Welke film heb je als laatst gekeken?

Naast het pijproken natuurlijk ...
Rens

Re: Welke film heb je als laatst gekeken?

Berichtdoor Rens » 12 jan 2015 14:44

Bas schreef:Ik kijk ook Netflix, via iemand die het tijdelijk heeft om te proberen.
Ik vond Marco Polo erg de moeite waard. Kijk nu Stargate Atlantis serie, ook leuk en vermakelijk, maar minder doordacht als de eerste.

Ben wel benieuwd naar deel III van de Hobbit, het is leuk 'gemaakt', maar het verhaal is idd zoals al geschreven erg dun, dat vond ik ook al in het boek. Een langere film zou idd beter zijn.

Het verhaal van de Hobbit is dan ook echt met opzet opgerekt en ik denk alleen maar om nog actief mee te liften op het extreme succes van Lord of the Rings. Ik vind het lastig om er wat over te zeggen omdat men Lord of the Rings natuurlijk nooit meer zal verfilmen, hij is "af", d'r is niks meer wat beter gedaan zou kunnen worden. Er zijn stukken uit gehaald en bijgedaan maar kan iemand het beter...? En het zien van die hele wereld is natuurlijk heerlijk, en men zal deels voor de zieke winst, deels voor ons gedacht hebben "We gaan gewoon door!" Zelf heb ik van The Hobbit deel een deels gezien en ik ga 'm zeker verder bekijken. Het verhaal is inderdaad dun, maar het kijkt fijn weg en ik denk dat de koek uit die hoek toch wel grotendeels op is. The Silmarilion zie ik in ieder geval zo 1-2-3 niet komen, maar wie weet worden we prettig verrast! :lol:

Naar Marco Polo ben ik zelf ook écht benieuwd! Hoewel ik toch eerst 't reisverhaal van deze notoire jokkebrok wil lezen. Penguin Classics heeft 'm zag ik laatst.
Charlie Hodge, the man that brings me my scarves and my water! Mr. Charlie Hodge!

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 12 jan 2015 16:34

Afgelopen weekend met veel plezier gekeken naar Lucky Number Slevin. Voor velen hier waarschijnlijk al gesneden koek, maar ik zag hem voor het eerst en was aangenaam verrast.

Lonny

Berichtdoor Lonny » 12 jan 2015 17:20

Voor vanavond staat Homeland seizoen 4, aflevering 1, op de agenda.
Als het net zo goed is als de vorige 3 seizoenen wordt het weer 12 afleveringen smullen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ribbon

Berichtdoor Ribbon » 17 jan 2015 11:01

The Artist (2011)
Ode aan de goeie ouwe stomme film. Mooi theatraal spel en beelden die voor zich spreken zonder dat er gesproken hoeft te worden. Ik ervoer de film dus anders dan de hedendaagse cinema. O wacht, dit is hedendaagse cinema, gemaakt in de tijdgeest van de jaren dertig. Dat (en het prachtige klassieke acteerwerk) is wat deze film zo bijzonder maakt.
phpBB [video]

Europa (1991)
Lars von Trier weet zichzelf altijd in de belangstelling te zetten. Een voorbeeld was zijn nazi verklaring bij het uitkomen van 'Melancholia'. De reacties waren niet mals, maar hij verkrijgt hiermee vaak wel de gewilde publiciteit voor zijn films.
Toen 'Europa' meedeed in de strijd om de Gouden Palm stak de recalcitrante regisseur zijn middelvinger op naar de jury. Niet 'Europa' maar de Coen brothers gingen er met de prijs vandoor. Veel critici vonden dit toch een terecht reactie. 'Europa' is namelijk een bijzonder unieke en stijlvol uitgevoerde film. Het speelt zich af in het Duitsland vlak na het einde van WO2. Niet bepaald een makkelijk onderwerp, en daarom o zo knap als het een goede film blijkt te zijn.
phpBB [video]

Rear Window (1954)
Ik vind het altijd knap als regisseurs met beperkte middelen een onderhoudende film weten neer te zetten. In dit geval gebruikte Hitchcock 1 locatie voor deze film die zich enkel vanuit het perspectief van de immobiele hoofdrolspeler ontrolt. Knap gedaan. Maar het is dan ook Hitchcock. :wink:
phpBB [video]

