Voor Winslow Collector..
- lestat
Re: WINSLOW
Als je op een van de meetings bent moet je maar eens kijken wat Rudy bij heeft. Een betere prijs zal je nooit vinden, of je moest het geluk hebben van Paul zelf goed te kennen
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
-
Prachtig pijpje multiballs; misschien niet zo geschikt voor de forser neusgeschapen gebruiker,
ivm het risico op verbrand neushaar ?
ivm het risico op verbrand neushaar ?
-
Dankjewel Godfrey,
Tot nu toe begaf ik me vooral op de Amerikaanse forums, maar ik ben hier blij mee
Ben behalve roker meer nog verzamelaar en restaurateur; hoop ervaringen te kunnen delen
en veel van elkaar te kunnen leren.
Tot nu toe begaf ik me vooral op de Amerikaanse forums, maar ik ben hier blij mee
Ben behalve roker meer nog verzamelaar en restaurateur; hoop ervaringen te kunnen delen
en veel van elkaar te kunnen leren.
- multiballs
haha,dat valt op zich best mee hoor,
foto vertekend misschien iets,
[quote="rolandwelkom"]Prachtig pijpje multiballs; misschien niet zo geschikt voor de forser neusgeschapen gebruiker,
ivm het risico op verbrand neushaar ? [/quote]
foto vertekend misschien iets,
[quote="rolandwelkom"]Prachtig pijpje multiballs; misschien niet zo geschikt voor de forser neusgeschapen gebruiker,
ivm het risico op verbrand neushaar ? [/quote]
WINSLOW Waarom niet ?
- multiballs
onlangs via Ebay een "gerookte " Winslow aangeschaft,
weet niet hoe ze haar gerookt hebben,
of de verkoper had er totaal geen verstand van.
De winslow kwam hier aan,in nieuwstaat, NOS,
met originele winslow zak erom.
Enigste wat ik eraan kan zien,is de inwendige inrookpasta.
Nergens een enkel spoor van gebruik.
Rookkanaal zo helder kleurtje als vers gezaagt hout,
1 minpuntje,deze blijft in de kast tot mijn verjaardag....
foto volgt
weet niet hoe ze haar gerookt hebben,
of de verkoper had er totaal geen verstand van.
De winslow kwam hier aan,in nieuwstaat, NOS,
met originele winslow zak erom.
Enigste wat ik eraan kan zien,is de inwendige inrookpasta.
Nergens een enkel spoor van gebruik.
Rookkanaal zo helder kleurtje als vers gezaagt hout,
1 minpuntje,deze blijft in de kast tot mijn verjaardag....
foto volgt
WINSLOW Waarom niet ?
-
Proficiat multiballs, niet slecht. Ben erg benieuwd naar de foto. Behoorlijk minpuntje wel
Mag ik vragen wie de verkoper is geweest ?
Mag ik vragen wie de verkoper is geweest ?
- meindert
Gefeliciteerd met je Winslow , benieuwd naar de foto,s!!
Groet van Pijpmaker Meindert
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
- L.deJong
- Contacteer:
Prachtig, had niet anders verwacht
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service
-Robert W. Service
-
- Eliminator
- Moderator
Geen serie die je direct herkend, juist de kracht van Winslow in mijn ogen.
Toch erg mooie pijpen met een lijnenspel dat je denkt 'hoe kan het zo groeien'.
Helemaal achterin mijn duidelijke favoriet !
Toch erg mooie pijpen met een lijnenspel dat je denkt 'hoe kan het zo groeien'.
Helemaal achterin mijn duidelijke favoriet !
- Ribbon
Misschien krijgt hij eindelijk z'n verstand.
Geintje jongens geintje.
Het siert hem dat hij ook mooi werk aflevert als hij zich meer richt op dit soort modellen. Lang niet iedere pijpmaker is van meerdere markten thuis.
Te koop bij Danish Pipe Shop zeker? Ik voel een PKZ-tje aankomen.
Geintje jongens geintje.
Het siert hem dat hij ook mooi werk aflevert als hij zich meer richt op dit soort modellen. Lang niet iedere pijpmaker is van meerdere markten thuis.
Te koop bij Danish Pipe Shop zeker? Ik voel een PKZ-tje aankomen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Peterson Hyde Park (2015), Peter Stokkebye Luxury Bullseye Flake (2019)
- Arno
- Contacteer:
Het enige jammere aan deze zeer fraaie pijpen is dat hij het bamboe niet heeft gekleurd. Van mijn Winslow Bamboo is het bamboe donkerder gemaakt wat het in mijn ogen fraaier maakt.
