Muziek maken

Naast het pijproken natuurlijk ...
Luys
Moderator

Re: Muziek maken

Berichtdoor Luys » 09 jul 2011 15:15

Effe snel wat plaatjes geschoten van mijn 'synth-werkplek':

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let niet op de rommel :P

De versterker en gare luidsprekers zijn tijdelijk... Ben van zins een paar mooie Near-Field Monitors aan te schaffen...
Pijproker des forums

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 11 jul 2011 00:39

Mooie opstelling! Vooral ben ik jaloers op die mooie speakers ook al zijn ze misschien gaar, ik heb alleenmaar computerspeakertjes dus ik gebruik mijn Beyerdynamic koptelefoon veel. Welk programma heb je nou openstaan daar? Oh ja Reason toch? Ikzelf gebruik Cubase Studio 5. Verder heb ik ook een 88 toetsen midi-keyboard met semi-gewogen toetsen. Van wie heb jij je samples? Ik van East-West. Die hebben er een echt mooi pianogeluid bijzitten! Bijvoorbeeld in deze Morbid Angel cover door mijzelf:

phpBB [video]

En verder heb ik nog natuurlijk de orkestinstrumenten, koor en wat etnische dingen. Mooi spul! Alleen doe ik er nu tijdelijk niets mee omdat mijn flatje er goed opgeruimd moet uitzien voor eventuele kopers die komen kijken. Al het spul ligt dus even elders... Wat voor muziek maak je eigenlijk?
Afbeelding

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 11 jul 2011 10:08

Arno schreef:Van wie heb jij je samples? Ik van East-West. Die hebben er een echt mooi pianogeluid bijzitten! Bijvoorbeeld in deze Morbid Angel cover door mijzelf:

phpBB [video]

En verder heb ik nog natuurlijk de orkestinstrumenten, koor en wat etnische dingen. Mooi spul! Alleen doe ik er nu tijdelijk niets mee omdat mijn flatje er goed opgeruimd moet uitzien voor eventuele kopers die komen kijken. Al het spul ligt dus even elders... Wat voor muziek maak je eigenlijk?

Samples zijn van Reason zelf: "Reason Pianos, Reason ReFill Collection", opgenomen in een Studio in Stockholm. Die piano in jouw clip klinkt idd erg goed! En je spel trouwens ook :)

Wat voor muziek ik maak: Eigenlijk piel ik maar wat aan... Zoals ik in een vorige post al aangaf ben ik ooit 'MIDIoot' genoemd. De persoon die die term hanteerde doelde waarschijnlijk op mijn interesse/passie voor via MIDI te koppelen instrumenten. Heb aardig wat kennis van MIDI, synthese-vormen, etc. Ben dan ook meer bezig met het creeeren van geluiden, experimenteren met alle mogelijkheden e.d. dan echt spelen. Ik kan wel wat spelen (vooral van bladmuziek) maar niet echt op hoog niveau.

Verder mis ik m.i. een goede basis om aan het componeren te slaan, en wat ik hoor naspelen lukt ook slechts sporadisch... Heb vaak goede ideeen in mijn hoofd, maar krijg ze nooit zo naar mijn toetsen en/of sequencer :(
Pijproker des forums

Winslow Collector

Berichtdoor Winslow Collector » 11 jul 2011 10:21

Luys schreef:Wat voor muziek ik maak: Eigenlijk piel ik maar wat aan...
.... Ik kan wel wat spelen (vooral van bladmuziek) maar niet echt op hoog niveau.

Hier nog zo eentje Luys, dus schaam je niet. Ik speel ook op een laag niveau van bladmuziek, niet meer dan 2 kruisen of mollen in de notenbalk, want dan wordt het te moeilijk.
Maar juist dat "pielen", dat zoeken naar dat ritme of dat geluid. Dat is ook erg leuk. Soms wil ik effe een uurtje gaan spelen, maar voor ik het weet zit ik 2 uur gewoon van alles uit te proberen en te klooien.
Alleen is mijn "set-up" heel wat kleiner dan bij jou: wát een apparatur heb je staan, zeg. Lekkere hobbyhoek.

