Metal & Festivals

Naast het pijproken natuurlijk ...
The_Undertaker
Administrator

Re: Metal & Festivals

Berichtdoor The_Undertaker » 27 jul 2015 16:42

Arclaud schreef:Mijns inziens mogen ook de bands een duit in het zakje doen.

Ook voor die bands is het geen vetpot. Veel kleinere bands mogen blij zijn wanneer ze genoeg gage krijgen om uit de kosten te zijn en nog een paar biertjes kunnen drinken op een afterparty. De grote acts, tja, het reizen is ook niet gratis. Er zal vast wel wat afgesproken (kunnen) worden in een geval als deze, maar die acts gaan natuurlijk niet met lege handen naar huis, daarvoor hebben ze zelf ook te veel kosten moeten maken.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Arclaud

Berichtdoor Arclaud » 27 jul 2015 21:25

Uiteraard, UT. Ik hoop toch dat ze een deel toegeven, zeker grote bands. Als iedereen een handje helpt, komt het festival er volgend jaar toch bovenop?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 02 aug 2015 10:41

Vanavond 22.30 uur op Canvas:

Seven Ages of Rock.
"Never Say Die: Heavy Metal".
documentaire over de geschiedenis van de rockmuziek
sinds de jaren '60.

Berend72

Berichtdoor Berend72 » 03 aug 2015 18:48

Mmm... interessant!

Ik heb t volgens mij nog niet voorbij zien komen, maar gaat er iemand zaterdag ook naar Into the Grave in Leeuwarden? Merendeel vrij stevige metal, maar mede door mede-metalvrienden voor de gezelligheid én Sabaton én leuke entreeprijs besloten om erheen te gaan.
Nulla Tenaci Invia Est Via

zoervleisj

Berichtdoor zoervleisj » 05 aug 2015 12:21

Yep, van de partij... op Cityrock, de dag ervoor, ook trouwens. Ik laat mijn pijp maar thuis, aangezien ik mijn eerste trekje nog moet halen en ik dat graag in alle rust wilde doen ;)

Fluffy Feet

Berichtdoor Fluffy Feet » 05 aug 2015 17:13

Ik ben net terug van Wacken, veel baarden en pijprokers present rond mijn tentenkamp, zo bleek. Bij het roken van m'n ochtendpijpje stellig gezelschap genoten van een medepijproker, uitermate fijn. heel gezellig festival, niet tegenstaande de enorme grootte van het hele gedoe. de renaissance fair die rond de "wackinger" village hing was ook best te genieten en over de muziek valt natuurlijk geen moment te klagen met namen als Cryptopsy, Cannibal Corpse, Combichrist, Samael en Sepultura in de lineup.

Ik zag wat staan in deze thread over prophecy-fest, de lineup is zeker de moeite, prophecy (het label) heeft enkele erg underground bands, o.a. de ietwat bekendere Lifelover, en laatstgenoemde zal een van hun weinige shows geven sinds B, de gitarist, overleden is. Lifelover shows zijn altijd de moeite...
De akoestiek in de grot zou blijkbaar ook nog best goed moeten zijn, en lichtshows ook, dus dat belooft een impressionant festival te worden!
If discord has broken out between two beings, let them smoke together. United by this bond, they will live in peace and friendship thereafter.
- The Great Manitu

Berend72

Berichtdoor Berend72 » 05 aug 2015 20:14

Berend72 schreef:Mmm... interessant!

Ik heb t volgens mij nog niet voorbij zien komen, maar gaat er iemand zaterdag ook naar Into the Grave in Leeuwarden? Merendeel vrij stevige metal, maar mede door mede-metalvrienden voor de gezelligheid én Sabaton én leuke entreeprijs besloten om erheen te gaan.

OK! Gezellig! Ik neem uiteraard wel pijpen mee. Ik ben alleen zaterdag maar blijf wel overnachten in Leeuwarden. Ik stuur wel ff een pb voor als je t leuk vind om ff te treffen.
Nulla Tenaci Invia Est Via

kiske

Berichtdoor kiske » 05 aug 2015 20:48

Heavy metal!

Afbeelding

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 05 aug 2015 23:04

Wow, cool, een iets kleiner formaat zou ik graag in huis hebben staan !
Afbeelding

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 05 aug 2015 23:25

Eliminator schreef:Wow, cool, een iets kleiner formaat zou ik graag in huis hebben staan !

Och, voor dat formaat heb ik ook nog wel plek :)
Pijproker des forums

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 13 aug 2015 15:01

Ribbon schreef:
The_Undertaker schreef:Immortal is niet meer :cry:

Joh...

Was ook eerlijk gezegd totaal niet op de hoogte van strubbelingen. Maar nu ik de metal roddelsites zo is lees lijkt dit op een soortgelijk dingetje als destijds met Gorgoroth. Abbath was al bezig om zelf een plaat op te nemen, en er is nu een rechtzaak gaande over de naam Immortal.

Tja, nothing lasts forever. Zelfs niet met zo'n bandnaam.

