Gamen

Naast het pijproken natuurlijk ...
yorrick

Re: Gamen

Berichtdoor yorrick » 30 okt 2015 13:19

Het is inmiddels gelukt op windows draait hij nu wel uitgevoerd in windows7 sp3 en als admin,

dank je wel voor het mee denken.
groeten yorrick

PPMP

Berichtdoor PPMP » 11 nov 2015 10:14

Wil ik me graag aansluiten bij dit groepje pijprokende heren;
Afbeelding
Heb ik geen pijp in mijn inventory :cry:.
Daar sta je dan...

:D Assassin's Creed Unity!

Pascal
"Fear can hold you prisoner, Hope can set you free."

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 11 nov 2015 17:31

Goed opgemerkt, Pascal. In de nieuwe duikt de pijp ook wel eens op.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Mikali

Berichtdoor Mikali » 11 nov 2015 22:19

Unity achter de kiezen en begonnen aan Fallout 4, grote verwachtingen, doch niet helemaal ingevuld voor mij, wel jammer.
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

yorrick

Berichtdoor yorrick » 11 nov 2015 22:21

Spelen jullie op de pc of op ander media ?
groeten yorrick

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 11 nov 2015 23:09

PS4, waarop deze middag Assassin's Creed Syndicate werd uitgespeeld.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Deadl0ck

Berichtdoor Deadl0ck » 12 nov 2015 01:38

Wat me uitkomt, heb een 360, ps3, wii, en een (redelijk) goede game pc. (ondertussen 5 jaar oud, eerste generatie i7 met een vorig jaar vernieuwde video kaart wegens doorbranden. Zit te denken aan een upgrade, maar het valt nogal duur uit wat ik wil.) Wellicht komt er ooit nog een PS4, maar ben vooralsnog nog steeds niet onder de indruk van de exclusives.

Het meeste speel ik dus op pc, waar ik ook gewoon met mijn controller kan gamen mocht ik dat willen.

Gelukkig heb ik geen problemen met fallout 4.... nou ja, behalve dan met de interface, die echt belachelijk erg op de consoles is gericht, en daardoor op PC niet lekker uit de verf komt.

Vooralsnog geeft het spel me alles wat ik zoek uit een action RPG, vele malen meer dan zelfs new vegas deed. (maar ik ben nog niet zo ver in de game.)
Groet, Mark

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 12 nov 2015 07:45

Ik heb (bijna) alles van NES 8-bit t/m PS3.
Echter dit weekend gaat de grote opruiming met als einddoel verkoop van al mijn klassieke consoles beginnen.
Het doet me niks meer en er zijn mensen met betere en grotere colecties die er meer tijd in willen steken.
Ik heb het voor de heb en dat vindt ik een slechte reden om het te houden.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

MfOx

Berichtdoor MfOx » 12 nov 2015 10:30

Als je nog een Gamegear hebt dan ben ik wel geïnteresseerd. Heb er zelf een, echter deze werkt helaas niet meer.
Puur uit nostalgische gevoelens (eerste console welke ik gekocht heb). :D

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 12 nov 2015 10:51

MfOx schreef:Als je nog een Gamegear hebt dan ben ik wel geïnteresseerd. Heb er zelf een, echter deze werkt helaas niet meer.
Puur uit nostalgische gevoelens (eerste console welke ik gekocht heb). :D

Ja die heb ik wel, maar ik weet niet of ie werkt, dat ga ik dus ook nalopen dit wekeend :mrgreen:

Zoals ik ook al op een PB geantwoord heb, ik wil niet dat er 'ge-cherry-picked' wordt.
Dus ik verkoop eigenlijk alleen maar totaal pakketten.
Anders koopt iemand al mijn Zelda games en blijf ik zitten met al mijn Mario games (bij wijze van)

"Ninja des forums"

PPMP

Berichtdoor PPMP » 12 nov 2015 11:18

Bananabox-Ninja schreef:Ik heb het voor de heb en dat vindt ik een slechte reden om het te houden.

Zeer herkenbaar! Ben tijdens "mijn ommezwaai in het leven" ook begonnen met de grote opruiming van zaken die slechts voor de heb op de plank stonden. Al het oude Nintendo spul, van gameboy tot NES tot SNES tot N64 tot GameCube tot Wii, is dan ook de deur uit. Alleen de "laatste grote"DS en nieuwste 3DSXL liggen hier nog. De verkoop van deze Nintendo spullen verliep zeer soepel en snel.

De verkoop van alle XBOX(360) zaken, inclusief een hoop Collector's Editions verloopt zeer, maar dan ook zéér moeizaam. Het handelen hierbij gaat vaak ook op "een vervelende" en moeizame manier...

