Darten

Naast het pijproken natuurlijk ...
Arno
Contacteer:

Re: Darten

Berichtdoor Arno » 30 dec 2015 00:14

Eliminator schreef:Nogmaals een verdiende overwinning alleen bang dat de beker niet naar Nederland komt nu, van Gerwen kan dit dag op dag, van Barneveld niet, of in ieder geval niet meer.

Precies waar ik ook bang voor ben..
Afbeelding

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 30 dec 2015 08:35

Dat bedoelde ik ook eigenlijk met eindresultaat. Ook ik ben bang dat Barney z'n kruit verschoten heeft.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Bommel

Berichtdoor Bommel » 31 dec 2015 00:44

Wederom een partijtje genoten en met de bips moeten knijpen.
Jelle heeft een mooi staaltje zinderheid laten zien.
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 31 dec 2015 01:09

Eli's adrenaline moet eerst even zakken,............... wat een wedstrijd, 3-1 in sets voor kunnen komen, maar toch 2-2

Matchdart missen, en je zo kunnen hergroeperen, fenomenaal,..... na het down gevoel van gister heb ik er weer helemaal zin in, wat een kraker !
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 31 dec 2015 21:06

Zat net even een uitgebreide samenvatting van de match tussen RvB en MvG te kijken. :shock: :shock: :shock:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 01 jan 2016 18:17

Sorry, ik ben nog niet goed in namen van deelnemers, maar vanmiddag
zag ik een jonge Nederlander verrassend winnen van een oudere speler,
voor zover ik dat kan beoordelen een mooie prestatie.

Vanavond komt Van Barneveld nog ten tonele, moet kijken.

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 01 jan 2016 18:22

Dat was Jelle Klaassen Rob. Een paar jaar geleden al eens verrassend wereldkampioen geworden bij de andere dartbond. Vorige ronde heeft hij Phil Taylor verslagen dus je kan stellen dat hij tot nu toe een prima toernooi speelt!

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 01 jan 2016 18:25

Het betreft hier Jelle Klaasen, was inderdaad een belachelijk spannende en mooie partij.
Overigens is het geen nieuweling op het grote podium, 10 jaar geleden werd hij wereldkampioen op de Lakeside (BDO).
Ik verwacht wel dat dit het eindstation is, volgende ronde wacht Gary Anderson op hem, de huidige wereld- en Premier League kampioen.

*edit: Wowbagger was me voor
Afbeelding

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 01 jan 2016 18:30

Zo nu en dan kregen we het publiek te zien, een gezellige boel zo
te zien met glaasjes en pullen bier op tafel, moet zoiets na
een middag én een avond niet uitlopen op grootschalige
dronkenschap?

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 01 jan 2016 18:33

De keren dat ik aanwezig geweest ben viel dat reuze mee Rob, tuurlijk gezellige en aangeschoten mensen, maar zeker geen gezeur,... de security van de PDC zijn zeer oplettende mensen die iedereen die ook maar denkt aan vervelend doen zonder discussie naar buiten wippen.
Afbeelding

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 01 jan 2016 18:52

Duidelijk, wetende dat je eruit gelazerd wordt wanneer je je
buiten gaat is een goede stok achter de deur.

Overigens heb ik nog geen jota verstand van de puntentelling
en houd ik mij maar een beetje vast aan de combinatie van
commentaar en hetgeen ik op het scherm zie.

Verslavend is het wel.

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 01 jan 2016 22:14

Buitenste dunne ring is het dubbele puntenaantal, middelste ring is driedubbel puntenaantal. Ring om de bulls-eye is de bull, en die telt als 25, en bulls-eye is dubbel 25, dus 50.

Altijd een leg eindigen met een dubbel, dus de buitenste dunne ring. Bulls-eye is dus dubbel-bull.

Een set bestaat altijd uit een x-aantal legs, vaak is degene die als eerste 3 legs van een set gewonnen heeft, degene die de set pakt.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 01 jan 2016 23:04

Zonder geluk vaart niemand wel...
Evengoed knap om toch de boel weer om te buigen in jouw voordeel. Benieuwd of beide heren dit blijven volhouden.

