FALCON

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joko
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mar 2013 14:40
Locatie: Heerenveen

Re: Falcon info

Bericht door joko »

Vandaag kwam de 2e zending binnen; 2 stems (1 recht, 1 krom) en 3 bowls. Alles in tiptop-conditie! Erg blij mee :sw De extra bowl gaat op de lekkende pijp van gisteren. Daarmee komt mijn "verzameling" op 4 Falcons (en 1 lekke kop). Wat zijn het toch mooie pijpjes :P Vanavond begin ik met de kromme, met MacBaren Aromatic Choice. :-?
"Hij haalde zijn pijp uit de mond om plaats te maken voor zijn verbazing."
J. D. Sheridon

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: Falcon info

Bericht door multiballs »

Veel rookgenot gewenst :B
en uiteraard graag gedaan,wie weet tot de volgende keer :wink:

[quote="joko"]Vandaag kwam de 2e zending binnen; 2 stems (1 recht, 1 krom) en 3 bowls. Alles in tiptop-conditie! Erg blij mee :sw De extra bowl gaat op de lekkende pijp van gisteren. Daarmee komt mijn "verzameling" op 4 Falcons (en 1 lekke kop). Wat zijn het toch mooie pijpjes :P Vanavond begin ik met de kromme, met MacBaren Aromatic Choice. :-?[/quote]
WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Falcon info

Bericht door Eliminator »

joko schreef:Wat zijn het toch mooie pijpjes
Ik geef toe, na wat gewenning (ben een filterroker) zijn het prima rokers,.... maar 'mooi', dat hoor je mensen niet vaak zeggen,.... vind ze eerder oerlelijk,.... soms hoeft een pijp alleen maar te zijn wat 'tie is,... een pijp, die z'n werk goed doet, maar zodra we voor 'mooi' gaan pak ik toch wat anders :D
Afbeelding

Godfrey59

Vraag over de Falcon

Bericht door Godfrey59 »

Hallo

Ik rook graag tussendoor een Falcon pijpje maar heb altijd problemen deze tot beneden toe leeg te roken. Daar hier een paar Falcon fans aanwezig zijn , wat is hiervan de oorzaak???

Met andere pijpen heb ik er geen last van.

Godfrey

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Vraag over de Falcon

Bericht door Robert »

Het kan zijn dat je de bowl iets te vast aan hebt gedraaid.
Dan trekt de pijp ook aanzienlijk zwaarder, probeer maar eens.
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
joko
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mar 2013 14:40
Locatie: Heerenveen

Re: Vraag over de Falcon

Bericht door joko »

Herkenbaar, al heb ik het de ene keer wel en de andere keer niet met de Falcon. Tot nu toe dacht ik dat het aan mijn techniek lag, maar na je bericht heb ik de bowls waaruit ik rook eens goed vergeleken en heb de volgende theorie:
Het zou iets te maken kunnen hebben met de vorm van de bowl. Het niet helemaal leeg kunnen roken heb ik ook regelmatig bij de bowls met een opstaand randje onderin. De bowls die dat niet hebben (en dus recht/schuin aflopen naar de dome) rook ik helemaal leeg.

Maar, misschien ligt het ook wel aan mijn techniek, of aan de tabak, of dat ik de Falcons meestal buiten rook, of omdat de R in de maand is, of ..... In ieder geval geniet ik van iedere pijp zolang die brandt.
"Hij haalde zijn pijp uit de mond om plaats te maken voor zijn verbazing."
J. D. Sheridon

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Vraag over de Falcon

Bericht door teunis »

Ik rook met enige regelmaat Falcons, met verschillende bowlvormen, maar heb geen last van niet kunnen leegroken. Uit ervaring in deze kwestie kan ik dus niet spreken. :lol:

De bowl iets losser draaien zoals Discus123 aanraadt, lijkt mij weliswaar het proberen waard, maar er zou dan ook zomaar valse lucht kunnen worden aangezogen; ik weet niet zeker of dat werkt. Als dit truukje echter helpt, lijkt het mij zaak om eens de onderkant van de bowl, en met name het rookgat, goed schoon te maken. de lepel van de driepoter er eens in ronddraaien wil zeker helpen. Er zit dan namelijk aangekoekte tabak en koolresten in de weg. Ook als het roken sowieso wat zwaar gaat is het zaak het rookgat eens te ruimen.

