Formule 1

Naast het pijproken natuurlijk ...
Rob

Re: Formule 1

Bericht door Rob » 08 jul 2016 17:22

Tobias Tobit schreef:Vettel gaf dit laatst ook aan, als je alles aan regels bind is er tzt niets meer bijzonder aan de F1 en zul je zien dat de beste coureurs andere klassen gaan prefereren boven de F1.
Prikkelende quote. Ik heb geen verstand van auto's of Formule 1, maar ik weet wel dat bij bepaalde zeilwedstrijden alle boten 100% hetzelfde moeten zijn. De achterliggende gedachte is dan: als iedereen met hetzelfde materiaal zeilt, komt het uiteindelijk aan op de vaardigheden van bemanning (kunde) en inzicht van de kapitein (weer en stroming inschatten; bemanning aansturen).
Hoe is zeilen dan anders dan auto rijden?

Tobias Tobit

Re: RE: Re: Formule 1

Bericht door Tobias Tobit » 08 jul 2016 17:35

Rob schreef:
Tobias Tobit schreef:Vettel gaf dit laatst ook aan, als je alles aan regels bind is er tzt niets meer bijzonder aan de F1 en zul je zien dat de beste coureurs andere klassen gaan prefereren boven de F1.
Prikkelende quote. Ik heb geen verstand van auto's of Formule 1, maar ik weet wel dat bij bepaalde zeilwedstrijden alle boten 100% hetzelfde moeten zijn. De achterliggende gedachte is dan: als iedereen met hetzelfde materiaal zeilt, komt het uiteindelijk aan op de vaardigheden van bemanning (kunde) en inzicht van de kapitein (weer en stroming inschatten; bemanning aansturen).
Bij bepaalde races is de auto ook gelijk en zit het verschil in de persoonlijke afstelling van de coureurs. Andere takken van het autoracen hebben een aantal regels waaraan de auto moet voldoen. De interpretatie van die regels laat men aan het team over. Zo gaat het op dit moment in de F1. Het slimste team weet de regels het meest op te rekken en zo een snellere auto dan de concurrentie te fabriceren. De minder rijke teams hebben dus eigenlijk geen kans om te winnen. Is natuurlijk altijd zo geweest dus er is geen hond die daar moeilijk over doet. Alleen als de regels te strikt worden kan de F1 zijn positie als hoogst haalbare raceklasse gaan verliezen. Als er en minder strikt gereguleerde klasse voorbij komt waar de knappe koppen van de autosport zich meer kunnen uitleven en de coureurs meer lol beleven dan is het afgelopen met de F1. De FIA de overkoepelende organisatie laat het natuurlijk niet zo ver komen die verbied alles wat de F1 zou kunnen overklassen. Dat Vettel deze uitspraken deed kan er wel toe leiden dat de regels voor het volgende seizoen toch weer wat soepeler zullen zijn.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 10 jul 2016 12:56

Rob schreef: Hoe is zeilen dan anders dan auto rijden?
In het kort is het simpelweg zoals Tobias Tobit inderdaad stelt, iedereen heeft niet per se dezelfde auto, maar wel dezelfde regels waaraan de auto moet voldoen. Wanneer je binnen die regels gewoon de betere auto weet te maken, dan heb je de winst mogelijk in handen. De auto's zijn niet gelijk, en daarom heeft ieder team bij ieder circuit weer bepaalde voor- of nadelen. Mercedes lijkt al eventjes wat problemen te hebben met de remmen, Red Bull komt wat vermogen tekort, maar heeft wel een mooi chassis. Daarom zie je ook dat de Red Bulls prima presteerden op een circuit waar je meer afhankelijk bent van je chassis (ivm de grip) zoals op Monaco, en dat op circuits waar vermogen meetelt, Mercedes gewoon oppermachtig is (hun chassis is ook niet slecht, maar haalt het schijnbaar nét niet op een lagesnelheids bochtencircuit als Monaco.

