MR BROG

Alles over de pijp zelf...
Godfrey59

Re: Mr Brog

Bericht door Godfrey59 »

Godfrey59 schreef:Zeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr grote pijp .

De Mr Brog Lumberjack schoorsteen diepte 3 inch!!!
Limited version . Pearwood
minimaal 2 uur rookplezier .
Op de schoorsteenrand is de pijprokersoptocht aangebracht met voorop het pijprokend paard .

Voor de grote mannen onder ons :lol:

€ 75.00


Godfrey
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Deze komen Vrijdag of Zaterdag binnen en zijn geweldig om te zien en te roken . Voor de grote stoere mannen
onder ons :wink: De houtsoort is speciaal op tekening en soort uitgezocht voor deze Limited version van Mr Brog en komt in een mooie geschenkdoos met verrassing :)

Godfrey

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mr Brog

Bericht door Dolledokus »

Vandaag het grote genoegen gehad om de Pott Chamotte van Mr Brog te mogen ontvangen.

Afbeelding


Ik ben direct na het eten de pijp gaan roken, want dat wilde ik al vanaf dat het pakje binnenkwam natuurlijk. (dan heb je eigenlijk geen geduld hè, lol) Dus ik heb netjes afgeruimd, maar meteen de pijp gegrepen, ook maar meteen de nieuwe tabak erin, kan je die ook direct proeven natuurlijk.
Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het dubbelop feest is. De tabak smaakt ernstig lekker. Plum&Rum. Maar die pijp rookt als een "dolle".
Dat klinkt wat vreemd, maar wat ik wil zeggen is dat ze rookt met een gemak waar ik eigenlijk ernstig verbaasd over was.
Het gaat met zo`n gemak. De easy-heid straalt er vanaf tijdens het roken. Ligt ontzettend lekker in je hand. De tabak blijft wonderlijk genoeg zo makkelijk branden dat ik het me afvroeg hoe dat in godsnaam mogelijk is. Het gaat allemaal met zo`n groot gemak.
Persoonlijk vind ik dat je niet na 1x roken kunt zeggen hey dat is wat. Maar wil je jezelf eens verbazen, doe jezelf een lol en besteed wat aan een Pott Chamotte. Ik ben ietwat flabbergasted door deze vriend.
Vind het dan ook giga jammer dat ik dit niet als buiten de deur pijp kan gebruiken. Das natuurlijk vragen om problemen. Maar spijtig vind ik het wel, want het rookt erg prettig!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Mr Brog

Bericht door VikingRedBeard »

goed om te horen dolle, die pot is toch een soort klei achtige? Ik kan niet wachten tot de mijne binnenkomt:D de Viking
Beware of the Viking

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mr Brog

Bericht door Dolledokus »

VikingRedBeard schreef:goed om te horen dolle, die pot is toch een soort klei achtige? Ik kan niet wachten tot de mijne binnenkomt:D de Viking
Ja klopt. Dat is ook nog een speciale kleisoort "chamotte". chamotte word erg veel gebruikt in kachels bijvoorbeeld. Dat zijn de stenen die in een kachel liggen, die zijn van chamotte gemaakt. Je begrijpt al dat dit temperaturen aan kan waar je akelig van word.
Ja te gek hè! En dan lekker op je gemakje inroken die pijp, dan heb je er ook lang plezier van. Ben het met die Pott ook aan het doen.
Ik doe de 3/3 methode. Eerst 4x 1/3 vullen. Dan 4x 2/3, dan 4x volle bak. Nakijken en als het tevreden is, dan huppekee knallen met dat ding. Gisterenavond toch nog even gerookt. Wat een makkelijke roker is dat zeg.
Geniet van je aanwinst als ie er is Viking!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Mr Brog

Bericht door VikingRedBeard »

Ooh soort vuursteen achtig dus. Heb wel eens nieuwe plankjes moeten halen voor een oude gaskachel bij me ex. Maar ik vond die treedjes toch een beetje raar aanvoelen, heb jij daar ook 'last' van?
Beware of the Viking

Winslow Collector

Re: Mr Brog

Bericht door Winslow Collector »

Dolledokus schreef:Ik doe de 3/3 methode. Eerst 4x 1/3 vullen. Dan 4x 2/3, dan 4x volle bak.
Een schot voor open doel dat ik niet kan laten liggen: wat doe ja dan, na die 4 x volle bak? :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Mr Brog

