Dampen, vapen, e-roken

Naast het pijproken natuurlijk ...
Sidekickelvis

Re: Dampen, vapen, e-roken

Berichtdoor Sidekickelvis » 08 jun 2016 23:02

Mocht er iemand interesse hebben om eens iets te proberen dan kunnen mijn pennen overgenomen worden. 2 x Kangertech Evod 2 pennen met een standaard, diverse flesjes E liquid, oplader en aardig wat nieuwe coils in 1,8 en 1,5 ohm. Allemaal in de originele doos (de pennen dan, de liquids passen daar niet bij). Richtprijs 50 euro, daar koop je de pennen ook nieuw voor maar zonder al de coils en de Liquids/standaard.
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 08 jun 2016 23:07

Toch niet zo bevallen Jorg?

teunis

Berichtdoor teunis » 09 jun 2016 08:35

Wowbagger schreef:Toch niet zo bevallen Jorg?

Ik vermoed dat het zijn beginnerssetjes zijn. :D
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

teunis

Berichtdoor teunis » 09 jun 2016 10:57

Mochten jullie erover denken om zelf sapjes te gaan maken, dan kan ik jullie de aroma's van Club der Dampfer aanraden.

Ik heb 5 verschillende tabakssmaken gekocht. Helaas gaan die op nummer en niet op smaakomschrijving. Op de gok maar wat gekocht. Ik heb net nummer 150 geprobeerd die heeft staan rijpen vanaf 20 april. Wauw, een volle ongesausde tabaksmaak! Doet denken aan een baai. Ik ben zeer benieuwd naar de andere 4!

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 09 jun 2016 12:16

teunis schreef:
Wowbagger schreef:Toch niet zo bevallen Jorg?

Ik vermoed dat het zijn beginnerssetjes zijn. :D

klopt, de subox bevalt zo veel beter dat de pennen eigenlijk niet gebruikt worden.

teunis

Berichtdoor teunis » 23 jun 2016 23:55

BERICHT OVERGENOMEN UIT: REKENWERK.

Sidekickelvis schreef:Moet je natuurlijk niet net voor een flinke Winslow 200 aan dampapparatuur kopen..... Maar Elvis kan weer hobbyen..... Wil toch eens jouw e-liquid adres hebben Teunis... Ik betaalde 12 euro voor 200 ml VG Base 0% en aroma's kan ik niet echt vinden....

Niet mee zitten joh, in het rekenvoorbeeld werden de aangeschafte pijpen toch ook niet meegerekend :D

OP het gevaar af om reclame te maken voor derden of niet-leden (hoewel, het is geen advertentie):

Aroma's voor goede tabakssmaken bestel ik via internet bij Club der Dampfer. Helaas zijn die smaken op nummer, maar no. 2, 30, 150 en 158 worden over het algemeen als goed ervaren. Filteren op die site op alfabet geeft uiteindelijk wel resultaat en op blad 12 of zo begint de T van tabak. De liters base bestel ik bij e-sigaretnederland.nl. Boven de 30 euri gratis verzending. Als je op die site kijkt bij DIY dan kan je daar naast de base ook aroma's bestellen (geen CDD, maar andere merken). Let wel op de aanbevolen verdunning. CDD is 2% aroma op 10 ml base, maar bijvoorbeeld Flavourtec is 10%. White Dragon is ook goed, een pas begonnen Nederlands bedrijfje. Als je ziet hoeveel sap je kunt maken per flesje aroma is CDD dus veel voordeliger, maar als procent berekenen niet je sterkste kant is, dan is het eenvoudiger om 1 flesje aroma (10 ml) te mengen met 100 ml base. Bij CDD moet je met een spuitje 2 ml optrekken en mengen met 100 ml base. Je wil niet weten hoeveel mensen daarmee de fout ingaan en 20 ml optrekken, oftewel 2 flesjes aroma gebruiken! Tabakaroma's moeten wel minimaal 6 weken rijpen (steepen). Fruitaroma's worden vaak een week weggezet en bakery 2 weken. Op Dampforum.nu bij DIY is ook veel info te vinden. Er zijn hele recepten van x smaakjes samenvoegen om bijvoorbeeld Dragons Blood te maken of Nuts on Fire of Mothers Milk. Aan de andere kant, tabaksmaak met vanille of kersen of noten....