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 11 jul 2011 10:41

Winslow Collector schreef:Hier nog zo eentje Luys, dus schaam je niet. Ik speel ook op een laag niveau van bladmuziek, niet meer dan 2 kruisen of mollen in de notenbalk, want dan wordt het te moeilijk.
Maar juist dat "pielen", dat zoeken naar dat ritme of dat geluid. Dat is ook erg leuk. Soms wil ik effe een uurtje gaan spelen, maar voor ik het weet zit ik 2 uur gewoon van alles uit te proberen en te klooien.
Alleen is mijn "set-up" heel wat kleiner dan bij jou: wát een apparatur heb je staan, zeg. Lekkere hobbyhoek.

Wees gerust; ik schaam me niet hoor! Qua apparatuur valt het allemaal nog wel mee; vriend van me heeft een hoop ouwe synths staan die naar de klote gaan door het bouwstof (iets beter afdekken of zelfs in een andere ruimte opslaan was beter geweest). Een paar PPG's, een Juno, een Prophet en nog meer moois... De tranen springen me in de ogen als ik zie dat er niets mee gebeurt en de boel onder het bouwstof zit :cry:

Voor de mensen met een acoustisch instrument: begrijp me niet verkeerd ook die zijn prachtig en moeten gekoesterd worden! Het lijkt met al die verhalen over moderne toetsinstrumenten misschien alsof ik acoustische instrumenten niet waardeer; maar niets is minder waar.

Voor mij gaan synthesizers ook verder dan waar ze oorspronkelijk voor bedacht waren (het nabootsen van bestaande instrumenten): ik zie een synthesizer veel meer als een hypermoderne klankgenerator waarmee je nieuwe, bijzondere (niet altijd even mooie :P) klanken kan genereren...

En ik ben het met WC eens (hm, lijkt zo net of ik WC-eend schrijf...): Ieder moet lekker doen waar 'ie zin in heeft en voldoening uit kan halen. Ritmegevoel heb ik wel, en ik ben helemaal blij als ik een noot hoor en weet welke het is (ik heb verre van een absoluut gehoor).

Maar ik draaf door, 't word weer een erg lang verhaal en van de hak op de tak ;)

Oh nog een korte opmerking:
Voor de liefhebbers van 'Vintage Synths' is er een hele mooie site: http://www.vintagesynth.com/. Hier kan je bovenstaande juweeltjes ook terugvinden (en mijn AX73 staat er ook bij!). De naam is een beetje verkeerd gekozen, want moderne softsynths staan er ook op...

Kijk vooral ook eens naar de Fairlight CMI en het filmpje daarbij (met Herbie Hancock): http://www.vintagesynth.com/misc/fairlight_cmi.php
Pijproker des forums

Winslow Collector

Berichtdoor Winslow Collector » 11 jul 2011 11:47

Zit zelf meer in de simpelere hoek: keyboards i.p.v. synthesizers. Gewoon 1 apparaat, waar af en toe de laptop even aan hangt voor een update of toevoeging.
Wat betreft samples, waar je hier eerder over schreef, blijft er natuurlijk altijd wel eens wat te wensen over. Maar mijn keyboard (Yamaha Tyros 4) heeft al zulke goede samples en het bedrijf waar ik hem kocht (Oostendorp Muziek), geeft ook nog eens een karrevracht aan andere samples mee. De hele mikmak van Gem, Roland, Korg, Technics en oudere Yamaha's worden bijgeleverd.
En natuurlijk kun je elke opgenomen sample in de machine brengen, die je wilt. Maar zover ben ik nog nooit gekomen, omdat er zoveel in zit dat ik dit nog niet nodig heb gehad.

Joey Peters

Berichtdoor Joey Peters » 11 jul 2011 11:54

Luys, zie ik daar een Tux mascotte???

* is fan van linux *
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Kynikos

Berichtdoor Kynikos » 11 jul 2011 12:15

Joey Peters schreef:Luys, zie ik daar een Tux mascotte???

* is fan van linux *

Ja, ik zag 'm ook. Maar dan wel Windows 7 op de monitor zie ik, pff. :P

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 11 jul 2011 13:39

Kynikos schreef:
Joey Peters schreef:Luys, zie ik daar een Tux mascotte???

