BIG BEN

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: BIG BEN

Bericht door MaartenS »

Prffff, Gelukkig de Pkz kunnen weerstaan 8p
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Godfrey59

Re: BIG BEN

Bericht door Godfrey59 »

Als een van de eerste zijn er twee Black matte in gebogen uitvoering en een Black matte in rechte uitvoering meegekomen .

Actieprijs is hetzelfde .

Godfrey


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Godfrey59 op 11 okt 2015 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: BIG BEN

Bericht door Meester W »

Ik wacht in toenemende spanning af

Indien mijn exemplaar in H er bij is zal de Eerwaarde Heer Paasei zulks in ontvangst nemen
I wasn’t born to follow..

Godfrey59

Re: BIG BEN

Bericht door Godfrey59 »

Meester W schreef:Ik wacht in toenemende spanning af

Indien mijn exemplaar in H er bij is zal de Eerwaarde Heer Paasei zulks in ontvangst nemen
Die zit erbij , :) :)

Godfrey

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: BIG BEN

Bericht door Meester W »

Heel fijn !

Heer P te WW in reeds ingelicht
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: BIG BEN

Bericht door Paasei »

Komt helemaal goed !
Koninklijke Eikel Des Forums.

Winslow Collector

Re: BIG BEN

Bericht door Winslow Collector »

Op Intertabac besteld bij Gubbels (via Bibo/Rudi) en tijdens onze vakantie in Frankrijk (paar dagen bij Rudi geweest) ontvangen: de Bentley van Gubbels.

Afbeelding

Afbeelding

Heel mooie pijp. Ik wil alleen het rookkanaal in het mondstuk uit (laten) boren, want dit vind ik echt te klein/smal. Een rager gaat er met veel moeite doorheen en als Winsløw-roker ben ik iets grotere diameters gewend. Verder ontzettend blij met deze aanwinst.

Zover ik weet heb ik van elke "automerk-gebonden" pijp van Gubbels een exemplaar (1 x een Porsche, de tweede volgt in Heukelum, 1 x de Bugatti en nu deze Bentley). Benieuwd of ze nog eens een automerk als pijpversie gebruiken. :lol:

Verder nog wat Winsløws besteld, maar die verschijnen hier nog wel eens in een ander topic, als ik mijn pijpenvoorraad weer eens update.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: BIG BEN

Bericht door Bommel »

Nu nog een VW voor de straffere Latakia blends en je bent compleet WC.

Wel een mooie pijp.
Ik ben benieuwd naar je Winslow update.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: BIG BEN

Bericht door Meester W »

Felicitaties met de fraaie nieuwe aanwinsten

Nu nog een Lada voor de Pirate Kake !
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: BIG BEN

Bericht door Rob »

Godfrey59 schreef:Als een van de eerste zijn er twee Black matte in gebogen uitvoering en een Black matte in rechte uitvoering
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar die matzwarte, in beide uitvoeringen.

kiske

Re: BIG BEN

Bericht door kiske »

Bijzonder fraai exemplaar Paul.

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: BIG BEN

Bericht door Smokomang »

Hele mooie pijp paul
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Godfrey59

Re: BIG BEN

Bericht door Godfrey59 »

Statige pijp , en met vakmanschap gemaakt. Veel plezier ermee Paul.

Godfrey

Godfrey59

Re: BIG BEN

Bericht door Godfrey59 »

Al een paar dagen de vlam in deze . Een heerlijke makkelijke en droge roker . Meer zeg ik er niet over 8)


Afbeelding

Godfrey

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: BIG BEN

Bericht door meindert »

Hij is mooi Fred!!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: BIG BEN

Bericht door meindert »

Die van jou is ook mooi Paul!!!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: BIG BEN

Bericht door Bommel »

Zo nu met de James Bond hype in vollegang had ik verwacht dat Gubbels met een Aston Martin pijp was gekomen.
Afbeelding

Winslow Collector

Re: BIG BEN

Bericht door Winslow Collector »

Bommel schreef:Zo nu met de James Bond hype in vollegang had ik verwacht dat Gubbels met een Aston Martin pijp was gekomen.
Zou mooi kunnen zijn. Maar niet alleen Gubbels is daar de speler in, ook het autobedrijf moet zijn naam aan "het roken" willen geven. En in het tegenwoordige, "politiek correcte" beeld over roken wordt het steeds moeilijker om firma's te vinden die gewoon hun naam aan rookproducten verbinden.

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Gebarsten tige

Bericht door Ray »

Toen ik vanmiddag mijn Big Ben Cafe Noir uit het pijpenrekje nam, ontdekte ik dat er een barst zat in de tige...!

Een zeer vervelende ontdekking. Ik heb deze pijp pas 6 weken en het is een van mijn favorieten. Hij rookt lekker en ik vind zowel de vorm als de kleur mooi.
Ik vraag me af: Hoe kan zoiets gebeuren? Sinds de aanschaf in januari ben ik altijd voorzichtig geweest met deze pijp. Ik neem hem nooit mee in mij jaszak of zo. Thuis staat hij in het pijpenrekje in de woonkamer, waar een luchtvochtigheid is van 52%. Ik rook deze pijp 1 tot 2x per week. Ik laat hem daarna altijd dicht 1 dag rusten, daarna draai ik het mondstuk er voorzichtig af en verwijder de filter. Daarna laat ik hem open nog een dag rusten. Vervolgens plaats ik een nieuw filter en draai het mondstuk er weer voorzichtig op en is hij klaar voor de volgende rookbeurt. Tijdens het verwijderen of terugplaatsen van het mondstuk heb ik nooit iets gemerkt of gezien. Ik moet wel bekennen dat ik dan niet mijn leesbril op heb en deze keer wel. Ook is mij nooit opgevallen dat het mondstuk er moeilijk op of af ging, integendeel.