- Ribbon
Worden ze niet donkerder als ze in gebruik genomen worden?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Peterson Hyde Park (2015), Peter Stokkebye Luxury Bullseye Flake (2019)
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Heb je daar een foto van? Ik heb namelijk nog nooit bamboe gekleurd zien worden, ben best wel benieuwd hoe dat eruit ziet.Arno schreef:Het enige jammere aan deze zeer fraaie pijpen is dat hij het bamboe niet heeft gekleurd. Van mijn Winslow Bamboo is het bamboe donkerder gemaakt wat het in mijn ogen fraaier maakt.
Ik weet wel dat er van nature uit zwart bamboe bestaat (http://vermontfreehand.com/wp-content/u ... 314465.jpg), maar ik gok niet dat dat is wat je bedoelde?
Ik vind deze Winslows overigens prachtig!
- The_Undertaker
- Administrator
Massis schreef:Heb je daar een foto van? Ik heb namelijk nog nooit bamboe gekleurd zien worden, ben best wel benieuwd hoe dat eruit ziet.Arno schreef:Het enige jammere aan deze zeer fraaie pijpen is dat hij het bamboe niet heeft gekleurd. Van mijn Winslow Bamboo is het bamboe donkerder gemaakt wat het in mijn ogen fraaier maakt.
Ik weet wel dat er van nature uit zwart bamboe bestaat (http://vermontfreehand.com/wp-content/u ... 314465.jpg), maar ik gok niet dat dat is wat je bedoelde?
Foto's zijn hier te vinden
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- Arno
- Contacteer:
DankThe_Undertaker schreef:Massis schreef:Heb je daar een foto van? Ik heb namelijk nog nooit bamboe gekleurd zien worden, ben best wel benieuwd hoe dat eruit ziet.Arno schreef:Het enige jammere aan deze zeer fraaie pijpen is dat hij het bamboe niet heeft gekleurd. Van mijn Winslow Bamboo is het bamboe donkerder gemaakt wat het in mijn ogen fraaier maakt.
Foto's zijn hier te vinden
Enne Massis, het zou best wel eens zwart bamboe kunnen zijn als ik zo naar die foto kijk Nog nooit van gehoord overigens.
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Kijk eens, nooit gedacht dat ik jou wat nieuws over pijpen ging kunnen vertellen
Het is dus inderdaad zwart bamboe, wat blijkbaar een aparte soort is
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_bamboe
Mooie pijp trouwens!
Het is dus inderdaad zwart bamboe, wat blijkbaar een aparte soort is
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_bamboe
Mooie pijp trouwens!
- PPMP
- Arno
- Contacteer:
Oh er is echt nog e-norm veel wat ik niet weet over pijpen. Als ik het ooit op een niveau kon krijgen als dat van Huub zou ik blij zijnMassis schreef:Kijk eens, nooit gedacht dat ik jou wat nieuws over pijpen ging kunnen vertellen
- PhilipV
Ik wist tot voor enkele maanden ook niet dat dit bestond maar het bestaat zeker en vast! Ik heb dit type bamboo bij mijn pot van Stanwell.Arno schreef:Enne Massis, het zou best wel eens zwart bamboe kunnen zijn als ik zo naar die foto kijk Nog nooit van gehoord overigens.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League
- Arno
- Contacteer:
Wow! Die lijkt veel op mijn Winslow! Alleen dan blasted.PhilipV schreef:Ik wist tot voor enkele maanden ook niet dat dit bestond maar het bestaat zeker en vast! Ik heb dit type bamboo bij mijn pot van Stanwell.Arno schreef:Enne Massis, het zou best wel eens zwart bamboe kunnen zijn als ik zo naar die foto kijk Nog nooit van gehoord overigens.
- oldgreenfield
Zwarte bamboe bestaat inderdaad de wetenschappelijke naam is Phyllostachys nigra. Het is het type bamboe dat verschrikkelijk kan woekeren. Indien je hem in het nederlands/vlaams klimaat wilt kweken zul je het in een kas moeten doen want de plant is niet winterhard. Een andere optie is hem als kuipplant houden en `s winters binnen halen. Ben bang dat je een aantal jaren moet kweken voor je bruikbare pijpstelen hebt.Enne Massis, het zou best wel eens zwart bamboe kunnen zijn als ik zo naar die foto kijk Nog nooit van gehoord overigens.