In ieder geval, ben benieuwd wat deze race zal brengen. Weinig spectaculaire inhaalacties van Verstappen schat ik, want die vertrekt immers van P3, als best of the rest.... Ben benieuwd naar de Mercedessen, zouden ze of zouden ze niet? ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 30 okt 2016 23:51

Tijdens de rit naar huis vanaf Heukelum, op de achterbank gezeteld met een brakke livestream op de slimme telefoon, wat van de Mexicaanse GP kunnen volgen. Eenmaal thuisgekomen de ontknoping in de laatste vijf/zes rondes nog kunnen zien, en wát voor een ontknoping weer. Daar is het laatste woord nog niet over gesproken :lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 31 okt 2016 07:35

En het staartje: http://www.rtlgp.nl/item/96365/vettel_v ... _tijdstraf

Soms is leedvermaak de leukste vorm van vermaak. Vooral omdat Vettel zo liep te janken. Nu staat ie alsnog achter Verstappen[emoji1]
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Berend72

Bericht door Berend72 » 31 okt 2016 13:05

Inderdaad wat een race! Vreemd dat ze Verstappen wel straffen voor over t gras rijden, maar de 2 Mercedessen bij de start niet.... Wordt met 2 maten gemeten. Terecht dat in elk geval huilende Vettel op zijn plaats is (terug)gezet :)
Nulla Tenaci Invia Est Via

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 31 okt 2016 15:22

Berend72 schreef:Inderdaad wat een race! Vreemd dat ze Verstappen wel straffen voor over t gras rijden, maar de 2 Mercedessen bij de start niet.... Wordt met 2 maten gemeten. Terecht dat in elk geval huilende Vettel op zijn plaats is (terug)gezet :)
Toch begrijp ik niet dat men telkens van 'de 2 Mercedessen' spreekt wat betreft het 'afsnijden' in bocht 1. Rosberg werd immers van de baan gebeukt door Verstappen en kon er niks aan doen, maar Lewis Hamilton deed dit wel degelijk, en heeft er in eerste instantie voordeel van gehad en gehouden, ware het niet dat de fysieke safety car op de baan kwam. Had hij zijn 'voordeel' ook teruggegeven als de SC niet was gaan rijden? Hij had minstens 'under investigation' moeten zijn.

Toch, over de gehele lijn gesproken toch maar een slordige race van Verstappen. We zien 't niet vaak dat ie die foutjes maakt, zoals blokkeren bij 't aanremmen voor een inhaalactie, maar deze race zagen we het toch een aantal keer gebeuren. Achja, op naar Brazilië! :D

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 31 okt 2016 16:09

Ben met je eens dat Rosberg er weinig aan kon doen. Als je hem dan toch under investigation zet kun je altijd achteraf bepalen dat het een race ongeval is. Lewis had gewoon wel een straf moeten krijgen. Tien seconden wordt Rosberg eerste is het seizoen ook gelijk klaar!

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 31 okt 2016 16:21

Tobias Tobit schreef:Tien seconden wordt Rosberg eerste is het seizoen ook gelijk klaar!
Dan is de strijd om P4 in het rijdersklassement nog altijd best spannend ;)

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 31 okt 2016 16:30

Zelfs als dat gebeurt kan Lewis ook nog kampioen worden maar plek 1 en 2 zijn irrelevant door de suprematie van Mercedes. Ric is ook zeker van P3 dus inderdaad heeft Max nu goede zaken gedaan voor P4.

Er werd bij Ziggo op de bank zelfs gesuggereerd dat Max dit scenario had ingecalculeerd toen hij zijn positie niet opgaf. Vraag me af of we daar ooit achter zullen komen.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 13 nov 2016 21:25

Tja, wat moet je van deze race nou zeggen....