* is fan van linux *

Ja, ik zag 'm ook. Maar dan wel Windows 7 op de monitor zie ik, pff. :P

[off-topic]Ja en ja... De Windows omdat er geen Linux-versie beschikbaar is van Reason (en nog wat andere applicaties die ik gebruik). Verder gebruik ik wel veel (ook onder Windows) open source software en andere software die weinig tot niets doet met Registry settings e.d. Klaar met een proggie? Donder de directory weg en het is 'gedeinstalleerd'.

[ontopic]
Pijproker des forums

Joey Peters

Berichtdoor Joey Peters » 11 jul 2011 15:11

Ff off topic. Ik ken het probleem. Vroeger had ik ook windows nodig voor de games die ik speelde.

Maar nu doe ik enkel nog programmeren en browsen.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Kynikos

Berichtdoor Kynikos » 11 jul 2011 15:31

Ik snap het hoor Luys, zit nu zelf ook weer aan de Windows 7 omdat ik af en toe een spelletje wil spelen. Toch voelde Ubuntu beter aan voor het alledaags gebruik.

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 11 jul 2011 16:23

Kynikos schreef:Ik snap het hoor Luys, zit nu zelf ook weer aan de Windows 7 omdat ik af en toe een spelletje wil spelen. Toch voelde Ubuntu beter aan voor het alledaags gebruik.

Ik voel hier een nieuw onderwerp aankomen... Misschien een mod dit maar af laten splitsen naar een 'Operating Systems' onderwerp; alleen zou even niet weten waar dat onder valt... Als het over Windows gaat iig niet onder 'andere heerlijkheden' of 'hobbies' :twisted:

Heb ook weleens dualboot geprobeerd; maar da's ook een draak... Voor je het weet zit je meerdere keren per dag een reboot uit te voeren om van OS te switchen, uiteindelijk doe je dan toch weer alles onder Windows <zucht>. Emulators zoals WINE zijn leuk maar helaas verre van perfect. Dan kan je nog virtueel gaan draaien, maar da's zonde van de resources (zelfs als je een hele zware pc hebt dan wil je die gebruiken om zware games en andere apps op de hoogste settings te gebruiken; niet om er een paar virtuele machines van te maken die vermoedelijk voor sommige zaken toch problemen geven).

Kortom: twee pc's op je bureau is misschien nog wel de beste (en minst elegante) oplossing...
Pijproker des forums

Paasei

Berichtdoor Paasei » 28 apr 2013 18:38

Gisteren concertje gedaan...

http://www.youtube.com/watch?v=WSPMU7HTAVU

http://www.youtube.com/watch?v=ATVgH1JmVLM

Ik zit er weldegelijk tussen, ergens rechts van de dirigent...
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Dolledokus

Berichtdoor Dolledokus » 29 apr 2013 10:37

Ach wat ontzettend leuk. Muzikanten hier dus.
Ik speelde gitaar voorheen, was hard op weg en het ging razend snel en goed. Echter kwam die rug opzetten en het was afgelopen ik kan niet meer in de houding zitten dus er staat een erg mooie gitaar in de kamer waar niet meer op gespeeld word helaas. boven nog een versterkert met electrische gitarre. Heb meerdere dingen al opgeruimd dus. Effectpedalen zijn al weg, heb nog 1 versterker over. De kleinste ter wereld! Echt een grappig dingetje, aangepast met een " bitmo-kit". Ik heb een kleine " Blackheart Killer Ant" staan. Heel leuk dingetje.
Maar wat leuk dat we een soort prf-orkest hebben! Begin een band mensen! Het PRF-bandje voor al uw evenementen en pijproken ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Calinero

Berichtdoor Calinero » 29 apr 2013 10:51

Leuk, allemaal muzikanten hier, ik ben zelf een virtuoos op de cd-speler en de mp3speler! :)
Nee, serieus ik ben een groot muziekliefhebber, maar heb nooit 't geduld op kunnen brengen om een instrument te leren bespelen, een gemis!