Een ander punt kan zijn, en eerlijk gezegd zie ik daar meer de oorzaak in, is dat de tamper groter is dan de "binnendoorgang" van de bowl; als je tamper niet tot onderin kan komen, kan de tabak niet goed op elkaar gedrukt worden en uitgaan.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Godfrey59

Re: Vraag over de Falcon

Bericht door Godfrey59 »

Bedankt

we gaan er eens mee aan de slag

Godfrey

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Vraag over de Falcon

Bericht door Robert »

Laat je het even weten als het opgelost is?
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 feb 2013 21:48
Locatie: Zuid West Brabant

Re: Vraag over de Falcon

Bericht door Stephan1978 »

Ik heb zoiets ongeveer bij elke pijp maar bij de Falcon het minst. Daarom waardeer ik mijn Falcon ook zo veel. ;p
Als er een prop ongerookte tabak in de ketel overblijft dan komt dat volgens mij door m'n nog gebrekkige techniek. Te snel roken of niet goed tampen. Bij de ene tabak (Voortrekker/Clan/Gesausde Flake) heb ik 't vaker dan bij de andere (Peterson Old Dublin).

Groeten
Wie altijd met de grote kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen...

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Vraag over de Falcon

Bericht door janneman »

Het verbaast me inderdaad dat een falcon zich niet goed laat leegroken; door het gat echt onderin de ketel te maken is dit nu net een ideale pijp om goed leeg te roken.
Er werden door de anderen al wat mogelijkheden genoemd, ik kan me vooral aansluiten bij Theunis; het gat onder in de kop heeft een beetje de neiging heeft langzaam dicht te groeien. Als het te strak aansluit op de metalen 'bult' van de onderkant van de pijp, gaat hij zwaarder en slechter trekken. Even een beetje het gat wat groter maken met een opgerold stukje schuurpapier lost dat probleem ook op.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Godfrey59

Re: Vraag over de Falcon

Bericht door Godfrey59 »

Bedankt ik zal het gat eens wat schoonmaken / opschuren


Godfrey

Godfrey59

Re: Vraag over de Falcon

Bericht door Godfrey59 »

Inderdaad het gat was grotendeels dichtgeslipt aan het randje ( ik ben niet zo een poetser ) maar ik had niet gedacht dat dit zo nauw kwam daar hij niet zwaar trok of zo . Nu rookt hij wel mooi leeg :D

Echt vreemd dat een millimeter of minder zoveel uitmaakt .

Bedankt voor het advies .

Godfrey

Laafke

Re: Falcon info

Bericht door Laafke »

Ik weet niet of het bekend is maar Altinay verkoopt Falcons met meerschuimen kop.

http://www.altinaypipe.com/ en dan bij prducts, standard, pagina 2 en 3.

Mocht deze info al bekend zijn mag de bijdrage verwijderd worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Falcon info

Bericht door Bommel »

Erug mooi, maar ergens doet het mij toch het idee geven dat er een marsmello gerookt wordt. :oops:
Afbeelding

Laafke

Re: Falcon info

Bericht door Laafke »


Gebruikersavatar
sp113438
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2013 05:35

Re: Falcon info

Bericht door sp113438 »

Tsja, over de Falcon:
Ik ben sedert al ruim 35 jaar in het bezit van mijn eerste Falcon.

Rechte steel, alu kleur, 1 (Dublin) kop.
Mondstuk flink versleten, maar de rest nog als nieuw (wel goed ingerookt ;-)).
Ik gebruik nooit ringetjes, niet nodig. Ik blaas liever kringertjes indien nodig.
Als de pijp leegerookt is, is tie na ca. 15 minuten (ca. 1 shaggie draaien - en roken) voldoende afgekoeld en gereed om weer gestopt te worden.

Falcon!Falcon!: De hens erin...Falcon!
Falcon!: Makkelijk schoon te maken.
Falcon!: Koele rook. Coole look.

Vanwege Falcon's "high-tec"-uiterlijk (al minstens 35 jaar dezelfde look) misschien niet echt iets voor de nostalgische pijproker onder ons ;-). (1)

De prijs van een nieuwe Falcon is ondertussen behoorlijk gestegen, daarom heb ik 1 extra besteld via marktplaats.