De race in Barcelona waar Max natuurlijk de overwinning pakte in zijn eerste race bij Red Bull Racing, dat was natuurlijk fantastisch om te zien, en de laatste 10-20 rondes van die race heb ik op 't puntje van mijn stoel doorgebracht. Maarja, hij reed daar aan de leiding, en dat was het dan wel zo'n beetje. Raikkonen die destijds telkens dichtbij wist te komen ,maar niet dichtbij genoeg.

Maar dan deze race, door een in mijn ogen tactische misser uiteindelijk op de 16e positie beland met nog slechts 16 rondes te gaan. Zijn teamgenoot op dat moment op p11/12, en om dan gewoon in die 16 rondes naar P3 te rijden waar zijn teamgenoot op P8 blijft steken... Ongelofelijk... Wat een acties weer... Als die race in Barcelona niet de eerste race voor Red Bull was geweest, dan was dit wel het mooiste podium. Wat een regenkoning!

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 13 nov 2016 23:37

Hét moment van de race, daar waar al enkele anderen hun auto in de muur parkeerden, presteert hij het om dat nipt te voorkomen:

phpBB [video]

Een beetje mazzel misschien, maar ik denk ook een grote dosis talent.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 13 nov 2016 23:40

The_Undertaker schreef:Een beetje mazzel misschien, maar ik denk ook een grote dosis talent.
Denk je? :wink: Zal morgen eens de hoogtepunten terugkijken, heb het vandaag helaas gemist..
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 13 nov 2016 23:43

Arno schreef:
The_Undertaker schreef:Een beetje mazzel misschien, maar ik denk ook een grote dosis talent.
Denk je? :wink: Zal morgen eens de hoogtepunten terugkijken, heb het vandaag helaas gemist..

Hier een rijtje inhaalacties:

phpBB [video]

Wat betreft die slipper, wat mij opvalt is dat ie nét op het juiste moment de rem los lijkt te laten waardoor de auto weer de goede kant op kan gaan. En dan daarna gewoon direct door en business as usual, ondanks die achteropkomende Mercedes :mrgreen:

meindert

Bericht door meindert » 15 nov 2016 21:54

Max was de smaakmaker van de race , eindelijk weer eens actie op de circuits!!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis » 16 nov 2016 10:28

The_Undertaker schreef:
Arno schreef:

Hier een rijtje inhaalacties:

phpBB [video]

Wat betreft die slipper, wat mij opvalt is dat ie nét op het juiste moment de rem los lijkt te laten waardoor de auto weer de goede kant op kan gaan. En dan daarna gewoon direct door en business as usual, ondanks die achteropkomende Mercedes :mrgreen:

filmpjes doen het niet meer maar lijkt me duidelijk over welke actie het ging, prachtig om te zien.

Zag ook net dit interview met'm, blijft een hilarische kerel. Vooral 't laatste stukje over Vettel waar de interviewer zegt "hij begon weer te zeuren he?" waarop Max niet anders kan dan reageren met "nouja, dan moet ie maar meer gas geven he"
phpBB [video]
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 22 okt 2017 22:57

Max heeft vandaag weer een record gebroken, de eerste rijder die door penalties twee keer een podium ceremonie is mis gelopen.
Wat een ongelooflijke onzin. Ik hoop dat de stuarts ongelijk hebben en dat ze gelijk niet meer terug hoeven te komen.

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 22 okt 2017 23:13

Ik hoor net dat het ook nog dezelfde stuart was die de beslissing vorig jaar in Mexico nam! Waarom wordt zo'n kerel niet aangepakt en krijgt hij de kans om twee keer zoiets raars te doen?

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 22 okt 2017 23:25

Echt bizar weer ja. Heerlijk ongenuanceerd interview weer met Max na afloop van de race overigens. Echt belachelijk, het hele weekend zijn er al rijders die net effe buiten de baan komen, zelfs Bottas die daarmee zijn plek op Max wist te behouden. En Max doet het een keertje en die is de sjaak. Belachelijk. Ook erg handig om zoiets in de VS te doen, de Amerikaanse fan houdt hier niet zo van.. Wat een farce.

en volgende week zo weer kijken, wat een oen ben ik ook

meindert

Bericht door meindert » 22 okt 2017 23:25

Max was vandaag de coureur van de race , dit doet niemand hem na!!

