Dampen, vapen, e-roken

Naast het pijproken natuurlijk ...
Robbie-san

Re: Dampen, vapen, e-roken

Berichtdoor Robbie-san » 21 sep 2015 19:03

I have seen the future,
And it looks grimm
Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

kadir8880

Berichtdoor kadir8880 » 21 sep 2015 20:00

Ik damp nu zo een 4 jaar al denk ik. In het begin wat 'pen' modellen gebruikt. Ego's etc.
Laatste jaren gebruik ik een 'variabele mod' met een 18650 batterij (die dingen die ook in je laptop zitten) en een Kayfun als 'rebuildable atomizer'.

Draai mijn coiltje zelf, als die aan vervanging toe is. Gewoon een stukje kanthaldraad om een spijker wikkelen. (2/3 wikkelingen kom ik op 1,5 ohm uit wat ik zelf perfect vind). Als wick (lont) steek ik een paar strengen ongebleekt katoen er doorheen.

Trouwens, die ontplofte e-sigaret is volgens mij een mechanische mod (zonder elektronikca en beveiliging) geweest met een sub-ohm coil (een coil met een extreem laag weerstand, ver onder de 1 ohm).
Als je een gewone setje gebruikt of een mod met elektronica waar je ook tegelijk een beveiliging heb zitten, is er niks aan de hand. Die mod wat ik gebruik is bv beveiligd tot 1,2 ohm. alles wat je daaronder gebruikt zal niet werken. De vuurknop is ook beveiligd tot 5 seconden.

Dinck, de nicotineconcentraat wat je noemt is eigenlijk de basisvloeistof (pg/vg) wat in e-liquid gebruikt wordt.
Kun je in Duitsland liters tegelijk bestellen, in verschillende nicotinegehalten van 0, 6, 9,12,18 Mg nicotine in de vloeistof.
Het gaat eigenlijk om de smaakjes concentraat (aroma).
Dit moet je aanlengen met basisvloeistof. Denk maar aan limonadesiroop. Er zijn verschillende soorten smaakjes met verschillende soorten smaaksterktes.
Meestal staat op de webshop wel een aan te raden mix percentage bij de betreffend merk/smaak aroma.
Dit kan van 2% aroma tot wel 20% aroma verschillen.
Als je dus een aroma zou aanlengen op 20% met een basisvloeistof met 12mg aan nicotine.
Hou je dus uiteindelijk 80% van de 12mg nicotine houdende basisvloeistof over, dus 9,6mg in het eindproduct.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

dinck

Berichtdoor dinck » 21 sep 2015 20:29

Ha, dat ziet er uit als echte steam punk, Kadir! Niemand die daarbij aan tabakroken zal denken. Ik ben aan het spelen met de combi Pipeline Pro Slim met een Unyion of een Aspire Nautilus mini, dat ziet er ongeveer zo uit:

Afbeelding

De diameter van het geheel is 18mm, nog wel prettig te hanteren lijkt mij. Met de Nautilus verdamper is het geheel ook behoorlijk korter.

Voor de sapjes is duidelijk meer onderzoek vereist.

Godfrey59

Berichtdoor Godfrey59 » 21 sep 2015 20:37

dinck schreef:Ha, dat ziet er uit als echte steam punk, Kadir! Niemand die daarbij aan tabakroken zal denken. Ik ben aan het spelen met de combi Pipeline Pro Slim met een Unyion of een Aspire Nautilus mini, dat ziet er ongeveer zo uit:

Afbeelding

De diameter van het geheel is 18mm, nog wel prettig te hanteren lijkt mij. Met de Nautilus verdamper is het geheel ook behoorlijk korter.

Voor de sapjes is duidelijk meer onderzoek vereist.

