Muziek maken

Naast het pijproken natuurlijk ...
Paasei

Berichtdoor Paasei » 03 jul 2010 20:41

Afbeelding

Me and my trombone, openluchtconcertje paar weken geleden...
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Bommel

Berichtdoor Bommel » 05 jul 2010 20:49

Ben je al uitgenodigd voor het North Sea Jazz Paasei??
Toffe foto. 8)
Afbeelding

Paasei

Berichtdoor Paasei » 05 jul 2010 22:03

cool he, enkel nog een zwarte zonnebril mankeert ... :lol:

Bommel

Berichtdoor Bommel » 06 jul 2010 21:20

Een fraaie Stenson hoed zal je niet misstaan, maar een zonnebril.
Dat maakt het zo onpersoonlijk tov het publiek.
Oog contact vond ik altijd erg belangrijk.
Afbeelding

Paasei

Berichtdoor Paasei » 11 okt 2010 20:55

Gypscoprotheres schreef:Ik zing in een deathmetalband :) Is geen instrument, maar wel muziek maken. Daarnaast heb ik ook nog een aantal mondharmonica's waar ik zo af en toe op speel (blues). Ik heb ook een kazoo, voor de lol..

Ik zag een paar mooie instrumenten voorbij komen :D

Komt mijn schoonbroertje hier net fier binnen met een exemplaar van de nog uit te komen CD die ze vorig weekend hebben opgenomen met zijn nieuwe band Slow Puncture... En wàt hangt er rond zijn lijf? Toch wel een T-shirt van Houwitser zeker !

Hij meent je al wel eens te hebben ontmoet, trouwens. Carl Oostvogels, of in zijn vorig bandje Witness the end beter bekend als 'Charly Vaseline'.

Wanneer we een echt exemplaar hebben zal ik wel es een nummertje youtuben.

metaltommy

Berichtdoor metaltommy » 11 okt 2010 21:25

jaren lang drums gespeeld en in verschillende (school)-bandjes gezeten. laats weer geprobeert, maat van me speeld bass in een band. en hun drummer kwam niet opdagen. ik kan zeggen.. das geen aanraden na jaren niet gespeeld te hebben, al had ik er wel veel lol in.

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 11 okt 2010 22:13

Paasei schreef:cool he, enkel nog een zwarte zonnebril mankeert ... :lol:

Ik zat het net te denken! :lol:

En Metalhead, drummen = cool! 8) Ik ben multi-instrumentalist maar drummen vind ik altijd gaaf. Je kan je zo lekker afreageren :P Voor mijn muzikale projectje trouwens is dit de link: http://www.myspace.com/featherfallofficial Helaas ligt het min of meer op zijn gat.. Gebrek aan tijd en drive.. :(
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 17 okt 2010 10:57

Gisteren lekker gejamd met een maat van me. Gelukkig mag je roken in het repeteerhok :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

drfretboard

Berichtdoor drfretboard » 17 okt 2010 11:28

8) :lol: :idea:

metaltommy

Berichtdoor metaltommy » 17 okt 2010 13:40

:lol: :lol: :lol: rock on arno :wink:

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 17 okt 2010 21:18

\m/ !!!!! (Ik mis een headbang smiley hier... :roll: )
Afbeelding

Bart Iron
Moderator

Berichtdoor Bart Iron » 18 okt 2010 18:59

Gewoon van internet halen met 'copy image location':

Afbeelding
(maar deze is wel heel wild voor een beschaafd forum als deze. Excuus daarvoor).

Ikzelf bespeel wel eens de didgeridoo. (dat is geen grapje).

metaltommy

Berichtdoor metaltommy » 18 okt 2010 20:18

ik vind de smiley wel leuk voor het zware metalen volk onder de pijprokers :P

remi

Berichtdoor remi » 18 okt 2010 22:10

pijpeloentje schreef:Gewoon van internet halen met 'copy image location':

Afbeelding
(maar deze is wel heel wild voor een beschaafd forum als deze. Excuus daarvoor).

Ikzelf bespeel wel eens de didgeridoo. (dat is geen grapje).

Vet daar komt echt zoon bruut geluid uit als je het een beetje goed kan :) leuk om te horen xD

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 18 okt 2010 22:42

Didgeridoo is echt moeilijk! Bij mij klinkt het als een hijgend paard :?
Afbeelding

remi

Berichtdoor remi » 18 okt 2010 23:28

Arno schreef:Didgeridoo is echt moeilijk! Bij mij klinkt het als een hijgend paard :?

