaande uitvoering van de nieuwe wetgeving het zeer onhandig maakt om een nieuw product in te voeren met de huidige stand van zaken (februari 2017).
Dankjewel voor de info! Ik ken Brian, heb hem al meerdere malen ontmoet. Dat Dunhill binnen 12-18 maanden uit de VS gaat verdwijnen wist ik al, maar het verhaal het licentieverhaal kende ik nog niet precies.

Viking Sweat :lol: Nee maar, het gaat consumenten ook (denk ik) vooral om de naam. Fijn als de huidige Dunhill tabakken een andere merknaam krijgen maar de consument zal toch vooral blikken willen met het Dunhill merk op. Ik hoop dat BAT de Dunhill pijptabak licentierechten wil/gaat verkopen. Wel grappig, het zou me niets verbazen als de baas van Brian, MacBaren, daar wel oren naar heeft. Of anders Gubbels wel.. Mijn droomscenario? Gubbels koopt de rechten en Gawith produceert ze. Dunhill is binnen pijptabak een te groot merk om te verdwijnen. Maar we zullen het allemaal zien..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Afficionado »

En dan ga ik het nog moeilijker maken. Ik heb net (twee minuten geleden) gebeld met BAT in België en daar vielen ze dus letterlijk uit hun stoel. Ze hadden daar totaal geen weet van het verdwijnen van een merk binnen hun portfolio en voor wat betreft de aanpassing naar de nieuwe wetgeving (lees : vieze plaatjes en ontradende teksten) daarmee waren ze al lang bezig om alles aan te passen.
Ze gaan daar intern uitzoeken wat er aan de hand is en hebben me beloofd om me terug te bellen van zodra ze zelf zekerheid hebben.

Ook Coopmans, de invoerder in Belgistan, wist niks van een mogelijk verdwijnen van Dunhill pijptabakken. Wel wisten ze me daar te vertellen nog over een grote voorraad te beschikken (waarvan een klein deeltje naar mijn bunkertje zal gaan)

Ben eens benieuwd waar dit gaat eindigen :D
Happy smoking

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door L.deJong »

Dus het wordt door BAT België tegengesproken.
Dit is wel heel gek, al ben ik wel heel bang dat het allemaal verdwijnt.
Ik heb simpel weg niet de funds om te hamsteren.
Dus ben heel benieuwd naar de update van BAT België.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Arno »

Afficionado schreef:En dan ga ik het nog moeilijker maken. Ik heb net (twee minuten geleden) gebeld met BAT in België en daar vielen ze dus letterlijk uit hun stoel. Ze hadden daar totaal geen weet van het verdwijnen van een merk binnen hun portfolio en voor wat betreft de aanpassing naar de nieuwe wetgeving (lees : vieze plaatjes en ontradende teksten) daarmee waren ze al lang bezig om alles aan te passen.
Ze gaan daar intern uitzoeken wat er aan de hand is en hebben me beloofd om me terug te bellen van zodra ze zelf zekerheid hebben.

Ook Coopmans, de invoerder in Belgistan, wist niks van een mogelijk verdwijnen van Dunhill pijptabakken. Wel wisten ze me daar te vertellen nog over een grote voorraad te beschikken (waarvan een klein deeltje naar mijn bunkertje zal gaan)

Ben eens benieuwd waar dit gaat eindigen :D
Haha! Ongelooflijk.. Je zou zeggen dat een bedrijf 1 beleid heeft. Maar nogmaals, als de Dunhill tabakken in België wel goed lopen.. Ach nee, dat deden ze in de VS ook al... Je hebt neem ik aan gezegd dat Dunhill verdwijnt in de VS en NL?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Afficionado »

Ik heb inderdaad gezegd dat het gerucht de ronde deed dat Dunhill in NL en de VS zou verdwijnen met natuurlijk de bijkomende vraag "hoe ziet het eruit met België"

Nu werken ze bij BAT redelijk snel want ik werd net (weer twee minuten geleden) al terug gebeld door BAT Nederland.
Ook daar is niet bekend dat Dunhill pijptabak zou verdwijnen van de markt maar aangezien ze deze zelf niet maken (dat doet Orlik)
en de licentie rechten bij BAT London liggen konden ze ook niet geheel uitsluiten dat het niet waar was.

Je zou dus bij Orlik moeten gaan navragen of ze vanuit London opdracht hebben gekregen om de productie te stoppen.
Als iemand contacten heeft bij Orlik dan graag even bellen.

tot zover mijn zoektocht.
Happy smoking

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Asmodeus »

Viking Sweat [emoji2][emoji2][emoji2]

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Afficionado »

Kan me iemand hier vertellen waar ik die Orlik fabriek kan vinden.
Ik had al begrepen dat Orlik van STG is maar vind bij fabrieken alleen een fabriek in Eersel terug.
Is dat de juiste of heeft iemand een telefoonnummer voor me dat ik nog kan bellen.
Wil er nu wel het fijne van weten.
Happy smoking

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Afficionado »

Al gezien. Die zitten in Denemarken. Morgen even zoeken of ik daar ook een mailadres van kan vinden want bellen gaat duur worden vrees ik.