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 02 jan 2016 01:09

De puntentelling ziet er heel moeilijk uit Rob, voor een buitenstaander lijkt het soms wel of de mannen stuk voor stuk een super hoog geschoolde opleiding hebben gehad.
Maar in feite is het niet zo heel moeilijk, het zijn allemaal standaard rijtjes, vaak is het geen kwestie van 'tellen', maar van 'weten'.

Om te beginnen is het handig de ringen te weten, en niet te hoeven tellen,..... treble 19 moet niet zijn 'drie keer 19 is euhm',... nee, dat vakje is 57 !

Alle standaard finishes staan zelfs op grote posters (voor de amateur makkelijk) deze mannen kennen die lijst uit het hoofd, kun je naast de baan hangen.
https://www.google.nl/search?q=darts+fi ... 66&bih=643

Wel een leuk weetje is dat deze 'standaard' lijst door de jaren heen meerdere keren gewijzigd is, trots zelfs dat dat vaak door de Nederlandse darters is gekomen.
Taylor als mooiste voorbeeld is een slecht rekenaar, hij heeft zo veel gewonnen omdat iedereen vroeger slecht telde (en hij natuurlijk een briljant darter is), door de komst van de Nederlandse darters is dat rekenen naar een hoger niveau getild.
Nog steeds laat hij een puntenaantal achter wat geen mogelijke finish is (bijv. 169, terwijl een andere laatste pijl 167 over had gehouden, de één geen finish, de ander wel).

Deze mannen zijn al met finish mogelijkheden bezig vanaf de eerste pijl,...... stel ze staan op 303: 7x19 laat 170, dat soort zaken, dat heb ik nooit gekund omdat ik dat niveau qua darts al nooit haalde, dus deze 'rijtjes' heb ik nooit geleerd.

Wel is het slim, voor de amateur darters onder ons, om wat vaker te rekenen,... ofwel 'te weten'.

Voorbeeld (zo zijn er tientallen, maar neem er even één als voorbeeld), meer en meer darters zie je op bijv. 132 voor de bull gaan, terwijl er makkelijker manieren bestaan, vroeger stond op de finishlijst bij 132 (T20-T12-D18),.... makkelijker dan bull-bull-D16
Waarom dan deze verschuiving, eigenlijk is het simpel, het gaat om het creeeren van kansen.

Terug naar de eerste, er staat 132, je gaat voor de T20, gooi je hem, prima,... gooi je een enkele 20, hou je 112 over, is met twee darts niet te finishen, tegenstander gooit de pot uit, jij gaat naar huis.

Nu de tweede, wederom 132 op de teller, je gaat voor de dubbele bull,... gooi je hem, wederom prima,.... gooi je een enkele bull, hou je 107 over, deze is alsnog met twee darts uit te gooien, T19, dubbele bull.

Je gunt jezelf dus extra kansen door net effe wat slimmer te darten.

En dat is gekomen met de invasie van de Nederlandse darters, mooi toch :mrgreen:

p.s. nog een leuk weetje trouwens, ooit eens gehoord van Bobby George, een 9-dart leg gooit iedereen uit door 180-180-141 te gooien, heel soms 180-177-144, maar er is een veel spectaculairder manier,..... overigens zo lang ik darts volg (bijna 35 jaar) nog nooit gedaan op een televisietoernooi.

T20-T19-Bull, T20-T19-Bull, T20-T19-Bull :mrgreen:
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 02 jan 2016 01:19

Eliminator schreef:T20-T19-Bull, T20-T19-Bull, T20-T19-Bull :mrgreen:

Oef!

Op mijn hoogste niveau ooit was het toch eerst effe zes pijlen gooien, en waarschijnlijk pas na de volgende drie eens bedenken waar we op wilden finishen :lol: Dikwijls zette ik 'm weg op dubbel 11. Totaal onlogisch en onnavolgbaar voor iedere tegenstander binnen de club waar ik dartte, of als ik eens in de kroegencompetitie kwam invallen. Want ja, dan heb je dubbel elf... en als je per ongeluk elf gooit, kom je op een oneven aantal uit. Dan heb je dus weer twee pijlen nodig om te finishen (1 om het aantal gelijk te maken, en een dubbel). Maar goed, die dubbel elf zat er 9 van de 10 keer in 1x in, dus het was me die gok wel waard :D