Een liter base met nicotine is niet meer in Europa te verkrijgen dankzij de TPG. In het verleden (ná invoering TPG) heb ik wel eens een site gevonden waar de PG, VG en PG met nicotine los in literflessen verkrijgbaar was, onder het mom dat losse onderdelen nog wel verkocht mochten worden, maar die site is niet meer terug te vinden. Of een onbetrouwbare site, óf mochten losse bases met nicotine toch niet verkocht worden....

Edit: site toch gevonden: nieuwesigaret.nl Ziet er voor de DIY erg prettig uit!

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 24 jun 2016 00:07

Ik zal eens gaan kijken. Heb nog wel ff genoeg. Nu eerst maar eens wat mooiere coils gaan draaien..... Eerst van het weekend een clapton proberen... Spaart ook weer veel geld uit omdat ik geen coils meer hoef te kopen. Dat is met subohm vapen niet echt goedkoop. Maar zelf draaien kost zowat niks....

teunis

Berichtdoor teunis » 07 sep 2016 09:36

Onderstaand een vertaald vraaggesprek uit het Duits (te vinden in het dampforum) met prof. Mayer

n dit interview maakt Prof. Mayer korte metten met de meeste misverstanden die er bestaan (en bewust in de wereld zijn geholpen) over nicotine. Ik merk dat er ook binnen de dampgemeenschap veel feiten en fabels gewoon voor waar aangenomen worden.

Waarom gebruiken dampers nicotine en hoe werkt het? En waarom hebben rokers zoveel moeite om hun verslaving te overwinnen? Bernhard-Michael Mayer is een professor aan de Karl-Franzens Universiteit in Graz, Oostenrijk, waar hij aan het hoofd staat van het Instituut voor Farmacologie en Toxicologie. In een interview met eGarage vertelt hij over zijn jarenlange zoektocht naar de redenen voor de "moderne mythe" dat nicotine dodelijk is, zelfs in lage doses. En hij werkt hard tegen de strikte regels voor de e-sigaretten.

eGarage: Professor Mayer, u bent een ex-roker en damper. Wat vindt uw arts hiervan?
Mayer: Dit is een collega die goed geïnformeerd is, een goede arts. Maar de kwestie van het roken en de elektronische sigaret heeft hij niet goed begrepen. In mijn dossier staat: Ex-Nicotine-Abusus, dus misbruik. En ik damp. Want het is duidelijk: roken is nicotine misbruik. Dit is diep geworteld in onze geest.

En dat is fout?
Ja, dat is fout, of op z'n minst niet volledig. Nicotine is niet het hoofdbestanddeel van de verslavende effecten van tabaksrook, omdat veel andere stoffen en gedragsafhankelijkheid een belangrijke rol spelen.

Laten we nog even bij de nicotine blijven, wat de meeste dampers gebruiken. Wat weten we hierover?
Nicotine stimuleert receptoren voor acetylcholine, een lichaamseigen neurotransmitter. Zenuwknopen in het zenuwstelsel worden gestimuleerd, waardoor onder meer verhoging van de hartslag en bloeddruk plaatsvindt. Dit wordt vaak voorgesteld als een aanzienlijk negatief effect van nicotine. De korte termijn effecten die ook voorkomen in de consumptie van koffie of tijdens inspanning en zijn volledig onschadelijk.

Welke invloed heeft nicotine op de psyche?
Concentratie en opmerkzaamheid stijgen, ook een antidepressieve werking kan bijdragen aan het gewenste effect. Er zijn ook aanwijzingen dat nicotine op termijn enige bescherming tegen Alzheimer en Parkinson biedt.

Dat klinkt nog niet eens zo slecht, zelfs positief. Maar nicotine is nog steeds zeer giftig, toch?
In zeer hoge concentraties, blokkeert het de werking van zenuwcellen. Dat is de definitie van een neurotoxine, dus formeel gezien zouden we nicotine als een neurotoxine kunnen omschrijven. Echter, echt gevaarlijk is het slechts in zeer hoge concentraties, die nooit bereikt kunnen worden door dampen of roken, waarschijnlijk zelfs niet als het wordt ingeslikt. Alleen als het rechtreeks in de bloedbaan geïnjecteerd zou worden, zou nicotine een einde aan je leven kunnen maken. Maar op deze wijze kun je hetzelfde bereiken met lucht.