Bericht door Robert »

Winslow Collector schreef:
Dolledokus schreef:Ik doe de 3/3 methode. Eerst 4x 1/3 vullen. Dan 4x 2/3, dan 4x volle bak.
Een schot voor open doel dat ik niet kan laten liggen: wat doe ja dan, na die 4 x volle bak? :wink: :mrgreen:

pijp weggooien.
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mr Brog

Bericht door Dolledokus »

VikingRedBeard schreef:Ooh soort vuursteen achtig dus. Heb wel eens nieuwe plankjes moeten halen voor een oude gaskachel bij me ex. Maar ik vond die treedjes toch een beetje raar aanvoelen, heb jij daar ook 'last' van?
Nee hoor, ze voelt totaal glad aan.
Zo`n steen voor in een kachel hoeft niet per se glad te zijn natuurlijk. tenslotte ligt ie maar wat in een kachel en aai je die niet de hele dag ;p Je pijp wel. Altijd aaien voor je gaat roken en lief toespreken en zo. Dan zijn ze je altijd goed van dienst.

Winslow Collector schreef:
Dolledokus schreef:Ik doe de 3/3 methode. Eerst 4x 1/3 vullen. Dan 4x 2/3, dan 4x volle bak.
Een schot voor open doel dat ik niet kan laten liggen: wat doe ja dan, na die 4 x volle bak? :wink: :mrgreen:
hahaha, tjah die had ik kunnen zien aankomen natuurlijk, lol. ;p
Maar goed, ik zal antwoorden. Dit is mijn eerste echte inroker. Ik denk dus dat ik daarna de ketelwand inspecteer en indien nodig nog eens overnieuw of op een andere manier. En anders lekker verder gaan met "volle bak" en flink gas geven hahah ;)
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Laafke

Re: Mr Brog

Bericht door Laafke »

De Mr Brog pijpen blijken het in de USA ook bijzonder goed te doen.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mr Brog

Bericht door Bananabox-Ninja »

Laafke schreef:De Mr Brog pijpen blijken het in de USA ook bijzonder goed te doen.
Tell me about it.
Ik heb een bestelling lopen bij Godfrey en helaas is dat model pijp elke keer weer naar de US of A.
Maar we blijven stug volhouden :mrgreen:
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mr Brog

Bericht door Dolledokus »

Welk model is je keus BBN?
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mr Brog

Bericht door Bananabox-Ninja »

Dolledokus schreef:Welk model is je keus BBN?
Dat laat ik nog even een mysterie Dolle :D
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Laafke

Re: Mr Brog

Bericht door Laafke »

Ik was wat aan het rondneuzen op Pipesmagazine en daar meldde een lid dat hij de no 13 had besteld. Wat opviel was de vele positieve reacties die hij van mede forumleden kreeg.......er waren er nogal wat die ook één of meerdere exemplaren in huis hadden en daar erg content mee waren.

Godfrey59

Re: Mr Brog

Bericht door Godfrey59 »

De modellen Indiana en Canada zijn sinds kort toegevoegd als nieuw model op de website .
Heel apparte lange tigge waarvoor een flink stuks Bruyere eraan heeft moeten geloven ( is uit een stuk en niet aangezet)

Ik zal ze ook mee naar Leuven nemen voor de liefhebber .

Godfrey
Afbeelding

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Mr Brog

Bericht door VikingRedBeard »

Ben nog steeds enorm blij met mij Mr. Brog Viking, nu ik vergelijk materiaal heb, kan ik wel zeggen dat ik de afwerking gewoon erg goed vind. Het roken ansich is heel prettig, laat zich makkelijk roken. Voor men gevoel een stukje lichter dan mijn Big Ben van bryuere, terwijl er voor het zicht meer hout aanwezig is. Ik ga mezelf er eind september weer 1 cadeau geven. De nieuwe die in het assortiment zijn zien er ook weer fantastisch uit.
Beware of the Viking

Whitesnake

Re: Mr Brog

Bericht door Whitesnake »

Ik wacht "Leuven" af om ze live te zien!