Dat laatste is ook de reden waarom veel mensen op dubbel 16 wegzetten. Dubbel 16, gooi je per ongeluk enkel 16, dan kun je naar dubbel 8. Gooi je dan enkele 8, dan kun je naar dubbel 4. Gooi je per ongeluk enkele 4, kun je naar dubbel 2. En als je dan enkele 2 gooit, gooi 'm dan maar kapot (te hoge score) anders kom je op de hel van iedere darter (in ieder geval de mijne): dubbel 1.... :oops:

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 02 jan 2016 01:30

Ow, maar mijn niveau heeft ook nooit in de buurt gezeten van dat wat men nu op TV ziet hoor :lol:
180 heb ik in mijn hele leven een slordige tien keer gegooid (doen deze mannen in een uur) en mijn hoogste finish ooit (in een officieele wedstrijd) was 160.
Een 9-darter zal altijd een droom blijven (zeker nu mijn schouder naar de klote is en zo ook mijn darts carriere).

Ik heb ooit eens één jaar eerste divisie gegooid bij de RDO (Rotterdamse Darts Organisatie, een onderdeel van de NDF, Nederlandse Darts Federatie) maar dat was echt too mutch.

Wel heel leuk, we zijn eens derde divisie kampioen geworden en moesten toen strijden tegen andere, gelijkwaardige, divisie kampioenen en wonnen dat toernooi.
De betekende een uitzending naar het NK uit naam van de RDO, trots als een pauw, helaas alleen als toeschouwer aanwezig kunnen zijn, want dat was net enkele maanden na mijn motorongeluk :evil:
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 02 jan 2016 01:41

The_Undertaker schreef:anders kom je op de hel van iedere darter (in ieder geval de mijne): dubbel 1.... :oops:

Trust me "in ieder geval de mijne" is overbodig, ze noemen deze finish niet voor niets "MADHOUSE" :wink:
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 02 jan 2016 02:07

Eliminator schreef:Ow, maar mijn niveau heeft ook nooit in de buurt gezeten van dat wat men nu op TV ziet hoor :lol:
180 heb ik in mijn hele leven een slordige tien keer gegooid (doen deze mannen in een uur) en mijn hoogste finish ooit (in een officieele wedstrijd) was 160.
Een 9-darter zal altijd een droom blijven (zeker nu mijn schouder naar de klote is en zo ook mijn darts carriere).

Haha, dat eerste verwachtte ik ook niet. 180's, ik weet niet hoeveel het er zijn geweest, in ieder geval meer dan tien. Mijn hoogste finish is de hoogst mogelijke geweest, 170 (triple 20, triple 20, bulls-eye, voor Rob ;) ). Alles leuk en aardig, maar 167 finishen (triple 20, triple 19, bulls-eye) is naar mijn mening een stuk indrukwekkender. Ook meer geluk als wijsheid denk ik dan maar, maar tof was het wel :D

Vroeger (voor zover ik dat mag zeggen) dartte ik vanaf mijn 12e of 13e ofzoiets, avondenlang (toch al gauw vijf avonden per week) met een goede vriend op zijn zolderkamer. We keken ook de wedstrijden. Op een gegeven moment, in de gloriedagen van van Barneveld destijds, was het darten enorm in opkomst, en toen bleek er zelfs een heuse dartsvereniging in ons dorp te zijn. In een voetbalkantine, die steevast afgeladen vol was, stonden een stuk of 12/14 banen opgesteld. Een junioren-groep en een senioren-groep. Op mijn 15e bij die vereniging gekomen, en na het eerste halve seizoen werden m'n maat en ik direct al bij de senioren gezet. (Normaal moest je daar, ik geloof, minimaal 18 voor zijn bij die club). Erg tof. Mijn 170-finish was destijds tegen een van de toppers uit de club, die toentertijds last kreeg met darteritus(*). Jammer voor hem, maar jeugdig als ik was voelde het toch tof om zo'n ouwe rot even "z'n plek te wijzen". In diezelfde wedstrijd ook m'n meeste 180's in 1 wedstrijd gegooid (wel 2! :lol: ). M'n maat en ik deden het erg goed, en zaten beide in de top 15 van de clubcompetitie (net over de 100 leden), m'n maat net wat hoger op de ranglijst dan ikzelf (hij bungelde altijd in de top 5, ik kwam op m'n hoogste positie uit op plaats 7). Toen ik al genokt was speelde m'n maat nog door, ook in de kroegencompetitie, echter, wanneer hij niet kon kwam ik altijd even voor hem invallen. Dan trainden we samen toch ook wel weer wat zaterdag- en zondagavondjes vantevoren zodat ik wel weer op oud niveau aan kon treden.

