Motor rijden

Naast het pijproken natuurlijk ...
The_Undertaker
Administrator

Re: Motor rijden

Berichtdoor The_Undertaker » 03 jul 2013 20:09

Dolledokus schreef:Nou, kan ook met twee hoor. Niet dat dat nou zo heel makkelijk rijd. Maar goed, ik zie ook wel eens mensen voor me rijden en die lijken dan in het midden van de auto te zitten! Ik gok eigenlijk dat die mensen dat wel doen SkE! Met twee handen kwart voor negen, anders vallen ze echt op de bijrijderzit :mrgreen:

En waar dan de versnellingspook zit willen we helemaal niet over nadenken :shock: :oops:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 03 jul 2013 22:27

The_Undertaker schreef:Dit vind ik altijd een beetje zever. Of zou ik over 15-20 jaar ook zo praten? :mrgreen: Zelf ook m'n capriolen gehad. Ermelo-Emmeloord binnen een uurtje op de brommert. Ook de nodige stunts uitgehaald en meegemaakt, en ik leef ook nog.

Vaak bi-j te bange! Gewoon een beetje nadenken met wat je doet... Zonder risico's is 't leven ook maar zo saai, en dan kun je beter de hele dag in bed liggen. Oh nee, doe toch maar niet, voor je 't weet prikt er een Boeing in je flat. Maar goed, gebeurt er dan wat, dan ook niet te veel janken en het zeker niet op anderen af proberen te schuiven..

Dat dacht ik toen ook. Was (en ben)voor de duivel niet bang! Maar denk eens na over een brommer van 120 kilo met 95 km/uur die je moet afremmen met twee trommelremmetjes van een jaar of twintig oud. Exclusief het gewicht van de berijder. Ik ben er ook nog steeds maar een kennis van me heeft er nog altijd last van dat het een keer net wel mis ging. Dat snapte ik toen niet en nu wel!
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 03 jul 2013 23:03

Sidekickelvis schreef:
The_Undertaker schreef:Dit vind ik altijd een beetje zever. Of zou ik over 15-20 jaar ook zo praten? :mrgreen: Zelf ook m'n capriolen gehad. Ermelo-Emmeloord binnen een uurtje op de brommert. Ook de nodige stunts uitgehaald en meegemaakt, en ik leef ook nog.

Vaak bi-j te bange! Gewoon een beetje nadenken met wat je doet... Zonder risico's is 't leven ook maar zo saai, en dan kun je beter de hele dag in bed liggen. Oh nee, doe toch maar niet, voor je 't weet prikt er een Boeing in je flat. Maar goed, gebeurt er dan wat, dan ook niet te veel janken en het zeker niet op anderen af proberen te schuiven..

Dat dacht ik toen ook. Was (en ben)voor de duivel niet bang! Maar denk eens na over een brommer van 120 kilo met 95 km/uur die je moet afremmen met twee trommelremmetjes van een jaar of twintig oud. Exclusief het gewicht van de berijder. Ik ben er ook nog steeds maar een kennis van me heeft er nog altijd last van dat het een keer net wel mis ging. Dat snapte ik toen niet en nu wel!

Daarom is er ook nog zoiets als remmerij aanpassen ;) Dat zeg ik, een beetje nadenken wat je doet. Voor mijn brommert was serieuzer spul te verkrijgen, aangezien het model met precies hetzelfde frame/achterbrug als 125cc uitgeleverd werd in Japan (Honda MTX-SH)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

keesie75
Contacteer:

Berichtdoor keesie75 » 05 jul 2013 12:47

Dit is mijn andere fiets. (Die nog niet helemaal lekker loopt, maar goed)

http://www.youtube.com/watch?v=77aW-n6jJC8

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 05 jul 2013 15:52

*Vervolg van gister in het topic 'Hoe voel je je vandaag...'*

Gister helemaal geen afslaande motor meer gehad en vandaag rij ik weg, ga even tanken, draai de snelweg op en ben net de tunnel uit of hij hapert weer.
Dit keer sloeg ie ook gelijk weer aan om daarna weer uit te vallen.
Langs de kant gezet en weer gewoon gestart.