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mr Brog

Bericht door Dolledokus »

Bananabox-Ninja schreef:
Dolledokus schreef:Welk model is je keus BBN?
Dat laat ik nog even een mysterie Dolle :D
Dan ben ik ernstig benieuwd!
En das zowel naar die van jou BBN alswel naar wat er op tafel komt van Godfrey ;)
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Godfrey59

Re: Mr Brog

Bericht door Godfrey59 »

Hoi

Deze pijp is zo populair ( had ik niet verwacht ) dat ik op de wachtlijst ben gezet bij Mr Brog :(
Vooral Amerikanen hebben deze in grote getallen besteld .

Zie filmpje :


Groetjes
Godfrey

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Mr Brog

Bericht door Wowbagger »

Hoe bevalt de Chamotte trouwens Dolle?

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mr Brog

Bericht door Dolledokus »

Ha dag Wow,

Als een "dolle" Wowbagger. Das echt een fijn pijpje moet ik zeggen. En zeker niet wat je ervan verwacht. Ligt fijn in de hand, rookt super makkelijk. Daar ga ik echt even mee zitten onder de parasol, en dan iets lekkers erin. Meestal zoet toch, waarom?, geen idee. Alles rookt er makkelijk in moet ik zeggen. Echt alles, maar voor mij is zoet erin doen de beste combi. Heb er ook wel flake in gehad hoor, maar dat heb ik dan weer liever in een bepaalde andere pijp zitten.
Kortom, fijne roker die je verbaasd. Mij toch in ieder geval ;p (ze word hier naast de corn en de Terminussen het meest gerookt)
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Mr Brog

Bericht door The_Undertaker »

Zeg Geoffrey, vraagje.

In het verleden heb ik (voor jouw tijd op 't forum hier) via eBay een tweetal mr.Brog pijpen besteld. Deze hadden altijd gewoon een nummer (Mr.Brog nr. 30,38,40 whatever). Waarom staan ze niet met nummer in je webshop? Ik wilde misschien een tweede nr.40 erbij haha. Geen idee of dat dus een totale wijziging is geweest in de lijn van productie/bedrijfsvoering of wat dan ook..
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Whitesnake

Re: Mr Brog

Bericht door Whitesnake »

Die churchwarden leespijp vind ik tof!

Godfrey59

Re: Mr Brog

Bericht door Godfrey59 »

The_Undertaker schreef:Zeg Geoffrey, vraagje.

In het verleden heb ik (voor jouw tijd op 't forum hier) via eBay een tweetal mr.Brog pijpen besteld. Deze hadden altijd gewoon een nummer (Mr.Brog nr. 30,38,40 whatever). Waarom staan ze niet met nummer in je webshop? Ik wilde misschien een tweede nr.40 erbij haha. Geen idee of dat dus een totale wijziging is geweest in de lijn van productie/bedrijfsvoering of wat dan ook..
Geen idee , Ik houdt zelf de nummers uit de catalogus aan wat het makkelijkste is om verwarring te voorkomen , als je de order in voert krijg je dit nummer op je bevestiging te staan .
Maar als je mij de foto laat zien welke pijp je bedoeld , hij zal zeker nog in productie zijn laat ik hem wel meekomen .

Godfrey

Godfrey59

Re: Mr Brog

Bericht door Godfrey59 »

Beste forumleden en lezers . Na en hele tijd bezig te zijn geweest om een ander merk naast Mr Brog te voeren op de website is het eindelijk gelukt . E.a Carey eigen merk pipes made in Guernsey England
mag ik in Nederland gaan verkopen .

Van de Mr Brog lijn gaat een gedeelte verdwijnen . De Bruyere , Olive en de Chamotte modellen zullen in ieder geval wel blijven .

Vandaar ook grote opruiming .

Koop 1 Mr Brog pijp en krijg de tweede gratis[/color :shock:

( de duurste van de twee wordt in rekening gebracht )

Bij bedrijf uw forum naam vermelden .

Godfrey

Godfrey59

Re: Mr Brog

Bericht door Godfrey59 »

Ja ja de forumleden mogen ook samendoen :wink:


Godfrey

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Mr Brog

Bericht door Wowbagger »

Is dit aanbod ook geldig voor pijpen die niet op voorraad zijn?