De pipeline is een zeer goed merk half automaat . Sapjes en echt goede sapjes zijn er inmiddels net zoveel als pijptabak . Zelf vindt ik het Halo merk erg goed , al heb ik van het weekend echte toppers gezien . Maar met 25 euro per 10 ml niet echt goedkoop . Maar dat is goede pijptabak ook niet :lol:

Godfrey

kadir8880

Berichtdoor kadir8880 » 21 sep 2015 20:58

Kijk hier eens...
http://www.naturally-extracted-tobacco. ... px?id=1819

Concentraat gemaakt van echt pijptabak.
Ze hebbe ook kant en klare eliquid op basis van echte pijptabak.

Ben zelf oom bezig met een experimentje.
Je kunt bij diy shops soort theezakjes kopen, met een touwtje eraan zodat je het zakje dicht kant trekken.
Ik heb 2 zakjes gevuld met pijptabak.
In een klein potje gedaan, en aangevuld met basisvloeistof.
Ligt nu zo een 2 weken te steepen.
Over een tijdje wil ik hier een paar druppels bij mijn gewone eliquid gooien en ook gewoon als aroma gebruiken.
Moet nog ff kijken wat voor mix percentage ik ga gebruiken.
Hele poos geleden had ik het ook al gedaan met onbewerkte tabaksbladeren. Echter was dit geen succes.
Het is me toen wel opgevallen dat mijn coil heel snel was vervuild.
Denk dat ik het spul deze keer door een fijne filter laat lopen.

Godfrey59

Berichtdoor Godfrey59 » 21 sep 2015 22:39

Niet verkeerd die site .

Godfrey

dinck

Berichtdoor dinck » 21 sep 2015 22:49

Jeetje, dat ziet er goed uit! Levert deze firma ook aan buitenlanders? Heb jij daar ervaringen mee?

Dat maakt me meteen nieuwsgierig naar de basisvloeistof. Ik heb Liquid Factory Dernbach gevonden, bedoelde je die? En dan moet je ook nog achter de voor jouw verdamper geschikte samenstelling VG/PG/Water uitvinden...

dinck

Berichtdoor dinck » 21 sep 2015 22:55

Godfrey59 schreef:Maar met 25 euro per 10 ml niet echt goedkoop .

2.500 pegels voor een liter? Nee, dat is niet goedkoop! Het komt op mij over als een poging om snobs te verleiden zich moedwillig een poot te laten uitdraaien. Vergeet niet dat zo'n 99% van het sapje uit gewone chemische grondstoffen bestaat.

teunis

Berichtdoor teunis » 22 sep 2015 08:41

Zoals al gezegd, je kunt liters PG of VG kopen, ook gewoon in Nederland bij webshops of stenen winkels, met oplopende sterktes nicotine. De aroma's in 10ml flesjes. Op internet zijn honderden recepten te lezen. Water wordt niet gebruikt, glycerine lost immers niet op in water.

Als je DIY sapjes wil maken lijkt het mij dat in eerste instantie een bestaand recept de juiste keuze is. Tik op Google maar eens in e-Juice recept of iets soortgelijk en je wordt overspoeld met mogelijkheden.
Natuurlijk is het niet makkelijk om vanuit nul een geheel eigen recept te maken, maar dat hoeft dus ook niet. Al doende krijg je ervaring en hoe moeilijk kan het dan nog zijn? We leven in een tijdperk van kant en klaar, en veel mensen vinden sausen maken al moeilijk, dus kopen ze het maar liever.

Zelf aroma's maken is IMHO voor gevorderen :D

Overigens is er niets mis met een fabrieksmatig gemaakt sapje, als dat nu net jouw smaak is. Van Flavourtec (uit Polen) vindt ik de king leaves erg lekker. Zachte tabakssmaak met volgens de beschrijving citrustonen, maar ik proef vanille. Prima, precies wat ik wil! Ik heb dan ook geen enkele behoefte dit na te maken of trachten te verbeteren :lol:

Zelf mods maken is voor mij zeker twee bruggen te ver, er is zoveel keuze in bestaande (en daarmee beveiligde) apparaten, dat ik geen behoefte voel iets te bouwen wat kan ontploffen omdat ik het niet goed heb gedaan. :oops:
Ik heb een vermoeden dat als je jouw wensen voor de hardware voorlegt aan de verkoper, je een aantal apparaten voorgeschoteld krijgt, en je alleen nog een model hoeft te kiezen wat binnen je budget valt. Daarmee is het goed dampen. De verschillen tussen de apparaten zijn IMHO niet zo geweldig groot.

