Brebbia Nederland

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Godfrey59

Brebbia Nederland

Bericht door Godfrey59 »

Beste Forumleden.


Brebbia pipes heeft al een tijdje geen importeur meer in Nederland en ze bleven maar vragen of ik dat niet op mij wilde nemen.

Gezien het een heel andere prijsklasse en natuurlijk ook kwaliteit is dan wat ik gewend ben moet ik daar even mijn gedachten over laten gaan .
Daarom een link naar hun website en catalog . Deze Italiaanse prijzen zullen ook voor Nederland gelden { buiten de acties welke ik zelf kan bepalen} .

Ik zou hier graag van gedachten met jullie over willen wisselen via het forum of pb.

http://www.brebbiapipe.it/j/_en.htm


Godfrey

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Brebbia Nederland

Bericht door robvoorburg »

Ik ken het merk, verder niet, daarnaast heb ik zeker geen idee hoe zij omgaan
met hun zakenpartners.
Op zich iets dat wellicht het proberen waard is.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Brebbia Nederland

Bericht door Dukdalf »

Ga er voor, zou ik zeggen. Brebbia ken ik als een merk met een mooie, lange traditie en naar mijn mening zeer redelijke prijzen voor de kwaliteit die ze bieden.

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Brebbia Nederland

Bericht door Immler »

Mee eens. Zou alleen de distributie licentie c.q. overeenkomst goed onder de loep (laten) nemen.
Jij doet het werk en bouwt een netwerk op en vervolgens gaat de fabrikant gaat met een grotere partij verder.( komt helaas regelmatig voor)
Afbeelding

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Brebbia Nederland

Bericht door capricorn »

Op de sitee van Haddocks en zijn nieuwsbrief worden ook al brebbia's als coming soon aangekondigd

kiske

Re: Brebbia Nederland

Bericht door kiske »

Ik heb 1 brebbia. Vrij eenvoudig en in gebruik voor latakia. Gaat minstens 1x per week in den brand. Sinds iets meer als een jaar in gebruik nu. Echt 1 van mijn fijnere pijpen. Ik weet niet hoe ze prijstechnisch zijn want ik heb de pijp in Armenie gekocht samen met een bult tabak en weet niet meer te achterhalen wat de prijs was.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Brebbia Nederland

Bericht door MilleLuci »

Ik zou beslist dan de fat bob kopen bij je! Doen en gaan! Succes!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Brebbia Nederland

Bericht door Kees Flake »

Heb net op internet gekeken en vind het een mooie collectie pijpen Godfrey.
Zelf heb ik geen Brebbia dus hiermee geen ervaring helaas.
Doch echter jouw gedrevenheid en inzet voor de pijp wereld zullen je ver brengen.
Ik denk dat Brebbia een juiste keuze maakt om jouw te kiezen.
Ik wens je veel succes.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Godfrey59

Re: Brebbia Nederland

Bericht door Godfrey59 »

capricorn schreef:Op de sitee van Haddocks en zijn nieuwsbrief worden ook al brebbia's als coming soon aangekondigd
Klopt , maar ze schijnen niet tot elkaar te kunnen komen .

Godfrey

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Brebbia Nederland

Bericht door dinck »

Ik kan me voorstellen dat van een importeur een aardige investering wordt verwacht om een voorraad aan te leggen, daarnaast zal wel een inspanning worden verwacht om de pijpen bij tabaksboeren af te zetten. Een goed ondernemingsplan lijkt me geen luxe. Hoe groot is de afzetmarkt voor nieuwe pijpen in NL? En met welk marktaandeel wordt het interessant (zowel voor jou als voor Brebbia)? Mijn inschatting is bovendien dat een webwinkel voor hen niet echt de bedoeling is, maar dat zij een redelijke positie willen op de markt. In het iets hoger segment zullen kopers een relatief onbekend merk toch graag eerst willen zien en aanvatten voordat er gekocht word.

Ik heb de catalogus gezien, het is een enorm assortiment dat zij voeren maar helaas kon ik niets ontdekken over prijzen (en daarmee ook niets over de verschillende kwaliteiten in het aanbod).

Ik zag wel dat zij tabakken onder eigen naam voeren, één ervan met Syrische (sic!) Latakia.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Godfrey59

Re: Brebbia Nederland

Bericht door Godfrey59 »

Daar heb je gelijk in Dinck . In de regio Limburg en een beetje Brabant is het geen probleem voor mij om bij tobbacconisten wat Brebbia te slijten . Via de webshop gaat ook wel prima. Echter voor de rest van Nederland heb ik geen tijd gezien dit voor mij eigenlijk maar bijzaak en hobby is . Zou je dit full time gaan doen door heel Nederland kun je er misschien net van leven alleen. ( ik zeg misschien)

Waren de rookgewoontes nog zoals in de jaren 60 , 70 en begin 80 was het een goede bussines . Echter wil je op het moment met alleen pijpen je brood verdienen zul je het heel zwaar hebben .

Voor Brebbia is het meer dat ze hun klanten die ze hier hebben , (en dat zijn er echt geen honderden) wat beter van dienst willen zijn . Hun conditie,s zijn dan ook niet meer zo hoog dan ze vroeger waren . Echter aan de kwaliteit die ik nu een paar keer goed heb bekeken zal het zeker niet liggen .

De verkoop prijzen voor Nederland kan ik hier wel plaatsen uit de catalogus echter dit is een PDF bestand en ik heb geen flauw idee hoe dat hier te laten werken :lol:

Mischien zo ? : http://www.brebbiapipe.it/downloads/pub ... 20pipe.pdf

http://www.brebbiapipe.it/downloads/pub ... eciali.pdf


Maar iedereen tot nu toe bedankt voor zijn mening .


Godfrey

brake
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2013 15:40
Locatie: Boutersem

Re: Brebbia Nederland

Bericht door brake »

Ik heb zelf twee Brebbia's.
Vind het zeer goede rokers.
Een ervan is zelf één van mijn favorieten.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Brebbia Nederland

Bericht door Bommel »

Sinds zondag heb ik een Brebbia en ze doet goed haar best.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: Brebbia Nederland

Bericht door Smokomang »

Ik heb nog geen Brebbia maar de catalogus bekijkend zou ik er zeker een willen aanschaffen
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Godfrey59

Re: Brebbia Nederland

Bericht door Godfrey59 »

Momenteel hebben ze nog steeds geen vertegenwoordiging in Nederland . Het was voor mij een keuze Brebbia of BigBen ( dicht bij huis) tot op heden 100% tevreden over mijn keuze voor BigBen .

Zoals ik van Luciano begrepen heb is hij in gesprek geweest met Haddocks en Gubbels maar is dit op niets uitgelopen .

Godfrey

Plaats reactie