Maar door artsen wordt altijd gezegd: Blijf uit de buurt, nicotine is dodelijk, zelfs in relatief lage doses.
Dit is een moderne mythe, misschien vergelijkbaar met het vermeende hoge ijzergehalte van spinazie. Er zijn voor zover ik weet geen bevestigde zelfmoorden met nicotine, slechts gedocumenteerde individuele gevallen waarin nicotine wordt gecombineerd met krachtige psychotrope middelen of opzettelijke vermindering van de zuurstoftoevoer, de technische term verstikking, werd gebruikt. Maar vooral: de dodelijke dosis nicotine is veel hoger dan al ruim een eeuw in handboeken wordt vermeld.

Hoe komt u daarbij?
Ik heb een paar jaar geleden getracht de bron van de zogenaamd dodelijke dosis in de vakliteratuur te vinden, nadat dampers mij daarover aangesproken hadden. Er wordt gezegd dat de inname van 60 milligram nicotine fataal zou zijn. Uit mijn onderzoek bleken alle referenties in een kringetje te gaan: in één leerboek werd een ander leerboek geciteerd, welke op zijn beurt op een database verwijzing leunde en die database verwees weer naar het eerste leerboek. En de cirkel is rond. In de Duitse tussenoorlogse literatuur ontdekte ik eindelijk een referentie naar een boek uit 1905, waarbij de dodelijke dosis werd geschat op 60 mg. De basis voor deze schatting, een meer dan twijfelachtige verslag over zelftests, die halverwege de 19e eeuw in Wenen werden uitgevoerd. Dit is de bron waar al meer dan 100 jaar door niemand vraagtekens bij worden gezet.

En dat is verkeerd?
Ja. De dodelijke dosis is minstens tien keer hoger. Gebaseerd op gedocumenteerde historische gevallen van vergiftiging waarbij nicotine bloedspiegels gemeten zijn, bijvoorbeeld vergiftiging van tuinders die in de kassen werkten waar nagenoeg zuivere nicotine als pesticide gebruikt werd, berekende ik een dodelijke dosis van ongeveer één gram nicotine.

Dat krijg je nooit voor elkaar met normale e-liquids.
Klopt. De inname van nicotine veroorzaakt bovendien ernstige misselijkheid, zodat slechts een deel daarvan wordt geabsorbeerd door het lichaam.

Goed, nicotine is dus minder gevaarlijk dan lange tijd werd aangenomen. Maar hoe verslavend is de stof?
Dat is een moeilijke vraag die niet duidelijk kan worden beantwoord, aangezien er weinig studies bestaan bij mensen en de resultaten van dierproeven zijn onduidelijk en soms tegenstrijdig. Proeven op mensen hebben aangetoond dat langdurige toediening van nicotine via de huid door middel van nicotinepleisters bij niet-rokers niet tot verslaving leidde. De langzame stijging van nicotine in het bloed zou dit verschil maken in het geval van nicotinepleisters. Een snel stijgende nicotinespiegel zou verslavend werken. Maar ook dat is controversieel. Wat wel duidelijk is: nicotine is vooral verslavend in combinatie met andere stoffen in tabaksrook. Dit bleek duidelijk uit dierproeven.

Welke stoffen zijn dat?
Dat zijn in het bijzonder remmers van het enzym monoamine oxidase (MAO), die zijn opgenomen in tabaksrook. Deze verbindingen werken door het blokkeren van de afbraak van serotonine, dopamine en noradrenaline in het centrale en autonome zenuwstelsel. Toediening van MAO-remmers leidt tot een verhoogde concentratie van de neurotransmitters in het lichaam, waarop de werking berust. Bijna alle antidepressiva die op de markt zijn, verhogen de serotonine niveaus.

Hoe werkt dat in combinatie met nicotine?
Grofweg kan men zeggen: nicotine bevordert de aanmaak van dopamine, wat op zijn beurt de aanmaak van serotonine stimuleert, en de MAO-remmers remmen de afbraak van deze stoffen. Dit is een klassiek geval van synergie, dat wil zeggen de elkaar versterkende effecten van verschillende stoffen. Interessant is dat de MAO-remmers in tabaksrook zeer lang werkzaam blijven, misschien zelfs een paar weken.

