Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:21
Locatie: Veenendaal

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Henry »

Ook ik een kleine aanpassing uitgevoerd. :mrgreen:

1) Godfrey: 1x Elf Cobbit 1x Rusticob Twain met filter kleur groen .10 doosjes medico filters
2) Rob: 1x Dwarf; 1x Short Stop Corn Cob (Amber); 1x Morgan Polished (Amber); 1x Mark Twain Rusticob Green straight Stem; 2x Aristocob Pipe Mud
3) Holmes: 1X*Limited* RUSTICOB Great Dane EGG Corn Cob Pipe (S-Egg_Rus-Car Caramel), 1X RUSTICOB DIPLOMAT (Apple)
Red Finished STRAIGHT Stem, 5X MEDICO PIPE FILTERS, 3 zakjes pipe mud
4) dinck: 3 zakjes pipe mud
5) smokomang: 2x MARK TWAIN (RUSTICOB-Straight) caramel
6) Akkie: 1x Mark Twain rusticob straight caramel, 1x great Dane egg rusticob straight caramel, 1x patriot black bent, 1x general polished bent. 4x mud. Replacement bit Danish black 1x straight, 1x bent. 1x Tom Sawyer amber.
7 ) Henry: 1x Mark Twain Rusticob bent Red, 1x The Dwarf Cobbit, 1x The Elf Cobbit, 3x pipe mud.
8 ) Sim: 1x Shire; 1x Dwarf; 1x Pony Express
9) The Fonz: 1 x Legend billiard straight; 1 x Legend billiard bent; 1 x Pride straight; 1 x Pride bent; 1 x replacement bit bent (B1); 1 x replacement bit straight (S1); 4 x Medico filters (= 4 x 3 x 10); 3 x metal replacement ferrules (Ferr 09).

Godfrey59

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Godfrey59 »

Beste forumleden . Is er misschien iemand bereid om deze actie van mij over te nemen ? Ik heb momenteel teveel werk om te zorgen dat de forumtabak op de juiste manier naar Nederland kan komen , de Schotland trip en zo links en recht nog wat bestellingen van leden in buitenlandse tabak , en mijn nieuwe Eriksen shop .

Ik wil het wel voortzetten als er echt niemand interesse heeft maar dan pas Mei / Juni 2016 .
Contact gegevens krijg je natuurlijk per pb.

1) Godfrey: 1x Elf Cobbit 1x Rusticob Twain met filter kleur groen .10 doosjes medico filters
2) Rob: 1x Dwarf; 1x Short Stop Corn Cob (Amber); 1x Morgan Polished (Amber); 1x Mark Twain Rusticob Green straight Stem; 2x Aristocob Pipe Mud
3) Holmes: 1X*Limited* RUSTICOB Great Dane EGG Corn Cob Pipe (S-Egg_Rus-Car Caramel), 1X RUSTICOB DIPLOMAT (Apple)
Red Finished STRAIGHT Stem, 5X MEDICO PIPE FILTERS, 3 zakjes pipe mud
4) dinck: 3 zakjes pipe mud
5) smokomang: 2x MARK TWAIN (RUSTICOB-Straight) caramel
6) Akkie: 1x Mark Twain rusticob straight caramel, 1x great Dane egg rusticob straight caramel, 1x patriot black bent, 1x general polished bent. 4x mud. Replacement bit Danish black 1x straight, 1x bent. 1x Tom Sawyer amber.
7 ) Henry: 1x Mark Twain Rusticob bent Red, 1x The Dwarf Cobbit, 1x The Elf Cobbit, 3x pipe mud.
8 ) Sim: 1x Shire; 1x Dwarf; 1x Pony Express
9) The Fonz: 1 x Legend billiard straight; 1 x Legend billiard bent; 1 x Pride straight; 1 x Pride bent; 1 x replacement bit bent (B1); 1 x replacement bit straight (S1); 4 x Medico filters (= 4 x 3 x 10); 3 x metal replacement ferrules (Ferr 09).




Godfrey

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Bananabox-Ninja »

*verschuilt zich in een bunker*
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Jonathan_Otter
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jun 2015 17:23
Locatie: Bennekom

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Jonathan_Otter »

Ik doe heel graag mee, het heeft geen haast voor mij.