Ten eerste ben ik namelijk bang dat ik dwars door het mondstuk van mijn eerste Falcon een tweede rookkanaal bijt.
Ik weet niet hoelang dat zou kunnen duren de komende 10 jaar.
Welke gevolgen zo een tweede gat zou hebben?

Ten tweede heb ik dan twee koppen.
Dan zal ik dus wel van mijn shag-verslaving afkomen, ik hoef dan namelijk niet te wachten totdat de kop afgekoeld is.
Dat wordt dus tandem-pijproken, of estafette-pijproken ;-)

Ja ik ben een stevige Falcon-roker (ik rook pijp niet echt over de longen, shag wel).

Zoals je leest ben ik een groot fan van Falcon!!
====================
(1) Voel je niet aangesproken ;-|
Laatst gewijzigd door sp113438 op 29 jul 2013 04:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Falcon pijpen, Djeep Paris aansteker, Troost & Borkum Riff Tabakken

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

Ook ik hoopte dmv de pijp van de shagverslaving af te komen....

Na ruin een jaar proberen heeft het voor mij niet gewerkt, ik bleef net zo veel shag roken, maar stak tussendoor ook nog een aantal pijpjes op.

Op 1 mei dit jaar de shag vaarwel gezegd. Cold turkey. Dat viel mij beter mee dan ik had verwacht. Wel rookte ik in de eerste weken veel pijpjes, en ook over de longen en dan is het heel handig om meerdere koppen voor de Falcon te hebben. Ook merkte ik dat ik erg snel rookte, zeg maar speedroken. Ik proefte niets meer van de diverse tabakken, het ging er blijkbaar alleen maar om zo veel mogelijk nicotine naar binnen te krijgen.

Langzaam maar zeker wordt het inhaleren minder, hijs ik niet meer aan de pijp (met als gevolg geen serieuze au meer op de tong), vloeit de rook weer langzaam, moet ik vaker bijvlammen, worden de koppen niet meer zo heet en proef ik de tabak weer. Het aantal pijpjes op een dag wordt ook minder. De Falcon is in deze periode een goede vriend gebleken door de verwisselbare koppen, de koelere rook door het systeem en het simpele reinigen.

SP, veel succes met het stoppen van shagroken, en 'may the Falcon be with you' :lol:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door Arno »

teunis schreef:Op 1 mei dit jaar de shag vaarwel gezegd. Cold turkey. Dat viel mij beter mee dan ik had verwacht.
Zo ben ik ook van het shag en sigaretten roken afgekomen. Geen gedoe en lang gerek met nicotinepleisters etc. maar gewoon voor jezelf de knoop doorhakken en je eraan houden. Eerste week is het rottigst, dan is er nog lichamelijke verslaving en dan merk je dat je zonder kunt! Niet meer bang zijn dat als je weg gaat je je shag of aansteker vergeet, niet meer 's avonds laat nog naar de pomp fietsen om shag te halen etc. Heeeeeerlijk. Bovendien wordt je smaak veel beter, je gaat weer echt genieten van eten. Daardoor kom je wel aan helaas.. En je hebt meer lucht, een betere conditie. Ook fijn. Nee ik ben blij dat ik eraf ben. Kan het iedereen aanraden, stop met shag en sigaretten roken en ga aan de pijp :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Falcon info

Bericht door St Patrick »

Arno schreef:
teunis schreef:Op 1 mei dit jaar de shag vaarwel gezegd. Cold turkey. Dat viel mij beter mee dan ik had verwacht.
Zo ben ik ook van het shag en sigaretten roken afgekomen. Geen gedoe en lang gerek met nicotinepleisters etc. maar gewoon voor jezelf de knoop doorhakken en je eraan houden. Eerste week is het rottigst, dan is er nog lichamelijke verslaving en dan merk je dat je zonder kunt! Niet meer bang zijn dat als je weg gaat je je shag of aansteker vergeet, niet meer 's avonds laat nog naar de pomp fietsen om shag te halen etc. Heeeeeerlijk. Bovendien wordt je smaak veel beter, je gaat weer echt genieten van eten. Daardoor kom je wel aan helaas.. En je hebt meer lucht, een betere conditie. Ook fijn. Nee ik ben blij dat ik eraf ben. Kan het ieder een aanraden, stop met shag en sigaretten roken en ga aan de pijp :)
Oeeeeraaaahhhh... zo ik ook per april jl... nu al meer dan 7 weken clean... :mrgreen:
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