Wat hier nu nog overblijft om "groots" op de gamen zijn de PS3 (zolang er nog ongespeelde titels naastliggen) en de PS4.

Het genieten is hier en nu! En dan liever de levendige herinneringen aan de nachten Mariokart en Streetfighter2, dan het als een fysiek en "dood gewicht in de rugzak" te bewaren.

Enjoy... Fellow Gamers!

Pascal

P.S. Oh... Ergens op zolder moet ik ook nog een ZX-Spectrum hebben liggen...
Afbeelding
...En een kist vol cassettebandjes :shock: ...
"Fear can hold you prisoner, Hope can set you free."

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 12 nov 2015 11:27

Ja daarom verkoop ik het ook in partijen en niet los, ik heb een hekele aan 'cherry-picken'
De 360 hou ik nog alsmede de PS3.
Al het geld stop ik in een Xbone en om Misty wat vaker te zien :)

"Ninja des forums"

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 17 nov 2015 12:47

Van het weekend bezig geweest met het uitmesten van mijn collectie.
Mijn hemel wat is dat toch intensief, zeker bij die oude consoles van Nintendo die een beetje 'gevoelig' zijn met de contact puntjes enzo.

Huidige stand:
2 NES 8-bit met lading games
4 SNES met games waarvan 1 zelfs nog in doos
2 N64 met een lading games
2 gameboys met een zooi games
Atari Lynx met 29 games
Sega game gear met 4 games
Gamescube met 18 spellen (die ik nog even houdt voor de wintermaanden)
Wii met 15 spellen (hier moet ik geld toeleggen denk ik :mrgreen:)

Van het weekend en deze week rustig aan console voor console testen heb er nog een hele rits te gaan.
Denk aan: PS, PS2, Sega Mega drive, Dreamcast, Xbox (de eerste), Gameboys van colour to DS, PSP, Neo Geo AES, Neo Geo pocket en colour pocket.....pfff

Gelukkig helpt een goeie vriendin van me, we hadden van het weekend ook een paar keer zoiets van :"Oh Ja, deze was tof!" *tien minuten later* "Zet uit! We moeten verder!" :mrgreen:

"Ninja des forums"

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 17 nov 2015 13:02

En aan het eind van de rit besef je dat je ze allemaal houdt ;) of op z'n minst nog een kleine collectie haha.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 17 nov 2015 13:08

The_Undertaker schreef:En aan het eind van de rit besef je dat je ze allemaal houdt ;) of op z'n minst nog een kleine collectie haha.

Nee, dat heb ik dus echt niet meer.

"Ninja des forums"

L.deJong
Contacteer:

Berichtdoor L.deJong » 23 nov 2015 23:46

Ik ben de laatste tijd weer flink aam het starcraften
Sinds kort is legacy of the void uit, en ik ben er heeeel blij mee.
Co-op missies, stand-alone version en geweldige campaign.
Enige nadeel, wat aan de lastige kant... Zeker voor mij die al een hele tijd geen rts meer heb aangeraakt
Misschien dat hier nog mensen zijn die mij het 1 en ander kunnen leren?
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 23 nov 2015 23:58

Ik weet niet eens wat je schrijft, dus aan mij heb je niks :lol: :lol: :wink:
Afbeelding

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 22 jan 2016 10:11

Eliminator schreef:Ik weet niet eens wat je schrijft, dus aan mij heb je niks :lol: :lol: :wink:

Rofl, waarom reageer je dan? :P

Zelf ook al een tijd geen RTS games gespeeld, dus ben bang dat ik net zo behulpzaam ben als Eli :roll:

Wel druk (als mijn internet verbinding me niet in de steek laat) met Alpha testing van Star Citizen. Voor wie interesse heeft bij deze mijn 'Referral code' : STAR-2SW4-GWVQ. Daarmee krijg je 5000 credits (in-game geld).

Wat die internetverbinding betreft: eind vorig jaar ben ik blijkbaar overgezet van ADSL naar VDSL (ze hebben toen een glasvezel de wijk in getrokken). Da's leuk want daardoor is mijn snelheid verdubbeld (niet dat ik dat nodig had; kom uit de tijd van de 9600 baud modems dus ben wel wat traagheid gewend). Echter, blijkt deze moderne techniek niet aan te sluiten bij de bekabeling/aansluiting in huis. Dus nu moet ik het oorspronkelijke Isra punt opzoeken (zit weggestuukt in de muur), en daar direct een nieuwe aansluiting opzetten. En dan zou het over zijn... Toch vreemd dat het zeker een maand probleemloos gewerkt heeft :-T Maar goed, we gaan Mw Luys het goede nieuws maar vertellen (muur openbreken, lelijk kastje met een kabeltje eruit in het zicht, etc)
Pijproker des forums