Bij de meeste van ons denk ik :P laat t maar aan de pro's over

Bart Iron
Moderator

Berichtdoor Bart Iron » 19 okt 2010 17:04

Het geluid zelf en de circulaire ademhaling is bij mij het punt niet. Het grote punt is om een ritme lang genoeg vol te kunnen houden zonder dat het gaat klinken als een struikelend paard. :)
(De circulaire ademhaling wordt ook gebruikt door blaasinstrument artiesten, zoals trompetisten, klarinetisten, saxofoonisten enz enz.)

Paasei

Berichtdoor Paasei » 19 okt 2010 19:24

Op de didge lukt(e) circular breathing mij aardig.
(lang geleden trouwens, moet 'm toch nog eens boven halen)
Op mijn trombone lukt mij dat dus hoegenaamd niet !

Nu heb je dat op een 'gewoon' instrument niet echt nodig, tenzij je een of andere ellenlange solo zonder pauzes wil/moet spelen...

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 19 okt 2010 22:28

Ik speel ook klarinet maar kan niet herinneren dat ik daar circulaire ademhaling doe. Ik adem gewoon als er een rust staat op de bladmuziek en anders maar op goed geluk :roll:
Afbeelding

keesie75
Contacteer:

Berichtdoor keesie75 » 20 okt 2010 00:54

hier nog een oude foto van mij :lol:

Afbeelding

Bart Iron
Moderator

Berichtdoor Bart Iron » 20 okt 2010 06:59

Arno schreef:Ik speel ook klarinet maar kan niet herinneren dat ik daar circulaire ademhaling doe. Ik adem gewoon als er een rust staat op de bladmuziek en anders maar op goed geluk :roll:

Ook niet iedere muzikant gebruikt het. Het is dat je dan ingewikkelde stukken makkelijker kan spelen en idd lange solo's kan halen. Vooral in de klassieke muziek en jazz muziek heb ik er wel van gehoord.

Wisten jullie dat die circulaire ademhaling goed is tegen snurken en apneu. Je traint ermee de spieren van het strottehoofd, waardoor deze beter open blijven tijdens de ontspannen slaapuurtjes.

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 20 okt 2010 09:20

Oh ik snurk niet. Elke maal als ik ermee begin port mijn vriendin me in m'n zij.. :roll:
Afbeelding

Bart Iron
Moderator

Berichtdoor Bart Iron » 20 okt 2010 10:41

Ik ook niet, maar mijn vrouw denkt daar anders over.
:wink:

Winslow Collector

Berichtdoor Winslow Collector » 25 okt 2010 01:12

Na al dit moois en voornamelijk akoustisch genot gelezen te hebben, moet ik schoorvoetend bekennen dat ik regelmatig wat zinnigs probeer te pingelen uit mijn keyboard, een Yamaha Tyros 2. Een droom van een keyboard (ja ja, de Tyros 3 is er ook al, ik weet het, maar de financiële prioriteiten lagen bij de introductie van de "3" elders vanwege destijds net een verhuizing achter de rug, ik wacht nu op de opvolger van de Tyros 3).
Ik speel echt voor mezelf, niet voor publiek of in een bandje. Voor mij een perfecte vorm van ontspanning: ik speel namelijk van bladmuziek, bij gebrek aan talent om een gehoord deuntje zo na te spelen. Door het concentreren op die bladmuziek is er geen ruimte voor de dagelijkse sores en gedachten, maar pure focus op de muziek.
En ik ben geluidsfreak, vandaar de Tyros modellen. Ongelooflijk hoe die instrumenten klinken, zelfs akoustische instrumenten klinken levensecht en zijn ook goed met alle variaties en eigenschappen naar voren te halen. Natuurlijk strijk ik hiermee de echte akoustische fans tegen de haren en ik weet dat een keyboard een elektrische namaakweergave geeft, maar kwalitatief staat Yamaha toch wel erg hoog, wat dat betreft.

Tot zover "my 2 cents" op dit topic.

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 25 okt 2010 09:07

*Fwieeeet fwiew!!* Mooi ding! Vroeger had ik ook Yamaha keyboards (allemaal uit de PSR serie) maar ik heb de laatste eind vorig jaar weggedaan. Nu heb ik op mijn computer allemaal instrument/koor samples (http://www.soundsonline-europe.com/home.php) die ik aanstuur via een 88-toetsen MIDI-keyboard.
Knap dat je van bladmuziek zo kan spelen! Dan kan ik dus weer niet :oops: Heb wel ooit les gehad maar had het toen al fout aangeleerd. En het is moeilijker om iets geleerds te veranderen als iets opnieuw leren :roll:
Afbeelding

Bart Iron
Moderator

Berichtdoor Bart Iron » 25 okt 2010 12:31

Vroeger wel eens mee begonnen, maar ik heb daar het geduld niet voor.