Ik snap er niks van, gister nog even de bougies bekeken maar ik kon niks zien.
De contact sleutel/slot zit ook allemaal goed.
Zou het misschien m'n tankdop zijn die vacuüm trekt?

Pfff, misschien een prof naar laten kijken.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 05 jul 2013 16:00

Bananabox-Ninja schreef:*Vervolg van gister in het topic 'Hoe voel je je vandaag...'*

Gister helemaal geen afslaande motor meer gehad en vandaag rij ik weg, ga even tanken, draai de snelweg op en ben net de tunnel uit of hij hapert weer.
Dit keer sloeg ie ook gelijk weer aan om daarna weer uit te vallen.
Langs de kant gezet en weer gewoon gestart.

Ik snap er niks van, gister nog even de bougies bekeken maar ik kon niks zien.
De contact sleutel/slot zit ook allemaal goed.
Zou het misschien m'n tankdop zijn die vacuüm trekt?

Pfff, misschien een prof naar laten kijken.

Aangezien je telkens bij het uitrijden der tunnel dit hebt lijkt het inderdaad net of het iets met de tank te maken heeft i.v.m. de helling.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 05 jul 2013 16:01

Wowbagger schreef:Aangezien je telkens bij het uitrijden der tunnel dit hebt lijkt het inderdaad net of het iets met de tank te maken heeft i.v.m. de helling.

Maar gister sloeg ie af naar beneden toe?
Nou ja, maar eens op letten wanneer die afslaat. (als ie nog eens afslaat)

"Ninja des forums"

Dolledokus

Berichtdoor Dolledokus » 05 jul 2013 16:32

Was het gisteren ook nadat je de tankdop had verwijderd en teruggeplaatst? Anders gaat die vogel ook al niet meer helemaal op.
Als ik me niet vergis zit er een vacuum lapje/dopje in je tankdop. (voor het gaatje dat de beluchting toelaat) Even zien of dat verstopt zit misschien? Overigens, sommige systemen hebben dit niet eens en daar word dat anders geregeld, ik meen met een membraam, maar zeker weten doe ik dit niet.
Ik vind het wel vreemd dat het elke keer rondom een tunnel is. Heeft de motor tunnelvrees of tunnelvision misschien? ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 05 jul 2013 16:52

Dolledokus schreef:Ik vind het wel vreemd dat het elke keer rondom een tunnel is. Heeft de motor tunnelvrees of tunnelvision misschien? ;p

Wellicht is dit toeval, maar ik zal er beter opletten naar de omstandigheden.
Gister had ik niet getankt en de tank zat nog voor een kwart vol.

Mijn dop is iig met een rubber ring en een veermechanisme.
Misschien is die ring gewoon gaar.

"Ninja des forums"

keesie75
Contacteer:

Berichtdoor keesie75 » 05 jul 2013 17:05

Dat is het niet, want dat zou die juist wel lucht door laten, en geen vacuüm trekken.

Misschien helpt het om je gasklep even schoon te maken?

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 05 jul 2013 18:22

Okay check dit.
Net zit ik op de motor en ik sta voor een stoplicht te wachten.
Waarom weet ik niet maar ik denk: "Laat ik die contactkabel nog eens aanraken"
Plop, motor uit.
Eh. :-T
Duw er wat tegen en de motor start weer.
Rij weg, motor hapert weer valt stil.
Ik duw tegen draadje en hij gaat weer.

Nou mooi gevonden dus, ik naar huis gereden zonder incident.
Kom thuis, parkeer motor, kleed me om, start motor raak draad aan.
Niks.
Hij blijft gewoon draaien.
Aan die kabel trekken, aaine, lieve woordjes ( :P )
Nope hij blijft gewoon draaien.

Dalijk maar eens verder op onderzoek.

"Ninja des forums"

keesie75
Contacteer:

Berichtdoor keesie75 » 05 jul 2013 18:42

Ik had net ineens bijna geen koppeling meer. Gelukkig slecht een losgelopen boutje en ik was nog vlak bij huis.

Ook wel eens gehad dat ik op volle toeren reed op de Kreidler van mn vriend, en dat de uitlaat er ineens onder vandaan viel. :mrgreen:
Daar drukte dan ook wel 10 pk op.

