Tai Chi en Qigong

Naast het pijproken natuurlijk ...
Bommel

Re: Tai Chi en Qigong

Berichtdoor Bommel » 04 apr 2017 23:51

Afbeelding

Bommel

Berichtdoor Bommel » 30 mei 2017 00:06

Midden in het gras op ons buiten hebben we twee jaar geleden een kleine appelboom geplant die het geweldig doet.
En nu ik naast Tai Chi en Qigong ook Bagua beoefen fungeert deze boom als een tegenstander die mij helpt te bewegingen uit te voeren.
Afgelopen weekend hebben we dat heerlijk kunnen doen in de vroege ochtenden met onze wortels in de ochtend dauw.

Het is sowieso heerlijk om op het bedauwde gras in de ochtend te oefenen.
Nog gelukkiger wordt is als ik vergezeld wordt door vlagen van nachtmist.
Afbeelding

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 30 mei 2017 18:24

Bommel schreef:Midden in het gras op ons buiten hebben we twee jaar geleden een kleine appelboom geplant die het geweldig doet.
En nu ik naast Tai Chi en Qigong ook Bagua beoefen fungeert deze boom als een tegenstander die mij helpt te bewegingen uit te voeren.
Afgelopen weekend hebben we dat heerlijk kunnen doen in de vroege ochtenden met onze wortels in de ochtend dauw.

Het is sowieso heerlijk om op het bedauwde gras in de ochtend te oefenen.
Nog gelukkiger wordt is als ik vergezeld wordt door vlagen van nachtmist.

Bommelser (nachtmist) dan dat kan haast niet.

Bommel

Berichtdoor Bommel » 18 jul 2017 00:00

Door de zomervakantie zijn er geen lessen in de gymzaal van het schooltje die onze vereniging huurt en men zou kunnen denken dat er enkele weken niet getraind kan worden.
Maar gelukkig is er een groepsapp in het leven geroepen en komen we tweemaal per week te samen in de buitenlucht, mits het weer het toelaat.
De locatie is een rustig park waar een rijke populatie van allerlei vogels zich een thuis hebben gevonden.
Niks is zo heilzaam om de Tai chi te beoefenen onder het gezang en gekwetter van vele vogels.
Ik kom dan dichter bij chi en beleef het zoals het eigenlijk hoort, oefenen in de natuur.
Afbeelding

cookiemonster

Berichtdoor cookiemonster » 18 jul 2017 09:29

Prachtig filmpje!

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 18 jul 2017 14:50

Klinkt goed heer Bommel! Waarom dan niet vaker buiten oefenen, vraag ik me af? Eventueel de zaal alsnog aanhouden als achtervang voor slecht weer, maar bij goed weer gewoon naar buiten?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Bommel

Berichtdoor Bommel » 18 jul 2017 20:06

In de buitenlucht beoefenen we het geleerde en is lesgeven toch wat moeilijker, qua stem bereik en het voetenwerk gaat wat beter binnen omdat het gladder is.
Daarnaast kan tijdens de les gebruik gemaakt worden van de spellijnen die daar aanwezig zijn, handig bij nieuwe vormen en het vinden van je breedte en evenwicht.
Nu in de zomervakantie zie ik ook alleen gevorderden deelnemen en helaas geen nieuwe leerlingen.
Zelf was ik er vanaf het eerste jaar erbij en vind het geweldig.
Het vergt wel wat andere techniek in het voeten werk, maar daar zit ook een leuke uitdaging.
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 18 jul 2017 21:33

Helder verhaal Bommel!
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Terug naar “Andere hobbies”