Voor meer info had ik veel aan de volgende site: www.e-sigaret-dampen.nl
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

dinck

Berichtdoor dinck » 22 sep 2015 10:19

teunis schreef:Zoals al gezegd, je kunt liters PG of VG kopen, ook gewoon in Nederland bij webshops of stenen winkels, met oplopende sterktes nicotine. De aroma's in 10ml flesjes.

Water wordt niet gebruikt, glycerine lost immers niet op in water.

Hm, gisteren veel tijd besteed aan het vinden van die liters, maar geen enkele e-shop die ik doorploegde had deze (of concentraten). Alleen die Liquid Factory Dernbach in Dld gevonden waar je zelf de gewenste verhouding (jawel ook met water!) en nicotinegehalte kunt bepalen. Dat alleen omdat die tabakconcentraten waar Kadir op wees zo interessant zijn.

Verder ben ik het er wel mee eens, zelf gaan klooien en me er in verdiepen zie ik ook niet zitten. Vooralsnog is dit voor mij geen liefhebberij als pijproken, muziek, literatuur, kunst, lekker eten en koken of dergelijke, dus erg veel tijd heb ik er niet voor om eindeloos het internet af te struinen. Het moet wel een beetje goed smaken, maar het gaat me toch alleen om de nicotine-inname op momenten dat het niet mogelijk is tabak te verbranden.

Godfrey59

Berichtdoor Godfrey59 » 22 sep 2015 10:35

Franz . deze liquids behoren bij de top . Ze versturen ook naar Nederland . 30ml flesjes

http://www.caferacervape.com/

Godfrey

dinck

Berichtdoor dinck » 22 sep 2015 11:38

Dank je Godfrey, maar dat zijn fruitige aromaten, niets voor mij. Die tabaksconcentraten waar Kadir op wees liggen meer in mijn straatje.

teunis

Berichtdoor teunis » 23 sep 2015 09:50

dinck schreef:
teunis schreef:Zoals al gezegd, je kunt liters PG of VG kopen, ook gewoon in Nederland bij webshops of stenen winkels, met oplopende sterktes nicotine. De aroma's in 10ml flesjes.

Water wordt niet gebruikt, glycerine lost immers niet op in water.

Hm, gisteren veel tijd besteed aan het vinden van die liters, maar geen enkele e-shop die ik doorploegde had deze (of concentraten). Alleen die Liquid Factory Dernbach in Dld gevonden waar je zelf de gewenste verhouding (jawel ook met water!) en nicotinegehalte kunt bepalen. Dat alleen omdat die tabakconcentraten waar Kadir op wees zo interessant zijn.

Verder ben ik het er wel mee eens, zelf gaan klooien en me er in verdiepen zie ik ook niet zitten. Vooralsnog is dit voor mij geen liefhebberij als pijproken, muziek, literatuur, kunst, lekker eten en koken of dergelijke, dus erg veel tijd heb ik er niet voor om eindeloos het internet af te struinen. Het moet wel een beetje goed smaken, maar het gaat me toch alleen om de nicotine-inname op momenten dat het niet mogelijk is tabak te verbranden.