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.
- magicmarcello
Heerlijk om deze geluiden te horen, want ze zijn zo waar...Arno schreef:Oh er is echt nog e-norm veel wat ik niet weet over pijpen. Als ik het ooit op een niveau kon krijgen als dat van Huub zou ik blij zijnMassis schreef:Kijk eens, nooit gedacht dat ik jou wat nieuws over pijpen ging kunnen vertellen
...en ze gelden voor iedereen hier op ons geliefde forum, beginner of gevorderde of expert, dat zullen zelfs de corifeeën en autoriteiten bevestigen haha...
Nog steeds nieuwe ontdekkingen, overal, bij iedereen, ook al hebben we er een paar tussen zitten die wel heul erg veel kennis ende ervaring hebben...
Laten we ons heerlijk comportabel hullen in die kennis, ervaring, smaak, en wolken van genot die we samen mogen delen!
De foto's van afgelopen zondag vertellen opnieuw
dat de reis op dit pad nooit saai zal worden...
...de magie zal nooit ophouden...
-
Precies en die bescheidenheid siert mensen MM!magicmarcello schreef:Heerlijk om deze geluiden te horen, want ze zijn zo waar...Arno schreef:Oh er is echt nog e-norm veel wat ik niet weet over pijpen. Als ik het ooit op een niveau kon krijgen als dat van Huub zou ik blij zijnMassis schreef:Kijk eens, nooit gedacht dat ik jou wat nieuws over pijpen ging kunnen vertellen
...en ze gelden voor iedereen hier op ons geliefde forum, beginner of gevorderde of expert, dat zullen zelfs de corifeeën en autoriteiten bevestigen haha...
Nog steeds nieuwe ontdekkingen, overal, bij iedereen, ook al hebben we er een paar tussen zitten die wel heul erg veel kennis ende ervaring hebben...
Laten we ons heerlijk comportabel hullen in die kennis, ervaring, smaak, en wolken van genot die we samen mogen delen!
De foto's van afgelopen zondag vertellen opnieuw
dat de reis op dit pad nooit saai zal worden...
...de magie zal nooit ophouden...
- Bommel
Als ik mij niet vergis is er ooit iets verteld en geïllustreerd op dit forum over het gebruik van bamboe voor de pijp, naturel en zwart, en daarin werd verteld dat de wortel van de plant gebruikt wordt en niet de bovengrondse uitscheuten.oldgreenfield schreef:Zwarte bamboe bestaat inderdaad de wetenschappelijke naam is Phyllostachys nigra. Het is het type bamboe dat verschrikkelijk kan woekeren. Indien je hem in het nederlands/vlaams klimaat wilt kweken zul je het in een kas moeten doen want de plant is niet winterhard. Een andere optie is hem als kuipplant houden en `s winters binnen halen. Ben bang dat je een aantal jaren moet kweken voor je bruikbare pijpstelen hebt.Enne Massis, het zou best wel eens zwart bamboe kunnen zijn als ik zo naar die foto kijk Nog nooit van gehoord overigens.
Die zijn goed voor meubels.
Alleen kan ik niet zo snel de juiste topic vinden.
Edit: Gevonden!
http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=5668
- magicmarcello
Wie o wie gaat ons hier verlichten qua kennis terzake bamboe...
Ook uw Magus heeft hier nog e.e.a. te vergaren aan kennis, ook al heb ik de zwarte scheuten in de schone schachten reeds eerder gezien...
Ook uw Magus heeft hier nog e.e.a. te vergaren aan kennis, ook al heb ik de zwarte scheuten in de schone schachten reeds eerder gezien...
- magicmarcello
Aha, natuurlijk, had ik kunnen weten wie daar wel het nodige van weet...
- The_Undertaker
- Administrator
En er word weer eens bevestigd dat dit forum een rijke schat aan kennis is!Bommel schreef: Als ik mij niet vergis is er ooit iets verteld en geïllustreerd op dit forum over het gebruik van bamboe voor de pijp, naturel en zwart, en daarin werd verteld dat de wortel van de plant gebruikt wordt en niet de bovengrondse uitscheuten.
Die zijn goed voor meubels.
Alleen kan ik niet zo snel de juiste topic vinden.
Edit: Gevonden!
http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=5668
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle