Britse Comedy

Naast het pijproken natuurlijk ...
Paasei

Re: Britse Comedy

Bericht door Paasei » 30 apr 2014 13:13

Ah !
Dan mag ik hier wél reclame maken voor de bij ons weinig bekende maar desalniettemin schitterende comedy 'mrs Brown's Boys'

3 seizoenen zijn er ingeblikt...
wat het zo speciaal maakt :
- Mrs Brown wordt geschreven geregisseerd en gespeel door een man : Brendan O'caroll
- Zijn hele familie en kenissenkring speelt mee : zijn huidige (tweede) vrouw speelt in de reeks de dochter van Mrs Brown, zijn zuster speelt de buurvrouw/beste vriendin, enz...
- De fucks vliegen je om de oren
- gefilmd voor een studiopubliek dat geregeld wordt aangesproken, een cameraman die in beeld komt krijgt naar zijn voeten...
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Dukdalf

Bericht door Dukdalf » 30 apr 2014 14:17

Winslow Collector schreef:Waarom is (zoals ik hierboven enkele malen lees) Iers niet Brits?

Het land is Groot-Brittannië en bestaat uit Ierland, Engeland en Schotland. En Wales voor de puristen, al is dit geen apart land.
Iers en Schots (en Welsh) zijn derhalve zeker wél Brits. Maar zeker niet Engels.

Jammer dat de tijd, besteed aan het kijken van Britse humor, niet besteed is aan aardrijkskunde. :wink: 8)
(grapje, heren, maar moest me even van het hart)
Bijna goed... Ierland is sinds 1927 een onafhankelijke republiek en officieel luidt de naam dan ook "Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittanie en Noord-Ierland". Binnen de omschrijving Groot-Britannie vallen dus alleen Engeland, Schotland en Wales.

Ribbon

Bericht door Ribbon » 30 apr 2014 14:27

Winslow Collector schreef:Waarom is (zoals ik hierboven enkele malen lees) Iers niet Brits?

Het land is Groot-Brittannië en bestaat uit Ierland, Engeland en Schotland. En Wales voor de puristen, al is dit geen apart land.
Iers en Schots (en Welsh) zijn derhalve zeker wél Brits. Maar zeker niet Engels.

Jammer dat de tijd, besteed aan het kijken van Britse humor, niet besteed is aan aardrijkskunde. :wink: 8)
(grapje, heren, maar moest me even van het hart)
Sorry W.C., maar ik ben het niet met je eens. De huidige situatie is dat Noord-Ierland onderdeel uitmaakt van het Verenigd Koningkrijk van Groot-Brittanië en Noord Ierland. Ierland maakt hier sinds de onafhankelijkheid in 1921 geen onderdeel meer van uit.

We kunnen discussiëren over de term 'brits'. Het Britse Rijk strekte zich in verleden uit van Canada naar Nieuw-Zeeland en bevatte exotische gebieden in Afrika en India. Van enige culturele verschillen tussen Ierland en de andere landen binnen Groot-Brittanië is zeker sprake en daarom zou ik Ierland zeker niet brits noemen. Uiteraard zijn er wel veel britse invloeden in Ierland merkbaar. De humor is ook zeker vergelijkbaar (doch vind ik Ierse humor nog net ff wat flauwer).

Mij maakt het verder geen fluit uit hoor: Father Ted mag eigenlijk niet ontbreken :wink:

phpBB [video]

edit: ik zie dat Dukdalf er ook al als de kippen bij was. :)
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), Condor Blended, McClelland Christmas Cheer 2008, C&D Old Joe Krantz (2010)

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 30 apr 2014 14:30

De beide heren zijn me voor :lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 30 apr 2014 16:13

janneman schreef:Een langlopende favoriet van me; Jeeves & Wooster, naar de verhalen van P.G. Woodehouse. Met Hugh Laurie en Stephen Fry, in die fantastische stijl van Clive Exton (producent, o.a. ook Poirot). Geen pijp te bekennen, maar toch...

Afbeelding

(http://en.wikipedia.org/wiki/Jeeves_and_Wooster)
Ook heel erg leuk ja. En anders die 2 in hun eigen sketches programma van de jaren negentig: '' A Bit of Fry and Laurie ''.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector » 30 apr 2014 18:27

Ik zie mij terecht verbeterd. Ben altijd in de war met Noord-Ierland en Ierland en welke nu wel tot het V.K. behoort. (Noor-Ierland, dus, dat grotere Ierland is inderdaad een apart land).