:shock: oh? Wel, het is dat je wat ver weg woont, maar het zaakje waar ik pas geweest ben, had de liters PG/VG met en zonder nicotine alsmede aroma's gewoon op tafel staan. Misschien mag het volgens de overheid als braafste jongetje van de Europese klas niet verkocht worden.....
Btw, als het je gaat om de nicotine in tabakssmaak, zonder al te veel gedoe, waarom bestel je dan niet gewoon de kant en klare sapjes? De Europese merken zoals Valeo of Flavourtec zijn gecontroleerd en te betalen. Ik eens op http://www.e-liquidwinkel.nl of op www.e-sigaretnederland.nl
Voor een paar euro heb je een kant en klaar sapje in een door jou gewenste nicotinesterkte. Ik doe met een sapje van 10 ml ongeveer vier a vijf dagen. De pen hangt met een koord om mijn nek en telkens als ik behoefte heb neem ik een paar hijsen. Vaak is drie of vier teugen genoeg. Een kwartier later of zo heb ik weer een paar darmpjes nodig. Bij mij werkt dit perfect. Mijn vrouw gebruikt de pen echt als een sigaret, gaat met de collega's ook mee naar buiten, en dampt dan voor een minuut of vijf. Het grote voordeel is dat jij bepaald hoe en hoe vaak je dampt, zonder bijvoorbeeld een half shaggie of pijpekopvulling te moeten weggooien of tegen je zin te moeten oproken.

Rook ik ook nog gewone tabak? Ja hoor, vaak na het eten als rustmoment. Ik geniet nu meer van de pijp dan voorheen, veel pijpjes waren nicotineverzieningen en geen genietmomenten!

dinck

Berichtdoor dinck » 23 sep 2015 10:07

Naar die basisvloeistof was ik alleen nieuwsgierig vanwege de concentraten waar Kadir op wees, natuurlijk zijn kant en klare sapjes makkelijker! Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en heb een setje besteld, inclusief enkele sapjes met tabaksmaak, dit omdat Kadir mij ook een sample van hem gaat opsturen. Hopelijk heb ik er wat aan in ons nieuwe kantoor. Dit is het geworden:

Afbeelding

Overigens is het waarschijnlijk zoeken en vinden naar die basisvloeistoffen, maar er zijn zoveel webshops dat het een eeuwigheid duurt voordat je al het aanbod kunt zien. Van de tientallen die ik bekeek was er geen een die basisvloeistof aanbood, maar daarmee is nog niet gezegd dat er geen aanbieders zijn.

Godfrey59

Berichtdoor Godfrey59 » 23 sep 2015 10:58

Onderstaande had ik begrepen op de beurs is het nieuwste van hun ontwerpen . Ik heb ze in de hand gehad en je hebt niet in de gaten dat het geen gewone tabakspijp is :) Alles is super netjes weggewerkt en niet zwaarder als een normale pijp . Het is een automatic ,dus geen knopjes activeren bij het roken etc . Het as bed zoals ik als eerder omschreef is heel mooi in grijs en zwart nagemaakt in de kop en gloeit langzaam mooi op als je trekt . De techniek heeft altijd mijn aandacht en dit is geweldig mooi gemaakt . Met een top vloeistof is het verschil met een echte pijp nog maar heel erg klein . Prijs indicatie is afhankelijk van het model met twee accu,s oplader en reserve wicks € 125

Afbeelding

Godfrey

Freark

Berichtdoor Freark » 23 sep 2015 12:18

dinck schreef:Naar die basisvloeistof was ik alleen nieuwsgierig vanwege de concentraten waar Kadir op wees, natuurlijk zijn kant en klare sapjes makkelijker! Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en heb een setje besteld, inclusief enkele sapjes met tabaksmaak, dit omdat Kadir mij ook een sample van hem gaat opsturen. Hopelijk heb ik er wat aan in ons nieuwe kantoor. Dit is het geworden:

Afbeelding

Overigens is het waarschijnlijk zoeken en vinden naar die basisvloeistoffen, maar er zijn zoveel webshops dat het een eeuwigheid duurt voordat je al het aanbod kunt zien. Van de tientallen die ik bekeek was er geen een die basisvloeistof aanbood, maar daarmee is nog niet gezegd dat er geen aanbieders zijn.

