Bowers striker pipe

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Godfrey59

Bowers striker pipe

Bericht door Godfrey59 »

Bower heeft ongeveer vanaf begin 1940 tot ongeveer 1950 bestaan . Bower was verantwoordelijk voor het ontwerp en het patent heeft hij samen met W.F Kellog aangevraagd ( jawel van de latere cornflakes) en in productie genomen.
Wereldwijd zijn er nog 11 stuks bekend , en verzamelaars betalen er grof geld voor.

Op zicht een leuk ontwerp met bruyere binnenwerk en aansteker/lont aan de voorzijde weg gewerkt. Kom je er een tegen voor weinig , altijd meenemen :lol:

Godfrey
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Godfrey59 op 10 jan 2015 12:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Bowler striker pipe

Bericht door dinck »

Interessant, al vind ik hem niet mooi.

De titel zou je beter kunnen veranderen, het is Bowers en niet Bowler...
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Bowler striker pipe

Bericht door Immler »

Het lijkt om een kruising tussen een cilinder van een motor uit de modelbouw en een airbrush vernevelaar.
Kan mij zeker bekoren.
Afbeelding

kiske

Re: Bowler striker pipe

Bericht door kiske »

Goh, en ik dacht dat het onderdelen van een oude verwarmingsketel waren. Alle 12 weggegooid! ;-)

Godfrey59

Re: Bowler striker pipe

Bericht door Godfrey59 »

kiske schreef:Goh, en ik dacht dat het onderdelen van een oude verwarmingsketel waren. Alle 12 weggegooid! ;-)
Dan heb je ongeveer een middenklasser weggegooit :lol:

Klopt Dink , zie ik nu ook pas . maar ik was tegelijk aan het lezen op de site bij Landrover Bowler . Mannen kunnen niet twee dingen gelijk :mrgreen:

Godfrey

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Bowler striker pipe

Bericht door Bart Iron »

dinck schreef:Interessant, al vind ik hem niet mooi.

De titel zou je beter kunnen veranderen, het is Bowers en niet Bowler...
Ik vind de patent tekening fantastisch.
Maar het is niet een pijp die ik zou gebruiken. vanwege het type dan.

Ik begrijp overigens wel dat er nog maar 12 over zijn, er zit een pyrophoric lighter in:
wiki schreef:A pyrophoric substance (from Greek πυροφόρος, pyrophoros, "fire-bearing") ignites spontaneously in air at or below 55°C (130°F).[1] Examples are iron sulfide and many reactive metals including uranium, when powdered or thinly sliced. Pyrophoric materials are often water-reactive as well and will ignite when they contact water or humid air. They can be handled safely in atmospheres of argon or (with a few exceptions) nitrogen. Most pyrophoric fires should be extinguished with a Class D fire extinguisher for burning metals.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Bowler striker pipe

Bericht door The_Undertaker »

dinck schreef: De titel zou je beter kunnen veranderen, het is Bowers en niet Bowler...
Aangepast, het staat nota bene in de afbeelding zelf :roll:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Bowers striker pipe

Bericht door Kees Flake »

Godfrey jouw uitspraak is niet correct. (Mannen kunnen niet twee dingen gelijk :mrgreen: )
Mannen kunnen wel zeer degelijk twee dingen tegelijk voorbeeldje.
Als wij naar de borsten van een vrouw kijken zien wij zowel de linker als de rechter borst, dus twee dingen tegelijk en dit geld ook voor de billen.
In tegen stelling tot de vrouw kunnen wij ons hier uren op concentreren ,conclusie wij kunnen wel degelijk twee dingen tegelijk.
Jammer dat u het mannelijk geslacht zo laag inschat terwijl wij zo goed bezig zijn. :roll: :idea: :mrgreen:
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

kiske

Re: Bowers striker pipe

Bericht door kiske »

Kees Flake schreef:Godfrey jouw uitspraak is niet correct. (Mannen kunnen niet twee dingen gelijk :mrgreen: )
Mannen kunnen wel zeer degelijk twee dingen tegelijk voorbeeldje.
Als wij naar de borsten van een vrouw kijken zien wij zowel de linker als de rechter borst, dus twee dingen tegelijk en dit geld ook voor de billen.
In tegen stelling tot de vrouw kunnen wij ons hier uren op concentreren ,conclusie wij kunnen wel degelijk twee dingen tegelijk.
Jammer dat u het mannelijk geslacht zo laag inschat terwijl wij zo goed bezig zijn. :roll: :idea: :mrgreen:
Flatuleren en pijproken
Eten en tv kijken
Sch##ten en de krant lezen
T.v. kijken en huhu...ja....ja...ja..nee...hmm....zeggen

Godfrey59

Re: Bowers striker pipe

Bericht door Godfrey59 »

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Bowers striker pipe

Bericht door Bart Iron »

:lol:

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Bowers striker pipe

Bericht door maboc »

Op twitter kwam ik hierover tegen :
Vrouwen die opscheppen over multi-tasking moeten echt even normaal doen. Er is niks cools aan drie dingen tegelijkertijd fout doen!...
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Bowers striker pipe

Bericht door Marielle32 »

Hahaha
Afbeelding

Plaats reactie