Bommel

Bericht door Bommel » 22 okt 2017 23:29

Max zal zich wel Verstapt voelen.
Een knokker die knock-out is door een stomme beslissing.
Wellicht een muisje met een staart.
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 22 okt 2017 23:36

Dit krijgt nog wel een staartje. Vooral door de inconsistentie van het verhaal

meindert

Bericht door meindert » 22 okt 2017 23:40

The_Undertaker schreef:Dit krijgt nog wel een staartje. Vooral door de inconsistentie van het verhaal
Dat denk ik ook wel , we zullen het beleven!!

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 23 okt 2017 09:10

Zelfs Verstappen criticus Niki Lauda staat deze keer achter Max. Ik hoop dat ze die Gary Connolly eindelijk eens op zijn jaloerse vingers tikken, hij is al vanaf het begin de bron van veel straffen die aan Max worden uitgedeeld. Blijkbaar weet hij niet goed wat onpartijdig betekent, Jean Todt zou er goed aan doen hem vriendelijk te bedanken voor zijn diensten en verder vergeten hem voor een volgende keer te vragen!

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 23 okt 2017 10:44

Tobias Tobit schreef:Zelfs Verstappen criticus Niki Lauda staat deze keer achter Max.
En Eddie Jordan die vijftig (min of meer) gelijke incidenten heeft geteld in deze race die onbestraft bleven: https://nl.motorsport.com/f1/news/jorda ... ng-969394/
Tobias Tobit schreef:Ik hoop dat ze die Gary Connolly eindelijk eens op zijn jaloerse vingers tikken, hij is al vanaf het begin de bron van veel straffen die aan Max worden uitgedeeld. Blijkbaar weet hij niet goed wat onpartijdig betekent, Jean Todt zou er goed aan doen hem vriendelijk te bedanken voor zijn diensten en verder vergeten hem voor een volgende keer te vragen!
Helemaal mee eens. Wat een flapdrol. Mark Webber liet zich er ook nog even over uit en die sprak er ook geen Frans over. Natuurlijk is die nog altijd deels verbonden aan Red Bull, en wiens brood men eet diens woord men spreekt, maar hij heeft het schijnbaar ook eerder met diezelfde steward aan de stok gehad.

gewoon ik

Bericht door gewoon ik » 25 okt 2017 17:32

Rob schreef:
ha, de eenheidsklasse waarbij het lijkt alsof elke boot gelijk is :mrgreen:
Ook bij zeilen en zeker bij zeilen telt, elke regel beschrijft iets, wat niet beschreven is, mag.

gewoon ik

Bericht door gewoon ik » 25 okt 2017 17:36

The_Undertaker schreef:
Rob schreef: Hoe is zeilen dan anders dan auto rijden?
In het kort is het simpelweg zoals Tobias Tobit inderdaad stelt, iedereen heeft niet per se dezelfde auto, maar wel dezelfde regels waaraan de auto moet voldoen. Wanneer je binnen die regels gewoon de betere auto weet te maken, dan heb je de winst mogelijk in handen. De auto's zijn niet gelijk, en daarom heeft ieder team bij ieder circuit weer bepaalde voor- of nadelen. Mercedes lijkt al eventjes wat problemen te hebben met de remmen, Red Bull komt wat vermogen tekort, maar heeft wel een mooi chassis. Daarom zie je ook dat de Red Bulls prima presteerden op een circuit waar je meer afhankelijk bent van je chassis (ivm de grip) zoals op Monaco, en dat op circuits waar vermogen meetelt, Mercedes gewoon oppermachtig is (hun chassis is ook niet slecht, maar haalt het schijnbaar nét niet op een lagesnelheids bochtencircuit als Monaco.