Mijn vrouw heeft altijd erg goed dwarsfluit gespeelt. Als zij zo'n velletje bladmuziek voor haar neus krijgt kan ze het in principe zo spelen.

Ik bewonder dat zeer!

Winslow Collector

Berichtdoor Winslow Collector » 25 okt 2010 14:33

Arno schreef:*Fwieeeet fwiew!!* Mooi ding! Vroeger had ik ook Yamaha keyboards (allemaal uit de PSR serie) maar ik heb de laatste eind vorig jaar weggedaan. Nu heb ik op mijn computer allemaal instrument/koor samples (http://www.soundsonline-europe.com/home.php) die ik aanstuur via een 88-toetsen MIDI-keyboard.
Knap dat je van bladmuziek zo kan spelen! Dan kan ik dus weer niet :oops: Heb wel ooit les gehad maar had het toen al fout aangeleerd. En het is moeilijker om iets geleerds te veranderen als iets opnieuw leren :roll:

Aaah, een ervaringsdeskundige. Ik ben destijds begonnen met de PSR 8000 en later de opvolger daarvan (PSR-9000 als ik het mij goed herinner). Toen kwam de Tyros, daarna de Tyros 2 en inmiddels is de Tyros 3 er al ruim 2 jaar. Ik lees (nu net thuis van vakantie), dat de Tyros 4 inmiddels in Nederland verkrijgbaar is, dus ruil ik mijn "2" weer in voor deze nieuwe, denk ik.
En ik vind het spelen van bladmuziek juist weer erg amateuristisch. Ik heb juist veel bewondering voor mensen die muziek zelf uitvogelen door een deuntje te beluisteren en dan zelf leren hoe dat op hun instrumenten te spelen, zonder behulp van notenschrift.

Verder is mijn niveau absoluut laag, hoor. De capaciteiten van mijn keyboard zijn ver boven mijn kunnen. Maar ja, dat onwijs gave geluid dat erin zit..., daar geniet ik echt van. Een panfluit waar je echt iemand over de pijpjes hoort blazen, de gitaren waar je de vingers over de snaren hoort gaan als bij akkoordenwisseling, de saxofoons waar je de klepjes hoort tikken, allemaal zo levensecht.

Voor de geïnteresseerden in mijn Tyros 2: http://www.youtube.com/watch?v=fcLL3331lww

Paasei

Berichtdoor Paasei » 25 okt 2010 14:36

Winslow Collector schreef:En ik vind het spelen van bladmuziek juist weer erg amateuristisch. Ik heb juist veel bewondering voor mensen die muziek zelf uitvogelen door een deuntje te beluisteren en dan zelf leren hoe dat op hun instrumenten te spelen, zonder behulp van notenschrift.

Zo zou ik het toch niet durven stellen...
:lol:

drfretboard

Berichtdoor drfretboard » 25 okt 2010 14:43

Mensen die goed van blad kunnen spelen, kun je vergelijken met mensen die heel goed een boek kunnen voorlezen of een gedicht voordragen (vooraf gememoriseerd). De inspiratie en creativiteit wordt beperkt door en gericht op de voorschreven muziek. Het is dus een kwestie van iets super-goed spelen, wat een ander heeft bedacht.

Wanneer iemand als Glenn Gould dat doet, of Vladimir Horowitz of Yehudi Menuhin ofzo, dat is het natuurlijk wel te gek. De meesten van zulke musici componeren dan ook weer.

Improviseren vergt geheel andere kwaliteiten, een soort creatieve krachtbron van binnenuit, vergelijkbaar met het vermogen om te kunnen componeren, maar dan 'on the fly'. Improvisatie is feitelijk instant-compositie.

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 25 okt 2010 14:51

Winslow Collector schreef: Een panfluit waar je echt iemand over de pijpjes hoort blazen, de gitaren waar je de vingers over de snaren hoort gaan als bij akkoordenwisseling, de saxofoons waar je de klepjes hoort tikken, allemaal zo levensecht.

Verrek, ik bedenk me net iets. Ik was zaterdag bij mijn overbuurman voor wat VVE gedoe en hij had ook een erg mooi keyboard die ook al die levensechte dingen had. Nu ben ik alleen vergeten welk merk dat was.. :oops:
Afbeelding

Terug naar “Andere hobbies”