Mevrouw Paasei

Bericht door Mevrouw Paasei » 30 apr 2014 18:39

Dus... Ierse humor mag in dit topic? :wink:
Jazeker dat Father Ted in het rijtje moet! Héérlijk. Mijn kleine broertje en ik citeren er nog af en toe uit, en koesteren heerlijke herinneringen aan de aflevering met Father Fintan Stack en zijn heerlijke jungle music at 3 a.m. in the morning... :mrgreen: Moet toch echt zijn dvd-box nog eens lenen...
I enjoy cooking with wine, sometimes I even put it in the food I’m cooking. (Julia Child)

Ribbon

Bericht door Ribbon » 30 apr 2014 19:29

Mevrouw Paasei schreef:Dus... Ierse humor mag in dit topic? :wink:
Jazeker dat Father Ted in het rijtje moet! Héérlijk. Mijn kleine broertje en ik citeren er nog af en toe uit, en koesteren heerlijke herinneringen aan de aflevering met Father Fintan Stack en zijn heerlijke jungle music at 3 a.m. in the morning... :mrgreen: Moet toch echt zijn dvd-box nog eens lenen...
Father Ted is fantastisch. Waar sommige Britse series al enorm droog en flauw zijn, doet Father Ted er nog een schepje bovenop. Niet iedereen waardeert dit overigens. Ik heb regelmatig in een stuip gelegen terwijl mijn vriendin naast mij geen idee had wat er nou zo grappig was. Uitleggen heeft dan nauwelijks zin...

Mijn favo afleveringen zijn: 'Kicking Bishop Brennan Up The Arse' en die ene dat ze een bejaarden-voetbalteam gaan coachen. :mrgreen:
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), Condor Blended, McClelland Christmas Cheer 2008, C&D Old Joe Krantz (2010)

Immler

Bericht door Immler » 30 apr 2014 20:08

en hier moeten we het doen met een herhaling van de Lama's :evil:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog een oudje die recentelijk werd herhaald
It Ain't Half Hot Mum
Afbeelding
Wel wat gedateerd maar vanwege het jeugdsentiment toch leuk om weer eens te zien.(1974-1981)
Afbeelding

pijpliefhebberrobin

Bericht door pijpliefhebberrobin » 02 mei 2014 01:28

Wat dachten jullie van Charlie Chaplin the great dictator. In mijn bezit op duhvuhduh.
The eagle flies alone!

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 02 mei 2014 02:28

Are you being served, ook een briljante serie.

Red Dwarf, Yes Minister, ook briljant. Hotel Babylon heb ik ook altijd kunnen waarderen.
Mitchell And Webb, twee briljante comedians met sketch programma.

The thick of it, als je van veel fucks houd. Met Peter Capaldi, die de nieuwe Doctor gaat spelen in Doctor Who.

Paasei, wist je dat ze met Mrs brown's boys bezig zijn met een film, tekenfilm serie, en dat er iets met een gameshow aan zit te komen?

Ook de britse improv en actualiteiten niet vergeten, zo kwam het concept van de lama's oorspronkelijk uit britland, (Who'se line is it anyway, later naar amerika verhuisd) never mind the buzzcocks als muziek programma wat ook naar nederlandse bodem is gekomen als doe maar normaal, Have I got news for you, wat dit was het nieuws is geworden, en last but not least... QI, de XL versie.

Goh, ik heb door de jaren heen een boel britse humor gekeken...
Groet, Mark

lestat

Bericht door lestat » 02 mei 2014 04:24

9 out of ten cats met Jimmy carr als presentator.

dat who's line brits was oorspronkelijk had ik geen idee van. Amerikaanse versie was in ieder geval heel goed. De lama's vond ik zeker ook niet slecht. De Vlaamse versie was verschrikkelijk
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 03 mei 2014 16:02

lestat schreef:dat who's line brits was oorspronkelijk had ik geen idee van. Amerikaanse versie was in ieder geval heel goed. De lama's vond ik zeker ook niet slecht. De Vlaamse versie was verschrikkelijk
Yup, begonnen als radio programma, met als vast panellid o.a. Stephen Fry, Bij de TV serie was hij maar een gast. Wel is het zo dat op het eind een boel panel leden hetzelfde zijn in de Engelse en Amerikaanse versie. Vooral Colin Mochrie, Ryan Stiles, maar ik geloof ook Wayne Brady waren allen te zien in de britse serie.
Groet, Mark

lestat

Bericht door lestat » 03 mei 2014 16:54

Opvolger was ook niet slecht trouwens:improvaganza. Dat was echter een grote zaal show

antonius

Bericht door antonius » 04 mei 2014 09:18

En wat vinden jullie van de serie miss brown's boys??hilarius
Wordt gespeeld met live publiek.
En frank Spencer??

