Formule 1

Naast het pijproken natuurlijk ...
Wallace

Formule 1

Berichtdoor Wallace » 13 feb 2012 18:56

Sinds 1976 volg ik de formule 1. Zijn er nog meer liefhebbers van deze geweldige sport?
Regelmatig ga ik naar wedstrijden/trainingen of testsessies. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

jarnogab

Re: Formule 1

Berichtdoor jarnogab » 13 feb 2012 19:17

Ik ben redelijk grote fan. Als kind volgde ik vooral de uitslagen; sedert '93 à '94 volgde ik quasi elke GP op tv, inclusief kwalificatieritten, voorbeschouwingen, nabeschouwingen en de race zelf. Ik ben ook nog geabonneerd geweest op het tijdschrift Formule 1.

De laatste jaren volg ik het iets minder live op tv, vaak wegens andere bezigheden en licthjes tanende interesse. Af en toe kijk ik wel nog eens graag naar
een GP.

Ik ben trouwens in oktober gaan racen op het circuit van Zandvoort, via een soort kennismakings-evenementenbon
Groeten,
jarnogab

antonius

Berichtdoor antonius » 13 feb 2012 19:47

Formule 1 volg ik maar zelden maar de moto gp volg ik op de voet.
Deze sport vindt ik toch wat dynamischer,1 set banden en 1 tank brandstof en geen pitsstoppen.
Toch jammer dat kawasaki en suzuki er mee stoppen

gr antonius

diego

Berichtdoor diego » 13 feb 2012 22:07

ik heb het voor Vettel
laat die jongen maar gaan
nog enkele weken geduld en .......
savinelli,winslow,bigben,dirk claessen
greetz diego

Dr. Jefferson

Berichtdoor Dr. Jefferson » 16 mar 2013 23:41

Nog meer mensen die sport 1 hebben en live kijken? (straks hervatting van kwalificatie en om 7 uur race)
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Immler

Berichtdoor Immler » 17 mar 2013 09:26

Nee, helaas niet meer op RTL of BBC.
Ga er ook geen moeite voor doen.
Lang leve de commerciëlen. :twisted: :twisted: .
Laatst gewijzigd door Immler op 17 mar 2013 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Wallace

Berichtdoor Wallace » 17 mar 2013 09:35

Uiteraard heb ik alles live gevolgd, met uitzondering van de vrije trainingen omdat ik moest werken.
Geweldige openingsrace gezien dat beloofd wat dit jaar 8)

Kees Flake

Berichtdoor Kees Flake » 17 mar 2013 10:51

ben ook fan van Formule 1 en volg het meestal op de voet.
ben fan van Vettel man rijd gewoon geweldig.

gr. kees liebherr
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 17 mar 2013 15:35

Zijn er behalve Sport1 nog andere (gratis) opties om het weer te kunnen volgen? Duitse/Belgische/Engelse TV?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Dr. Jefferson

Berichtdoor Dr. Jefferson » 17 mar 2013 15:42

Volgens mij was het op de duitse RTL.
Maar ik heb gelukkig de komende 3 maanden sport 1, mn ma zag dat ze een aanbieding hadden van 3 maanden voor 5 euro per maand.
Na die 3 maanden wordt het weer 15 per maand dus dan zeggen we het weer op.

Wallace schreef:Uiteraard heb ik alles live gevolgd, met uitzondering van de vrije trainingen omdat ik moest werken.
Geweldige openingsrace gezien dat beloofd wat dit jaar 8)

En was zeker een goede race vandaag
Mvg Jeffrey
Mijn verzameling pijpen

Dr. Jefferson

Berichtdoor Dr. Jefferson » 24 mar 2013 11:08

Was een prachtige race vandaag, ik zal proberen niks te verklappen voor de mensen die de samenvatting nog willen zien.
Maar het was prachtig :D
Mvg Jeffrey
Mijn verzameling pijpen

Wallace

Berichtdoor Wallace » 24 mar 2013 13:41

Het was een geweldige race. Ik had meer verwacht van Force India en McLaren verraste me de eerste helft van de wedstrijd. Lotus ging vandaag kopje onder maar met een 6e en 7e plek mogen ze achteraf niet klagen.
Mercedes bracht beide wagens over de finish en in de punten en liet zien dat er de komende races rekening met hun moet worden gehouden.
Filipe Massa zit op dit moment in hetzelfde goede ritme als in 2008. Ook zonder kopman wist hij zich goed staande te houden. Guido van der Garde eindigde op de 15e plek en zal vanaf de GP van Spanje pas nieuwe updates op zijn wagen krijgen. De overwinning had naar Mark Webber moeten gaan maar helaas wilde Sebastian Vettel niet naar de teamorders luisteren.
Nu drie weken wachten en dan de GP van China.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

antonius

Berichtdoor antonius » 07 apr 2013 15:58

[quote="Dr. Jefferson"]Volgens mij was het op de duitse RTL.
Maar ik heb gelukkig de komende 3 maanden sport 1, mn ma zag dat ze een aanbieding hadden van 3 maanden voor 5 euro per maand.
Na die 3 maanden wordt het weer 15 per maand dus dan zeggen we het weer op.