Godfrey59

Re: Mr Brog

Bericht door Godfrey59 »

Wowbagger schreef:Is dit aanbod ook geldig voor pijpen die niet op voorraad zijn?
Nee alleen voor al de pijpen die op de website staan , en zolang de voorraad reikt :)
Daarna wordt de website verranderd voor het nieuwe merk wat erbij komt. De Mr Brog Bruyere modellen , de Chamotte en de Olijfhout modellen blijven , als ook de Churchwardens en de nieuwe Lumberjack . Alle andere zal langzaam gaan verdwijnen om plaats te maken voor de E.a Carey's pipes .


Godfrey

Godfrey59

Re: Mr Brog

Bericht door Godfrey59 »

De laatste Mr Brog,s sale zie Dreampipes bij het links topic . :lol:

Godfrey

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Mr Brog

Bericht door lestat »

Hoe komt het eigenlijk dat je afbouwd met brog?
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Mr Brog

Bericht door Arno »

Godfrey wilde graag weten wat ik van de Mr. Brog Cutty vond die ik een tijdje geleden bij hem gekocht had. Deze dus:

Afbeelding

Ik was nieuwsgierig geworden naar het merk en voor €28 kan je je niet echt een bult vallen voor een bruyerepijp.
Met de Cutty had ik keuze uit 2 uitvoeringen, een gladde versie met mooi grain of een gezandstraalde. Om te kijken of er veel "foutjes" in het hout zouden zitten koos ik voor de gladde versie.
Zeer snel kreeg ik de envelop met de pijp thuis. Als ik had gewild had ik er nog sample tabak bij kunnen krijgen. Naast de pijp zat in de envelop ook een boekje van Mr. Brog. Helemaal in het Pools..
Ik pakte de goed ingepakte pijp uit en zag dat deze niet helemaal leek op de pijp hierboven..

Afbeelding

Mijn pijp is wel glad maar heeft een finish die nog het meest lijkt op die van een Dunhill dress. Egaal zwart dus. Terwijl ik graag grain wilde zien.. Ik had Godfrey hier al over bericht en blijkbaar snappen ze in Polen niet helemaal dat een pijp ook moet lijken op de foto.. Naast de afwerking heeft de mijne ook een ring aan het eind van de tige waar het mondstuk in gaat. Het mondstuk past er goed in maar de overgang tussen tige en mondstuk is niet echt egaal. Het mondstuk is namelijk breder als de tige. Zie hieronder. Op de originele afbeelding zag de overgang er goed uit.

Afbeelding

Het mondstuk voelde een beetje dik aan tussen mijn tanden. Ik heb een vrij stevige grip als ik de pijp tussen mijn gebit klem en bij de eerste rookbeurt hoorde en voelde ik het mondstuk al licht kraken. Bij de daarop volgende malen roken hoorde ik nog meer gekraak en nu heb ik een soort van flexibel begin van het mondstuk.. Ook zijn tandafdrukken gauw zichtbaar op het materiaal. Zie hieronder. Qua hardheid kan ik het het beste vergelijken met een corncob mondstuk. Verder is de pijp is lekker licht en hangt comfortabel in de mond.

Afbeelding

Het rookgat komt mooi onderin de bowl uit, daar was ik erg blij mee. Toen ik echter een recht buisje in het rookkanaal stak was ik minder gelukkig, de boring is scheef, zie hieronder. Desondanks slaagt de pijp wel voor de ragertest.

Afbeelding

Ok, in zoverre klinkt het misschien allemaal niet echt allemaal positief. Het positieve aan deze pijp is dat hij het meest belangrijke uitstekend doet. Roken. De boring van het rookkanaal is niet zo breed als ik gewend ben bij Winslow en Dunhill maar desondanks merk je er niets van. Inroken was een zaligheid, dit in tegenstelling tot bv. Peterson. Ik heb de pijp expres een paar maal flink op de staart getrapt (flakes erin en flink doorpuffen). Dat doorstaat de pijp goed. Ook rookt hij zeer droog! Dit heeft er ervoor gezorgd (samen met het lage gewicht) dat het nu mijn favo pijp is voor niet-latakia tabakken voor tijdens het autorijden.

Samen gevat: Zoek je een pijp die gewoon goed rookt en ben je iemand die niet al te erg op de afwerking let, dan kan dit een fijn stuk rookhout voor je zijn. Zeker voor de prijs. Mijns inziens heb ik liever een Mr. Brog als een recente Peterson als het gaat om puur rookgenot.
Afbeelding

Plaats reactie