Dampen, vapen, e-roken

Naast het pijproken natuurlijk ...
Massis
Administrator
Contacteer:

Re: Dampen, vapen, e-roken

Berichtdoor Massis » 24 jan 2017 16:10

Sidekickelvis schreef:
Wowbagger schreef:Dat klinkt mij bekend in de oren Nick, die buien heb ik ook regelmatig met name in deze tijd van het jaar. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Heb me ook wel eens afgevraagd hoe het is, zo'n damper. Maar als ik dan begin te lezen zie ik al heel snel door de bomen het bos niet meer en haak ik af. Heeft iemand hier de gouden tip om het eens mee te proberen?

Probeer eerst eens een zogenaamde 'shisha pen', zo'n weggooi dingetje van een tientje. Ik was de Kanger Evod pennen na een maand al zat en die hadden toch 5 tientjes gekost. Beter eerst eens kijken of je het wat vind en dan in 1 keer iets meer uitgeven dan na een maand opnieuw geld uitgeven.

Is dat niet hetzelfde als iemand aanraden een mandjespijp te kopen? Ik vind persoonlijk dat ik liever met redelijk geprijsde kwaliteit begin dan met bagger, omdat je anders geen correcte ervaring hebt?

Nu heb ik geen ervaring met die shisha pennen, en zouden ze zomaar "de corncobs van het vapen" kunnen zijn...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 24 jan 2017 16:25

Massis schreef:
Sidekickelvis schreef:
Wowbagger schreef:Dat klinkt mij bekend in de oren Nick, die buien heb ik ook regelmatig met name in deze tijd van het jaar. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Heb me ook wel eens afgevraagd hoe het is, zo'n damper. Maar als ik dan begin te lezen zie ik al heel snel door de bomen het bos niet meer en haak ik af. Heeft iemand hier de gouden tip om het eens mee te proberen?

Probeer eerst eens een zogenaamde 'shisha pen', zo'n weggooi dingetje van een tientje. Ik was de Kanger Evod pennen na een maand al zat en die hadden toch 5 tientjes gekost. Beter eerst eens kijken of je het wat vind en dan in 1 keer iets meer uitgeven dan na een maand opnieuw geld uitgeven.

Is dat niet hetzelfde als iemand aanraden een mandjespijp te kopen? Ik vind persoonlijk dat ik liever met redelijk geprijsde kwaliteit begin dan met bagger, omdat je anders geen correcte ervaring hebt?

Nu heb ik geen ervaring met die shisha pennen, en zouden ze zomaar "de corncobs van het vapen" kunnen zijn...

Sommige mensen kunnen absoluut niet tegen waterdamp inhaleren. En de tweedehands markt word overspoelt met nagenoeg nieuwe dampsets van mensen die 'het toch niks voor mij' vonden. Een shisha pen kost een tientje ofzo en is bijna gelijk aan een wat duurdere pen. Soort corncob dus. Als eerste pijp een Winslow kopen om te kijken of het wat voor je is, is ook niet de manier die wij hier voorstellen aan nieuwsgierige beginnend pijprokers toch?
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 24 jan 2017 16:33

Sidekickelvis schreef:Als eerste pijp een Winslow kopen om te kijken of het wat voor je is, is ook niet de manier die wij hier voorstellen aan nieuwsgierige beginnend pijprokers toch?

NEe precies, vandaar mijn opmerking "redelijk geprijsde kwaliteit" en dus ook de rest van mijn vraag :-)

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 24 jan 2017 17:09

Massis schreef:(of zou de rest van't forum dat heiligschennis vinden, een vapende beheerder op een pijprokersmeeting? :D)

Ja.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Asmodeus

Berichtdoor Asmodeus » 24 jan 2017 17:26

The_Undertaker schreef:
Massis schreef:(of zou de rest van't forum dat heiligschennis vinden, een vapende beheerder op een pijprokersmeeting? :D)

Ja.