1) Godfrey: 1x Elf Cobbit 1x Rusticob Twain met filter kleur groen .10 doosjes medico filters
2) Rob: 1x Dwarf; 1x Short Stop Corn Cob (Amber); 1x Morgan Polished (Amber); 1x Mark Twain Rusticob Green straight Stem; 2x Aristocob Pipe Mud
3) Holmes: 1X*Limited* RUSTICOB Great Dane EGG Corn Cob Pipe (S-Egg_Rus-Car Caramel), 1X RUSTICOB DIPLOMAT (Apple)
Red Finished STRAIGHT Stem, 5X MEDICO PIPE FILTERS, 3 zakjes pipe mud
4) dinck: 3 zakjes pipe mud
5) smokomang: 2x MARK TWAIN (RUSTICOB-Straight) caramel
6) Akkie: 1x Mark Twain rusticob straight caramel, 1x great Dane egg rusticob straight caramel, 1x patriot black bent, 1x general polished bent. 4x mud. Replacement bit Danish black 1x straight, 1x bent. 1x Tom Sawyer amber.
7 ) Henry: 1x Mark Twain Rusticob bent Red, 1x The Dwarf Cobbit, 1x The Elf Cobbit, 3x pipe mud.
8 ) Sim: 1x Shire; 1x Dwarf; 1x Pony Express
9) The Fonz: 1 x Legend billiard straight; 1 x Legend billiard bent; 1 x Pride straight; 1 x Pride bent; 1 x replacement bit bent (B1); 1 x replacement bit straight (S1); 4 x Medico filters (= 4 x 3 x 10); 3 x metal replacement ferrules (Ferr 09).
10)Jonathan: 1X HUCK FINN (Hannibal Collection) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Black); 1 X MORGAN 'Nose Warmer' (Polished) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Black); 1 X MIZZOU (Varnished) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Black); 1 X 10 Aristocob "Patented" Pipe Tampers; 3 X ARISTOCOB PIPE MUD (Miracle Mud); 2 X SLIM (Amber) Non-Filtered Replacement Bit (Bent) 1 X ROYAL (Black Or Amber) Non-Filtered Replacement Bit (Black); 1 X SLIM (Black) Non-Filtered Replacement Bit (Straight)
“Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn.” ― Benjamin Franklin

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Rob »

Jonathan_Otter schreef:Ik doe heel graag mee, het heeft geen haast voor mij.
Dat is maar goed ook dat je er geen haast mee hebt: Godfrey frequenteert dit forum namelijk niet meer dus er komt ook geen bestelling meer. Tenzij iemand het stokje van hem overneemt. Ik heb er aan zitten denken maar ik heb momenteel niet eens tijd voor noodzakelijke dingen in huis en dan moet Sint drukte nog komen... :(

Gebruikersavatar
Jonathan_Otter
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jun 2015 17:23
Locatie: Bennekom

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Jonathan_Otter »

Rob schreef: Dat is maar goed ook dat je er geen haast mee hebt: Godfrey frequenteert dit forum namelijk niet meer dus er komt ook geen bestelling meer. Tenzij iemand het stokje van hem overneemt. Ik heb er aan zitten denken maar ik heb momenteel niet eens tijd voor noodzakelijke dingen in huis en dan moet Sint drukte nog komen... :(
Na mijn ontmoeting met Mark gisteren ben ik op dit topic gewezen, helaas was ik toen nog niet up to date oer de recente gebeurtenissen. Erg spijtig moet ik zeggen want het is zeker een goed initiatief.
“Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn.” ― Benjamin Franklin

Gebruikersavatar
The Fonz
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 aug 2015 15:52
Locatie: Posterholt

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door The Fonz »

Jonathan_Otter schreef:Ik doe heel graag mee, het heeft geen haast voor mij.