Op m'n 16e ging het nog prima bij die vereniging, op m'n 17e werkte ik in ploegendienst. De ene week kon ik m'n dartavonden doen, de andere week niet. Nog een jaar later heb ik de pijlen in clubverband aan de wilgen gehangen omdat ik absurde werkweken maakte in de transportsector, dus het kwam er helemaal niet van. Sindsdien alleen nog twee keer voor een iets langere periode (enkele maanden) achtereengesloten met regelmaat gedart met vrienden, maar de laatste keer dat dat met regelmaat gebeurde zal 5 jaar geleden zijn geweest. Kortom, ik ben er helemaal uit. Jammer, maar er zijn meerdere dingen. Wel jeukt het nog altijd, zeker wanneer ik eraan terug denk of erover vertel, dus ik zou graag weer eens wat regelmatiger een pijltje gooien. Misschien toch ooit maar eens het bord thuis ophangen inclusief een beetje fatsoenlijke belichting (dat is naar mijn mening wel een vereiste).

*Darteritus: Darteritus is een ‘dartziekte’ die ervoor zorgt dat de darter de dartpijlen niet op tijd of helemaal niet kan loslaten. Het is de angst van elke darter om darteritus te krijgen.

Darteritus is een mentaal probleem dat meestal ontstaat zonder duidelijk aanwijsbare redenen. Het is een faalangst, van motorische aard, waarbij een blokkade ontstaat op het moment dat de pijl losgelaten wordt.

Door die blokkade lukt het niet om de pijl los te laten, of wordt de pijl te laat losgelaten, waardoor de pijl ver naast het mikpunt terechtkomt. Er is motorisch geen probleem, er is geen pijn of schade aan de hand of arm van de darter.

Darteritus is een probleem wat zich op mentaal vlak bevindt. De darter legt zichzelf een hoge druk op om goed te presteren, en probeert de concentratie te verhogen. Dit zal de blokkade waarschijnlijk verergeren.

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 02 jan 2016 02:39

Leuk te lezen, we zijn rond dezelfde tijd in ons leven begonnen.
Ik was al enkele jaren in de familie-/vriendensfeer aan het darten toen ik stage ging lopen bij Dura (bouwbedrijf).
De kantinejuf bleek vrouw te zijn van de eigenaar van een dartscafe, toen ze hoorde van mijn passie nodigde ze me uit eens te komen kijken op een speelavond, uiteraard deed ik dat.
Een wereld ging voor me open, alleen kwam mijn zakgeld niet in de buurt van hetgeen er nodig was voor een start in de amateur wereld (eenmaal in de week trainen, eenmaal in de week wedstrijd gooien), dus werd mij een baan aangeboden.
Ik kon op de vrijdagavond en zaterdagmiddag achter de bar komen werken, als beloning kon ik deelnemen aan m'n eerste amateurgezelschap en werd ik vrijgehouden van kosten, daar is het allemaal begonnen.
Ben ik ze nog immer dankbaar voor,.... het niveau van de kroeg ben ik ontgroeid, maar zonder hun geen darts, tenminste, niet actief.

Passief ga ik nog wat verder terug, velen hebben de darts opgepakt toen Barney kampioen werd, was een geweldig moment voor elke Nederlandse darts-fan, maar toen volgde ik het al een kleine tien jaar.
Darts op de BBC midden in de nacht, jarenlang gedomineerd door Bristow en Lowe, geweldig !
Vele knaken werden er gegokt op de wedstrijden door familie onder elkaar, leuke tijd !
Heb de allereerste WK titel van Taylor live gezien tegen mijn 'all time favorite' (toen!) Eric Bristow.

Moet wel zeggen dat het verschil tussen 'toen' (roken, pullen bier op het podium) en 'nu' mega-groot is,...... toen was het echt een kroeg spel,... en nu, mogen we het een 'sport' noemen ??
Ik weet het niet,.. gezien de lichamen van de gemiddelde darter zou ik 'nee' zeggen, anderzijds, het is zo proffesioneel geworden, het is naar zo'n hoger niveau getild,.... misschien word het tijd ?!