Immortal is vooralsnog toch wél Immortal, zo blijkt

:sw :sw :sw :sw :sw :sw :sw :sw :sw :sw :sw
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 13 aug 2015 15:14

Stukken minder metal dan Wacken of Alcatraz, maar hangt er toevallig volgende week iemand rond op Pukkelpop ?

Ik ben dit jaar weer vrijwilliger/crew (Flex ploeg dit jaar, dus geen idee wat/waar ik ga doen) en kan daar dus gespot worden (pijprokers met crewshirts zullen best zeldzaam zijn lijkt me :lol: )

Donderdag & vrijdag vanaf 16h hang ik gewoon op het festival rond en zaterdag tot 16h en vanaf middernacht. De overige tijd ben ik op de camping A van dienst.

Zie je dus een Gator voorbij gesnord komen met een pijproker in, geef een gil :-)
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Ribbon

Berichtdoor Ribbon » 13 aug 2015 15:22

The_Undertaker schreef:
Ribbon schreef:
The_Undertaker schreef:Immortal is niet meer :cry:

Joh...

Was ook eerlijk gezegd totaal niet op de hoogte van strubbelingen. Maar nu ik de metal roddelsites zo is lees lijkt dit op een soortgelijk dingetje als destijds met Gorgoroth. Abbath was al bezig om zelf een plaat op te nemen, en er is nu een rechtzaak gaande over de naam Immortal.

Tja, nothing lasts forever. Zelfs niet met zo'n bandnaam.

Immortal is vooralsnog toch wél Immortal, zo blijkt

:sw :sw :sw :sw :sw :sw :sw :sw :sw :sw :sw

Ja, en Demonaz sluit weer aan. Ben benieuwd (een beetje ;) )
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), SG Full Virginia Flake (2009), C&D Briar Fox (2013), Janneman Flake

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 13 aug 2015 15:28

Ribbon schreef:Ja, en Demonaz sluit weer aan. Ben benieuwd (een beetje ;) )

Demonaz is natuurlijk nooit echt weggeweest, hij trad alleen niet meer live op, maar hij schreef nog altijd muziek en tekst. Het zou me niets verbazen als dit resulteerd in een album, zoals Demonaz onder eigen solonaam ook heeft gedaan, zonder live optreden.

Anyway, ik hoop dat Abbath met zijn solowerk het 'I' gebeuren voort zal zetten (een plaat waarop Demonaz ook zijn diensten bewezen heeft overigens), en dat Immortal gewoon ook fijn doorgaat. En een nieuwe solo Demonaz-plaat zou ik ook geen straf vinden :lol:

Ribbon

Berichtdoor Ribbon » 13 aug 2015 19:22

Je zit er meer in dan ik merk ik wel. Ik vind het grappig om te volgen, maar ben in muzikaal opzicht naar SoND afgehaakt.
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), SG Full Virginia Flake (2009), C&D Briar Fox (2013), Janneman Flake

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 17 aug 2015 09:38

Afgelopen weekend voor't eerst in de Melkweg geweest in Amsterdam (kleine zaal), voor het optreden van Coheed & Cambria.
Dat was namelijk 1 van de 3 exclusieve concerten op hun EU tour waar ze hun beste album front to back speelden. Machtig optreden, zo'n intieme zaal en dan een publiek waarin elke aanwezige de setlist van voor tot achter mee kan zingen. 't Was ook absoluut duidelijk genieten voor de band zelf, wat de sfeer alleen maar versterkt natuurlijk.

Vrijdagavond op pukkelpop zie ik ze opnieuw, dan spelen ze een normale set.
2x je favoriete band zien in 1 week, wat een luxe :-D
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 30 aug 2015 00:14

Whiskeydick rules, het optreden gisteren in de Baroeg was meer dan de moeite waard !
Wat kunnen twee rednecks veel plezier uitstralen en te gekke muziek maken, vooral het geluid wat 'the Reverend Johnson' uit zijn 'accoestische' gitaar weet te halen.
Volgens Tamara stond ik te stralen de hele avond, kan kloppen want vond het te gek !!

De T-shirt verkoop doen de heren zelf en gezien de één de vitamine A goed liet vloeien terwijl de ander op een flesje water zat lijkt het ook of het gehuurde busje door de heren zelf gereden word.
Basic maar vol passie, genieten !

SKE, Luys, Tamara en Calinero, was gezellig luitjes, 'till next time.
Afbeelding

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 30 aug 2015 23:07

Sluit me er volledig bij aan Eli; ook ik vond het zeer de moeite waard! Gezien het feit dat de 'waterdrinker' ook de meeste zang voor z'n rekening nam niet meer dan chapeau voor die man... Van alcohol worden zowel je gehoor alsook je stemgeluid niet beter. Wat mij betreft (ook al zien sommigen het er niet aan af) een professionele houding en een goed stemgeluid (al zijn ze op de cd beter verstaanbaar dan live ;).