1) Godfrey: 1x Elf Cobbit 1x Rusticob Twain met filter kleur groen .10 doosjes medico filters
2) Rob: 1x Dwarf; 1x Short Stop Corn Cob (Amber); 1x Morgan Polished (Amber); 1x Mark Twain Rusticob Green straight Stem; 2x Aristocob Pipe Mud
3) Holmes: 1X*Limited* RUSTICOB Great Dane EGG Corn Cob Pipe (S-Egg_Rus-Car Caramel), 1X RUSTICOB DIPLOMAT (Apple)
Red Finished STRAIGHT Stem, 5X MEDICO PIPE FILTERS, 3 zakjes pipe mud
4) dinck: 3 zakjes pipe mud
5) smokomang: 2x MARK TWAIN (RUSTICOB-Straight) caramel
6) Akkie: 1x Mark Twain rusticob straight caramel, 1x great Dane egg rusticob straight caramel, 1x patriot black bent, 1x general polished bent. 4x mud. Replacement bit Danish black 1x straight, 1x bent. 1x Tom Sawyer amber.
7 ) Henry: 1x Mark Twain Rusticob bent Red, 1x The Dwarf Cobbit, 1x The Elf Cobbit, 3x pipe mud.
8 ) Sim: 1x Shire; 1x Dwarf; 1x Pony Express
9)Jonathan: 1X HUCK FINN (Hannibal Collection) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Black); 1 X MORGAN 'Nose Warmer' (Polished) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Black); 1 X MIZZOU (Varnished) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Black); 1 X 10 Aristocob "Patented" Pipe Tampers; 3 X ARISTOCOB PIPE MUD (Miracle Mud); 2 X SLIM (Amber) Non-Filtered Replacement Bit (Bent) 1 X ROYAL (Black Or Amber) Non-Filtered Replacement Bit (Black); 1 X SLIM (Black) Non-Filtered Replacement Bit (Straight)
Ik heb de mogelijkheid gekregen om op een andere manier iets te verkrijgen van Aristocob. Niet dat ik haast heb maar het zal Godfrey in ieder geval ietsjes ontlasten en wellicht heb ik dan ook nog de spulletjes iets eerder in huis. Daarom heb ik mijn aanvankelijke bestelling van de gezamenlijke lijst afgehaald.
Desalniettemin wil ik ook langs deze weg Godfrey hartelijk danken voor zijn initiatief en de genomen moeite!
Hopelijk duurt zijn verlofperiode op het forum niet al te lang meer want ik mis wel zijn kundige en vaak opgewekte bijdragen!

Groet,

The Fonz
Zonder polijsten, geen glans...

Men hoort gemakkelijker het geruis van het vallen van één boom dan het groeien van een heel bos...

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Lonny »

Interessant stuk wat ik tegen kwam.
http://www.brothersofbriar.com/t12942-t ... -3-03-2012

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Ray »

Lonny schreef:Interessant stuk wat ik tegen kwam.
http://www.brothersofbriar.com/t12942-t ... -3-03-2012
Bedankt voor de uitgebreide info !
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Ribbon »

Vooral dat stukje over een minimale koollaag vind ik interessant. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de 2e tot ong. de 10e rookbeurt in een corn cob de lekkerste vind. Daarna verdwijnt dat typische zoetige smaakje steeds meer naar de achtergrond, en is uiteindelijk helemaal niet meer waarneembaar.

Bedankt voor het delen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Asmodeus »

Een mooi artikel inderdaad. Ik had het al eens gelezen toen ik ruim anderhalf jaar geleden mijn eerste corn cobs kocht. Deze twee cobs rook ik nog steeds, sterker nog, ze behoren tot mijn meest gerookte pijpen. Naar schatting heb ik ze zeker 400 maal gerookt. Mede dankzij de adviezen uit bovengenoemd artikel zijn het nog steeds hele fijne rokers en ik maak er een sport van om ze zo lang mogelijk mee te laten gaan.
Ik schuur de koollaag regelmatig terug tot een heel dun laagje en eens in de zoveel tijd zet ik ze een nacht weg met twee in citroensap gedrenkte ragers erin gepropt (tip van Kees Flake). Vervolgens laat ik ze een paar dagen met rust en dan zijn ze weer helemaal fris. Net als bij mijn andere cobs heb ik na enkele malen roken het uitstekende deel van de steel helemaal verwijderd en de bodem opgevuld met pipe mud zodat de bodem op gelijke hoogte is met het rookkanaal.
Het typerende corn cob smaakje is natuurlijk al lang verdwenen maar wat rest is een vederlichte pijp met het vermogen om veel vocht te absorberen en snel weer te drogen.

heerenpijp

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door heerenpijp »

toegevoegd;
tijd niet op het forum geweest en lees iets over afwezigheid godfrey.
"laat dat toch niet ernstig zijn hoop ik van harte"

ik zal mijn licht opsteken, en misschien indien nodig
kijken of ik het stokje over moet nemen,
waarbij dan natuurlijk invoerrechten, btw en verzenden
verrekend moet worden. eerst maar eens contact met mijn geachte godfrey

------------------------------------
oorspronkelijk bericht
---------------------------------------

k ben zover om te bestellen.
heb de ontwikkeling even afgewacht van deze bestellingen,
maar eigenlijk wil ik niet te lang wachten

zal godfrey even per pb wakker schudden, wie weet......
en ik blijf hopen dat iemand ooit een halve of hele kg abenaki stonehenge kan bestellen in usa.

voor de nieuwsgierigen onder u
hier mijn bestelling

MY WISHLIST

The WIZARD (Cobbit Series) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe The WIZARD (Cobbit Series) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe
Price: $ 25.47 1x

indien wizard niet voorradig dan
FREEHAND (Black Finish) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe FREEHAND (Black Finish) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Bent Black Danish Bit)
Price: $ 23.97 1x

verder...
GENERAL (Rusticob) Custom Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe GENERAL (Rusticob) Custom Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Straight Green)
Price: $ 15.97 1x