Ik heb maar een mail gestuurd naar de bekende internetwinkel waar ik hem gekocht heb om te zien of hij voor garantie beoordeling naar de fabriek kan opgestuurd worden. Toch zou ik graag weten of ik zelf iets verkeerd heb gedaan? Is dit een probleem wat vaker voor komt? :shock:
Met zoveel pijprokers en pijpmakers ervaring op dit forum hoop ik het antwoord te vinden...
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Gebarsten tige

Bericht door The_Undertaker »

Dit is mij ook eens overkomen. Zie de volgende post en verder: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic ... 00#p147035
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Re: Gebarsten tige

Bericht door Ray »

Bedankt voor je reactie Undertaker.
Ik had de zoekfunctie met 'gebarsten tige' gebruikt, maar was dit nog niet tegen gekomen.
Hopelijk loopt het bij mij even goed af.... ik weet echt niet wat ik fout zou hebben gedaan... :shock:
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Gebarsten tige

Bericht door janneman »

Je noemt zelf al de meest voorkomende problemen (erg strak zittend mondstuk, met geweld uit elkaar draaien als de pijp nog warm is en dergelijke). Dat was dus niet het geval, en daarmee is denk ik wat je verkeerd kunt doen wel ver uit beeld (nog even, een heel heet gerookte pijp kan ook barsten). Het laat zich aanzien als domme pech, en ik hoop dan ook dat de zaak netjes afgehandeld wordt. We wachten af wat de verkoper doet...

Het probleem is dat hout een natuurmateriaal is, en als wortel is het hout van een pijp vooral onder de grond gegroeid. In het hout kunnen van nature barsten zitten, steentjes ingroeien, holtes ontstaan of achterblijven en noem maar op. En die hoeven niet altijd zichtbaar te zijn. Niet voor de koper, en ook niet voor de pijpenmaker. De pijpenmakers hier op het forum kunnen vermoedelijk heel wat vertellen over problemen die pas in een laat stadium van pijp maken zichtbaar worden. En er kunnen nog meer problemen onder het oppervlak schuilen die net niet zichtbaar zijn geworden, maar wel een zwakke plek vormen. En bij het roken kan het dan vroeger of later alsnog misgaan...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Re: Gebarsten tige

Bericht door Ray »

Bedankt voor de uitleg Janneman.
Ik zal inderdaad de reactie van de winkel even afwachten. Mocht dit niets opleveren dan kan ik nog eens rechtstreeks bij Gubbels informeren. :cry:
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Gebarsten tige

Bericht door Massis »

Zoals janneman aangaf is de kans inderdaad reeël dat er altijd een barst gezeten heeft onder de oppervlakte, die door de spanning van het hout bij het roken doorgezet heeft..

Je ziet jammer genoeg niet wat er onder het oppervlak zit.
Van de week nog wilde ik een pijp gaan maken, zag ik boven in de rand van de ketel een klein stipje. Besloot het proberen weg te draaien.
Uiteindelijk bleek het volledig omhuld worteltwijgje te zijn van 3-4mm doorsnee, wat doorheen het hele blok liep, zeker 5cm lang. Blok hout was bijgevolg goed voor de prullenbak.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: RE: Re: Gebarsten tige

Bericht door Tobias Tobit »

Massis schreef: Van de week nog wilde ik een pijp gaan maken, zag ik boven in de rand van de ketel een klein stipje. Besloot het proberen weg te draaien.
Uiteindelijk bleek het volledig omhuld worteltwijgje te zijn van 3-4mm doorsnee, wat doorheen het hele blok liep, zeker 5cm lang. Blok hout was bijgevolg goed voor de prullenbak.
Dat moet wel frustrerend zijn als je er al een hoop werk in heb zitten.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Gebarsten tige

Bericht door Massis »

nogal, maar gelukkig kwam ik het deze keer tegen bij het vlakken van de kop op de draaibank, een van de eerste zaken die ik doe. Er zat dus hooguit een kwartiertje werk in dat blok :-)
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Gebarsten tige

Bericht door Tobias Tobit »

Geluk bij een ongeluk

Kan me ook voorstellen dat als je pech hebt dat zo'n imperfectie pas in een veel later stadium naar voren komt.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Re: Gebarsten tige

Bericht door Ray »

Dinsdag nog geen antwoord gehad op mijn mail, dus toch maar even ouderwets gebeld.
Men wist gelukkig direkt waar het over ging. Ik mag de pjjp opsturen en hij wordt dan naar de fabrikant gestuurd. Men ging ervan uit dat hij wel vervangen zou worden. Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte van de afloop.
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Re: Gebarsten tige

Bericht door Ray »

Vandaag stond de koerier aan de deur met een pakketje. Jawel, er zat een nieuwe Big Ben Cafe Noir in ! :D
Dank aan Haddocks pipeshop en Gubbels Big Ben voor de coulante garantieverlening =D> =D>
Deze tevreden pijproker is dus weer gelukkig :wink:
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Gebarsten tige

Bericht door Janno »

=D> =D>
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Plaats reactie