Veel rokers die op dampen overstappen, krijgen het na twee, drie of vier weken moeilijk en merken dat de druk om op de sigaret terug te vallen groot wordt. Dus dat is duidelijk wanneer de MAO-remmers zijn uitgewerkt.
Dit is niet nauwkeurig wetenschappelijk onderzocht, maar heel goed mogelijk. Het kan illustreren hoe enorm is het effect van tabaksrook in vergelijking met nicotine alleen.

Zijn er nog andere stoffen in tabaksrook die bijdragen tot verslaving?
Het is mogelijk dat bijvoorbeeld de koolmonoxide in de rook de "kick" verhoogt. Het verdringt zuurstof uit hemoglobine. Sommigen maken van ditzelfde effect gebruik bij seksspelletjes, waarbij ze de zuurstoftoevoer kortstondig verlagen op verschillende manieren, bijvoorbeeld met plakband over de mond. Zuurstoftekort kan dus mogelijk een bepaald beloningsgevoel veroorzaken. Ik speculeer hier slechts, omdat men dit niet zeker weet.

Als nicotine een relatief kleine rol speelt, waarom blijven veel dampers dan toch nicotinehoudende e-liquids gebruiken? Ze hebben de stof blijkbaar nodig.
Dit is niet goed onderzocht. Experimenten met ratten hebben aangetoond dat de dieren na instelling van tabaksverslaving verslaafd blijven aan nicotine terwijl onbehandelde dieren geen afhankelijkheid ontwikkelden. Men houdt dus de afhankelijkheid van een stof in stand, omdat men dat aangeleerd heeft door te roken. Maar ik denk dat de geest een belangrijke rol speelt. Rokers geloven dat ze nog steeds nicotine nodig hebben, ook als dat misschien helemaal niet het geval is. Bovendien heeft de afhankelijkheid van rokers niet alleen betrekking op een bepaalde stof, ook aangeleerd gedrag speelt een belangrijke rol, zoals iets inhaleren en in je hand te houden en de beweging van de hand naar de mond.

Samengevat, wat betekenen deze bevindingen?
Ik denk dat dat heel duidelijk is. De e-sigaret is het ideale product om tabaksverslaafden, die hun eigen gezondheid ernstig schaden, te helpen.Velen die hebben gefaald met andere methoden, zijn wel succes volgestopt met roken met behulp van dampen. Dit is waarschijnlijk omdat een bepaald deel van de verslaving en patronen van het roken kunnen worden gehandhaafd, zowel in materieel als in gedrag. Bovendien is de verslavende potentie van de e-sigaret is veel kleiner dan die van het roken. De bevindingen suggereren dat voor nicotine, maar ook de resultaten van bevolkingsstudies: Er zijn nauwelijks mensen die nooit hebben gerookt en nu een e-sigaret met nicotine gebruiken.

Hoe moet de politiek hierop reageren?
De politiek zou dampen zo veel mogelijk moeten promoten. Men zou reclame moeten maken voor het dampen in plaats van het te verbieden. Eigenlijk zou de overheid zelfs overal posters moeten ophangen met mooie meisjes en coole jongens met e-sigaret in de hand. De e-sigaret zou ook goedkoper - of zelfs gratis op recept - verkrijgbaar gemaakt moeten worden, zoals wordt besproken in Engeland. Mensen met lagere inkomens roken over het algemeen meer dan gemiddeld en moeten toegang tot een alternatief hebben. De strikte regulering van e-sigaretten tot een de facto verbod heeft vooral één effect: minder mensen stoppen met te roken.

Bedankt voor het interview, meneer Mayer.

Ik damp inmiddels nicotine-vrij, maar de Pavlov reactie is er dus nog (zie de rode tekst). Vrij onschadelijk, dat dan weer wel :D

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 07 sep 2016 20:53

Ik was ook vrij direct van de nicotine houdende liquids af. Maar dat telt niet want ik rook nog steeds. Dampen heeft wel gedeeltelijk het pijproken verdrongen.... :roll: :roll: :roll: :roll:

teunis

Berichtdoor teunis » 07 sep 2016 22:47

Sidekickelvis schreef:Ik was ook vrij direct van de nicotine houdende liquids af. Maar dat telt niet want ik rook nog steeds. Dampen heeft wel gedeeltelijk het pijproken verdrongen.... :roll: :roll: :roll: :roll:

Ssssst.

