ELIE

Alles over de pijp zelf...
joe
Berichten: 133
Lid geworden op: 23 sep 2010 04:49
Locatie: Belgié--Maldegem

elie een belgische pijpen maker!!

Bericht door joe »

Goedenavond Beste forumleden,

Ik ben onlangs op een site uitgekomen van een belgische pijpen maker genaamd Elie.Na wat rondgekeken te hebben op zijn site was het mij duidelijk dat deze man wel heel getalenteerd was!! Ik heb dan ook 2 pijpen uit zijn E-Delacour reeks gekocht.Hier enkele foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik raad iedereen aan op eens op zijn site te kijken er zitten prachtige pijpen tussen in iedere prijsklasse! www.eliesfreehandpipes.com
Als er mensen zijn die misschien na het rondneuzen op zijn site besluiten een pijp te kopen.Zal u merken in het contact met elie dat dit een bijzonder vriendelijk man is!Die graag bij het geleverde pakketje dat u van hem thuis krijgt graag een paar zelf gemengde pakjes tabak aan u cadeau geeft.
Maar misschien is dit oud nieuws en kent iedereen op dit forum elie al?
Enfin ik heb mijn plicht gedaan.

Groet,
Joe

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1813
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: elie een belgische pijpen maker!!

Bericht door Rob »

En of ik hem ken! Ik heb mijn freehand corncob bij hem gekocht (zie http://pijprokersforum.forum2go.nl/nog- ... -t657.html)
Hij is inderdaad een erg innemende man, ik ga zeker nog eens bij hem langs!

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Hey Joe,

Alles wat ik over Elie hoor zijn positieve berichten, rookt hij zelf ook pijp?

Ik vraag me af of hij het leuk zou vinden om ooit eens een afvaardiging van leden van dit Forum te ontvangen en ons wat van zijn vak te laten zien en er wat van te vertellen.

Op de 3e foto lijkt het of de pijp uit 2 houtsoorten gemaakt is. Bruyere en wenge of panga panga voor wat de steel betreft.

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Bericht door Turin »

Die man maakt echt super mooie pijpen de wizards hat en de autum zijn mijn favoriet maar helaas voorlopig on betaal baar.
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1813
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Bericht door Rob »

robvoorburg schreef:Hey Joe,

Alles wat ik over Elie hoor zijn positieve berichten, rookt hij zelf ook pijp?
Mag ik de vrijheid nemen om te antwoorden?
Hij rookt zelf zeker ook. Hij heeft me laten kennismaken met Latakia en Amerikaanse tabak (nu mijn favoriet).
robvoorburg schreef:Ik vraag me af of hij het leuk zou vinden om ooit eens een afvaardiging van leden van dit Forum te ontvangen en ons wat van zijn vak te laten zien en er wat van te vertellen.
Vast wel! Voor mij nam hij zeer uitgebreid de tijd en hij heeft me alles laten zien wat ik wilde zien. Als je er bent, vraag dan vooral eens naar zijn ongelofelijke voorraad systeempijpen zoals Falcon, Yello Bole, Kirsten en wat al niet meer. Je kijkt je ogen uit!

joe
Berichten: 133
Lid geworden op: 23 sep 2010 04:49
Locatie: Belgié--Maldegem

Bericht door joe »

goedemorgen,

Het lijkt mij dat iedereen die elie kent dezelfde positieve ervaringen heeft
gehad als ik!
De tweede pijp die hij gemaakt heeft bestaat inderdaad uit twee soorten hout bruyere en olivewood!Nu ja onbetaalbaar als je toch een elie pijp wil kijk dan eens in zijn delacour reeks voor euro of 50 @60 heb je toch een al mooi pijpje!
Als hij het leuk zou vinden eens een afvaardiging van onze forumleden te ontvangen?We kunnen het hem altijd vragen!Als ik moet gokken zal dat geen probleem zijn!

Groet,
Joe

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Bericht door Turin »

joe schreef:Nu ja onbetaalbaar als je toch een elie pijp wil kijk dan eens in zijn delacour reeks voor euro of 50 @60 heb je toch een al mooi pijpje!


Groet,
Joe
Maar ik wil geen pijpje uit de delacour reeks ik wil de wizzards hat of autumn

Afbeelding

Afbeelding
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

joe
Berichten: 133
Lid geworden op: 23 sep 2010 04:49
Locatie: Belgié--Maldegem

Bericht door joe »

hoi,

Nu ik deze fotos zie kan ik begrijpen waarom!!!

Groet,
Joe

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Zeer bijzonder en gedurfd!
De bovenste spreekt mij het meest aan, alhoewel ik in de regel voor een minder sierlijk model kies.
Vermoedelijk ligt deze geweldig goed in de hand.
Ken de prijzen van Elie niet, zal niet goedkoop zijn.