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 24 jan 2017 17:38

Sidekickelvis schreef:
Massis schreef:
Sidekickelvis schreef:

Sommige mensen kunnen absoluut niet tegen waterdamp inhaleren. En de tweedehands markt word overspoelt met nagenoeg nieuwe dampsets van mensen die 'het toch niks voor mij' vonden. Een shisha pen kost een tientje ofzo en is bijna gelijk aan een wat duurdere pen. Soort corncob dus. Als eerste pijp een Winslow kopen om te kijken of het wat voor je is, is ook niet de manier die wij hier voorstellen aan nieuwsgierige beginnend pijprokers toch?

Op de terugweg even langs de tabakzaak gegaan en zo'n wegwerp-pen gekocht met bosbessmaak, nicotinevrij. Smaakt best al wel lekker, en als alternatief voor een zak winegums naast me in de auto volgens mij uitstekend geschikt.
Inhaleren doe ik niet (of niet bewust), dus dat is geen probleem. Gaat mij puur om smaak.

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 24 jan 2017 19:08

Massis schreef:
Sidekickelvis schreef:Als eerste pijp een Winslow kopen om te kijken of het wat voor je is, is ook niet de manier die wij hier voorstellen aan nieuwsgierige beginnend pijprokers toch?

NEe precies, vandaar mijn opmerking "redelijk geprijsde kwaliteit" en dus ook de rest van mijn vraag :-)

Eigenlijk waren we het dus eens?!?!

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 24 jan 2017 19:10

Wowbagger schreef:Op de terugweg even langs de tabakzaak gegaan en zo'n wegwerp-pen gekocht met bosbessmaak, nicotinevrij. Smaakt best al wel lekker, en als alternatief voor een zak winegums naast me in de auto volgens mij uitstekend geschikt.
Inhaleren doe ik niet (of niet bewust), dus dat is geen probleem. Gaat mij puur om smaak.

Kijk maar uit, er zijn veel meer smaken e-liquid dan er smaken tabak zijn......

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 24 jan 2017 19:25

Met belangstelling volg ik dit draadje steeds, toch is er
bij mij niet voldoende belangstelling gewekt zoiets te
proberen, ik vind het te bedacht.

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 24 jan 2017 20:07

robvoorburg schreef:Met belangstelling volg ik dit draadje steeds, toch is er
bij mij niet voldoende belangstelling gewekt zoiets te
proberen, ik vind het te bedacht.

Dit lijkt me ook echt niets voor jou Rob. Hoeveel pijpen rook jij per dag? 1? En zakken winegums per jaar? 0? Het is meer iets voor mensen om minder (sigaretten) te roken en toch nicotine binnen te krijgen. Daar rook jij niet voor volgens mij.

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 24 jan 2017 20:50

Ik zal eea meenemen naar WW zodat geïnteresseerden ff kunnen kijken wat er zoal mogelijk is.

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 24 jan 2017 21:23

De keuze voor een bepaald toestel is in mijn ogen ook wat afhankelijk van je voorkeur tussen DL (= direct lung) of MTL (= mouth to lung).

Bij de eerste zit je met lage weerstanden en veel airflow, waardoor je de damp meteen je longen intrekt. Hence, direct lung. Hiervoor heb je een apparaat nodig met wat meer kracht. Met een toestel dat tot pakweg 75 watt kan kom je als beginner al een heel eind.

Bij de tweede zit je met hogere weerstanden en minder airflow, waardoor de damp in je mond komt, en je hem vervolgens je longen inzuigt. Dit lijkt meer op de manier waarop je een sigaret rookt. Je hebt echter lang niet zo'n krachtig toestel nodig. De kans is klein dat je boven 30 watt zal instellen.