Ik zal het niet doorvertellen, hoor!

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 05 jan 2017 22:37

Ik ben sinds een kleine maand ook aan het dampen. Het sprak me nooit eerder aan, maar ik kocht vorige maand een apparaatje als cadeau voor een familielid. Achteraf ben ik er wat over beginnen lezen en ik ben geïnteresseerd geraakt. Ik ben wat gevoelig voor uit de hand gelopen hobby's. Tevens heb door allerlei omstandigheden vaak geen tijd om voor mijn geliefde pijp of sigaar te gaan zitten, dan brengt zo'n damper soelaas, dacht ik.

Weer terug naar de winkel dus, en daar kocht ik een Joyetech eVic Basic Mini Cubis Pro Kit en enkele 12 mg sapjes. Ik vond het beter meevallen dan verwacht, maar helaas kletterde het toestel na enkele dagen tegen de grond. Stuk!
Dan maar een nieuw apparaatje gekocht, dit keer het grote broertje, de Joyetech eVic VTwo Mini Cubis Pro Set, tezamen met een 'premium liquid' van 3 mg nicotine. In combinatie met de 0,5 Ohm coil was ik verkocht aan de smaak!
Het tankje kon de liquid echter niet al te best bewerken, en regelmatig kreeg ik een hete spetter liquid mee in de mond. Geen fijne ervaring, maar gelukkig bracht een kwalitatiever tankje soelaas: de Aspire Cleito. Liquids met meer dan 3 mg nicotine vind ik te zwaar aanvoelen in de keel. De grote verscheidenheid aan producten en combinaties vind ik meteen ook een verslavende factor aan het dampen.

Ondertussen heb ik nog een Smok Alien 220W TC Mod met TFV8 Baby Beast tank cadeau gekregen van mijn vrouw en heb ik, een beetje gedreven door de aankomende wetswijzigingen, nog een aantal tankjes bijgekocht, toegespitst op rebuilden.

Ik zoek ik het dampen geen manier om te stoppen met tabaksproducten, louter een alternatief voor wanneer ik geen tijd heb om daar voor te gaan zitten. Tabaksmaken zijn dan ook niet aan mij besteed, ik denk mijn heil te kunnen vinden in de dessertsmaken. Met de Illusions Vapor Holy Grail had ik al vrij snel een favoriet gevonden, maar wegens de onhebbelijke bemoeizucht van EU en de nationale overheid moet ik helaas op zoek naar wat anders, want niet meer te krijgen.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

teunis

Berichtdoor teunis » 06 jan 2017 00:41

Ha, Arcloud, leuk dat je ook dampt.
Helaas is België een "beetje doorgeschoten" in het slaafs volgen van de WHO en de daaruit volgende EU-wetgeving.

Je hebt jezelf ook wel direct een goed spulletje gekocht/gekregen, hoor.

Dat spetteren had ik ook met de Eleaf Istick basic met gs air 2 tankje. Toen ik er een fabriekscoil indraaide die groter was dan 1ohm, was dat spetteren voorbij. Het is ook niet voor niets dat sub-ohmers een speciale driptip gebruiken.

Gewoon op 3,5 v, 8 w en 1,8ohm kan je jezelf helemaal gelukkig dampen. Het hoeft allemaal niet zo hoog in wattage en zo.
Net als met een pijp (een goed geboorde mandjespijp rookt immers net zo goed als een Dunhill), is dat ook met dampwaar zo.
Een 20 watt box (bijv. Eleaf Istick) en een degelijk tankje (bijv. de Nautilus mini) doen het net zo goed als wat jij nu hebt.
Het ziet er echter veel beter uit, en heeft veel meer mogelijkheden. Dat dan weer wel. :lol:

Bij de weg, vlak over de grens in Nederland zit dacht ik nog een goede stenen winkel.
Kijk anders eens op het dampforum, http://www.dampforum.nu voor een stenen winkel.
Wie weet hebben ze daar jouw favo-sapje. Anders is mogelijk Red Astaire van T-juice iets voor je.
Ook daarvoor (sapjesreviews) kan je op het forum kijken.

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 06 jan 2017 01:11

Hey Teunis,

Bedankt voor de tips.