Gebruikersavatar
wimclaessen
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:20
Locatie: Deurne (Antwerpen)

Bericht door wimclaessen »

Zeer speciale pijpen, die van Ellis.

Dirk Claessen (mijn broer) is ook Belgische pijpenmaker die momenteel in Spanje woont. Hij heeft net weer een nieuwe update op zijn website gedaan. Helaas zijn al zijn prachtige pijpen reeds verkocht. Maar neem toch maar eens een kijkje op zijn website :
http://web.me.com/claessenpipes/http:__ ... Pipes.html

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ik ben al onderweg.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Nou Wim, dat is niets teveel gezegd.
Volgens mij moet jouw broer hier al jaren mee bezig zijn om zo'n niveau te bereiken.
Het moet toch steeds moeilijker worden om aan goed bruyere te komen? Hoor je daar wel eens wat over?
Waar laat hij zijn pijpen zandstralen?
Via welke kanalen verkoopt hij, heb ze in Nederland nog niet gezien.
Toen ik gister met Poul Winslow sprak zei ik dat ik niet via internet een pijp zou kopen, begon hij te glimlachen.
Zelf verkoopt hij het liefst via de detailhandel, daarom reist hij die winkels af. Volgende week zit hij in noord Duitsland en de week daarop in het zuiden, maar hij realiseert zich dat internet erbij gekomen is.

Gebruikersavatar
wimclaessen
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:20
Locatie: Deurne (Antwerpen)

Bericht door wimclaessen »

Mijn broer is nu sinds 2008 bezig met pijpmaken. In het begin nog heel amateuristisch maar gaande weg al langer hoe professioneler. Hij heeft ook contacten met enkele bekende Deense pijpmakers en is er zelfs naar toe gegaan om 't een en 't ander bij te leren.
Zijn bruyere koopt hij bij Mimo in Italie. Het betere bruyere hout dat je kan krijgen.
Het zandstralen doet hij sinds kort zelf. Nu hij verhuist is naar Spanje heeft hij een heel groot atelier met al het mogelijke om pijpen te maken.
Zijn pijpen verkoopt hij via zijn eigen website (helaas veel te vlug uitverkocht altijd) en via een Franse website http://www.compagniedespipes.com/accueil.htm.
Hij heeft ook contacten met een Chinese handelaar voor verkoop op de Chinese markt.
Elk jaar gaat hij naar de Chicago Pipe Show om zijn pijpen te verkopen en geregeld maakt hij ook pijpen op bestelling.

Momenteel ben ik in het bezit van twee van zijn pijpen. De eerste een klein schoon pijpke dat ik gekregen heb van hem (de derde pijp die hij gemaakt heeft) en een Christmas Pipe (een gerustikeerde Lovat). Beiden roken zalig.

Hou zijn website geregeld in het oog en ook die van compagnie des pipes en misschien kun je er wel eens eentje op de kop tikken.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Mooie pijpen maakt hij, zo te zien. Ik vind vooral die Virgin Buldog echt prachtig. Klassiek, strak, naturel en een prachtige grain.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Wim, merci.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Grappig, hoe we zo bij Elie begonnen zijn in dit topic, om op Dirk Claessen uit te komen.... :roll:

joe
Berichten: 133
Lid geworden op: 23 sep 2010 04:49
Locatie: Belgié--Maldegem

Bericht door joe »

goedemiddag beste forumleden,

Elie is via via op ons forum terecht gekomen maar daar hij geen lid is heeft hij mij een mailtje gestuurd om in zijn plaats een reactie te plaatsen luid als volgt!!

Hallo iedereen op het forum.
Hier een woordje van Elie. Met dank aan Joe voor het doorsturen.
Ik was op het forum geraakt langs een achterdeur (ik ben geen lid), en kon jullie leuke commentaren lezen, maar niet beantwoorden (zo breed was die achterdeur nu ook weer niet).
Vooreerst héél erg hartelijk dank voor de mooie en vriendelijke woorden aan het adres van mijn werk en van mezelf. Ik waardeer het erg, en heb gelukkig nog geen sterallures waardoor ik er onberoerd voor zou blijven.
Graag beantwoord ik enkele van de gestelde vragen:
- Ja, ik rook zelf ook pijp. Welke pijpen ik rook ? Wel, bij het dagelijkse werk: E-Kools met ESuperKool systeem. Als ik toch eens buiten kom (bijna nooit in België, maar wel in Frankrijk), dan rook ik iets eleganters, kwestie van reclame, natuurlijk. Dat zijn dan pijpen die ik niet goed genoeg voor de verkoop vond.
Mijn favoriete tabak: Engelse blends met veel Latakia erin (mijn Elie's Balkan Blend bevat 40% Syrische). Als afwisseling ook een blend van Virginia's, ready rubbed of (liefst) in flake-vorm. Om deze wat krachtiger te maken, meng ik soms ook met 6% Perique. Meestal is 4% het maximum dat gebruikt wordt.
- Een afvaardiging van het forum, iedereen trouwens, is van harte welkom. Liefst in de lente of de zomer, dan kunnen we een glaasje buiten drinken. Mijn Belgische atelier is nogal klein. Vandaag had ik 3 bezoekers, en het leek wel een rangeerstation waar in de juiste volgorde moest bewogen worden om aan het gewenste artikel te raken.
- Waarom ik geen lid ben van het forum ? Wel, ik werk nogal graag geconcentreerd en in stilte. Het publieke leven is niet zo weggelegd voor me. Persoonlijke contacten echter (met niet teveel mensen ineens), schuw ik zeker niet. Iedereen is welkom, zonder koopverplichting. Ook mails vind ik erg leuk.