Hoe dan ook, van Gerwen heeft 8 van de 10 major titels binnen geharkt dit jaar, er word niet eens overwogen hem te nomineren tot sportman van het jaar, terecht of niet terecht ?

Benieuwd naar de meningen hier ?
Afbeelding

maboc

Berichtdoor maboc » 02 jan 2016 08:02

Heren, dank voor de uitgebreide uitleggen!!!
Ik kijk/keek inderdaad met altijd met het idee "gewoon pijltjes op de 60 (T20) mikken" en dat is wel zo'n beetje alles kennis die je nodig hebt.
Erg leuk om te lezen dat er dus nogal wat meer achter zit.
Geeft toch weer een wat andere kijk bij de volgende wedstrijd op TV

(
Collegae zeiden op enig moment "anders doe je ook eens een keertje mee"
Tuurlijk joh...ik doe mee.
Zelf darten.....vreselijk.
Op TV een wedstrijd volgen vind ik oprecht erg leuk, maar zelf darten....na 3 pijltjes wist ik het eigenlijk al: dit is niet voor mij.
)
--
Cheers maboc

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 02 jan 2016 10:23

Eliminator schreef:Moet wel zeggen dat het verschil tussen 'toen' (roken, pullen bier op het podium) en 'nu' mega-groot is,...... toen was het echt een kroeg spel,... en nu, mogen we het een 'sport' noemen ??
Ik weet het niet,.. gezien de lichamen van de gemiddelde darter zou ik 'nee' zeggen, anderzijds, het is zo proffesioneel geworden, het is naar zo'n hoger niveau getild,.... misschien word het tijd ?!

Hoe dan ook, van Gerwen heeft 8 van de 10 major titels binnen geharkt dit jaar, er word niet eens overwogen hem te nomineren tot sportman van het jaar, terecht of niet terecht ?

Benieuwd naar de meningen hier ?

Schaken is ook een sport....
Sumoworstelen ook.....

In beide gevallen hebben de beoefenaars niet echt het lichaam van de sportman ;)

Het darten is naar mijn mening absoluut een sport. Het is een ware balanceeract op dat nee pootje. Let er maar op (voor de leek), je ziet een darter nooit zomaar gaan staan en z'n pijlen gooien. Altijd dezelfde houding. Vele balanceren op 1 voet, meestal rechts, en de linkervoet raakt de grond dan nog maar net, of helemaal niet. Balans is de sleutel, en dan nog het gooien zelf. Dan daarbij het presteren onder druk, en dat vakje waar dat pijltje in moet is echt niet groot op de afstand waarop gegooid moet worden, en men weet 'm toch te raken. Dat vind ik een prestatie, evenals alle titels van van Gerwen. Onterecht dat deze niet genomineerd is.

En als darten geen sport zou zijn, waarom voetbal dan wel? Dat is in de basis ook maar gewoon een spel dat men op een trapveldje beoefende. Darts wordt ook als 'sport' aangemerkt op Wikipedia, dus dat is al iets ;)

De reden overigens waarom iets als darten een sport genoemd moet worden naar mijn mening, evenals schaken, en iedere andere sport, is dat het veel oefening vergt en er zit geen toeval in. Het is echt afhankelijk van je talent en kunnen. In tegenstelling tot een spelletje, die je wint met toeval (dobbelsteen bijvoorbeeld) is darts wél afhankelijk van prestatie.

Bommel

Berichtdoor Bommel » 02 jan 2016 20:15

Darten is wel degelijk een sport.
Hoewel het begonnen is met pijlpunten smijten in een bord en zo een ridderlijke strijd in een taverne te beslechten is vroeger en zeker nu een gedegen training gaande voorafgaand de wedstrijden.
Was het vroeger een rokerige naar bier riekende belevenis en stonden de darters steeds meer onvast voor te oche gaande het toernooi, wat voor de kijker wel enige charme had, is het nu zo'n prof geworden daten met recht kan spreken van sport.
De post van Eli geeft aan dat het ook enig denkwerk is dat darten en dat darters al het spel in hun hoofd hebben gelijk een schaker, en dat is ook sport net als dammen.
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 02 jan 2016 23:00

En ja hoor, Barney is net Nederlands voetbalelftal, eerst wordt er veel beloofd (dmv. voorgaande matches), maar op het eind wordt er altijd teleur gesteld.. Klaassen zal er ook wel uitvliegen tegen Anderson dus dat wordt morgen waarschijnlijk een oranjeloze finale..
Afbeelding

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 02 jan 2016 23:20

Zo dan :shock: . Lekkere 9 darter om de eerste set mee af te maken.