GENERAL (Polished) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe GENERAL (Polished) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Straight Black Bit)
Price: $ 10.97 1x

10 Aristocob "Patented" Pipe Tampers 10 Aristocob "Patented" Pipe Tampers
Price: $ 0.99 1x10

ARISTOCOB PIPE MUD (Miracle Mud) ARISTOCOB PIPE MUD (Miracle Mud)
Price: $ 1.00 3x1

MEDICO PIPE FILTERS - 30 New Filters MEDICO PIPE FILTERS - 30 New Filters
Price: $ 2.97 3x10

DANISH (Black) Filtered Replacement Bit DANISH (Black) Filtered Replacement Bit (Bent)
Price: $ 0.59 1x

DANISH (Black) Filtered Replacement Bit DANISH (Black) Filtered Replacement Bit (Straight)
Price: $ 0.59 1x

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Huub »

Hallo,

Als het weer meewerkt leg ik mijn Corncobs enige tijd in de zon. Dat verfrist de pijp en brengt de zoete smaak terug.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door robvoorburg »

Huub schreef:Hallo,

Als het weer meewerkt leg ik mijn Corncobs enige tijd in de zon. Dat verfrist de pijp en brengt de zoete smaak terug.
Nooit bij stilgestaan, maar klinkt aannemelijk Huub.

heerenpijp

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door heerenpijp »

dat in de zon liggen is opmerkelijk.
hoe dat werkt is me onduidelijk maar van huub heb ik nog noooit onzin gehoord, integendeel
misschien dat de structuur er wat opener van wordt.

zelf heb ik nogal problemen met de koollaag, die ik altijd probeer te verwijderen,
juist om e.e.a. droog en ademend te houden
maar onderin blijft dat een kwetsbaar en lastige schoonmaakklus

ik zal eens kijken of er mensen zijn die de koollaag bij corncob juist wel laten zitten
robvoorburg schreef:
Huub schreef:Hallo,

Als het weer meewerkt leg ik mijn Corncobs enige tijd in de zon. Dat verfrist de pijp en brengt de zoete smaak terug.
Nooit bij stilgestaan, maar klinkt aannemelijk Huub.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Bommel »

Rond stukje hout met wat schuurpapier werkt goed.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlo W
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2015 10:59
Locatie: Wildervank / Veendam

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Carlo W »

Wanneer smokingpipes een cob heeft die ik wil bestel ik meestal van daar omdat ze een supersaver shipping optie hebben, betaal je maar een dollar of 2 verzendkosten. Tot nu toe nog altijd net zo snel aangekomen als de duurdere opties, alleen dan zonder tracking.
Helaas geen Pipe of the year of de nieuwe Dagner cob daarzo

Gebruikersavatar
Holmes
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 jan 2013 21:33
Locatie: Tongeren

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Holmes »

Bij deze wens ik mijn bestelling te annuleren. In onderstaande lijst heb ik mijn order reeds verwijderd.

1) Godfrey: 1x Elf Cobbit 1x Rusticob Twain met filter kleur groen .10 doosjes medico filters
2) Rob: 1x Dwarf; 1x Short Stop Corn Cob (Amber); 1x Morgan Polished (Amber); 1x Mark Twain Rusticob Green straight Stem; 2x Aristocob Pipe Mud

4) dinck: 3 zakjes pipe mud
5) smokomang: 2x MARK TWAIN (RUSTICOB-Straight) caramel
6) Akkie: 1x Mark Twain rusticob straight caramel, 1x great Dane egg rusticob straight caramel, 1x patriot black bent, 1x general polished bent. 4x mud. Replacement bit Danish black 1x straight, 1x bent. 1x Tom Sawyer amber.
7 ) Henry: 1x Mark Twain Rusticob bent Red, 1x The Dwarf Cobbit, 1x The Elf Cobbit, 3x pipe mud.
8 ) Sim: 1x Shire; 1x Dwarf; 1x Pony Express
9)Jonathan: 1X HUCK FINN (Hannibal Collection) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Black); 1 X MORGAN 'Nose Warmer' (Polished) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Black); 1 X MIZZOU (Varnished) Missouri Meerschaum Corn Cob Pipe (Black); 1 X 10 Aristocob "Patented" Pipe Tampers; 3 X ARISTOCOB PIPE MUD (Miracle Mud); 2 X SLIM (Amber) Non-Filtered Replacement Bit (Bent) 1 X ROYAL (Black Or Amber) Non-Filtered Replacement Bit (Black); 1 X SLIM (Black) Non-Filtered Replacement Bit (Straight)[/quote]
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Rob »

[quote="Holmes"]Bij deze wens ik mijn bestelling te annuleren. In onderstaande lijst heb ik mijn order reeds verwijderd.
Volgens mij is deze lijst een stille dood gestorven...
Het klinkt gek (en elk jaar blijkt het weer niet te kloppen) maar ik denk dat ik nu genoeg pijpen heb, ik hoef er niets meer bij te kopen. Hoewel die Dwarf en de Morgan erg blijven lonken...