Ik heb ook een Nautilus X, een kwalitatief veel beter tankje dan de Joyetech, en daarbij is het spetteren heel wat minder. Een pruttelend geluid blijft daarentegen (ook na het overtollig vocht 'eruit te gooien'). Mijn voorkeur ligt bij de hoge VG liquids, niet om de damp overigens, en de 1,5 ohm coil van Joyetech trekt die niet. De Nautilus heeft wat ruime openingen op de liquid op te nemen in de wick, maar presteert naar mijn gevoel ook niet zo goed als pakweg de Cleito. Ik vrees dus dat MTL dampen niet voor mij is weggelegd.

Ik vrees dat mijn favo liquid ook niet (meer) in Nederland te krijgen is. Die komt namelijk in een 30 ml flesje, en zoals je weet moeten die er vantussen over een kleine twee weken.

De verkopers van mijn stenen winkel achten het trouwens onwaarschijnlijk dat ze in 10 ml zal worden aangeboden. De fabrikant was daar tour nog tot nog niet op ingegaan.

Edit: Ik ben al enkele dagen aan het lezen op het Dampforum. Veel info te vinden daar, voornamelijk voor het DIY zal ik daar veel aan hebben.

BartVQ

Berichtdoor BartVQ » 06 jan 2017 06:12

Zelf ben ik ook aan het experimenteren gegaan met nicotinevrije vloeistoffen.
En om "mouth to lung" te kunnen dampen (dus zachte trek) gebruik ik een Kayfun V5 kop (imitatie)
Op het eerder vermelde dampforum is daar alles over terug te vinden.
De enkele coil is heel makkelijk zelf te wikkelen, en de smaak is subliem mag ik zeggen..
Wel een mondstukje gebruiken met smalle diameter, dat scheelt ook nog.

teunis

Berichtdoor teunis » 06 jan 2017 14:15

Arcloud, DIY zal ook moeilijker worden voor Belgen, neem ik aan?
Alle dampbenodigdheden zijn toch immers niet meer online te verkrijgen?
Mocht je nog tijd hebben om online te bestellen, kijk eens bij Engelse sites.
Sommige willen nog wel naar België versturen, dacht ik.
Anders is de enige oplossing om een pijprookvriend uit Nederland bij de Engelsen of Duitsers laten bestellen.
Heb je ook gelijk weer een reden om een minimeet er aan te koppelen. :D

Voor hoog VG moet je idd een flinke sapinlaat hebben. Is zelf coils bouwen niet iets voor jou?

MTL kan volgens mij nog heel goed hoor, een Joyetech cubis-tankje met LVC Clapton 1,5 ohm.
Zelf heb ik dit op de Joyetech elitar. http://yourcigarette.eu/product-2550-jo ... y-mod.html
Overigens is DL met de luchtinlaat open toch geen straf?
Laatst gewijzigd door teunis op 06 jan 2017 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

teunis

Berichtdoor teunis » 06 jan 2017 14:20

BartVQ schreef:Zelf ben ik ook aan het experimenteren gegaan met nicotinevrije vloeistoffen.
En om "mouth to lung" te kunnen dampen (dus zachte trek) gebruik ik een Kayfun V5 kop (imitatie)
Op het eerder vermelde dampforum is daar alles over terug te vinden.
De enkele coil is heel makkelijk zelf te wikkelen, en de smaak is subliem mag ik zeggen..
Wel een mondstukje gebruiken met smalle diameter, dat scheelt ook nog.

Waarom nicotine-vrij?
Nicotine op zich is niet gevaarlijker dan cafeïne.
Het zijn juist al die andere stoffen en de combinaties daarvan in de tabak wat roken zo ongezond maakt.

Wat is jouw ervaring met spit-back?
Klopt mijn idee dat bij hoger dan 1 ohm dit niet of nauwelijks optreed?

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 06 jan 2017 14:54

Ik heb vandaag nog een dripper aangeschaft, de Pharaoh. Ook weer de laatste in stock.

Online zal er inderdaad niets meer te verkrijgen zijn, maar op een kleine 15 km van mijn woonplaats zit een grote stenen winkel. Daar kan ik wel altijd terecht. Vooralsnog heb ik nog niet gehoord dat spulletjes om zelf te bouwen niet meer fysiek verkocht mogen worden, enkel de RDA's worden hier bij wet verboden.

Ik heb een voorzichtige stap genomen met het zelf bouwen van coils, voor gebruik op de twee RDA's en de ene RDTA die ik nu heb. Een gewoon 'enkel draadje' in dual setup, niets gek als alien wire ed.