L.deJong
Contacteer:

Berichtdoor L.deJong » 22 jan 2016 20:40

Luys schreef:
Eliminator schreef:Ik weet niet eens wat je schrijft, dus aan mij heb je niks :lol: :lol: :wink:

Rofl, waarom reageer je dan? :P

Zelf ook al een tijd geen RTS games gespeeld, dus ben bang dat ik net zo behulpzaam ben als Eli :roll:

Wel druk (als mijn internet verbinding me niet in de steek laat) met Alpha testing van Star Citizen. Voor wie interesse heeft bij deze mijn 'Referral code' : STAR-2SW4-GWVQ. Daarmee krijg je 5000 credits (in-game geld).

Wat die internetverbinding betreft: eind vorig jaar ben ik blijkbaar overgezet van ADSL naar VDSL (ze hebben toen een glasvezel de wijk in getrokken). Da's leuk want daardoor is mijn snelheid verdubbeld (niet dat ik dat nodig had; kom uit de tijd van de 9600 baud modems dus ben wel wat traagheid gewend). Echter, blijkt deze moderne techniek niet aan te sluiten bij de bekabeling/aansluiting in huis. Dus nu moet ik het oorspronkelijke Isra punt opzoeken (zit weggestuukt in de muur), en daar direct een nieuwe aansluiting opzetten. En dan zou het over zijn... Toch vreemd dat het zeker een maand probleemloos gewerkt heeft :-T Maar goed, we gaan Mw Luys het goede nieuws maar vertellen (muur openbreken, lelijk kastje met een kabeltje eruit in het zicht, etc)

Over die internetverbinding, zeer herkenbaar, wij hebben ook een kleingedeelte van de muur moeten openbreken.
Eerst stond de modem bij ons in de meterkast, maar omdat wij bij KPN voor een snellere internetverbinding hadden gekozen,
Moesten we op een andere kabel worden aangesloten, volgens mij ADSL, en dat zat bij ons netjes achter het behang.
Uiteindelijk alles gedaan, bleek het ons maar een snelheid van 30mbit te kunnen leveren, terwijl we 20 mbit hadden...
DIt komt waarschijnlijk omdat we aan de rand van het netwerk wonen, zaten we in het middelpunt dan hadden we 60 mbit kunnen hebben.
OVer het starcraft gedeelte, ik speel nu lekker in mijn ééntje maar het rts genre bevalt me wel, zeker na veel mmo's en moba's te hebben gespeeld.
Is het een lekkere verademing, en het is ook iets waar ik nog echt een noob in ben, dus nog veel te leren, en juist dat vind ik zo leuk.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Jonathan_Otter

Berichtdoor Jonathan_Otter » 08 feb 2016 13:03

yorrick schreef:Spelen jullie op de pc of op ander media ?

Ik speel alleen op pc (goede game pc), een controller, daar kan ik gewoon niet mee overweg ofzo.

GTA V speel ik sindskort weer heel erg veel.
Veel nieuwe spellen zie ik niet langskomen en ik ben benieuwd wie spellen spelen die afgelopen jaar zijn uitgekomen?
“Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn.” ― Benjamin Franklin

L.deJong
Contacteer:

Berichtdoor L.deJong » 08 feb 2016 14:04

Jonathan_Otter schreef:
yorrick schreef:Spelen jullie op de pc of op ander media ?

Ik speel alleen op pc (goede game pc), een controller, daar kan ik gewoon niet mee overweg ofzo.

GTA V speel ik sindskort weer heel erg veel.
Veel nieuwe spellen zie ik niet langskomen en ik ben benieuwd wie spellen spelen die afgelopen jaar zijn uitgekomen?

Ik speel zelf ook op een 'goede' game pc, maar heb er wel een xbox 360 controller bij, omdat ik dat bij sommige games erg fijn vind.
Dit is de 'lijst' van games die ik vorige jaar heb 'uit'gespeeld of die ik nog steeds speel:
- GTA V (in 2015 uitgekomen op pc)
- Fallout 4
- Rise of the Tomb Raider (2016, maar toch)
- Starcraft Legacy of the void
- Mortal Kombat X
- FarCry 4
- The Witcher 3
- Total war Attila (al vind ik Rome II leuker)
- En nog veel meer...
Op dit moment speel ik veel: Starcraft, Fallout en Rise of the tomb raider.
-Robert W. Service

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 08 feb 2016 16:50

Het goede nieuws: de muur is nog heel...

