Bier topic

Naast het pijproken natuurlijk ...
NoneNicer

Re: Bier topic

Berichtdoor NoneNicer » 14 mei 2017 13:46

Ha, het bier topic. Daar voel ik me thuis, zolang er geen jicht in de voet zit....
Hier jarenlang van Grolsch genoten. Ik ben geen Heineken basher, maar proef het wel degelijk en meermalen 5 uit 5 of 7 uit 9 goed geraden in blinde proeven. Dat was voor de aankomende studenten een leuke activiteit, en nee, geen hele pilsjes maar proefglaasjes.
Wat maakt dan een bier zoals bijvoorbeeld Hertog Jan, Brandt of Grolsch anders? Het water en de 'zepigheid'. Ik heb na 3 bier van de merken van firma Heineken (en ook Bavaria) dat het vierde veel vlakker, wateriger smaakt. Bij de eerder genoemden zit je met een gelijkaardige smaakbeleving van de eerste tot de laatste. Overigens zijn deze bieren prachtig als je dorst hebt, dus bij een pittige maaltijd prima welkom. Verder drink ik prima met mate, zeker met de speciaalbieren.
Altijd langzamer dan de rest gedronken, daardoor houd ik het ook langer vol ;)
Favorieten:
Blond, Dubbel, Blonde tripels.
Merken:
Brouwerij 't IJ, Karmeliet, Seef, Duvel, en een trits trappisten bieren, zoals Westvleteren. Op bijzondere dagen een Barley Wine of flesje van brouwerij De Molen. Dit soort bier is dan 1 op een avond omdat de smaak zó vol is.
Ben niet zo'n wijndrinker, omdat ik graag een koud drankje drink heb ik geleerd. Witte wijn is dan wel lekkerder, maar een goede aanjager voor de jicht :( een glaasje mag, maar meer ook niet...

gewoon ik

Berichtdoor gewoon ik » 28 jul 2017 12:01

robvoorburg schreef:Speciaal bieren vind ik steeds het ondernemen waard, aan de
andere heb ik er geen moeite te drinken wat de pot schaft.

Twee bieren ga ik uit de weg: Grolsch en Stella Artois ( zo
het nog bestaat)

Mijn huis is waar mijn stella staat.
Toch een van mijn favoriete pilsen

Paasei

Berichtdoor Paasei » 28 jul 2017 12:25

gewoon ik schreef:Toch een van mijn favoriete pilsen

Cara for life !

(ahum... :wink: )
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 28 jul 2017 13:36

Paasei schreef:

Cara for life !

Pitt!
Afbeelding

gewoon ik

Berichtdoor gewoon ik » 28 jul 2017 13:52

Paasei schreef:

Cara for life !

Tijd voor

o
phpBB [video]

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 28 jul 2017 16:05

:lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

gewoon ik

Berichtdoor gewoon ik » 28 jul 2017 16:25

voor de mensen die het begrip 'cara' niet snappen.
Dat is goedkoop bier (ik heb nog niets goedkoper tegen gekomen) die je kan kopen in de Colruyt (en zowat elke nachtwinkel) in België. Echt lekker is het niet en je hebt tussen de blikken onderling ook smaakverschil.
Maar het is echt een cultsymbool http://www.standaard.be/cnt/dmf20150218_01536309

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 28 jul 2017 16:53

gewoon ik schreef:...en je hebt tussen de blikken onderling ook smaakverschil.

Om dat te verklaren, wat info van de wiki:

Cara Pils is een merk Belgisch bier, dat door de supermarktketen Colruyt op de markt wordt gebracht. Het is een blond bier met een alcoholpercentage variërend van 4,4% tot 5%, dat zich uitdrukkelijk positioneert in het ondersegment van de markt.

Productie
Colruyt schrijft periodiek een lastenboek uit met ingrediënten en verhoudingen. Brouwerijen kunnen naar de opdracht dingen door een offerte in te dienen. Wie de beste voorwaarden (de laagste prijs) kan bieden, krijgt de bestelling. Zo kan Colruyt een zeer goedkoop bier op de markt brengen. Ook andere grootwarenhuizen brengen een eigen huismerk-budgetpils uit volgens dit principe.