sport 1 is gratis te ontvangen op de sateliet

gr antonius

Calinero

Berichtdoor Calinero » 07 apr 2013 16:14

Ja, ik ben ook een formule 1 liefhebber! Ik kijk, buiten ijshockey en dat is niet op sport 1, geen andere sporten. Ik vind 't dus een beetje zonde om alleen daarvoor een abonnement af te sluiten, ik download 'm wat later van de nieuwsgroepen :shock: of ik kijk 'm op de Duitse RTL!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 20 mar 2016 16:42

Gezien de resultaten van Max Verstappen van vorig jaar, en de verbeterde auto (en krachtbron) die hij en z'n team dit jaar gebruiken, en sinds ik erachter kwam dat ik de races kan kijken via Ziggo Sport, had ik besloten om de eerste race van het seizoen maar eens te bekijken. Daarna besloten dat ik waarschijnlijk voor het eerst sinds tijden weer eens een volledig seizoen F1 zal volgen.

Nog meer F1 liefhebbers?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 20 mar 2016 18:23

Niet echt, maar volg het wel vanaf de zijlijn door een overenthousiaste collega die wel elke wedstrijd live volgt en er graag honderd uit over praat.
Dat enthousiasme werkt wel een beetje verslavend.
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 20 mar 2016 19:52

Haha, dan heeft die morgen weer genoeg te vertellen ;)

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 20 mar 2016 20:23

Ik volg de F1 al zolang ik me kan herinneren. Het eerste jaar dat ik ook echt heel bewust heb gevolgd was het jaar dat Nigel Mansell wereld kampioen werd in de Rothmans Williams Renault. Heb nog steeds ergens een vlag van het team liggen. Heb ik een jaar later persoonlijk op het circuit uit een vlaggenmast getrokken.

Eens in de zoveel tijd is er dan een Nederlander die even om de hoek mag kijken maar eigenlijk sinds de derde plaatsen van Jos Verstappen is er alleen maar treurig nieuws voor de Nederlanders. Nu is alle hoop gevestigd op Max. Hij heeft het talent, hij heeft lef dus ik zeg geef hem de juiste auto en hij wordt wereldkampioen. Laten we hopen dat hij die kans ook echt krijgt en dat hij niet op de grote stapel net-niet-helden terecht komt.

Deze race was in ieder geval een mooi begin van het jaar. Meer spanning dan vorig seizoen Ferrari toch weer een stapje dichterbij Mercedes. Foutje van Torro Rosso bij de pitstop maar een veel belovende auto. Ik hoop van harte dat Max dit jaar een keer op het podium belandt. Al met al weer een seizoen vol spanning en hopelijk meer titelkandidaten dan alleen Lewis en Nico.

Edit: In 1992 toen Mansell kampioen werd sponsorde Rothmans Williams nog niet. Dat kwam later met Damon Hill. Mansell reed nog met de Canon/Camel logo's. Die vlag is wel van Rothmans dus die is een jaar jonger dan ik beweerde.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 20 mar 2016 20:39

Een van de zwaarste sporten, autoracen, je kan eenmaal in de bolide
geen moment verslappen, nooit bij stilgestaan.

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 20 mar 2016 21:26

robvoorburg schreef:je kan eenmaal in de bolide geen moment verslappen

Jawel, enkele seconden tijdens de pitstop ;)

Bommel

Berichtdoor Bommel » 20 mar 2016 21:30

Gisteren bij toeval een programma gezien over crashes en de veiligheid nu in F1.
Verdrietig is dat Senna eerst is moeten verongelukken tot dat er serieus gedacht werd over de veiligheid van coureurs.
Een schreinend gegeven is dat voor die tijd de coureur meer als racevee beschouwt werd.
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 20 mar 2016 21:33

Wat dat betreft.... Fernando Alonso is in de eerste race van dit seizoen zwaar gecrashed. Weinig herkenbaars meer van de auto over. slechts de basis en ook dat lag op een hoopje met de rest..., maar hij kon er op eigen kracht uitkomen en mankeerde niks...
Zie:
phpBB [video]

De crash van Senna kan ik me gek genoeg nog goed herinneren... ondanks dat ik destijds nog behoorlijk jong was.

hagar666

Berichtdoor hagar666 » 20 mar 2016 21:45

Ook ik ben een groot liefhebber van de F1.
Als klein kind de laatste GP van Zandvoort in 1985 van heel dichtbij mogen meemaken.
Met Lauda, Prost en Senna.