Als je vaker van dat soort dingen mee maakt raak je er wel aan gewend...

Dolledokus

Berichtdoor Dolledokus » 06 jul 2013 08:48

Toch niet te vaak meemaken kerel! Enig moment verlies je zoals mijn broer heel slim deed, zijn voorwiel tijdens een wheelie!! Word je echt niet gelukkig van!

OW!!! Das zuur BBN. Denk je em te hebben zeg.
Maar kan je zien of dat kabeltje een ander kabeltje raakt? Zijn de uiteindes van de kabeltjes nog bedekt en geven ze geen valse contact ergens aan af? Scheurtje ergens in de beschermlaag? Ik roep maar eens wat.
Ik bedenk ineens iets stoms hè. Heb je een massa ergens? En zo ja, hoe goed is die nog?
Mijn Mini had dat namelijk, een stalen massa onder de kap ergens, en als die slecht was, dan had je een slappe vonk. Of helemaal geen. Is dus ook nog een optie, dat je massa wat slecht is geworden.
We komen er wel!! ;p
Groet Dries,

Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 07 jul 2013 08:59

keesie75 schreef:Ik had net ineens bijna geen koppeling meer. Gelukkig slecht een losgelopen boutje en ik was nog vlak bij huis.

Ook wel eens gehad dat ik op volle toeren reed op de Kreidler van mn vriend, en dat de uitlaat er ineens onder vandaan viel. :mrgreen:
Daar drukte dan ook wel 10 pk op.

Als je vaker van dat soort dingen mee maakt raak je er wel aan gewend...

Herkenbaar ;) Hier ook altijd met oud spul bezig. Een jaar of anderhalf terug waren we bezig met 't restaureren van een Unimog, uit 1966 geloof ik. Oud Duitse vliegtuigtrekker uit 't leger. Toen we 'm schuurden kwamen de Duitse emblemen nog onder de lak vandaan, helaas te slecht om te restaureren, dus hij is maar gewoon legergroen geschilderd. Daarnaast moesten we, en dat was de aanleiding om tot restauratie over te gaan, de koppeling vervangen, aangezien daar een paar drukvingers van gebroken waren en hij dus niet meer ontkoppelde. Om dat te doen bij zo'n ding, moet de hele cabine er dus af ;)

Later bij het opbouwen, hadden we op een avond dat we de bout voor de koppelingsstang onder de bak vast moesten zetten, geen splitpen meer. Tijdje later eens splitpennen gehaald, en die in de schuur gemikt, en NIET meteen erin gezet. Daarna, nooit meer aan die splitpen gedacht. Dus op een dag, dat hij 's ochtends nog niet weer zover in elkaar zat dat ie had gelopen (ombouw naar elektronische ontsteking) hadden we een dagje vrij, omdat hij ook voor de APK moest. Uiteindelijk om kwart voor 4 in de middag, ding liep, was APK klaar, dus op naar die APK boer dan maar (we hebben zo'n klaar terwijl u wacht APK in 't dorp). We rijden op een lange rechte weg, en aan het eind, bam, geen koppeling meer. M'n maat en ik kijken elkaar aan, en beginnen meteen op elkaar te bekken wie nou die splitpen erin zou zetten :lol: We wisten 't meteen! Daarna ergens anders even een boutje uitgedraaid, en die erin gezet, en doooorrrrrr naar die APK gast. Half 5 de brug op, iets voor 5 afmelden, en goedkeuren :lol:

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 08 jul 2013 08:48

Dolledokus schreef:OW!!! Das zuur BBN. Denk je em te hebben zeg.
Maar kan je zien of dat kabeltje een ander kabeltje raakt? Zijn de uiteindes van de kabeltjes nog bedekt en geven ze geen valse contact ergens aan af? Scheurtje ergens in de beschermlaag? Ik roep maar eens wat.
Ik bedenk ineens iets stoms hè. Heb je een massa ergens? En zo ja, hoe goed is die nog?
Mijn Mini had dat namelijk, een stalen massa onder de kap ergens, en als die slecht was, dan had je een slappe vonk. Of helemaal geen. Is dus ook nog een optie, dat je massa wat slecht is geworden.
We komen er wel!! ;p

Afgelopen dagen veel rondgereden maar niet 1 keer een afslaande motor of afslaan bij het manipuleren van die kabel.
Ik snap er niks van.