DL vind ik zeker geen straf, het me bevalt me heel goed. Ik heb er een uitgesproken voorkeur voor. Het is net MTL wat mij niet bevalt, die LVC Clapton 1,5 Ohm trekt mijn dikke liquids ook niet.

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 06 jan 2017 17:34

Spit back heb ik ook wel eens. Vind het niet erg hinderlijk. Ik damp dan een 100%VG liquid met een aroma via een zelfgecoilde clapton in een ToptankRBA op een Wismec Mod. 0.65 Ohm met 3.61 Volt bij 20Watt. DL is geen enkel probleem. Ik denk dat het vooral te maken heeft met de tegendruk. Luchtinlaat vol open en het werkt het best. Tank niet te ver vullen helpt ook wel iets. Heb hier ook een Dripper liggen van Mephisto maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Heb er als laatste eens2 claptons ingezet maar het is niet echt mijn ding.

Mikali

Berichtdoor Mikali » 12 jan 2017 15:12

Hier nog iemand die sinds afgelopen weekend aan het e-spul zit :D

Netjes mijn zak met pijpen en tabak gemaakt, vind mijn vriendin er niet beter op om die terug uit te pakken en niet in de koffer te steken (weekendje weg). Gelukkig was een vriend van me er bij met zijn vaporizer, en toen is het begonnen ...

Ik heb mezelf een istick Pico (75watt) aangeschaft met de Melo3mini tank. Sub ohmen met een 0,3 coil op 35-40 watt, DL, heerlijk !
Inmiddels al een andere tank gehaald (de Cleito) wat voor een héél andere smaakbeleving zorgt, veel beter nog !
De 6mg nicotine liquids zijn me nu echter wel veel te zwaar en ben dan ook gelijk naar de 0mg of 3mg gegaan.

Zoals Arclaud al aanhaalde, ik ben niet van zin te stoppen met mijn andere tabakswaar, maar het is een leuke aanvulling voor wanneer ik wat minder tijd heb. Natuurlijk is het spul allemaal nog nieuw dus net even geen pijpje meer opgestoken.

Verder ook al alles in huis gehaald voor zelf de coils te maken, kwestie van het wat leuker te maken (en dan kost het ook haast niks).
Maar daar waag ik me nog even niet aan :D
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 12 jan 2017 22:53

Nu nog een dripper... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 13 jan 2017 02:14

Arclaud schreef:Nu nog een dripper... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik ken iemand die er 1 heeft die hij haast nooit gebruikt........

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 23 jan 2017 19:37

Ik beken...

Afbeelding

En ik geef Mikali de schuld, die overigens ondertussen ook al een dripper aangeschaft heeft :P
Al is het absoluut niet mijn bedoeling om dit - zelfs gedeeltelijk - mijn pijp te laten vervangen. Ik hoop er eerder mee mijn grootste vijand wat onder controle te houden: vreetbuien en snoepen. De voorraad liquids bestaat dan vooralsnog alleen uit dessertsmaken:

- Flavourtec American stars nutty buddy cookie (roomboterkoekjes en vanille)
- Flavourtec American stars grasshopper (mintcreme, slagroom, cacao en vanille)
- Flavourtec American stars honey hornet (melk, honing, geroosterde noten en Amerikaanse ontbijtgranen)
- DragonVape Donut (wellja, donuts dus)
- DragonVape Fruity Yoghurt (dat dus)

Die eerste is in erg geval érg yummy. En best of all: mevrouw Massis verdraagt het voorlopig binnenshuis :lol:
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 24 jan 2017 13:36

Dat klinkt mij bekend in de oren Nick, die buien heb ik ook regelmatig met name in deze tijd van het jaar. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Heb me ook wel eens afgevraagd hoe het is, zo'n damper. Maar als ik dan begin te lezen zie ik al heel snel door de bomen het bos niet meer en haak ik af. Heeft iemand hier de gouden tip om het eens mee te proberen?

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 24 jan 2017 13:57

Wowbagger schreef:Dat klinkt mij bekend in de oren Nick, die buien heb ik ook regelmatig met name in deze tijd van het jaar. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Heb me ook wel eens afgevraagd hoe het is, zo'n damper. Maar als ik dan begin te lezen zie ik al heel snel door de bomen het bos niet meer en haak ik af. Heeft iemand hier de gouden tip om het eens mee te proberen?