Colruyt communiceert om marktstrategische redenen niet bij welke brouwerij Cara Pils wordt gebrouwen. Uit analyse van de bieretiketten zou wel blijken dat het achtereenvolgens is gebrouwen bij Haacht, Van Roy, Martens, Bosteels, Alken-Maes, Palm en Brasserie de Saint-Omer (Nord-Pas-De-Calais).

Cara Pils wordt aangeboden in 25-centiliter herbruikbare flesjes, en in blikjes van 33 of 50 centiliter.

Imago
De lage prijs van het bier heeft tot gevolg dat het populair is in België. Het wordt vooral in ingeblikte vorm verkocht. Dat het bier een zekere cultstatus had, bleek in februari 2015 toen er via de sociale media werd gemobiliseerd tegen de door Colruyt voorgenomen naamswijziging in Everyday.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

gewoon ik

Berichtdoor gewoon ik » 28 jul 2017 17:57

:D

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 29 jul 2017 00:35

Zitten hier ook andere forumleden op de app Untappd? Leuke manier om de verschillende biertjes die gedronken worden bij te houden ook leuk om vrienden te taggen en te kijken wat er gedronken wordt!
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 29 jul 2017 08:51

Tobias Tobit schreef:Zitten hier ook andere forumleden op de app Untappd? Leuke manier om de verschillende biertjes die gedronken worden bij te houden ook leuk om vrienden te taggen en te kijken wat er gedronken wordt!

Jazekers.

Ribbon

Berichtdoor Ribbon » 29 jul 2017 09:05

Jep. Gisteren m'n 677ste biertje ingecheckt (Rodenbach vintage 2013) Pb even je gebruikersnaam, dan kunnen we elkaar toevoegen.
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), SG Full Virginia Flake (2009), C&D Briar Fox (2013), Janneman Flake

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 29 jul 2017 10:08

Jep, hier ook op Untappd, gebruikersnaam: Hertog_Johnny.

Alleen momenteel al een tijdje even geen alcolol, even pas op de plaats en eerst weer een wat gezondere levensstijl aanmeten, want ik heb geen tijd voor (milde) katers. Af en toe een bier komt over enige tijd wel weer terug :mrgreen:

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 29 jul 2017 14:50

Mooi kom ik hier om de hoek kijken met al die doorgewinterde gebruikers met meer dan 250 check ins. Moet ik een flinke achterstand inhalen, heel vervelend
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 10 aug 2017 18:54

Strakjes, na de koffie ga ik mij tegoed doen aan een
flesje Belgisch bier van het merk Kasteel, er zijn
enkele verschillende verkrijgbaar, Kasteel Donker
vind ik de lekkerste.

Op 1 been kan je niet staan (ik ken mezelf) dus
voor de zekerheid heb ik twee flesjes ingeslagen.

Het is maar iets kleins, wel kan ik mij op het
vooruitzicht inmiddels de gehele dag verheugen.

Denk erom 11%, dus rustig aan.

PPMP

Berichtdoor PPMP » 12 okt 2017 20:56

Zo, eindelijk gevonden... Een man, zijn bier, zijn pijp...
Afbeelding
Zijn opener!!!

Pascal
"Fear can hold you prisoner, Hope can set you free."

Elmer

Berichtdoor Elmer » 12 okt 2017 21:41

en kan je er uit roken ook ...helemaal geweldig.

Ik ben alweer Orval aan het smikkelen...het moet maar zo lekker niet zijn!
The bitter comes out better on a stolen guitar...

suijkerbuijk

Berichtdoor suijkerbuijk » 26 okt 2017 01:34

mijn persoonlijke bier

hertog jan zwaar tripple of quarto
palm
leffe tripple of quarto
devil (apparte smaak)

verder
rum cola
port

Helaas midicatie geen drank voor mij meer (morfine)
dus drank is voor de bezoek .

Alleen de dagen dat ik rust moet nemen met de pillen (3 dagen in de maand geen pillen) kan ik wat nemen maar ben daar te beroert om dat te doen.
Reden 3 dagen stoppen is voor de lever zodat die niet verzadigt , lijk me ook niet goed om dan drank er even door heen te jagen lol.

Terug naar “Andere hobbies”