Naar mijn ervaring hangt ook het nicotine gehalte van je liquids af van de voorkeur tussen DL en MTL. Naast de hoeveelheid PG (een bestanddeel van liquid, hoe hoger, hoe meer throat hit), bepaalt ook het nicotinegehalte hoe stevig een liquid binnen komt.
Nicotinevrij kan altijd. Voor DL vind ik 3 mg ideaal, 6 mg vind ik al te zwaar, 12 mg is alsof je een dikke longfiller inhaleert. Nog hoger behoeft geen uitleg.
Bij MTL wordt 12 mg aanschouwd als een gemiddelde sigaret.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 24 jan 2017 21:29

Arclaud schreef:De keuze voor een bepaald toestel is in mijn ogen ook wat afhankelijk van je voorkeur tussen DL (= direct lung) of MTL (= mouth to lung).

Bij de eerste zit je met lage weerstanden en veel airflow, waardoor je de damp meteen je longen intrekt. Hence, direct lung. Hiervoor heb je een apparaat nodig met wat meer kracht. Met een toestel dat tot pakweg 75 watt kan kom je als beginner al een heel eind.

Bij de tweede zit je met hogere weerstanden en minder airflow, waardoor de damp in je mond komt, en je hem vervolgens je longen inzuigt. Dit lijkt meer op de manier waarop je een sigaret rookt. Je hebt echter lang niet zo'n krachtig toestel nodig. De kans is klein dat je boven 30 watt zal instellen.

Naar mijn ervaring hangt ook het nicotine gehalte van je liquids af van de voorkeur tussen DL en MTL. Naast de hoeveelheid PG (een bestanddeel van liquid, hoe hoger, hoe meer throat hit), bepaalt ook het nicotinegehalte hoe stevig een liquid binnen komt.
Nicotinevrij kan altijd. Voor DL vind ik 3 mg ideaal, 6 mg vind ik al te zwaar, 12 mg is alsof je een dikke longfiller inhaleert. Nog hoger behoeft geen uitleg.
Bij MTL wordt 12 mg aanschouwd als een gemiddelde sigaret.

Klopt. Maar een zwaardere modbox kun je voor beide gebruiken en een lichtere niet. Eigenlijk is boven de 75 Watt nooit nodig. Da's meer voor de hobbyisten die rare dingen willen proberen.

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 24 jan 2017 21:38

Juist, SKE. Al is zo'n 75 watt mod natuurlijk overkill als je enkel MTL dampt. Als je MTL niets vindt, zoals bij mij het geval is, dan ben je natuurlijk niets met zo'n 30 watt pennetje.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 24 jan 2017 21:56

Arclaud schreef:Juist, SKE. Al is zo'n 75 watt mod natuurlijk overkill als je enkel MTL dampt. Als je MTL niets vindt, zoals bij mij het geval is, dan ben je natuurlijk niets met zo'n 30 watt pennetje.

Precies hetzelfde had ik ook. Maar heb ook een 200Watt Boxmod en dat is net mijn telefoon. Die kan veel meer dan ik!

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 25 jan 2017 14:32

Sidekickelvis schreef:
Massis schreef:

Eigenlijk waren we het dus eens?!?!

Ik denk dat we dezelfde mening hebben over hoe je best begint aan een hobby, maar verschillen over de concrete invulling daarvan bij vapen :-)

Des te beter dat Wowbagger ondertussen een shisha pen heeft die hem bevalt :-)

Ik liep vanmiddag even de lokale dampshop binnen. Bleek dat die dezelfde uitverkoop hanteert die Mikali gisteren al gespot had in Antwerpen: 12 monkeys 30ml flesjes aan €16 ipv €21, en €70 voor 5.

Even later stond ik dus weer buiten met 5 flesjes 30ml 0mg 12 monkeys (3x Kongo Cream & 2x Bonogurt), 1 flesje Nutty Buddy Cookie van Flavourtec (omdat die eerste zo beviel), 1 flesje Flavourtec Apple (apple beviel me in de waterpijp ook altijd) en 10 Vaporesso 0.4ohm clapton coils met adaptor voor de Melo 3 tank.