De kabel is zelf nog helemaal zwart van d isolatie tape die eromheen zit Dolle, ik bemerk of zie geen breuk.
Wat bedoel je precies met die 'massa'?

"Ninja des forums"

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 08 jul 2013 10:30

Bananabox-Ninja schreef:Wat bedoel je precies met die 'massa'?

De 'aarding'. Zoals bij je auto, zit voor veel elektrische systemen ook naast alle 12 volts draadjes, nog een draadje op de carrosserie (in dit geval je frame) om zo de stroom weer richting de min-pool op je accu te ontladen. Vaak met een O-ringetje.

Dolledokus

Berichtdoor Dolledokus » 08 jul 2013 10:53

Ja, daar zat ik aan te denken dus. Valse aarde.
Als die roest vertoont, toch even schoonmaken dan. Het zou zomaar kunnen.
Aaah dit zijn echt de vervelendste, de euveltjes die komen en gaan en je hebt geen flauw benul waar te beginnen! Dat zijn de mooiste! NOT!
Maar ik gokte daar nog maar eens even op.
Ergens een slechte condensator bij bijv. de ontsteking. Vals contact massa/aarde. Ik weet niet echt veel meer te bedenken overigens.

De kloterij van een losse kabel is namelijk dat die vals vonkt. Omdat het vonkt, heb je wel eens dat dat kabeltje zichzelf als het ware vastlast aan de plek waar ie zo loopt te vals-vonken. Dat houd dan net weer een dag of misschien twee, en dan breekt ie weer. Om hetzelfde geintje weer uit te halen. Ga maar eens zoeken dan!
Maar die zwarte kabel kan het dus eigenlijk niet zijn dan.
Ik vind dit bijna hetzelfde als mijn oude brommer. Als ik een bocht maakte naar rechts, niets aan de hand, maakte ik er eentje naar links en die hield iets te lang aan, dan sloeg ze af of begon ernstig te sputteren en moeilijk te doen. Kwam ze weer recht, alle euvels weg en rijden maar. Nooit kunnen vinden wat dat nou was. Zelfs de brommert scheef gehangen aan het plafond, om te zien of de vlotterkamer wel goed bleef lopen in een bocht. Niet te vinden die onzin. Is spontaan gekomen, na verloop spontaan gegaan.
Soms kan je het simpelweg niet vinden en dan is het maar op hoop van zegen. Ik heb wel altijd gedacht dat het aan de carburateur lag. Ik had namelijk een 13-er Bing erop zitten, en die bestaan namelijk niet!! ;P Wel als je ze zelf zo maakt natuurlijk ahhaha. Van buiten niets te zien, van binnen zeer fraai tot de millimeter aangepast en glad lopen veilen uiteraard.
Heb je ook een 13-er misschien? ;p lol!

Zou het nog een te min of te veel aan benzine kunnen zijn? We zitten ons wel te spitsen op een electrisch probleem, maar misschien is het dat niet eens. Het heeft er wel alle schijn van natuurlijk, maar toch. Niet dat we er eentje over het hoofd zien.
Groet Dries,

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 08 jul 2013 10:54

The_Undertaker schreef:
Bananabox-Ninja schreef:Wat bedoel je precies met die 'massa'?

De 'aarding'. Zoals bij je auto, zit voor veel elektrische systemen ook naast alle 12 volts draadjes, nog een draadje op de carrosserie (in dit geval je frame) om zo de stroom weer richting de min-pool op je accu te ontladen. Vaak met een O-ringetje.

Ah dat, nee da's in orde.
Die draad zit goed op het frame.

"Ninja des forums"

Dolledokus

Berichtdoor Dolledokus » 08 jul 2013 10:59

Zit er een membraam bij de benzine of carburateur? Ik ben niet heel bekend met motoren. Maar als ie dat heeft, kan het membraam ook nog stuk zijn, en op het moment dat je bergaf of bergop gaat, dan komt het boven een bepaald niveau, (omdat er exact in het midden een scheurtje zit bijvoorbeeld) en hup het gaat mis, rijd je recht, nooit iets aan de hand. mahja, dan zou je dus in een bocht ook problemen moeten hebben.
Het blijft een denkertje. :D
Groet Dries,

robby

Berichtdoor robby » 24 jul 2013 00:33

ondertussen wat verder gedaan aan mijn rebelke
ombouw is zowat 90% klaar .
nog opnieuw spuiten en hij is volledig af .
enkel nog aan't twijfelen ik om ze rood te laten of olijf groen (mat ) te spuiten .