Dat probleem had ik ook, RBA, RDA, RTA, RDTA, 7000 soorten coils, verschillende modellen batterijen, allerlei instellingen, alle merken "mods", "tanks", ... en dan hebben we het nog niet over liquids...

Voorlopig kan ik wel zeggen dat een basic model als een Istick Pico van Eleaf niet té veel geld kost, kwaliteit biedt en een leuke intro tot de hobby is. Ik was (dankzij een postadres in NL) in totaal €79 kwijt voor de mod & tank kit, één LG 300mah 18650 batterij en 50 ml (5x10ml) aan liquids. (liquids van bij zwoofs.nl, pico gekocht op https://dampstarter.nl/winkel/eleaf-ist ... o-75w-kit/)

Deze mod kan verschillende soorten coils aan, verschillende tanks passen erop, heeft alle instellingen en genoeg power om met het merendeel overweg te kunnen, maar zoals hij geleverd wordt is het kwestie van batterij opladen, aanzetten, vullen en op de knop duwen, en afhankelijk van je ervaring het wattage wat naar boven/beneden aanpassen met de + & - knopjes.

En uiteraard: youtube is your friend :lol:

Maar ik kan me inbeelden dat de ervaren dampers hier volledig anders over denken?

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 24 jan 2017 15:32

En heb je de liquids dan mét of zonder nicotine genomen?

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 24 jan 2017 15:36

Ik heb geen nicotine nodig, daarvoor rook ik te weinig pijp (en dat hou ik graag zo, ben geen fan van verslavingen). Bovendien heb ik 't enkel aangeschaft ivm zoetigheid, dus niet om roken te vervangen. Bijgevolg schaf ik principieel alleen liquids in 0mg variant aan.

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 24 jan 2017 15:39

Massis schreef:Ik heb geen nicotine nodig, daarvoor rook ik te weinig pijp (en dat hou ik graag zo, ben geen fan van verslavingen). Bovendien heb ik 't enkel aangeschaft ivm zoetigheid, dus niet om roken te vervangen. Bijgevolg schaf ik principieel alleen liquids in 0mg variant aan.

Dat dacht ik al, aangezien we ongeveer op eenzelfde hoeveelheid pijproken zitten. Dank voor de antwoorden in ieder geval!

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 24 jan 2017 15:50

Wowbagger schreef:
Massis schreef:Ik heb geen nicotine nodig, daarvoor rook ik te weinig pijp (en dat hou ik graag zo, ben geen fan van verslavingen). Bovendien heb ik 't enkel aangeschaft ivm zoetigheid, dus niet om roken te vervangen. Bijgevolg schaf ik principieel alleen liquids in 0mg variant aan.

Dat dacht ik al, aangezien we ongeveer op eenzelfde hoeveelheid pijproken zitten. Dank voor de antwoorden in ieder geval!

Ik weet niet hoe "gehaast" je bent, maar ik wil mijn pico anders gerust meenemen naar Wuustwezel, kan je't zelf een keer testen?
(of zou de rest van't forum dat heiligschennis vinden, een vapende beheerder op een pijprokersmeeting? :D)

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 24 jan 2017 15:56

Massis schreef:
Wowbagger schreef:

Ik weet niet hoe "gehaast" je bent, maar ik wil mijn pico anders gerust meenemen naar Wuustwezel, kan je't zelf een keer testen?
(of zou de rest van't forum dat heiligschennis vinden, een vapende beheerder op een pijprokersmeeting? :D)

Heb niet echt haast, maar het kan ook zo maar zijn dat ik al wel van tevoren wat aanschaf. Sowieso dank voor het aanbod.

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 24 jan 2017 16:05

Wowbagger schreef:Dat klinkt mij bekend in de oren Nick, die buien heb ik ook regelmatig met name in deze tijd van het jaar. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Probeer eerst eens een zogenaamde 'shisha pen', zo'n weggooi dingetje van een tientje. Ik was de Kanger Evod pennen na een maand al zat en die hadden toch 5 tientjes gekost. Beter eerst eens kijken of je het wat vind en dan in 1 keer iets meer uitgeven dan na een maand opnieuw geld uitgeven.

Terug naar “Andere hobbies”