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 02 jan 2016 23:23

Wowbagger schreef:Zo dan :shock: . Lekkere 9 darter om de eerste set mee af te maken.

En dat gemiddelde :shock:
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 03 jan 2016 00:35

Ziek van !

Beide verdiend verloren, ze kwamen te kort, helaas.

6-0 voor Jelle is dan wel wat zuur, dat het niet nodig geweest, er zijn wel degelijk kansjes geweest, alleen moet je ze wel pakken in een Anderson in deze vorm, meer dan 'kansjes' krijg je niet, dat weet je van te voren.

Vorige wedstrijd was Barney er dan nog wel,... op het nippertje weliswaar, maar toen dacht ik al gelijk te krijgen, deze keer kwam het dan echt uit.

Hij had nooit van Gerwen naar huis moeten sturen, tuurlijk gaat hij voor zijn eigen winst, ook dat maakt sport,... maar van Gerwen is de enige die dit geweld aan kan, de anderen niet.
Ze kunnen een avond pieken, maar niet keer op keer op keer.

Zo'n mooi toernooi die helaas afgesloten word door een oranje-loze finale, stuk minder leuk en spannend gelijk,...... en daar baal ik best en beetje van !
Afbeelding

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 03 jan 2016 23:43

Ik heb het spelletje nooit gevolgd, maar blijf die enkele keer dat ik eens voor de tv zit bij het zappen vaak hangen bij een dartswedstrijd. Hetzelfde geldt ook voor snooker.

Momenteel ben ik zo op Eurosport 2 beland, dat het WK in Frimley Green uitzendt. Waites tegen Mandigers, een Nederlander.

Ik heb dit topic altijd met een scheef oog meegelezen en dacht onthouden te hebben dat hier de afgelopen dagen over het WK gepraat werd en dat alle Nederlanders werden uitgeschakeld. Door wat ik nu zie ben ik in de war. Waren jullie over een ander toernooi bezig of bestaan er twee WK's?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Bommel

Berichtdoor Bommel » 04 jan 2016 00:13

Ik snap je verwarring Arclaud.
Er zijn nl twee WK's van twee verschillende grote darts bonden.
Wat jij hebt gezien is het WK van de BDO, British Darts Organisation, waar veel minder geld in omgaat.
De hele Nederlandse top is daar begonnen maar over gestapt naar de PDC, Professional Darts Corporation, een organisatie die veel meer toernooien organiseert en waar veel meer bij te verdienen valt en waarvan het WK vandaag geëindigd is.
Afbeelding

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 04 jan 2016 00:28

Bedankt voor de verklaring, Bommel. Ik vrees dat ik de uitzending van die PDC WC misschien niet kan ontvangen, ik heb er tijdens het zappen niets van gezien. In de toekomst misschien eens wat beter op letten.

Heel af en toe denk ik er eens aan om een dartskabinet te kopen en hier in de woonkamer op te hangen. De wederhelft vindt dat echter geen goed plan. Ik kan haar standpunt wel begrijpen. In ons kleine appartementje is het al erg druk. De enige plaats waar ik zoiets nog kan hangen is boven het speelgoedkastje in de speelhoek van onze zoon.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 04 jan 2016 00:39

Hier is het op RTL te volgen, maar zoek tijdens de wedstrijden op "live streaming darts" op google en je komt online vast en zeker links tegen die je het hele WK laten volgen.

Via 'unibet' kan je sowieso alles volgen, alleen is dat een goksite en bij aanmelding gaan ze er ook van uit dat je gokt,..... dat kan heel lang goed gaan :D tot je favorieten er uit vallen :oops: :cry:

:lol: :wink:

Overigens, heer B, complimenten,..... had het niet beter kunnen verwoorden !
Afbeelding

Terug naar “Andere hobbies”