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 09 mei 2014 18:26

lestat schreef:Opvolger was ook niet slecht trouwens:improvaganza. Dat was echter een grote zaal show

Ze zijn ondertussen ook al weer 2 seizoenen bezig met vernieuwde Who'se line is it anyway, onder leiding van een vrouwlijke presentratice nu, in plaats van drew carey, maar wel nog veel oude bekende improv comedians.
Groet, Mark

Moonhowler

Bericht door Moonhowler » 09 mei 2014 23:48

Deadl0ck schreef:
lestat schreef:Opvolger was ook niet slecht trouwens:improvaganza. Dat was echter een grote zaal show

Ze zijn ondertussen ook al weer 2 seizoenen bezig met vernieuwde Who'se line is it anyway, onder leiding van een vrouwlijke presentratice nu, in plaats van drew carey, maar wel nog veel oude bekende improv comedians.
Joh bestaat dat programma nog?
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 10 mei 2014 00:09

Yup, alhoewel het (met deze naam) zo'n negen jaar van de tv is geweest. Er zijn nog wel andere initiatieven geweest, waaronder een show een jaar of 3 terug, dat de vervanger zou worden, maar toen werd de presentator na 3 afleveringen gearresteerd, en zijn ze met die variant opgehouden.
Groet, Mark

lestat

Bericht door lestat » 10 mei 2014 02:43

Daar moet ik eens achter op zoek gaan. Zou dat al te vinden zijn op youtube?

edit: ja het is al te vinden op Youtube.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 09 jun 2014 20:23

Lees net dat Rik Mayall, helaas veel te vroeg, is overleden. Heb erg van zijn werk mogen genieten altijd.

Immler

Bericht door Immler » 09 jun 2014 20:42

Groot nieuws in de Engelse kranten.
Zijn maat uit Bottoms kwam met een typische reactie:
Adrian Edmondson jokes that pal was 'selfish' for dying without him
-
Afbeelding
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 09 jun 2014 23:04

Erg jammer, heel erg veel om de beste man gelachen in het verleden, de reactie van Edmonson zullen enkele niet waarderen, ik vindt hem geweldig zeker omdat ik zeker weet dat Mayell er smakelijk om had kunnen lachen :lol:
Afbeelding

Geoff

Bericht door Geoff » 10 jun 2014 10:14

Het is inderdaad een donkere dag voor British Comedy!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja » 10 jun 2014 10:17

Gister ter nagedachtenis 2 afleveringen Bottom gekeken.
En de reactie van zijn 'partner-in-crime' was precies goed in mijn ogen.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 10 jun 2014 10:30

Bananabox-Ninja schreef:Gister ter nagedachtenis 2 afleveringen Bottom gekeken.
En de reactie van zijn 'partner-in-crime' was precies goed in mijn ogen.
Zeker. Ik heb voor de duizendste keer weer eens Bottom live Hooligans Island gekeken.

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 10 jun 2014 11:48

Beetje dubbel dit... Rip Rik.

20e ga ik naar een reünie van een comedy troup (troep?) waarvan een van de leden ons helaas ook veel te vroeg ontvallen is.

Monty python live (mostly) welke direct vanuit het o2 London gestreamt word naar de bioscoop hier in de stad, net als naar zoveel andere steden over de wereld. Had er nog over gedacht om naar London te trekken, maar de betaalbare kaartjes zijn zulke slechte plaatsen dat het het geld niet waard was.
Groet, Mark

Immler

Bericht door Immler » 14 jun 2014 21:17

Weer een Britse komediant die het tijdelijke voor het eeuwige heeft verruild.
Sam Kelly a.k.a. Captain Hans Geering
Afbeelding
phpBB [video]
Afbeelding

Geoff

Bericht door Geoff » 16 jun 2014 16:16

Vithout Hans vas 'Allo, Allo' a little bit less hilarious! I still miss him saying: 'Tler!' (which sounded like 'Klop!')
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 22 jul 2014 01:17

Gister (zondag) de allerlaatste (zeer waarschijnlijk) show van Monty Python gezien. Werd live vanuit de o2 London over de hele wereld gestreamd naar bioscopen all over.

Mooi om toch eens "Live" gezien te hebben, helden waar ik mijn hele leven al mee meegezongen en gebrabbeld heb. Wel met gemengde gevoelens de avond beeindigd. Na een memoriam voor heer chapman, was er ook een memoriam voor monty python op het scherm. (1969 - 2014) Wat toch wel boekdelen sprak.

Monty Python is no more. they are ex python. Het einde van een tijdperk, voor mij.
Groet, Mark

Berend72

Bericht door Berend72 » 22 jul 2014 17:33

ik zat die avond in Scheveningen voor Monty Python. Leuk t half uur aftellen in een uitverkochte zaal, wat door de avond enorm benauwd werd....apart, normaal toch altijd airco. De hele show was zekee de moeite waard, maar was blij dat ik er niet speciaal voor naar Londen was afgereisd....vond t af en toe toch wat tegenvallen met die showbiz achtige dansers....en zo nu en dan oude filmclips. Misschien had ik te hoge verwachtingen.....vond the argument sketch hilarisch!!!
Nulla Tenaci Invia Est Via

Plaats reactie