Pannen

Naast het pijproken natuurlijk ...
Eliminator
Moderator

Re: Pannen

Berichtdoor Eliminator » 09 aug 2017 18:30

Als hij maar geen veeg uit de pan krijgt
Afbeelding

Asmodeus

Berichtdoor Asmodeus » 09 aug 2017 18:52

Of in de pan gehakt wordt

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 09 aug 2017 19:15

Lachen jullie maar, met dit materiaal krijg ik geen panne!

Ignoro Iste

Berichtdoor Ignoro Iste » 09 aug 2017 23:56

Geer höb allemaol 'n pan aaf.

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 10 aug 2017 19:15

Ignoro Iste schreef:Geer höb allemaol 'n pan aaf.

I'm not with you.

Wowbagger

Berichtdoor Wowbagger » 11 aug 2017 11:00

Is het al tijd voor pannenbier?

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 11 aug 2017 15:20

Zei daar iemand pan met bier? Afbeelding
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Ignoro Iste

Berichtdoor Ignoro Iste » 11 aug 2017 19:56

robvoorburg schreef:
Ignoro Iste schreef:Geer höb allemaol 'n pan aaf.

I'm not with you.

In de/het Limburgse taal/dialect komt de uitdrukking voor "jij hebt een (dak)pan af" m.a.w. er ontbreekt iets in je bovenkamer.

'Geer höb allemaol 'n pan aaf' betekent dus 'jullie hebben allemaal een pan af' oftewel 'jullie zijn allemaal gek'. :mrgreen:

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 11 aug 2017 20:29

Dank voor de uitleg.

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 20 aug 2017 17:59

Wat een k*tpan! Heb er blinde vinken, slavinken of hoe heten die krengen in liggen en alles bakt finaal aan.. Doe ik nou iets fout? Alles bakt veel erger aan als bij mijn vorige pan..

Afbeelding
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 20 aug 2017 18:39

Eliminator schreef:Een pan moet, net als een pijp, ingewerkt worden, doe je dat met alle geduld zul je een betere pan hebben dan welke met anti/aanbaklaag dan ook.

Heb je dit gedaan Arno, of ben je hem gewoon gaan gebruiken ?
Google eens op "een nieuwe pan in gebruik nemen" en je vind voorbeelden in overvloed hoe je een nieuwe pan zover krijgt om zonder aan te bakken zijn werk gaat doen,.... ook zonder anti-aanbaklaag.
Afbeelding

Asmodeus

Berichtdoor Asmodeus » 20 aug 2017 19:28

En gewoon even wennen aan een iets andere manier van koken. Volhouden Arno, dan heb je een pan die jou ruimschoots gaat overleven.

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 20 aug 2017 19:34

Een gietijzeren pan moet je inwerken, maar zo een als ik heb toch niet? Hij bakt verder fantastisch maar echt al-les bakt aan.. Wat moet ik dan anders doen? Het vlees hoort bv. los te komen als het even in ligt, dus niet.. Ik gebruik de goede olie, laat de pan eerst goed warm worden en ga daarna bakken. Wat doe ik fout?
Afbeelding

Asmodeus

Berichtdoor Asmodeus » 20 aug 2017 19:39

Nee volgens mij hoef je rvs niet te behandelen of 'in te rijden'. Het zal eerder een temperatuurverhaal zijn. Ik ben zelf meer van het gietijzer, maar mijn vader heeft al tenminste 38 jaar dezelfde rvs pannen waar hij vlees in bakt. TT zal wel goede tips hebben aangezien hij hier de Demeyre adept is

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 20 aug 2017 20:35

Wat versta je onder goed warm? En was je vlees koud of op kamertemperatuur? Een pan is pas warm genoeg om te gaan gebruiken als je je hand binnen een seconde moet wegtrekken als je hem nog vijf centimeter van het bak oppervlakte houdt. Echt heet dus de olie moet eigenlijk net niet gaan roken als je hem erin gooit. Wat ook belangrijk is niet te snel willen draaien, als vlees vastzit aan de bodem bakt het vanzelf los je hoeft niet bang te zijn dat je vlees zwart wordt. Ook weer geen tien minuten laten liggen maar meestal na 1 tot 2 min komt het vlees vanzelf los. De eerste paar keer denk je dat je zolang staat te wachten maar dat is niet waar, 2 minuten is een eeuwigheid als je bakken met een anti aanbak laag gewend bent. Laatste tip die ik je kan geven zorg ervoor dat je vlees droog gedept is voor het in de pan gaat. Alles dus om te voorkomen dat de temperatuur te veel omlaag gaat. En een paar keer proberen, voor je het weet krijg je dit soort resultaten Afbeelding
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 21 aug 2017 08:31

Tobias Tobit schreef:Wat versta je onder goed warm? En was je vlees koud of op kamertemperatuur? Een pan is pas warm genoeg om te gaan gebruiken als je je hand binnen een seconde moet wegtrekken als je hem nog vijf centimeter van het bak oppervlakte houdt. Echt heet dus de olie moet eigenlijk net niet gaan roken als je hem erin gooit. Wat ook belangrijk is niet te snel willen draaien, als vlees vastzit aan de bodem bakt het vanzelf los je hoeft niet bang te zijn dat je vlees zwart wordt. Ook weer geen tien minuten laten liggen maar meestal na 1 tot 2 min komt het vlees vanzelf los. De eerste paar keer denk je dat je zolang staat te wachten maar dat is niet waar, 2 minuten is een eeuwigheid als je bakken met een anti aanbak laag gewend bent. Laatste tip die ik je kan geven zorg ervoor dat je vlees droog gedept is voor het in de pan gaat. Alles dus om te voorkomen dat de temperatuur te veel omlaag gaat. En een paar keer proberen, voor je het weet krijg je dit soort resultaten

Bedankt voor de tips! Bij mij was de pan warm en niet heet.. Ik ga weer aan het proberen!
Afbeelding

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 21 aug 2017 11:41

Succes en een vergeet niet oefening baart kunst

Arno
Contacteer:

Berichtdoor Arno » 21 aug 2017 18:28

Tobias Tobit schreef:Succes en een vergeet niet oefening baart kunst

Thnx! Vandaag heb ik bami opgewarmd in de pan. Voorheen koekte zoiets van alle kanten aan maar nu had ik de pan eerst echt gloeiend heet laten worden en waarempel, het bakte fantastisch goed!
Afbeelding

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 21 aug 2017 20:22

Het klinkt tegenstrijdig maar het werkt echt, veel kookplezier verder!

Terug naar “Andere hobbies”