In ieder geval, ben benieuwd wat deze race zal brengen. Weinig spectaculaire inhaalacties van Verstappen schat ik, want die vertrekt immers van P3, als best of the rest.... Ben benieuwd naar de Mercedessen, zouden ze of zouden ze niet? ;)
Mercedes is een van de zachtste qua afstelling, waardoor ze de banden moeilijker warm krijgen en houden.
Motorisch staan ze wel al enkele stappen voor op Ferrari en Honda (maar ja wie staat daar niet voor :mrgreen: )

Qua chassis zet ik toch zeker McLaren boven Red Bulls. Geef die een goeie motor (waar is de tijd van McLaren-Mercedes, en liefst nog een V10)

gewoon ik

Bericht door gewoon ik » 25 okt 2017 17:41

Verder merk ik wel dat ik hier op een Nederlands forum zit blijkbaar.
Heel veel fouten van max worden niet gezien of worden met de mantel der liefde bedekt.
Ja de jongen heeft talent en kan het, maar hij wil toch o-zo graag, waardoor hij zich vaak in situaties zet, waar hij alleen maar uit kan verliezen.
Plus de arrogantie spat er vanaf, maar dat jullie dat niet zien, vergeef ik jullie :mrgreen:

Btw, bekijken jullie dat echt met nederlands commentaar? Bekijk het eens met commentaar van skysports. Er gaat een nieuwe wereld aan je open gaan. Analyses, inzichten en wat ze uit de piloten sleuren in de pits. Prachtig.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 25 okt 2017 17:59

gewoon ik schreef: Qua chassis zet ik toch zeker McLaren boven Red Bulls. Geef die een goeie motor (waar is de tijd van McLaren-Mercedes, en liefst nog een V10)
In het begin van het seizoen was ik het met je eens, maar nu niet meer. McLaren en Alonso zelf twijfelen daar inmiddels ook aan. Volgend seizoen weten we het ;-)
gewoon ik schreef:Verder merk ik wel dat ik hier op een Nederlands forum zit blijkbaar.
Heel veel fouten van max worden niet gezien of worden met de mantel der liefde bedekt.
Ja de jongen heeft talent en kan het, maar hij wil toch o-zo graag, waardoor hij zich vaak in situaties zet, waar hij alleen maar uit kan verliezen.
Plus de arrogantie spat er vanaf, maar dat jullie dat niet zien, vergeef ik jullie :mrgreen:
Mwah, hier worden die fouten wel gezien, wellicht niet altijd vermeld, maar de fouten zijn er ook erg weinig. Noem ze eens op, en dan zien we dan wel of dat in vergelijking met andere coureurs 'vaak' is ;-) En tja, hij weet dat ie goed is, ben je dan direct arrogant? Hij komt op mij juist gewoon nuchter over, en recht door zee. Dat wordt vaak als arrogant gezien gek genoeg.
gewoon ik schreef:Btw, bekijken jullie dat echt met nederlands commentaar? Bekijk het eens met commentaar van skysports. Er gaat een nieuwe wereld aan je open gaan. Analyses, inzichten en wat ze uit de piloten sleuren in de pits. Prachtig.
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om iedere race dat hyperactieve commentaar rond de start te hebben. Kijk vaak wel even de highlights terug met commentaar van Sky. Olav Mol vind ik verder een erg prettige commentator, ik kan me alleen wel ergeren aan de rest van de mensen in en om het Ziggo-feestje (Jack Plooij, maar zeker ook het studio-volk).

Asmodeus

Bericht door Asmodeus » 25 okt 2017 18:02

gewoon ik schreef:Verder merk ik wel dat ik hier op een Nederlands forum zit blijkbaar.

Btw, bekijken jullie dat echt met nederlands commentaar? Bekijk het eens met commentaar van skysports. Er gaat een nieuwe wereld aan je open gaan. Analyses, inzichten en wat ze uit de piloten sleuren in de pits. Prachtig.
En dan te bedenken dat deze Max eigenlijk nog net iets meer Belg dan Nederlander is.

Plaats reactie