@Eli: Wat een fantastische concerten heb jij gezien, man! AC/DC, Metallica en Iron Maiden in de originele samenstelling, wow!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 29 apr 2013 18:07

Calinero schreef:Leuk, allemaal muzikanten hier, ik ben zelf een virtuoos op de cd-speler en de mp3speler! :)
Nee, serieus ik ben een groot muziekliefhebber, maar heb nooit 't geduld op kunnen brengen om een instrument te leren bespelen, een gemis!

Erg herkenbaar, had graag een instrument bespeeld, maar er ook geen geduld voor gehad, ik wil iets kennen, niet leren :wink: maar hetzelfde verhaal dus hier,...... hoewel mijn virtuositeit wel wat breder is, heb de platenspeler en bandrecorder ook aardig in de vingers :mrgreen:

Calinero schreef:@Eli: Wat een fantastische concerten heb jij gezien, man! AC/DC, Metallica en Iron Maiden in de originele samenstelling, wow!

Voordeel van jonge ouders, zelf concertbezoekers, dus ging al rap mee :D
Afbeelding

Calinero

Berichtdoor Calinero » 29 apr 2013 18:31

Eliminator schreef:Erg herkenbaar, had graag een instrument bespeeld, maar er ook geen geduld voor gehad, ik wil iets kennen, niet leren :wink: maar hetzelfde verhaal dus hier,...... hoewel mijn virtuositeit wel wat breder is, heb de platenspeler en bandrecorder ook aardig in de vingers :mrgreen:

Ja Eli, ik heb ooit, en daar heb ik nog steeds spijt van, al mijn vinyl en mijn platenspeler de deur uitgedaan, eeuwig zonde! :? :(
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

bobby

Berichtdoor bobby » 31 jul 2013 16:51

Ik speel al sinds m'n achtste piano, dus momenteel al negen jaar en zal nu beginnen aan m'n tiende jaar aan de muziekschool. na dit jaar heb ik m'n getuigsschrift van pianist in de muziekschool maar ik kan nog acht jaar bijdoen en zal dit zeker doen.
Meestal speel ik klassiek zoals mijn favoriet bach en shostacovitch daarnaast ook nog handel vivaldi mozart beethoven,...
naast klassiek ook muziek uit de tweede wereldoorlog,en muziek van vroeger zoals: the beatles,the rolling stones, bob dylan, neil young,john lennon, george harrison.

Naast piano probeer ik mezelf gitaar aan te leren maar heb daar te weinig tijd voor.
mijn zus speelt drum en dat leer ik mezelf ook en het lukt me al aardig goed.

Groet Bobby
Hij is leeg die vol is van zichzelf

Eelco
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 23 feb 2014 00:06

Morgenavond treden we op in een uitverkochte zaal, 250 man, in Alfeld, Niedersachsen (Fagus-Werk) met de varieté-revue "Die Nacht ist nicht allein zum Schlafen da...". En ik speel de piano. De afgelopen week dus alle liedjes weer doorgespeeld en ook mijn vingervlugheid op peil gebracht met Bach, Mendelssohn, Ravel en Schubert. Wij treden al sinds een jaar of zeven regelmatig op met deze voorstelling, en ook dankzij "Die Nacht..." heb ik mijn man leren kennen: via een datingkanaal kreeg ik het bericht 'Je verwacht misschien een ander soort berichtje, maar: ik zoek een pianist'. Mooie muziek en gedichten uit de jaren '20-'40, met de nodige ongein, goochelarij en wat dies meer zij. Ik heb er zin in!

http://www.kristof-schliep.de/chanson_v ... ansons.php

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 23 feb 2014 00:44

Eelco schreef:Morgenavond treden we op in een uitverkochte zaal, 250 man, in Alfeld, Niedersachsen (Fagus-Werk) met de varieté-revue "Die Nacht ist nicht allein zum Schlafen da...". En ik speel de piano. De afgelopen week dus alle liedjes weer doorgespeeld en ook mijn vingervlugheid op peil gebracht met Bach, Mendelssohn, Ravel en Schubert. Wij treden al sinds een jaar of zeven regelmatig op met deze voorstelling, en ook dankzij "Die Nacht..." heb ik mijn man leren kennen: via een datingkanaal kreeg ik het bericht 'Je verwacht misschien een ander soort berichtje, maar: ik zoek een pianist'. Mooie muziek en gedichten uit de jaren '20-'40, met de nodige ongein, goochelarij en wat dies meer zij. Ik heb er zin in!