Vertigo (1958)
Nog zo 1, maar dan zonder de 'beperking' van 1 locatie. Meesterlijke klassieker die goed te volgen blijft. Onder andere het tempo van de film zorgt dat de suspense en psychologische spelletjes goed te volgen blijven, maar toch blijven verrassen.
phpBB [video]

Agora (2009)
Inventief historisch drama en in bepaalde zin erg actueel. "Intelligent pleidooi tegen extremisme" schreef de recensent op cinema.nl. Dat klopt, al ligt het er soms wat al te dik bovenop en heeft het verhaal een erg voorspelbaar karakter. Gisteren te zien op Canvas.
phpBB [video]
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), SG Full Virginia Flake (2009), C&D Briar Fox (2013)

Immler

Berichtdoor Immler » 17 jan 2015 11:12

Vertigo staat ook hoog op mijn lijstje favorieten.
Afbeelding

Jeffrey baai

Berichtdoor Jeffrey baai » 17 jan 2015 11:56

Ik heb gisteren bravehard gekeken. En ik ben vandaag van plan Ray de film over Ray Charles te gaan kijken.
Een tevreden roker is geen onrust stoker,

MilleLuci
Contacteer:

Berichtdoor MilleLuci » 29 jan 2015 22:49

Michiel de Ruyter. Prachtig gemaakt, kippenvel, in het groot gaan zien. Ik ga beslist nog een keer. Zeer indrukwekkend.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Rob

Berichtdoor Rob » 29 jan 2015 23:07

MilleLuci schreef:Michiel de Ruyter. Prachtig gemaakt, kippenvel, in het groot gaan zien. Ik ga beslist nog een keer. Zeer indrukwekkend.

Ik heb 'm ook gezien! Michael speelde mee en daarom mochten we naar de première in het scheepvaartmuseum. Altijd indrukwekkend en al helemaal als ik Michael ontwaar tussen al het kapotgeschoten puin en de rondvliegende splinters. Het blijft een rare gewaarwording om 'm op zo'n groot doek te mogen zien... Ik ben een trotse vader!
Afbeelding

Calinero

Berichtdoor Calinero » 29 jan 2015 23:15

Leuk om te zien, Rob! Ik ben ook benieuwd naar de film.
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gradje

Berichtdoor Gradje » 29 jan 2015 23:28

The interview. Je weet wel, die film over journalisten die de president van noord Korea moeten vermoorden, waar laatst zo'n gedoe over was.

Eigenlijk oerslechte film, maar wel amusant.

Dukdalf

Berichtdoor Dukdalf » 30 jan 2015 00:11

Gisteravond 'De film die nooit werd afgemaakt' op NPO2, uitgezonden wegens de herdenkingen rond de bevrijding van Auschwitz: http://www.documentairenet.nl/review/vp ... afgemaakt/

Niet alleen onvergetelijk vanwege de beelden uit het ghetto van Warschau of de getuigenissen van overlevenden, maar wat mij betreft vooral vanwege de gesprekken met de Duitse cameraman van dienst. Hij klaagt (in 2010) over te weinig lampen bij een executie, onwillige joodse figuranten en tegen het eind krijgt hij even de tijd voor het bekende antwoord dat hij geen idee had van vernietigingskampen of wat dan ook, met onder in beeld zijn naam: Willy Wist.

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 30 jan 2015 13:38

Dukdalf schreef:Gisteravond 'De film die nooit werd afgemaakt' op NPO2, uitgezonden wegens de herdenkingen rond de bevrijding van Auschwitz: http://www.documentairenet.nl/review/vp ... afgemaakt/

Niet alleen onvergetelijk vanwege de beelden uit het ghetto van Warschau of de getuigenissen van overlevenden, maar wat mij betreft vooral vanwege de gesprekken met de Duitse cameraman van dienst. Hij klaagt (in 2010) over te weinig lampen bij een executie, onwillige joodse figuranten en tegen het eind krijgt hij even de tijd voor het bekende antwoord dat hij geen idee had van vernietigingskampen of wat dan ook, met onder in beeld zijn naam: Willy Wist.