Kanger eVod? Die heb ik ook. Aangezien ik inmiddels ben gezakt naar een flesje van 10ml per 2-3 weken ben ik nog bezig met de 10 flesjes die ik in eerste instantie kocht (ik had gezien dat veel mensen maar 4 dagen of zelfs minder met een flesje doen). Ik damp alleen als ik geen tijd (en soms geen zin) heb in het roken van een pijpje.
Tabakssmaken smaken niet naar tabak en in het begin soms uitgesproken smerig (mottenballensmaak, maar dat zakt weg als je aan de smaak gewend bent), vruchtensapjes smaken in het begin ook redelijk sterk, maar later nog maar vaagjes (in het geval van de banaansmaak die ik nu damp een beetje naar bananenschuimpjes), het beste bevalt mij nog de mentholsmaak.
Ik heb nu al zes weken geen sigaret meer gerookt.
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

dinck

Berichtdoor dinck » 23 sep 2015 18:52

Een soort eVod, inderdaad, van Pipeline. Ik heb ook van hen wat sapjes besteld, verschillende tabaksmaken en menthol, ik ben benieuwd. Dat tabak anders zal smaken vind ik logisch, de fik erin beïnvloedt de smaak van tabak natuurlijk behoorlijk.

teunis

Berichtdoor teunis » 24 sep 2015 08:47

Ik ben een zoetroker, en veel tabakken met een aroma missen voor mij ook de echte pure tabakssmaak, of is op zijn best op de achtergrond aanwezig. Ik kan met de beste wil van de wereld in BIBO niet een volle tabakssmaak ontdekken. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik sowieso niet veel verschillende aroma's ontdek in tabak, whisky of wijn. Het is lekker of niet lekker. :wink:

Dat heb ik in de sapjes ook, De king leaves van flavourtec zou tabak met citrus moeten zijn. Ik proef tabak-achtig met vanille! :shock: De USA-mix en cowboy-mix van de diverse merken hebben voor mij overigens wel degelijk een smaak als van een filtersigaret. De USA-mix en Dessertship van Totally Green zijn favoriet. De shag van Zoof (eigen merk, waarschijnlijk Chinees) vind ik ronduit smerig, maar is bij hen de meest verkochte. Wat ik hiermee zeggen wil is dat hetzelfde sapje kan verschillen in smaakbeleving bij de diverse merken. Er zijn meer dan 10 merken op de markt met meer dan 20 verschillende smaken. Voordat je favoriete smaken en merken te pakken hebt, ben je wel een paar coils verder :lol:

Wat ik ook wel gedaan heb bij een tabasksapje wat niet echt beviel is een paar druppels menthol erbij mengen in het tankje. Voor mij gaat dan de smaak richting een mentholsigaret. Pure menthol vind ik dan weer veel te sterk.

@Dinck, is de evod wel met een ego/510 aansluiting? Ik meen mij te herinneren van mijn zoektocht naar een leuke pen dat evod een geheel eigen aansluitsysteem had en moeilijk uitwisselbaar met andere tankjes, coils, batterijen en verloopstukken. Niet dat het erg is, maar aanpassingen aan eigen wensen is imho wat beperkter.

dinck

Berichtdoor dinck » 24 sep 2015 09:04

Ja, gewone standaardaansluitingen. Maar ik ben sowieso niet van plan uitgebreid te gaan experimenteren, sapje vinden dat me bevalt en dat is dan dat.

Deze combi vind ik esthetisch geslaagd en redelijk compact terwijl de capaciteit meer dan voldoende is om een kantoordag door te komen. Meer en dikkere damp, waar het vaak om lijkt te gaan, vind ik onwenselijk omdat ik juist zo weinig mogelijk aandacht wil trekken bij het dampen. Bij volle dampwolken zal de weerstand van het anti-kamp alleen maar groter worden, dat mag misschien ongefudeerd zijn maar perceptie is vaak doorslaggevend.

teunis

Berichtdoor teunis » 24 sep 2015 09:19

Nou, ongefundeerd is jouw mening zeker niet, je hebt voor jezelf doorslaggevende argumenten voor jouw keuze, en daar is niets mis mee. Ik denk dat doen wat je wilt zonder anderen lastig te vallen een juiste houding is.