St Patrick schreef:
Arno schreef:
teunis schreef:Op 1 mei dit jaar de shag vaarwel gezegd. Cold turkey. Dat viel mij beter mee dan ik had verwacht.
Zo ben ik ook van het shag en sigaretten roken afgekomen. Geen gedoe en lang gerek met nicotinepleisters etc. maar gewoon voor jezelf de knoop doorhakken en je eraan houden. Eerste week is het rottigst, dan is er nog lichamelijke verslaving en dan merk je dat je zonder kunt! Niet meer bang zijn dat als je weg gaat je je shag of aansteker vergeet, niet meer 's avonds laat nog naar de pomp fietsen om shag te halen etc. Heeeeeerlijk. Bovendien wordt je smaak veel beter, je gaat weer echt genieten van eten. Daardoor kom je wel aan helaas.. En je hebt meer lucht, een betere conditie. Ook fijn. Nee ik ben blij dat ik eraf ben. Kan het ieder een aanraden, stop met shag en sigaretten roken en ga aan de pijp :)
Oeeeeraaaahhhh... zo ik ook per april jl... nu al meer dan 7 weken clean... :mrgreen:
Het gaat geheel off topic, maar hebben jullie ook gemerkt dat er tabakken zijn die, nu je geen shag of zo meer rookt, van smaak zijn veranderd?
De Golden Blend bijvoorbeeld had ik altijd als neutraal bestempeld, maar sinds kort proef ik wel degelijk een zoetje er in!
Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen om smaakvolle tabakken te ontdekken... Life sucks :lol:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door Bananabox-Ninja »

Heeft iemand ooit wel eens gepost welke maat schroefdraad een Falcon hanteert?
Ik kan er nergens iets over terug vinden.

Lijkt mij dat je met een schroefdraad slijper (zeg het misschien verkeerd) een schroefdraad wat helemaal vol gekoekt is (zoals bij twee kopjes die ik heb liggen) weer optimaal kan krijgen.

Iemand een idee?
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Winslow Collector

Re: Falcon info

Bericht door Winslow Collector »

Bananabox-Ninja schreef:Heeft iemand ooit wel eens gepost welke maat schroefdraad een Falcon hanteert?
Ik kan er nergens iets over terug vinden.

Lijkt mij dat je met een schroefdraad slijper (zeg het misschien verkeerd) een schroefdraad wat helemaal vol gekoekt is (zoals bij twee kopjes die ik heb liggen) weer optimaal kan krijgen.

Iemand een idee?
Schroefdraad laten meten door een goede gereedschapshandelaar. Niet de Gamma of zo, maar echt waar de professionals hun spullen kopen. Of heb je in de buurt misschien een verspaningsbedrijf (frezen, schaven, draaien, enz)? Die hebben voelertjes waarmee ze schroefdraad kunnen meten: type draad (metrisch, fijn metrisch, withworth, trapezium, gasdraad, enz), de afmetingen en de spoed van de draad.

Als je dat allemaal weet kun je een snij-ijzer (voor de buitendraad) en een draadtap (voor de binnendraad) aanschaffen.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door Bananabox-Ninja »

Winslow Collector schreef:
Bananabox-Ninja schreef:Heeft iemand ooit wel eens gepost welke maat schroefdraad een Falcon hanteert?
Ik kan er nergens iets over terug vinden.

Lijkt mij dat je met een schroefdraad slijper (zeg het misschien verkeerd) een schroefdraad wat helemaal vol gekoekt is (zoals bij twee kopjes die ik heb liggen) weer optimaal kan krijgen.

Iemand een idee?
Schroefdraad laten meten door een goede gereedschapshandelaar. Niet de Gamma of zo, maar echt waar de professionals hun spullen kopen. Of heb je in de buurt misschien een verspaningsbedrijf (frezen, schaven, draaien, enz)? Die hebben voelertjes waarmee ze schroefdraad kunnen meten: type draad (metrisch, fijn metrisch, withworth, trapezium, gasdraad, enz), de afmetingen en de spoed van de draad.