En nu weer een leuk seizoen met Max...
Heerlijke race....veel actie.......teams die hun strategie steeds aan het bijstellen waren......gekibbel over de boardradio...

Ja dit belooft een mooi seizoen te worden.
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 20 mar 2016 21:50

Wat me alleen nu al weer stoort is het Nederlandse commentaar wat her en der te horen is, alsof Max net zo'n 'heethoofd' (met bijbehorende losse handjes) zou zijn als Jos... Ik vond 'm nog behoorlijk beheerst in het interview na de race. Hij was er niet blij mee, maar hij stond de pers gewoon netjes te woord. Er wordt weer van een mug een olifant gemaakt, en dan in dit geval met name over het stukje dat 'die WK-punt 'm geen zak uitmaakt' ;)

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 03 apr 2016 20:52

Was weer een poepstrakke race van Max. Weinig foutjes, en bovenop z'n tegenstanders zitten. Niet letterlijk, maar wel direct afstraffen wanneer een tegenstander een foutje maakt, én er voorbij. Gestart op de tiende plek, geëindigd op de zesde plek, feitelijk maar 3 plaatsen gewonnen omdat een van de auto's die voor 'm stond al tijdens de opwarmronde uitviel. Verder een redelijk suffe race, dat dan weer wel :wink:

Overigens, geen Vlamingen die gekeken hebben omdat Stoffel Vandoorne zijn opwachting maakte ter vervanging van Alonso, die nog niet volledig hersteld was van de crash die hierboven te zien is?

Berend72

Berichtdoor Berend72 » 04 apr 2016 10:23

Inderdaad strakke race. Max gaat t zeker maken. Bijzonder dat ik m paar jaar geleden nog samen met zijn vader demo zag geven tijdens Rotterdam City Racing. Jos in een Formule 1 auto, Max in een supersnelle kart. En nu rijdt ie in de punten bij de Formule 1! Echt klasse!!!
Nulla Tenaci Invia Est Via

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 05 mei 2016 11:06

Berend72 schreef:Inderdaad strakke race. Max gaat t zeker maken.

Bij Red Bull zijn ze nu inderdaad ook wakker geworden, en die hebben besloten om per direct Daniil Kvyat uit de Red Bull Racing-auto te halen en Max Verstappen erin te zetten. Eerstgenoemde neemt op zijn beurt Max' stoeltje bij het satelliet-team van Red Bull over, Toro Rosso..

Volgens data van Mercedes was de Toro Rosso de auto met de traagste krachtbron, waar de Red Bull Racing auto niet heel ver achterblijft bij de Mercedessen en Ferrari's. Ben erg benieuwd wat Max klaar weet te spelen met die auto :D

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 05 mei 2016 21:12

Ongelooflijk, midden in een seizoen overstappen naar een top team. Helmut Marko heeft ingezien dat hij aan het begin van het jaar verkeerd gekozen heeft en zet nu die vergissing recht. Moet voor Max echt als een droom zijn. Ik hoop maar dat hij de nu nog hogere verwachtingen waar kan maken. Als Renault ook nog even een tandje bij zet krijgen we misschien voor het eerst sinds lange tijd weer eens een Nederlander op het podium.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 05 mei 2016 23:33

Tobias Tobit schreef:Als Renault ook nog even een tandje bij zet krijgen we misschien voor het eerst sinds lange tijd weer eens een Nederlander op het podium.

Kvyat stond met deze auto en motor dit seizoen al eens op het podium ;) Ik hoorde ergens iemand roepen "Mwah, Max moet dan eerst maar eens zien dat ie Ricciardo verslaat..." en ik dacht meteen aan Maleisië, vorig jaar, waar Max in zijn Toro Rosso Ricciardio reeds om de oren reed in een behoorlijk mooie actie :D

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 06 mei 2016 07:25

Toch zal Ricciardo meer tegenstand bieden dan Sainz.

Ik vrees wel voor Kvyat als hij zo blijft rijden dan wordt ie straks bij TR ook nog door zijn teamgenoot om de oren gereden.

Terug naar “Andere hobbies”