De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Bericht door Eelco »

Met een knipoog naar DutchDuke :D .

In Duitsland had ik in Hildesheim (formaatje Leeuwarden) een tabakszaak met een redelijk assortiment (Neddermeyer), in Hannover had Pfeifenstudio Mühlhausen nog meer keuze. Een ongekende luxe, merk ik nu. In Nijmegen heb ik de bekende adresjes bezocht, waaronder Lensen. Daar vond ik slechts een blikje MacBaren's Mixture en verder vooral pakjes Sail.

Vandaag was ik bij Lensen Tabak in Arnhem, omdat ik toch in die stad was. Lensen in Nijmegen is inderdaad familie-van. Ook hier voornamelijk de standaard pakjes tabak, maar gelukkig ook een paar blikjes Troost Slices en MacBaren's Mixture. En dat was het dan ook, afgezien van een kleine selectie redelijk dure blikjes Samuel Gawith. De eigenaar vertelde me dat pijptabak in Nederland nogal moeilijk verkrijgbaar was omdat er telkens nieuwe eisen aan de verpakking worden gesteld, die vanwege de nogal kleine afzetmarkt voor de producenten moeilijk om te zetten zijn. Met als gevolg... schaarste.

Ondertussen is het blijkbaar ook nagenoeg onmogelijk gemaakt om online vanuit het buitenland (ook Duitsland) tabak te bestellen. Ik vraag me dus af hoe jullie met deze situatie omgaan en waar jullie je (legale) 'dealers' vinden. Is er bijvoorbeeld net over de grens (Kranenburg, Kleve, of desnoods Oberhausen) een goede tabakszaak of gaat iedereen in het oosten regelmatig op pelgrimstocht naar Zutphen?

Na een leuk gesprek kreeg ik samen met de gekochte blikjes pijptabak nog een goede sigaar mee. Nu ben ik helemaal geen sigarenroker, dus dat wordt een leuk experimentje dit weekend 8) .

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Bericht door Ribbon »

Ik las goede berichten over de website www.pfeifendepot.de
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Bericht door Wowbagger »

Eelco schreef:Met een knipoog naar DutchDuke :D .

In Duitsland had ik in Hildesheim (formaatje Leeuwarden) een tabakszaak met een redelijk assortiment (Neddermeyer), in Hannover had Pfeifenstudio Mühlhausen nog meer keuze. Een ongekende luxe, merk ik nu. In Nijmegen heb ik de bekende adresjes bezocht, waaronder Lensen. Daar vond ik slechts een blikje MacBaren's Mixture en verder vooral pakjes Sail.

Vandaag was ik bij Lensen Tabak in Arnhem, omdat ik toch in die stad was. Lensen in Nijmegen is inderdaad familie-van. Ook hier voornamelijk de standaard pakjes tabak, maar gelukkig ook een paar blikjes Troost Slices en MacBaren's Mixture. En dat was het dan ook, afgezien van een kleine selectie redelijk dure blikjes Samuel Gawith. De eigenaar vertelde me dat pijptabak in Nederland nogal moeilijk verkrijgbaar was omdat er telkens nieuwe eisen aan de verpakking worden gesteld, die vanwege de nogal kleine afzetmarkt voor de producenten moeilijk om te zetten zijn. Met als gevolg... schaarste.

Ondertussen is het blijkbaar ook nagenoeg onmogelijk gemaakt om online vanuit het buitenland (ook Duitsland) tabak te bestellen. Ik vraag me dus af hoe jullie met deze situatie omgaan en waar jullie je (legale) 'dealers' vinden. Is er bijvoorbeeld net over de grens (Kranenburg, Kleve, of desnoods Oberhausen) een goede tabakszaak of gaat iedereen in het oosten regelmatig op pelgrimstocht naar Zutphen?

Na een leuk gesprek kreeg ik samen met de gekochte blikjes pijptabak nog een goede sigaar mee. Nu ben ik helemaal geen sigarenroker, dus dat wordt een leuk experimentje dit weekend 8) .
Even een uitje maken naar Kleve Eelco: http://www.edlertabak.de/

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Bericht door Janno »

De intercity vanuit Nijmegen naar Zwolle stopt in ook Zutphen
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Bericht door Eelco »

Dank voor de tips. Goed te weten dat er een goede tabakszaak in Kleve is, zal ik zeker eens bezoeken. En ik zal onderweg naar mijn ouders in Leeuwarden ook maar eens in Zutphen uitstappen.