Laatste aanpassing/ Mailtje verstuurd en nu wachten of ze me de moeite vinden om te antwoorden.
Happy smoking

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Ribbon »

Het zou jammer zijn als het merk Dunhill als pijptabak zou verdwijnen. Echter (zoals Arno al aangaf) gaat het om een merk, niet om een tabaksfabriek met een eigen signatuur qua smaak etc. Als de fabrieken waar de Dunhills nu worden gemaakt in staat zijn om die flakes en mixtures te maken zijn er waarschijnlijk ook genoeg alternatieven voorhanden, of wordt er een ander naampje op geplakt zoals Viking Sweat (ik vind 'm goed :mrgreen: ).

Of de naam Dunhill als tabak uit het wereldje zal verdwijnen waag ik te betwijfelen. Het merk heeft een veel grotere bekendheid en historie dan bijvoorbeeld Borkum Riff ofzo. Het zal vast wel weer opgepikt worden door een andere fabrikant (SG is een prima idee Arno). Tenzij Dunhill natuurlijk niet meer geassocieerd wilt worden met roken, maar dan zoeken ze het maar uit. Zo exceptioneel lekker zijn die blends nu ook weer niet. ;)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door robvoorburg »

Precies ze zijn zeer rookbaar, maar het is helaas niet meer
het hoogst haalbare.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door The_Undertaker »

Mooi speurwerk Afficionado!
=D>
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door NoneNicer »

Afficionado schreef:Al gezien. Die zitten in Denemarken. Morgen even zoeken of ik daar ook een mailadres van kan vinden want bellen gaat duur worden vrees ik.

Laatste aanpassing/ Mailtje verstuurd en nu wachten of ze me de moeite vinden om te antwoorden.
Goed bezig!

Vandaag ook maar direct gekeken hoe de voorraden bij diverse Duitse winkels er bij staan. Bij de verkoop van HU Tobacco wisten ze van niks. Zij gaan voor mij bij de Duitse importeur navragen.

Stiekem wel mooi hoe slagkrachtig onze leden te werk gaan. Gerucht? Factfinding!

Weten we niet een naam van een hoge functionaris bij BAT? Wellicht dat die via sociale media te benaderen is... [emoji2]

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: RE: Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door junksculp »

NoneNicer schreef:
Afficionado schreef:Al gezien. Die zitten in Denemarken. Morgen even zoeken of ik daar ook een mailadres van kan vinden want bellen gaat duur worden vrees ik.

Laatste aanpassing/ Mailtje verstuurd en nu wachten of ze me de moeite vinden om te antwoorden.
Goed bezig!

Vandaag ook maar direct gekeken hoe de voorraden bij diverse Duitse winkels er bij staan. Bij de verkoop van HU Tobacco wisten ze van niks. Zij gaan voor mij bij de Duitse importeur navragen.

Stiekem wel mooi hoe slagkrachtig onze leden te werk gaan. Gerucht? Factfinding!

Weten we niet een naam van een hoge functionaris bij BAT? Wellicht dat die via sociale media te benaderen is... [emoji2]
Duitsland is voor mij heel belangrijk, daar koop ik zowel mijn pijpen als ook de tabak. Zodra ik weer bij Schneiderwind kom zal ik daar navraag doen.

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: RE: Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Afficionado »

NoneNicer schreef:
Afficionado schreef:Al gezien. Die zitten in Denemarken. Morgen even zoeken of ik daar ook een mailadres van kan vinden want bellen gaat duur worden vrees ik.

Laatste aanpassing/ Mailtje verstuurd en nu wachten of ze me de moeite vinden om te antwoorden.
Goed bezig!

Vandaag ook maar direct gekeken hoe de voorraden bij diverse Duitse winkels er bij staan. Bij de verkoop van HU Tobacco wisten ze van niks. Zij gaan voor mij bij de Duitse importeur navragen.

Stiekem wel mooi hoe slagkrachtig onze leden te werk gaan. Gerucht? Factfinding!

Weten we niet een naam van een hoge functionaris bij BAT?[/b] Wellicht dat die via sociale media te benaderen is... [emoji2]


Dat zou er dan een van BAT London branche moeten zijn die je kan vertellen of ze de licentie hebben ingetrokken.
BAT BE en NL heb ik gisteren al gebeld. Indien ik van de Orlik fabriek de bevestiging zou krijgen weten we het natuurlijk ook meteen.
Happy smoking

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door NoneNicer »

Zojuist bericht ontvangen van de verkoper voor HU tobacco, Dhr Bosch:
"Ich konnte gesten noch den Aussendienstmitarbeiter des deutschen Importeurs erreichen.
Dieser hatte nur eine Mail bekommen, dass die Zusammenarbeit zwischen BAT und Dunhill beendet werden soll.
Näheres stand leider nicht in seiner Information.
Sobald ich etwas Neueres weiß oder der Fayyum Kake wieder da ist, werde ich mich bei Ihnen melden."