Op een gegeven moment viel niet alleen de verbinding weg, maar ging de hele router in een reset (WiFi verbinding viel ook weg en de logging gereset). Dus eerst maar een andere laten komen. Heb nog een keer een synchronisatie probleem gezien; verder is het rustig. Router was ook wel wat jaartjes oud, ding staat constant aan en moest te hard werken met die snelheidsverhoging ;)

Zelf een niet onaardige PC staan. Noem het geen gaming pc, omdat ik hem ook voor andere zaken gebruik. Toetsenbord en muis hebben mijn voorkeur; alhoewel een Joystick ook tot mijn controllers behoort (ooit aangeschaft voor Mechwarrior 4 en Flight Simulator).

Op dit moment gaat mijn gaming tijd toch hoofdzakelijk naar 3 MMO's:
EVE Online
Star Citizen (Alpha stage; dus da's eigenlijk 'testen' ;) )
Elder Scrolls Online (waar ik nu ook veel op de testserver zit om de nieuwe DLC te bekijken).
Pijproker des forums

L.deJong
Contacteer:

Berichtdoor L.deJong » 08 feb 2016 19:01

Luys schreef:Het goede nieuws: de muur is nog heel...

Op een gegeven moment viel niet alleen de verbinding weg, maar ging de hele router in een reset (WiFi verbinding viel ook weg en de logging gereset). Dus eerst maar een andere laten komen. Heb nog een keer een synchronisatie probleem gezien; verder is het rustig. Router was ook wel wat jaartjes oud, ding staat constant aan en moest te hard werken met die snelheidsverhoging ;)

Zelf een niet onaardige PC staan. Noem het geen gaming pc, omdat ik hem ook voor andere zaken gebruik. Toetsenbord en muis hebben mijn voorkeur; alhoewel een Joystick ook tot mijn controllers behoort (ooit aangeschaft voor Mechwarrior 4 en Flight Simulator).

EVE Online
Elder Scrolls Online (waar ik nu ook veel op de testserver zit om de nieuwe DLC te bekijken).

Hoe is Star Citizen? Heb er namelijk veel goede verhalen over gehoord, zeker over het revolutionaire manier waarop de gamedesigners naar het MMORPG genre kijken.
Zelf ook nog bezig met Blade en Soul ook leuke MMO
-Robert W. Service

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 08 feb 2016 21:52

L.deJong schreef:Hoe is Star Citizen? Heb er namelijk veel goede verhalen over gehoord, zeker over het revolutionaire manier waarop de gamedesigners naar het MMORPG genre kijken.
Zelf ook nog bezig met Blade en Soul ook leuke MMO

Ha, Blade en Soul heb ik ook voorbij zien komen; maar door druk zijn met de drie genoemde MMO's nog maar even niet gedownload ;)

Star Citizen
Zoals gezegd: 't is nog Alpha stage, dus een hele hoop is nog niet af. Even beknopt wat het voor spel is:
Het is eigenlijk een spellenbundel... Beetje zoals je vroeger als kind zijnde meenam op vakantie; zo'n 1001 spellendoos zeg maar. Ok, 't zijn er iets minder...

Het grootste deel word het Persistent Universe en dat is tevens het MMORPG deel. De bedoeling is een universum neer te zetten met meerdere zonnestelsels, waarin planeten, ruimtestations etc zich bevinden. Uiteraard zal reizen tussen alle bestemmingen mogelijk zijn, en zullen bepaalde gebieden in min of meerdere mate gevaarlijk zijn (hostile alien territory vs human controlled space zeg maar, en alles daartussen door). Hippe zaken die je in weinig andere (verglijkbare?) games tegenkomt (ok, ok, ik ken niet alles, dus misschien sla ik soms de plank mis):
- EVA (Extra Vehicular Activity; oftewel in de ruimte rondzweven in je pak, buiten je schip). Hierbij is een combat situatie ook mogelijk.
- Multi-crew ships: Pilot, copilot, top-gunner, aft-gunner, shield operator, etc. Sommige schepen kunnen door 1 persoon gevlogen worden, anderen hebben voor optimaal functioneren een crew van 8, 15 of meer man nodig.
- Ship modularity: op het eerste gezicht misschien niet heel bijzonder; maar er zijn wel interessante modules in ontwikkeling. Een med-bay om gewonden te verzorgen, research modules, en zelfs een repair ship (waarbij repairs wat verder gaan dan op een knopje drukken; zie: Ship-Repair-And-Maintenance, en dat gaat op voor een hoop dingen die je in het spel kunt doen; dus ook Research e.d.).
- Space-Atmosphere transition: Je kan straks (met schepen die geschikt zijn om ook in atmosfeer te vliegen), direct vanuit de ruimte een dampkring invliegen en landen op een basis op ee planeet. Die hele transitie, het landschap van de planeet, en alles wat je verder ziet, word in realtime gerenderd (hm, da's vast geen goed nederlands).
- First Person exploration: je kan als character rondlopen in ruimtestations, op planeten, etc. Daar kleding, wapens, e.d. kopen, en socialisen met andere spelers.