Eerste indruk is alvast érg positief van zowel de kongo cream als de nieuwe coils, erg smaakvol.

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 25 jan 2017 14:47

Massis schreef: en 10 Vaporesso 0.4ohm clapton coils met adaptor voor de Melo 3 tank.

Nu nog een RBA/RTA/Dripper en zelf coils knopen. Word het nog goedkoperderderder. Zelf liquids mengen.....

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 25 jan 2017 15:08

Sidekickelvis schreef:
Massis schreef: en 10 Vaporesso 0.4ohm clapton coils met adaptor voor de Melo 3 tank.

Nu nog een RBA/RTA/Dripper en zelf coils knopen. Word het nog goedkoperderderder. Zelf liquids mengen.....

RDA's & drippen zegt me voorlopig weinig, teveel geknoei met flesjes.

Zelf coils draaien misschien later, kan ook met de Melo 3 als je een ECR setje koopt, en anders met een RBA deck voor een Aspire Cleito tankje. Maar met de 12 coils die ik nu heb kom ik wel even toe...

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 28 feb 2017 12:24

Iemand interesse in een gesloten flesje 12 monkeys custard cream en eentje 12 monkeys Bonogurt, beide 30ml flesjes en 0mg nicotine?
Beetje overenthousiast aangeschaft maar aan huidig tempo raken ze nooit op voor de vervaldatum (die nog een jaar is). Gezien ik 5 flesjes heb kunnen er wel enkele weg...

Prijs: €15/flesje, stukken voordeliger dan de oorspronkelijke €21/flesje dus. Kan mee naar Wuustwezel.

Stoker
Contacteer:

Vapen

Berichtdoor Stoker » 06 okt 2017 23:39

Weet niet of er al een topic was over het zogenaamde Vapen van nicotine en de daar bij horende apparaten .

voor iemand die al een jaar gestopt was met het gewone roken en toen er helaas weer aan is gegaan nu toch maar eens het zogenaamd Vapen bestudeerd.

kreeg eerder vandaag naar ongeveer een week of zo de apparaten en dergelijke onderzocht te hebben mijn eerste vape machine binnen met een drietal smaken met de bijbehorende nicotine :P

de ELEAF Pico Squeeze coil kan je zelf in elkaar zetten ..

aardige zoete smaakjes Banaan Capuchino en Appel Kaneel.

het is even wennen en is heel andere gevoel dan het roken van een sigaret maar moet zeggen dat de smaakjes me wel bevallen.
om dus eigenlijk van het hele chemische inhaleren af te komen dan maar dit ..

zal denk ik nog wel andere smaken aan me verzameling toevoegen in de toekomst eerst dit maar eens opmaken en als het danbevalt zal het waarschijnlijk net als met het pijp roken gaan .. Vele smaken en misschien zelfs wel verschillende soorten apparaten.

weer wat nieuws om onze koop verslaving mee te verzadigen :P

ben eigenlijk wel benieuwd of er hier meer zijn die vapen en zo ja hoe en wat ze vapen en wat voor apparaten gebruiken jullie ?

Gr Nando // Stoker
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=48&t=9841

The_Undertaker
Administrator

Re: Vapen

Berichtdoor The_Undertaker » 06 okt 2017 23:46

Stoker schreef:Weet niet of er al een topic was over het zogenaamde Vapen van nicotine en de daar bij horende apparaten .

Was er al, en dus samengevoegd ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 06 okt 2017 23:47

Stoker schreef:om dus eigenlijk van het hele chemische inhaleren af te komen dan maar dit ..

Wat is er niet chemisch aan het inhaleren van die vape-meuk dan? :mrgreen:

Stoker
Contacteer:

Berichtdoor Stoker » 07 okt 2017 00:13

The_Undertaker schreef:
Stoker schreef:om dus eigenlijk van het hele chemische inhaleren af te komen dan maar dit ..