Voor wat betreft de sapjes denk ik dat je nog een leuke weg te gaan hebt. Wie weet kom je er nog toe om twee of drie bestaande sapjes in een door jou gewenste verhouding te mengen voor het "ideale" sapje :lol:

Laat het ons eens weten, wie weet breng je anderen op ideeën.

BTW, diverse webshops hebben proefpakketten van 3 ml flesjes, kan je uitproberen waar je smaak naar uitgaat. In alle sapjes is immers nicotine te mengen, dus ook in fruitsmaakjes of speciale smaakjes zoals koffie of custard. Je bent immers niet meer gebonden aan tabak voor je nicotinebehoefte.

dinck

Berichtdoor dinck » 24 sep 2015 09:27

teunis schreef:BTW, diverse webshops hebben proefpakketten van 3 ml flesjes, kan je uitproberen waar je smaak naar uitgaat. In alle sapjes is immers nicotine te mengen, dus ook in fruitsmaakjes of speciale smaakjes zoals koffie of custard. Je bent immers niet meer gebonden aan tabak voor je nicotinebehoefte.

Dan zou ik zelfs eerder voor smaakloos gaan! Ik ben geen zoetekauw, koffie of thee proef ik liever drinkend, boerenkool met worst liever etend...

teunis

Berichtdoor teunis » 24 sep 2015 09:34

dinck schreef:
teunis schreef:BTW, diverse webshops hebben proefpakketten van 3 ml flesjes, kan je uitproberen waar je smaak naar uitgaat. In alle sapjes is immers nicotine te mengen, dus ook in fruitsmaakjes of speciale smaakjes zoals koffie of custard. Je bent immers niet meer gebonden aan tabak voor je nicotinebehoefte.

Dan zou ik zelfs eerder voor smaakloos gaan! Ik ben geen zoetekauw, koffie of thee proef ik liever drinkend, boerenkool met worst liever etend...

Ah, ja, ik begrijp nu waarom je op zoek was naar de literflessen basisvloeistoffen. Wel, zover ik begrepen heb gaat het hele dampen nu net om de smaakjes. Of de basisvloeistof aangevuld met nicotine lekker is om te dampen.....
Dan toch maar een tabak-achtig smaakje erin gemengt :D

dinck

Berichtdoor dinck » 24 sep 2015 09:36

:D

teunis

Berichtdoor teunis » 24 sep 2015 09:46

@Dinck
Kijk eens bij www.e-sigaretnederland.nl en dan links boven op navigatie drukken en vervolgens kiezen voor DIY aroma's en toebehoren. Ruime keus uit basisvloeistoffen en aroma's om zelf je sapje te creëren.

Ik wist wel dat het ook gewoon in NL te koop was. :D

dinck

Berichtdoor dinck » 24 sep 2015 10:35

Dank je! Bij mijn setje heb ik al vijf flesjes met verschillende tabaksmaken (merk: Fuel) besteld en van Kadir heb ik en flesje zelf gemixt gekregen. Geen idee hoe lang ik daar mee zal doen, maar dat adres van jou is erg welkom om achter de hand te hebben. Nu maar hopen dat vapen op mijn werk geen problemen gaat geven...

Donders! Wat lees ik nu op die site?