Helaas niet meer beschikbaar.

Dukdalf

Berichtdoor Dukdalf » 30 jan 2015 14:06

L.deJong
Contacteer:

Berichtdoor L.deJong » 30 jan 2015 14:13

Ik heb gisteren een actie film gekeken, om even de hersens te laten rusten....
Titel: John Wick: https://www.youtube.com/watch?v=2AUmvWm5ZDQ
Zeker de moeite waard als je actie films leuk vindt.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 30 jan 2015 15:07

Ah, bedankt. Wanneer ik erop klik, dan zie ik dat deze docu wegens
leeftijdsbeperking alleen tussen 22:00 en 06:00 uur bekeken kan
worden.

Is het zo schokkend?

Dukdalf

Berichtdoor Dukdalf » 30 jan 2015 15:25

Er zitten een aantal scenes in waarin helemaal of bijna dode joden naakt in beeld komen en ik vermoed dat die leeftijdsbeperking daar ook mee te maken heeft. Afgezien daarvan brengt het oorspronkelijke materiaal de ellende van het ghetto meedogenloos in beeld, dus schokkend is het zeker als je dat voor het eerst ziet.

L.deJong
Contacteer:

Berichtdoor L.deJong » 30 jan 2015 16:33

Dukdalf schreef:Er zitten een aantal scenes in waarin helemaal of bijna dode joden naakt in beeld komen en ik vermoed dat die leeftijdsbeperking daar ook mee te maken heeft. Afgezien daarvan brengt het oorspronkelijke materiaal de ellende van het ghetto meedogenloos in beeld, dus schokkend is het zeker als je dat voor het eerst ziet.

Ik vind dit inderdaad een ontzettend aangrijpende documentaire, vooral omdat ik het boek Terugkeer ongewenst door charles lewinsky heb gelezen.
Deze roman gaat over de vermoedelijke maker van de film, ontzettend mooie roman!
wie weer eens wat leesvoer zoekt, lees een keer dat boek.
Hier ff wat linkjes:
http://www.bol.com/nl/p/terugkeer-ongew ... 005563857/
http://www.nu.nl/boek/2936217/charles-l ... wenst.html
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

MilleLuci
Contacteer:

Berichtdoor MilleLuci » 30 jan 2015 21:46

Rob schreef:
MilleLuci schreef:Michiel de Ruyter. Prachtig gemaakt, kippenvel, in het groot gaan zien. Ik ga beslist nog een keer. Zeer indrukwekkend.

Ik heb 'm ook gezien! Michael speelde mee en daarom mochten we naar de première in het scheepvaartmuseum. Altijd indrukwekkend en al helemaal als ik Michael ontwaar tussen al het kapotgeschoten puin en de rondvliegende splinters. Het blijft een rare gewaarwording om 'm op zo'n groot doek te mogen zien... Ik ben een trotse vader!
Afbeelding

Wat gaaf Rob! Wil nu wel even precies weten waar en wanneer in de film. Kan er dan op letten als ik weer ga.
zal een belevenis geweest zijn voor je zoon. Onwijs gaaf !!!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Marielle32

Berichtdoor Marielle32 » 31 jan 2015 13:48

Rob schreef:

Afbeelding

Wat leuk. Een bekende van mij speelt er ook in Renè Doorn . Heb hem alleen nog niet gezien
Afbeelding

Smokomang

Berichtdoor Smokomang » 01 feb 2015 12:49

The great raid via Netflix en deze kwam ik erin tegen
ImageUploadedByTapatalk1422791329.711613.jpg
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Ribbon

Berichtdoor Ribbon » 12 feb 2015 17:23

Doubt (2008)
Psychologisch drama waarbij de titel genoeg zegt over het thema. Het begrip twijfel komt op meerdere manieren aan bod, maar het sterkste punt aan de film is het overbrengen van twijfel op de kijker. Op mij had het in ieder geval die uitwerking. Een ander sterk aspect is de concentratie op 1 verhaallijn zonder uit te wijken naar allerlei zijsporen. Op die manier blijft de focus op het onderwerp en het oerdegelijke acteerwerk. Twee grootheden uit de moderne filmgeschiedenis (Meryl Streep en wijlen Philip Seymour Hoffman) zijn erg aan elkaar gewaagd en halen regelmatig het beste in elkaar naar boven.
phpBB [video]