Ik hoop dat ik de meest 'dringende' vragen beantwoord heb, en dank Joe voor het overbrengen van de boodschap.
Aan het forum wens ik veel succes, en aan de leden afzonderlijk: geniet ze !
Elie.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Leuk, bedankt, groeten!

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Ha, mooi om een reactie te zien.

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Bericht door antonius »

Ook ik heb wel eens een pijp gekocht van elie,nl de quiet comrade.
Een goede droog rokende systheem pijp met 6 mm filter.
Het is de onderste van die twee,de bovenste is een kirsten systheem pijp
Rookt ook lekker droog en je gebruikt geen filter,die kan er ook niet in geplaatst worden.

Afbeelding

gr ton

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Joe, wat aardig van de genomen moeite, tussen de regels lees ik dat het niet alleen een aardige, maar ook een bescheiden mens moet zijn.

Dezelfde bescheidenheid viel me op toen ik Poul Winslow ontmoette.

Gedreven mensen.

Wellicht een aardig vooruitzicht om eens van de zomer te kijken of er wat Forumleden zin en tijd hebben langs te gaan.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Leuk bericht ja :) En inderdaad een leuk vooruitzicht van de zomer! Altijd mooi om te gaan kijken bij een vakman ^^
Afbeelding

joe
Berichten: 133
Lid geworden op: 23 sep 2010 04:49
Locatie: Belgié--Maldegem

Bericht door joe »

Ik zou het ook leuk vinden om eens een kijkje te nemen bij elie! En ook om eens onze forumleden in real life te ontmoeten.Zeer zeker een leuk vooruitzicht!!
Groet,
joe

Gebruikersavatar
belgianpipesmoker
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:31
Locatie: Belgie Vlaams brabant

Bericht door belgianpipesmoker »

sinds enkele dagen heb ik contact met deze man.
2 woorden:fijne mens!!!

je leest de passie in zijn mails vind ik.

hij gaat binnenkort naar frankijk en komt met nieuwe modellen teug een maand later.

ik volg hem zeker op.
deze week gaat hij nog 5 pokers maken prijs zou rond de 100 euro liggen.
ooit heb ik een Elie in mijn collectie ik hoop zelfs vij snel 8)
Mijn persoonlijke collectie pijpen
viewtopic.php?f=41&t=1794


Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Super leuk om te lezen... Hou ons op de hoogte en maak anders een separate Topic net als ik heb gedaan van mijn 2 David Wagner pijpen... Ik ben benieuwd...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Bericht door pijpliefhebberrobin »

zijn er ook een prijslijst?
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5383
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

In de eerste post staat een linkje naar zijn website, ga es kijken...

Het zijn dan wel geen megadure pijpen, beginnersprijzen zijn het nu ook weer niet.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Ik denk dat ik er ééntje uit zijn delacour serie bestel. Magnifiek wat die man bereikt met zijn handen. Ook ik heb ooit contact gehad met hem i.v.m. pijp maken. Moet zeggen dat dit een contact was dat ik zelden heb gehad, zeer hartelijk!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Bericht door witte rasta »

ik ben er ook al geweest,hij heeft m'n meerschuimer gefikst indertijd
ne echte stielman!
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gebruikersavatar
belgianpipesmoker
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:31
Locatie: Belgie Vlaams brabant

Bericht door belgianpipesmoker »

Vandaag nog mailtje van hem gekregen ik denk dat zijn reeks pokers voor hij naar Frankrijk vertrekt bijna af is.

Prijs zou rond de 100€ zitten.
Zeker Ff In het oog houden
Mijn persoonlijke collectie pijpen
viewtopic.php?f=41&t=1794


Afbeelding

Plaats reactie