Afbeelding

Afbeelding
ook nog lek gereden dit is mijn reserve velg , andere is iets breder (ziet er beter uit )
Afbeelding
from all the things i lost
i miss my mind the most

robby

Berichtdoor robby » 24 jul 2013 00:40

nog een denkertje voor de motor fanaten .
mijn vriendin heeft een yamaha ybr .
dat ding rijdt , maar bij warm weer doet die niets .
start niet , of start en valt stil en niets meer .
daar zijn we al een tijd op aan't zoeken en vinden de oorzaak niet .
rijdt perfect bij slecht weer , warm weer niets ( geen teken van leven )
dat is een injectie , pomp na meten en testen alles ok , terug onder de motor en je hoort ze niet draaien .
wie denk het te weten .
i miss my mind the most

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 24 jul 2013 07:46

Geen expert maar als ik er op google zie ik dat het een algemeen probleem is.

http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?t=197676

"Ninja des forums"

robby

Berichtdoor robby » 24 jul 2013 21:52

inderdaad blijkbaar een algemeen probleem .
ik vreesde er al voor die pomp kost hier iets van 340 zonder btw
en dan kan het binnen 20.000km terug komen
maar Bananabox-Ninja bedank voor die link
i miss my mind the most

keesie75
Contacteer:

Berichtdoor keesie75 » 07 aug 2013 22:53

Ik heb ook een echte motor gekocht. :D

Nou ja, alleen een RS frame met kenteken waarop ik alles van mijn brommer over ga zetten.
http://www.twitpic.com/d6n98x

MilleLuci
Contacteer:

Berichtdoor MilleLuci » 01 sep 2013 15:54

Voor mister Flo even hier neerzetten. Hij is druk.
Van zijn zuur verdiende carglass pesos een nieuwe stoomfiets gekocht. Gisteren samen naar Terneuzen gereden want daar was hij verliefd geworden............wat je van ver haalt................tsja
Grote kleine neef ook even achterop, vierhanden op één buik met deze twee heertjes. Leeftijd valt dan even weg met de bewondering van het geluid en het geheel.

Afbeelding

Afbeelding
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 01 sep 2013 17:38

Niet mijn model fiets, maar ondanks dat, feliciteer hem van mij,.... en veilige kilometers toegewenst !
Afbeelding

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 08 sep 2013 22:01

Mijn motor is na het ongeluk al weer zo goed als gefixed.

Een draadje wat kortsluiting gaf en mijn rechter voetsteun. Totale schade 42 euro en wat krassen.

De bestuurder moet alleen zelf nog minstens 4-6 weken met de poot omhoog.

"Ninja des forums"

lindbergh-nl

Berichtdoor lindbergh-nl » 05 jun 2014 17:22

Ook ik rijd motor, had ik bij het voorstellen niet genoemd. Moto Guzzi 850 T3 California uit 1983. Op de foto in actie tijdens de oldtimerdag in Ruinerwold.

Afbeelding

Karel

meindert

Berichtdoor meindert » 06 jun 2014 20:38

Mooie Guzzi , ik heb in het verleden ook Guzzi gereden! het zijn prima motoren!
nog vele kilometers rijplezier gewenst!!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Godfrey59

Berichtdoor Godfrey59 » 06 jun 2014 21:33

Hoi Meindert

Mijn laatste motor was een Norton Commander altijd olie lekkage maar een pracht ding om te rijden.
Toen de kinderen geboren werden heb ik hem weg gedaan waar ik tot op vandaag nog spijt van heb.

Ik heb een paar jaar terug nog geprobeerd om een mooie Commander te kopen maar daar ben ik mee gestopt , bijna niet te doen of cowboy prijzen.

Godfrey

Terug naar “Andere hobbies”