Maar dit verhaal van de winkelier in Arnhem dat verschillende merken pijptabak momenteel nauwelijks leverbaar cq verkrijgbaar zijn, klopt dus? Het is dus geen uitzondering dat je in een stad formaatje Nijmegen net nog een blikje MacBaren kunt scoren bij de best gesorteerde sigarenzaak?

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Bericht door The_Undertaker »

Eelco schreef: Maar dit verhaal van de winkelier in Arnhem dat verschillende merken pijptabak momenteel nauwelijks leverbaar cq verkrijgbaar zijn, klopt dus? Het is dus geen uitzondering dat je in een stad formaatje Nijmegen net nog een blikje MacBaren kunt scoren bij de best gesorteerde sigarenzaak?
Geen idee bij welke distributeur hij het spul haalt, maar bij de Oude Tijd hier in Utrecht is al geruime tijd gewoon een uitgebreid assortiment met de nieuwe stickers aanwezig. Het was even wat minder tijdens het overstappen naar de nieuwe ellende-etiketten, maar inmiddels staan Peterson/SG/McB/etc etc daar gewoon weer in de schappen.

Lijkt me dus dat er niet genoeg prioriteit aan hangt bij 'm.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Bericht door Wowbagger »

Eelco schreef:Dank voor de tips. Goed te weten dat er een goede tabakszaak in Kleve is, zal ik zeker eens bezoeken. En ik zal onderweg naar mijn ouders in Leeuwarden ook maar eens in Zutphen uitstappen.

Maar dit verhaal van de winkelier in Arnhem dat verschillende merken pijptabak momenteel nauwelijks leverbaar cq verkrijgbaar zijn, klopt dus? Het is dus geen uitzondering dat je in een stad formaatje Nijmegen net nog een blikje MacBaren kunt scoren bij de best gesorteerde sigarenzaak?
Ik ben bang van wel. Er zijn best wel wat blends verdwenen als gevolg van de nieuwe regels.
Edler is wel een aanrader, Andreas de eigenaar is een aimabel persoon die best bereid is om je te helpen. Uiteraard zoals het een Duitse zaak betreft veel zoetigheid, maar ook meer dan genoeg ongesausd verkrijgbaar, en een aantal huisblends die ook de moeite wel waard zijn. Ik weet dat er meerdere personen van dit forum met enige regelmaat bij hem binnen lopen.

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Bericht door Smokomang »

Eelco je zou een (wat stil) lid van ons forum kunnen benaderen BIBo of te wel Rudi. Zijn website is: http://www.tobaccoshop.nl.
Een email met wensen levert goed resultaat. Succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Bericht door Eelco »

Smokomang schreef:Eelco je zou een (wat stil) lid van ons forum kunnen benaderen BIBo of te wel Rudi. Zijn website is: http://www.tobaccoshop.nl.
Een email met wensen levert goed resultaat. Succes
Dank voor de tip. Gelukkig is Zutphen niet ver weg en heb ik geen 'acuut probleem'. Het is vooral dat ik me verbaas hoe slecht het aanbod hier in Nederland is in vergelijking met Duitsland.

Kleve zou in ieder geval een goede motivatie zijn om weer eens vriendjes te worden met de auto, ik heb al heel lang niet meer gereden (ik vind autorijden ook echt niet leuk). Maar 1:30 met het OV versus een goed half uur met de auto is wel een verschil.

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: De Avontuurlijke Avonturen van een Pijproker in Nederland

Bericht door Smokomang »

Eelco schreef:
Smokomang schreef:Eelco je zou een (wat stil) lid van ons forum kunnen benaderen BIBo of te wel Rudi. Zijn website is: http://www.tobaccoshop.nl.
Een email met wensen levert goed resultaat. Succes
Dank voor de tip. Gelukkig is Zutphen niet ver weg en heb ik geen 'acuut probleem'. Het is vooral dat ik me verbaas hoe slecht het aanbod hier in Nederland is in vergelijking met Duitsland.

Kleve zou in ieder geval een goede motivatie zijn om weer eens vriendjes te worden met de auto, ik heb al heel lang niet meer gereden (ik vind autorijden ook echt niet leuk). Maar 1:30 met het OV versus een goed half uur met de auto is wel een verschil.
Gelukkig en zo zie je maar weer elke uitdaging (de auto) bied weer kansen :). Succes met de “vriendschap”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Plaats reactie