Als je dat allemaal weet kun je een snij-ijzer (voor de buitendraad) en een draadtap (voor de binnendraad) aanschaffen.
Ja dat was mijn idee idd, maar als iemand de info al had hoefde ik niet door hoepels te springen zeg maar. ;)

Maar nu je het zo zegt, volgens mij hebben wij een leverancier die dat kan.
Ik zal hem morgen eens bellen, thanks!
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Winslow Collector

Re: Falcon info

Bericht door Winslow Collector »

Bananabox-Ninja schreef:
Winslow Collector schreef:
Bananabox-Ninja schreef:Heeft iemand ooit wel eens gepost welke maat schroefdraad een Falcon hanteert?
Ik kan er nergens iets over terug vinden.

Lijkt mij dat je met een schroefdraad slijper (zeg het misschien verkeerd) een schroefdraad wat helemaal vol gekoekt is (zoals bij twee kopjes die ik heb liggen) weer optimaal kan krijgen.

Iemand een idee?
Schroefdraad laten meten door een goede gereedschapshandelaar. Niet de Gamma of zo, maar echt waar de professionals hun spullen kopen. Of heb je in de buurt misschien een verspaningsbedrijf (frezen, schaven, draaien, enz)? Die hebben voelertjes waarmee ze schroefdraad kunnen meten: type draad (metrisch, fijn metrisch, withworth, trapezium, gasdraad, enz), de afmetingen en de spoed van de draad.

Als je dat allemaal weet kun je een snij-ijzer (voor de buitendraad) en een draadtap (voor de binnendraad) aanschaffen.
Ja dat was mijn idee idd, maar als iemand de info al had hoefde ik niet door hoepels te springen zeg maar. ;)

Maar nu je het zo zegt, volgens mij hebben wij een leverancier die dat kan.
Ik zal hem morgen eens bellen, thanks!
Heb geen afmetingen gevonden, maar wél een opmerking in de lange tekst (zie linkje), dat het bijzonder schroefdraad is. Namelijk met 4 ingangen, waardoor je de kop nooit meer dan een kwartslag hoeft te draaien om los of vast te maken.
Zie link voor veel info:
http://www.pijpenkabinet.nl/Artikelen/S ... mpijp.html

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Falcon info

Bericht door Sidekickelvis »

Met een draadsnijder nieuwe draad snijden kun je wel vergeten helaas. Die snijden het soort schroefdraad dat op bouten zit. Is veel te fijn vrees ik.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Winslow Collector

Re: Falcon info

Bericht door Winslow Collector »

Sidekickelvis schreef:Met een draadsnijder nieuwe draad snijden kun je wel vergeten helaas. Die snijden het soort schroefdraad dat op bouten zit. Is veel te fijn vrees ik.
Je kunt het dan ook op een draaibank draaien. Er zijn voor vele schroefdraadtypen allerlei beitels verkrijgbaar en de automatische spoed is in te stellen.

Nu is de draad op Falcons wel relatief fijne draad (kleine spoed en niet al te diepe draad). Probleem bij de Falcons is dat het schroefdraaddeel erg kort is. Dat gaat inderdaad niet lukken met snij-ijzer en tap.

Gebruikersavatar
sp113438
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2013 05:35

Re: Falcon info

Bericht door sp113438 »

Mijn eerste Falcon heeft schroefdraad in de houten kop.
Bij mijn tweede zit er een plastic deel met schroefdraad, aan de kop geperst.

Worden ze tegenwoordig zo gemaakt, maw is dit wel een originele Falcon kop?
Aan de onderkant van de kop: "made in uk".
Falcon pijpen, Djeep Paris aansteker, Troost & Borkum Riff Tabakken

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Falcon info

Bericht door Wallace »

sp113438 schreef:Mijn eerste Falcon heeft schroefdraad in de houten kop.
Bij mijn tweede zit er een plastic deel met schroefdraad, aan de kop geperst.

Worden ze tegenwoordig zo gemaakt, maw is dit wel een originele Falcon kop?
Aan de onderkant van de kop: "made in uk".
Ik heb mijn Falcon nu enkele maanden. Deze is voorzien van een ring op de schroefdraad.
Aan de onderzijde van de kop staat Falcon, geen made in the UK.
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
sp113438
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2013 05:35

Re: Falcon info

Bericht door sp113438 »

Deze is voorzien van een ring op de schroefdraad.
Als ik het goed begrijp zit de schroefdraad in het hout?
Met een plastic ring als pakking?

Ik schijn een imitatie kop op de kop getikt te hebben.
De steel is wel 100% Falcon.
Falcon pijpen, Djeep Paris aansteker, Troost & Borkum Riff Tabakken

Plaats reactie