Wauw! Succes!
Afbeelding

meindert

Berichtdoor meindert » 23 feb 2014 09:48

Ik ben paukenist geweest bij verschillende fanfare,s en een harmonie orkest , vorig jaar ( helaas )
moeten stoppen i.v.m. gezondheidsreden!

Jij morgen veel succes Eelco!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door meindert op 23 feb 2014 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Robert
Contacteer:

Berichtdoor Robert » 23 feb 2014 11:24

Succes Eelco!
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Martin Romijn
Contacteer:

Berichtdoor Martin Romijn » 23 feb 2014 21:48

Eelco schreef:Morgenavond treden we op in een uitverkochte zaal, 250 man, in Alfeld, Niedersachsen (Fagus-Werk) met de varieté-revue "Die Nacht ist nicht allein zum Schlafen da...". En ik speel de piano. De afgelopen week dus alle liedjes weer doorgespeeld en ook mijn vingervlugheid op peil gebracht met Bach, Mendelssohn, Ravel en Schubert. Wij treden al sinds een jaar of zeven regelmatig op met deze voorstelling, en ook dankzij "Die Nacht..." heb ik mijn man leren kennen: via een datingkanaal kreeg ik het bericht 'Je verwacht misschien een ander soort berichtje, maar: ik zoek een pianist'. Mooie muziek en gedichten uit de jaren '20-'40, met de nodige ongein, goochelarij en wat dies meer zij. Ik heb er zin in!

Ik heb deze nog Eelco :
Was ik maar een vulkaan.... Dan kon ik de hele dag op mijn rug liggen roken en iedereen zou zeggen : hij is actief !!

Afbeelding

Eelco
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 24 feb 2014 00:59

O ja, de cd die Niek en ik hebben opgenomen met onder andere muziek voor piano en cello van Piazzolla. Opgenomen in een privé-studiootje in het idyllische Engelbert nabij Groningen. Dat is lang geleden!

Het optreden vanavond was zeer geslaagd. Enthousiast publiek, we moesten zelfs wat handtekeningen uitdelen. En inderdaad een volle zaal - men heeft vele mensen moeten teleurstellen. De opbouw was lekker ontspannen en snel - onze hond kon vrij rondlopen, en in de tijd voor de voorstelling hebben we het terrein rondom de Fagus-Werken onveilig gemaakt. Wij hebben net zo genoten als het publiek.

Utrechter

Berichtdoor Utrechter » 06 mar 2014 01:27

Ik speel mondharmonica, gitaar en basgitaar. Ik heb ook nog een goedkope viool die ik nooit gebruik.
Basgitaar is mijn instrument en ik zie mijzelf dan ook als bassist, niet als gitarist. Ik heb nu een bandje met twee vrienden van me. Gitaar, basgitaar en keyboard. Een interessante combinatie.

Ik speel trouwens ook soms keyboard, maar het ligt mij niet zo veel als gitaar of mondharmonica.
Met een pijp in de mond vergeet ik even de smaak van de realiteit.

VikingRedBeard

Berichtdoor VikingRedBeard » 06 mar 2014 14:22

Ik heb helaas niet de coordinatie om iets te kunnen spelen :mrgreen: maar als geluidstechnicus wel dagelijks mee bezig, als is het maar achter een stel knoppen:P
Beware of the Viking

Jan

Berichtdoor Jan » 08 apr 2014 22:44

ImageUploadedByTapatalk1396989785.349974.jpg

Kon het niet laten, dit is mijn trots :))

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 09 apr 2014 00:12

Wat is het? Een Les Paul Custom?
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Jan

Muziek maken

Berichtdoor Jan » 09 apr 2014 07:20

Nog iemand met verstand van gitaren zie ik :)

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 09 apr 2014 09:31

Nou...... dat dan weer niet maar een vriend van me mishandelt zo'n apparaat op gezette tijden.
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Terug naar “Andere hobbies”