Wat is er niet chemisch aan het inhaleren van die vape-meuk dan? :mrgreen:

ja heb tegenwoordig 2 verschillende en voor zover ik weet is inderdaad de ene chemiser dan de andere ik heb de VG en heb me laten vertellen dat dat meer biologish was dus vandaar :D

Dank voor het samenvoegen trouwens :D

had de search tool gebruikt maar was waarschijnlijk in het verkeerde gedeelte aan het zoeken XD
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=48&t=9841

Marielle32

Berichtdoor Marielle32 » 30 okt 2017 11:14

Ook ik wil me gaan wagen aan z'n afzichtelijke apparaat in plaats van sigaretten...
De smaakjes spreken me aan en ik wil van die vieze sigaretten rook geur af!
Wie o wie kan me helpen met een goed maar vooral simpel apparaat?
Afbeelding

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 30 okt 2017 21:10

Marielle32 schreef:Ook ik wil me gaan wagen aan z'n afzichtelijke apparaat in plaats van sigaretten...

Ik, wat zoek je?

Marielle32

Berichtdoor Marielle32 » 30 okt 2017 21:23

Sidekickelvis schreef:
Marielle32 schreef:Ook ik wil me gaan wagen aan z'n afzichtelijke apparaat in plaats van sigaretten...

Ik, wat zoek je?

Een simpel niet al te groot apparaat waar alle soorten vloeistof in kan?
Afbeelding

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 30 okt 2017 21:38

Pen of instelbaar? Instelbaar is wel makkelijk. Coils kopen of maken? Bedenk even wat je het liefst wil en je het makkelijkst lijkt en pb me dan je vragen.

Marielle32

Berichtdoor Marielle32 » 05 nov 2017 14:09

Het is de justfog q16 geworden maar ik ben al aan het kijken naar een ander apparaat omdat ik graag wat minder schrepe smaken wil en wat meer rook... Deze werdt aanbevolen om over te stappen van roken maar Vapen en dat is gelukt! Al een week geen sigaret behoefte meer gehad.
Ik overweeg de Vaporesso tarot nano. Heeft iemand hier ervaring mee? Deze heeft ceramische coils die wat ik zo lees een hele goede smaak weergeven.
Het moet een simpel klein apparaatje zijn wat instelbaar is en coils kan hebben onder de 1..
Aangezien ik de hoge VG waardes wil kunnen vapen.
Afbeelding

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 05 nov 2017 14:20

Een subohm vaper dus. Ik heb hier een Wistech die veel meer kan dan jij zoekt maar ook een wat simpelere die meer dan goed genoeg is om subohm te vapen. Keramische coils heb ik geen ervaring mee omdat ik de coils zelf maak. De scherpte zit inderdaad in de PG. Bij sappies met 80VG/20PG is dat al een stuk minder. Bij 100% VG is het weg maar dan is nicotine volgens mij niet leverbaar. Het heeft ook te maken met op tijd je coil vervangen en met zorgen dat er genoeg fluid in de vaper zit. Een dry hit is echt heel erg goor....

TommyLF

Berichtdoor TommyLF » 05 nov 2017 14:35

Ook hier is de sigaret toch maar in de ban gegaan!

Sinds dit weekend aan een Justfog C14 Compact, tot nu toe voldoet die prima, en is beter dan die Egotechpennen.
De vrouw vindt het ook wel wat en voor haar de Justfog Q16 besteld.

Als smaakjes hebben we nu "EcoLiquid" Watermeloen op 12mg en "Sansie Goldlabel" Menthol op 12mg (aanrader winkel).
Ik had nog een Flesje Cherry van 9mg, deze zit nog in de egotech C5, die mijn vrouw gebruikt totdat haar nieuwe binnenkomt!

We hebben bewust nu geen tabaksmaken genomen in tegenstelling tot paar jaar terug, omdat deze alle echt ronduit goor te noemen zijn.
Maarja dat is kwestie van smaak ;-)

Grts
TommyLF
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Terug naar “Andere hobbies”