Base met nicotine mag door de nieuwe Nederlandse regelgeving alleen verkocht worden aan mensen die niet woonachtig zijn in Nederland!!

boze ik Afbeelding
Laatst gewijzigd door dinck op 24 sep 2015 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Godfrey59

Berichtdoor Godfrey59 » 24 sep 2015 10:54

Freighttrain mods een van de betere custom e,pipe makers werk altijd met DNA 40 variable wattage modules . Perfect digitaal regelbaar en heel nauwkeurig naar je eigen wensen in te stellen . Het nadeel is dat de kleinste uitvoering nog net iets aan de grote kant is ( maar er zijn kleinere in ontwikkeling ) Zeker met het samenstellen van eigen juices en natuurlijke tabaks sapjes is een regelbare unit een must . Het kan dan de natuurlijke aftreksels niets doen bij een standaard wattage en wat meer power nodig hebben . Andersom is echter ook het geval . Gebruik een te hoog wattage en zeker de goedkopere juices smaken dan nergens meer naar en gaan verbranden . Het geheel moet wel op elkaar afgesteld zijn omdat ook diverse wicks niet altijd een hoog wattage kunnen hebben of heel snel weg zijn .

Afbeelding

Afbeelding

Godfrey

teunis

Berichtdoor teunis » 24 sep 2015 11:07

dinck schreef:Dank je! Bij mijn setje heb ik al vijf flesjes met verschillende tabaksmaken (merk: Fuel) besteld en van Kadir heb ik en flesje zelf gemixt gekregen. Geen idee hoe lang ik daar mee zal doen, maar dat adres van jou is erg welkom om achter de hand te hebben. Nu maar hopen dat vapen op mijn werk geen problemen gaat geven...

Fuel ken ik niet, laat eens weten wat je er van vindt.

Vapen op het werk.... er zijn al horecagelegenheden die ook dampers verbiedt in de zaak te dampen en ze naar het rokershol verwijst. Voor mij maakt dat niet uit, maar er is een grote groep ex-rokers die juist geen rook (ook niet 2e hands) willen inademen,,,,, Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat collegae gaan klagen/zeuren en je superieuren je dringend verzoeken te stoppen met dampen of je naar buiten verwijzen. :twisted:

Ik heb net ontdekt dat het merk Flavour art in hun tabakslijn ook burley, perique en latakia voeren. Helaas niet (meer) te koop in Nederland i.v.m. niet willen/kunnen voldoen aan de nederlandse regelgeving mbt etiketering, maar wellicht via buitenlandse sites wel te bestellen? Of mogelijkerwijs nog te halen bij een stenen winkel in Duitsland (want ook Duitsland moet langzaam maar zeker voldoen aan de regelgeving vanuit Brussel) en dan naar jou te brengen of versturen?
BTW die literflessen base vloeistof MET nicotine schijnen in Nederland ook niet meer verkocht te mogen worden....
Fijn toch als iets wat niets met roken te maken heeft toch onder tabaksgerelateerde producten wordt geschoven door Brussel en Nederland weer het braafst wil zijn. :twisted:

rivulus

Berichtdoor rivulus » 24 sep 2015 11:10

Bij mij op het werk staan de vapers ook buiten. (Uni leiden)
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

teunis

Berichtdoor teunis » 24 sep 2015 11:17

@Godfrey
Prachtig pijpje.
Voor de beginnende damper lijkt mij echter het volledig zelf instelbaar verhaal nog niet weggelegd. Je moet je dan toch wel verdiepen in wattages, ohm, weerstand en noem zo nog maar wat kreten. Bovendien kan bij een verkeerde instelling zomaar allerlei beveiligingen in de stress schieten, als die er al op zitten. Zo niet wordt het een mech pod, en dat is zeker alleen weggelegd voor gevorderden. Bij verkeerd gebruik/geknutsel krijg je weer de horrorverhalen van ontploffende e-sigaretten op youtube of in andere media en dat doet het dampen geen goed.

In Nederland zijn er ongeveer 750.000 dampers en (nog) geen enkele ontplofte batterij....

teunis

Berichtdoor teunis » 24 sep 2015 11:24

rivulus schreef:Bij mij op het werk staan de vapers ook buiten. (Uni leiden)

Is er een reden gegeven waarom dampers ook naar buiten moeten?

Hebben ze met 1 enkel argument kunnen aantonen dat de damp (ook) schadelijk is voor omstanders?

Terug naar “Andere hobbies”