Kortom, het Persistent Universe bevat space dogfighting, fps, exploration, mining, manufacturing, en een hoop andere 'speldisciplines' in een groot universum.

Dan zijn er nog:
Squadron 42: een aparte spelmodule die een single-player campaign bevat. Waar ook een hoop zaken die eerder al genoemd zijn aan bod komen, maar dan met een plot. Tevens een uitgebreide tutorial van alles wat het spel te bieden heeft (dit is een beetje hoe de oude Wing Commander spellen waren opgezet).

Electronic Access: een simulator voor zowel FPS alsook space combat. Vechten tegen waves van vijandelijke ruimteschepen of PVP, maar ook een race competitie met parcours in de atmosfeer van diverse planeten.

Op dit moment is er nog heel veel niet af. Het persistent universe bestaat op dit moment bijvoorbeeld uit 1 planeet, een paar ruimtestations, en een handje vol missies. Ook heel veel schepen waar mensen (in de vorm van pledges) een hoop geld voor neergeteld hebben zijn nog niet af.

Grafisch ziet het er zeer goed uit, maar performance is nog verre van optimaal (tenzij je een bepaalde combinatie van specifieke hardware hebt zal je framerate belabberd of onspeelbaar zijn op bepaalde momenten).

Voor meer informatie kijk op youtube (d'r zijn heel wat filmpjes en zelfs Star Citizen dedicated channels) of op https://robertsspaceindustries.com of PB me even :)

Excuses voor het lange verhaal (en dit is nog maar een topje van de ijsberg ;) ).
Pijproker des forums

Deadl0ck

Berichtdoor Deadl0ck » 12 feb 2016 11:36

Luys schreef:Zelf een niet onaardige PC staan. Noem het geen gaming pc, omdat ik hem ook voor andere zaken gebruik. Toetsenbord en muis hebben mijn voorkeur; alhoewel een Joystick ook tot mijn controllers behoort (ooit aangeschaft voor Mechwarrior 4 en Flight Simulator).

EVE Online

Held! zo behoor je mech warrior en flight sims te spelen! Helaas ben ik mijn twee handige flight stick kwijt geraakt.

ESO heb ik eigenlijk alleen maar matige verhalen over gehoord, omdat het vooral toch echt geen ES spel is. Wat ik jammer vind. Morrowind is nog steeds de beste PC-rpg ooit.

Eve is vooral leuk om over te lezen voor mij, als spel zelf is het dodelijk saai voor mij (spreadsheets in space) maar de intrige en het naaien van andere facties etc vind ik briljant om over te lezen.

Star citizen... ken ik eigenlijk alleen als het spel dat ruimteschepen van 10.000 euro verkoopt terwijl die dingen nog niet eens in het spel zitten.

Ben verder erg uitgebrand op MMO's. het is allemaal meer van hetzelfde, voor mij.
Groet, Mark

MfOx

Berichtdoor MfOx » 12 feb 2016 12:46

Deadl0ck schreef: Held! zo behoor je mech warrior en flight sims te spelen!

Ik vind dit nog steeds de mooiste manier om een mech te 'besturen' :D
Minstens 1x per jaar :)

Afbeelding

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 12 feb 2016 12:50

MfOx schreef:

Afbeelding

Die heb ik ook nog liggen :)

"Ninja des forums"

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 12 feb 2016 12:58

Zie ik nu PRF-army op die doos staan?
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Roderick
Contacteer:

Berichtdoor Roderick » 12 feb 2016 14:15

had twee PS3's staan, eentje net verkocht aan een collega. tijd om te gaan sparen voor een PS4. :D
"If I cannot smoke in heaven, then I shall not go." - Mark Twain

Deadl0ck

Berichtdoor Deadl0ck » 12 feb 2016 22:59

Bananabox-Ninja schreef:
MfOx schreef:

Afbeelding

Die heb ik ook nog liggen :)

Heb d'r altijd een willen hebben, maar nooit echt veel op de 360 gespeeld, dus zou er te weinig mee doen, maar dat is inderdaad een droom.
Groet, Mark

Terug naar “Andere hobbies”