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door rivulus »

Rob schreef:Het klinkt gek (en elk jaar blijkt het weer niet te kloppen) maar ik denk dat ik nu genoeg pijpen heb, ik hoef er niets meer bij te kopen. Hoewel die Dwarf en de Morgan erg blijven lonken...
Ha, ik ben al 10 pijpen geleden opgehouden pijpen bij te kopen.....
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
Carlo W
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2015 10:59
Locatie: Wildervank / Veendam

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Carlo W »

Heeft iemand al een paar van de nieuwe modellen? de "Little Devil Acorn" is onderweg naar mij :-)


Dagner Poker
Afbeelding
Little Devil Acorn
Afbeelding
Little Devil Cutty
Afbeelding
The Marcus
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Eliminator »

Mooie nieuwe modellen, vooral die met wat bling, en prima rokende pijpen !

Jammer dat de reis van de "Little Devil Acorn" al begonnen is anders had ik waarschijnlijk wat mee willen bestellen :|
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlo W
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2015 10:59
Locatie: Wildervank / Veendam

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Carlo W »

Eliminator schreef:Mooie nieuwe modellen, vooral die met wat bling, en prima rokende pijpen !

Jammer dat de reis van de "Little Devil Acorn" al begonnen is anders had ik waarschijnlijk wat mee willen bestellen :|
Gewoon bij smokingpipes.com bestellen voor $1.82 verzendkosten, das goedkoper dan dat ik het naar jou door zou sturen ;-)
Behalve de Dagner want die verkopen ze daar niet.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Rob »

Die Dagner zie ik wel maar de rest kan ik niet vinden op hun site. Waar staan ze?


Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Eliminator »

Carlo W schreef: Gewoon bij smokingpipes.com bestellen voor $1.82 verzendkosten, das goedkoper dan dat ik het naar jou door zou sturen ;-)
Behalve de Dagner want die verkopen ze daar niet.
Ow, dat valt reuze mee inderdaad. Thanks.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Rob »

Dank voor de links!

Gebruikersavatar
Carlo W
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2015 10:59
Locatie: Wildervank / Veendam

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Carlo W »

ff een update, gezien ik heb de pijp gekregen, en geen idee had wat de grote nou zou zijn.
De markus en de 2 devils zijn zo dezelfde afmeting dus het geld voor de drie heb ze naast elkaar gezien.
Aan de buitenkant is hij iets smaller dan de morgan wat hun kleinste pijp was/is (afgezien van de mini) en ietsjes langer,
Van binnen is hij net zo breed geboord als elke andere cob en kwá inhoud gaat er net iet's minder in als mijn Legend.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Jekke »

Vorige week de Morgan binnengekregen van bij Aristocob.....anderhalve maand geleden er de Dagner Cob laten overkomen....beide geweldige pijpjes. Mijn voorkeur lag hiervoor bij de Diplomat en de Rob Roy. Aangezien ik geen zin had om problemen te krijgen met de Belgische douane ivm de "pipe mud" heb ik via Scott een Morgan verkregen met een hardhouten bodem...meevaller dus.
Ik blijf me er nog steeds over verbazen dat de corncobs zo aangenaam roken, en dat is misschien ook de reden dat ik er al een redelijk grote collectie van heb....alleen jammer dat ze steeds uit Amerika moeten komen en dat ze lang vastzitten bij de douane, en dat de invoerrechten ook niet weinig zijn. Persoonlijk vind ik de service de gulheid bij Aristocob beter dan bij Missouri Meerschaum, Scott geeft er nog enkele tampers bij en laatste order had ik de helft korting op de verzending.

Gebruikersavatar
Carlo W
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2015 10:59
Locatie: Wildervank / Veendam

Re: Missouri Meerschaum en andere corncob / maiskolfpijpen

Bericht door Carlo W »

Een diplomat heeft altijd een houten plug, de rob-roy vorm komt idd niet voor met een houten plug tenzij je een elf of wizard warden besteld.
Morgans komen niet standaard met plug mazzel dat Scott ze nog had :-)

Plaats reactie