Met andere woorden, ook voor Duitsland is bekend dat BAT niet verder gaat met Dunhill. Of een andere partij dat wel gaat doen is dus onduidelijk.

Ik hou jullie op de hoogte! Ook over Fayyum Kake als die er weer is (die was er eventjes, 5 blikken deze week, maar was net te laat blijkbaar).

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Tobias Tobit »

Het wordt hier wel anders gebracht: BAT en Dunhill gaan niet samen verder. Klinkt toch meer van het komt onder ander beheer.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Arno »

NoneNicer schreef:Zojuist bericht ontvangen van de verkoper voor HU tobacco, Dhr Bosch:
"Ich konnte gesten noch den Aussendienstmitarbeiter des deutschen Importeurs erreichen.
Dieser hatte nur eine Mail bekommen, dass die Zusammenarbeit zwischen BAT und Dunhill beendet werden soll.
Näheres stand leider nicht in seiner Information.
Sobald ich etwas Neueres weiß oder der Fayyum Kake wieder da ist, werde ich mich bei Ihnen melden."

Met andere woorden, ook voor Duitsland is bekend dat BAT niet verder gaat met Dunhill. Of een andere partij dat wel gaat doen is dus onduidelijk.

Ik hou jullie op de hoogte! Ook over Fayyum Kake als die er weer is (die was er eventjes, 5 blikken deze week, maar was net te laat blijkbaar).
? Bestel jij bij Bosch? Die verzend toch alleen maar naar Duitsland?
Maar triest dat Dunhill dus ook in Duitsland gaat verdwijnen...

Enne, goed bezig mensen met info verzamelen! (T)
Afbeelding

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door NoneNicer »

Arno schreef:
NoneNicer schreef:Zojuist bericht ontvangen van de verkoper voor HU tobacco, Dhr Bosch:
"Ich konnte gesten noch den Aussendienstmitarbeiter des deutschen Importeurs erreichen.
Dieser hatte nur eine Mail bekommen, dass die Zusammenarbeit zwischen BAT und Dunhill beendet werden soll.
Näheres stand leider nicht in seiner Information.
Sobald ich etwas Neueres weiß oder der Fayyum Kake wieder da ist, werde ich mich bei Ihnen melden."

Met andere woorden, ook voor Duitsland is bekend dat BAT niet verder gaat met Dunhill. Of een andere partij dat wel gaat doen is dus onduidelijk.

Ik hou jullie op de hoogte! Ook over Fayyum Kake als die er weer is (die was er eventjes, 5 blikken deze week, maar was net te laat blijkbaar).
? Bestel jij bij Bosch? Die verzend toch alleen maar naar Duitsland?
Er zitten ook voordelen aan familie in het buitenland [emoji2]

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Afficionado »

Vanuit Denemarken nog niets vernomen.
Happy smoking

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: RE: Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Arno »

NoneNicer schreef:
Arno schreef:
NoneNicer schreef:Zojuist bericht ontvangen van de verkoper voor HU tobacco, Dhr Bosch:
"Ich konnte gesten noch den Aussendienstmitarbeiter des deutschen Importeurs erreichen.
Dieser hatte nur eine Mail bekommen, dass die Zusammenarbeit zwischen BAT und Dunhill beendet werden soll.
Näheres stand leider nicht in seiner Information.
Sobald ich etwas Neueres weiß oder der Fayyum Kake wieder da ist, werde ich mich bei Ihnen melden."

Met andere woorden, ook voor Duitsland is bekend dat BAT niet verder gaat met Dunhill. Of een andere partij dat wel gaat doen is dus onduidelijk.

Ik hou jullie op de hoogte! Ook over Fayyum Kake als die er weer is (die was er eventjes, 5 blikken deze week, maar was net te laat blijkbaar).
? Bestel jij bij Bosch? Die verzend toch alleen maar naar Duitsland?
Er zitten ook voordelen aan familie in het buitenland [emoji2]
Ach so! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Arno »

Afficionado schreef:Vanuit Denemarken nog niets vernomen.
Het zou mij (positief) verbazen als je een mail terug krijgt. Ik zou bellen :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Afficionado »

Ik geef ze nog tot volgende week.

Nu redelijk druk op kantoor.
Happy smoking

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Dunhill tabakken gaan voorlopig verdwijnen

Bericht door Dukdalf »

Naar aanleiding van alle onrust heb ik geprobeerd nog wat informatie te trekken uit oude contacten bij BAT en Dunhill, maar die zijn inmiddels flink verwaterd en de resultaten zijn dus mager. Een amicale scheiding lijkt het in elk geval niet. Dunhill schijnt beslist af te willen van elke associatie met tabaksgebruik, maar wat ze willen met de merkrechten kan of wil niemand zeggen. Voor BAT is pijptabak al jarenlang een ondergeschoven kindje, maar binnen die niche was de Dunhill-lijn altijd wel een goede loper. Tussen de regels door gelezen is mijn conclusie dat Dunhill moeilijk heeft lopen doen met als resultaat dat de bovenbaas bij BAT uiteindelijk riep f* you.

Plaats reactie