Touching the Void (2003)
Documentaire waarbij sommige beelden later met acteurs zijn opgenomen. Twee bergbeklimmers bedwingen een top in de Andes waarna er op de afdaling van alles misgaat. Indrukwekkend verhaal over dodelijke keuzes, wilskracht en de haast onmenselijke lijdensweg van een van de bergbeklimmers.
phpBB [video]

Point & Shoot (2014)
Een Amerikaanse avonturier raakt na een rondreis per motor door het Midden-Oosten betrokken bij de oorlog in Libië. Sterk gefilmd, maar van Matt Vandyke's heilige missie om de wereld te verbeteren kan iedereen het zijne denken. Een minpunt is dat de film af en toe op een soort egotrip van de filmer gaat lijken. De documentaire geeft een westers beeld van de strijd tegen Khadaffi, maar komt wel dichterbij dan beelden die destijds door o.a. CCN de wereld in werden gestuurd.
phpBB [video]
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), SG Full Virginia Flake (2009), C&D Briar Fox (2013)

Immler

Berichtdoor Immler » 12 feb 2015 20:14

Die laatste heb ik van de week gekeken. Indrukwekkend.
Een aanrader qua nieuws dat de TV niet bereikt is de docu Restrepo. Ik had al eerder het boek gelezen.
Gaat over Amerikaanse soldaten die in onherbergzaam terrein in Afghanistan een vallei in de gaten moeten houden waar
de Taliban gebruikt van maakt voor de doorvoer van wapens uit Pakistaan.
18 maanden lang met minimale kampementen en bunkers, geen keuken, tegen de vijand die je niet ziet.
Docu is gemaakt door een journalist van de New York Times,
phpBB [video]
Afbeelding

Moonhowler

Berichtdoor Moonhowler » 13 feb 2015 08:39

Afbeelding
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

MfOx

Berichtdoor MfOx » 13 feb 2015 17:25

Moonhowler schreef:Afbeelding

Wat vond je van de film?

Het is voor mij alweer een tijdje geleden, maar hij heeft mij zeker goed vermaakt.

Moonhowler

Berichtdoor Moonhowler » 13 feb 2015 17:48

MfOx schreef:
Moonhowler schreef:Afbeelding

Wat vond je van de film?

Het is voor mij alweer een tijdje geleden, maar hij heeft mij zeker goed vermaakt.

Ik vond het goed vermaak.Lekker overdreven.
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

Immler

Berichtdoor Immler » 17 feb 2015 20:03

Afbeelding
Aardige film die de Amerikaanse nationalistische hartjes zeker sneller doet slaan.
Afbeelding

Immler

Berichtdoor Immler » 18 feb 2015 19:48

Afbeelding
Vervolg op Restrepo maar nu meer bekeken vanuit de soldaten.
Afbeelding

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 18 feb 2015 23:36

Geen film maar de Netflix serie Marco Polo. Ben nu halverwege de beschikbare afleveringen en moet zeggen dat het verdomd goed in elkaar zit! Wat mij betreft aan te raden.

Immler

Berichtdoor Immler » 19 feb 2015 08:04

Afbeelding
A ten-year-old cartographer secretly leaves his family's ranch in Montana where he lives with his cowboy father and scientist mother and travels across the country aboard a freight train to receive an award at the Smithsonian Institute.

Smullen!!
Afbeelding

PhilipV

Berichtdoor PhilipV » 19 feb 2015 16:22

Heb momenteel niet veel anders te doen dan in de zetel te liggen, dus gisteren even de hersenen op non-actief en filmpje gekeken.
MV5BMTg0NjEwNjUxM15BMl5BanBnXkFtZTcwMzk0MjQ5Mg@@._V1_SX214_AL_.jpg

Leuke film, maar ik vind het net iets té weinig Holmes naar mijn zin. Ook vond ik het personage van Irene Adler hier veel minder sterk dan bijvoorbeeld in de recente BBC reeks. Maar dit is uiteraard slechts mijn interpretatie.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Terug naar “Andere hobbies”