Gaan zien, die gasten zijn te gek!
Pijproker des forums

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 01 sep 2015 21:31

Nog een leuke: ben m'n pc opnieuw aan het inrichten (dat krijg je als je ongeveer alle hardware vervangt), en om de zojuist geinstalleerde Spotify client te testen even Whiskeydick opgezocht. 5 albums maar liefst :)

Er kwam een nummer voorbij 'Blacktooth grin'. Met een oor luisterend hoorde ik een hoop zinnen uit teksten van diverse Pantera nummers... Nieuwsgierig geworden naar dit nummer even gegoogeld. Het blijkt dat 'Blacktooth Grin' het favoriete drankje was (whisky met een vleugje cola) van wijlen Pantera gitarist Dimebag Darrel. De naam van het drankje zou ontleend zijn aan het nummer 'Sweating Bullets' van Megadeth.

Hoeveel er van waar is; geen flauw idee. Maar 't is een mooi verhaal! :)
Pijproker des forums

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 02 sep 2015 15:07

Toch een beetje nieuwsgierig geworden naar die Whiskeydick-gasten, dus het staat nu te spelen op kantoor. Best wel tof eigenlijk :D

Calinero

Berichtdoor Calinero » 02 sep 2015 15:18

The_Undertaker schreef:Toch een beetje nieuwsgierig geworden naar die Whiskeydick-gasten, dus het staat nu te spelen op kantoor. Best wel tof eigenlijk :D

Whiskeydick is da bomb, dude!!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 02 sep 2015 15:24

Als ik daar niet een paar bekende schimmen of schimmige bekenden zie:
Afbeelding

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 02 sep 2015 17:04

The_Undertaker schreef:Als ik daar niet een paar bekende schimmen of schimmige bekenden zie:
Afbeelding

Die band is op de foto veeeeeul beter dan live!
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 02 sep 2015 17:16

:mrgreen: :mrgreen:

Vandaar dat je ze ook middels je achterhoofd staat te bekijken :wink:

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 02 sep 2015 18:47

The_Undertaker schreef::mrgreen: :mrgreen:

Vandaar dat je ze ook middels je achterhoofd staat te bekijken :wink:

Inderdaad!

Deadl0ck

Berichtdoor Deadl0ck » 07 sep 2015 17:02

Vraagje aan de metaalkoppen...

Ben al een tijdje naar wat lekker stevige muziek op zoek, maar vind net niet de niche die mij aanspreekt, wellicht dat mensen hier wat tips hebben.

Melodieus, boel prog, lekkere en stevige gitaren... tot zover is het nog wel te doen... maar de knel zit hem in de zang. Die wil ik graag verstaanbaar. Lyriek is voor mij van intergraal belang in muziek, en als ik die niet kan verstaan moet de muziek van erg goede huize komen wil ik me erin kunnen verliezen. Dus geschreeuw doet voor mij niet zo veel. Combinatie van zang en rap, zang en (verstaanbaar) grunten, allemaal prima.

Zang van Disturbed, als voorbeeld, vind ik lekker, iemand die veel met zijn stem doet... maar de muziek is me te eenvoudig.
Mesuggah is als muziek goed (zou wat meer melodie in mogen zitten) maar het screamen kan ik dan weer echt niks mee.

Dream theater ben ik mee bekend, maar is na metropolis Pt.2 niet meer echt in de smaak, het album erna vond ik niet bijster veel boeiends toe te voegen hebben geloof ik, het werd allemaal een beetje te powerballad in plaats van powerballen, meen ik me te herinneren, en de opera zang hoefde voor mij ook weer niet zo nodig.

Dus, iemand suggesties?
Groet, Mark

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 07 sep 2015 17:21

Moet er uberhaupt zang in zitten?

Pellie

Berichtdoor Pellie » 07 sep 2015 17:27

Probeer eens Stone Sour. Dat is een band opgericht door de zanger van Slipknot, maar deze man, Corey Taylor, kan dus ook echt goed zingen en heeft een echte 'strot'. Topband!!

Mijn favoriete nr.... https://youtu.be/_tmxCRRmNhM

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 07 sep 2015 17:42

Als je een beetje tegen sopranozang kan zou ik zeggen , Zoek Crimson Glory eens op op Youtube. Voor alternatieve zanglijnen zou je Vio-Lence, Toxik, Forbidden eens kunnen proberen. Savatage "Hall of the Mountain King" en verder werk is ook goed te doen.
Laatst gewijzigd door Sidekickelvis op 07 sep 2015 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 07 sep 2015 17:55

Deadl0ck schreef:.. maar de knel zit hem in de zang. Die wil ik graag verstaanbaar.

Dan zit je met de gemiddelde power-metal band wel aardig in de buurt, luister eens wat ouder werk van Helloween, Queensryche of Manowar.

Deadl0ck schreef: Combinatie van zang en rap, zang en (verstaanbaar) grunten, allemaal prima.

Verstaanbare grunts samen met vrouwelijke vocalen Orphanage of voornamelijk vrouwelijke vocalen met minder (maar wel verstaanbare grunts) After Forever, Epica en soortgelijke bands.

Zang/rap combi's, Bodycount, Biohazard, Downset.
Afbeelding

Terug naar “Andere hobbies”