TATTOO-TUPOO-PIPOO

Alles over de pijp zelf...
Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Het lelijke (getattoeeerde) eendje...

Bericht door Harmen »

Verguist en veracht...
Zelfs de persoon die pijproken een raar en ouderwets fenomeen vindt kan zich niet vinden in het ontwerp...
Een naam die de gemiddelde pijproker toch ook niet echt aanspreekt...
De ketel te klein, een vaag en plastic achtig uiterlijk, zeker niet te verenigen met enig andere pijp in m'n verzameling.

En toch heb ik wat met m'n tattootje :D.
Afbeelding
Toen ik pakweg 5 jaar geleden begon met pijp roken kwamen uit alle hoeken en gaten in m'n vriende kring pijpen tevoorschijn, sommige duur andere overduidelijk categorie "mandje". Op een dag kreeg ik dit exemplaartje in de kladden gedukt onder het motto, als jij je zelf vol laat kalken bij de tattoe artiest...

En het ding is gebleven! dit is desondanks een pijp die door mij zeer regelmatig word gerookt. Mede door de kleine ketel is dit een perronspijp per uitstek. Ook toen ik niet meer in een kroeg mocht roken was dit een mooie middenweg. Een kwartiertje rustig roken en dan weer tevreden aan de tap :P.

Is het z'n naam? Als ik weer eens in de tattoo zak zit voor een volgend "plakplaatje" gaat hij wel mee, maar dat dat nou de reden is?
Is het z'n futuristische uiterlijk? Neu... Voor de rest ben ik toch meer "klasiek geschoolt" zeg maar.
Is het net als met dat ene meisje met wie je voor het eerst stiekum zoende achter het fietsenhok? Die waarvan je wist dat die NEUS echt in kapitalen geschreven moest worden?
Is het dan puur het kleine keteltje? Nee dat ook niet, ik heb meerder kleine pijpjes, maar deze komt veel regelmatiger aan bod dan de rest.

Eigenlijk weet ik het ook niet :lol:.
Ben ik de enige met dit soort aparte trekjes, of zijn er meer met stiekumme liefdes voor kleine (of grote) gedrochten :shock: ?
Hoop van niet :lol:
vriendelijke rokers groet,
Tattoo Harmen

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik weet dat deze al eens hier voorbij kwam ergens in de catagorie vestzakpijpen en zo. Ik ben ook elke keer weer verbaasd over hoe rookbaar deze non-pijp wel is.

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Ik heb er een, maar niet van tattoo, maar van pipoo oid. D'r moet ook speciale tabak in... Van die sigaren plakjes.

Soms roken goedkope pijpjes beter dan de duurdere. Dat heb ik gemerkt bij mijn dure butz choqain. Die rookt voor geen meter. En mijn simpele big ben rookt dat het de moor stikt.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Bericht door hagar666 »

Ook hier in huize Hagar is een tattoo aanwezig....kan ook niet anders als pijprokende tattooliefhebber ;-)
Een perfekt perronpijpje....of voor ff een blokje om met de hond.. (klein blokje dan) En voor een groter blokje of langer perron is dan de Tupoo de uitvinding. :D

En ja...het model vind ik wel erg ok....hij heeft wat....maar wat? Kan het niet uitleggen.
Afbeelding
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

moet daar geen aparte tabak in of kan je haar/hem gewoon vullen met losse tabak ?

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Bericht door hagar666 »

Het schijnt dat er van die speciale "tabletten" tabak voor te krijgen zijn...of in iedergeval toendertijd. Ik gebruik gewoon mijn eigen vertouwde "losse" tabak. Kleine hoeveelheden....prima te roken!
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Vroeger was er speciale tabak voor uit een plastic doosje (zoet, maar wel lekker)

Deze pijp heeft inderdaad wat, nooit gerookt, maar altijd positieve verhalen over vernomen.
Het ding straalt lef uit, eigenzinnigheid, schijt aan conventionele vormgeving.

Men heeft getracht jonge mensen aan het pijproken te krijgen vermoed ik.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Ik heb z'n wat jongere maar wel grotere broertje, de Tupoo, het potje heeft eens los gezeten waar ik van schrok want was al vrij snel !

Gelukkig doet wat secondenlijm wonderen (wel nog voor de lijm z'n werk gaat doen even met een raggertje ervoor zorgen dat het rookkanaaltje goed zit) en sindsdien geen problemen meer.

Ondanks dat het een klein modelletje lijkt is ie ruim 15 mm langer dan m''n Big Ben United Colors !
Afbeelding

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Bericht door hagar666 »

Ik voel me wel jong.....telt dat ook? :P
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Bericht door hagar666 »

hahaha...klopt ook wel.....de grotere man heeft de grotere broer van de tattoo :P
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Bericht door hagar666 »

Er zit een filter in, maar die heb ik er uit gehaald...das niet mijn ding.....bij deze pijp dan.... want er zijn uitzonderingen.
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Voor mij vertegenwoordigd deze pijp alles wat er esthetisch mis met iets kan zijn. :P Strakke, moderne vormgeving, onnatuurlijke materialen en onnatuurlijke kleuren. Die dingen veracht ik overigens niet alleen in een pijp, maar ook in architectuur, kleding, kunst et cetera.

Bruyère
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:29
Locatie: Mechelen - België

Bericht door Bruyère »

Ook ik ben soms gedwongen tot een korte rooksessie en een volwaardige 22mm ketel voor 1/3 vullen lijkt me maar niks. DUS, u raadt het al, een goen metalic tattoo pijp in het rek, of lees, meestal in de jaszak onderaan met een restje tabak in een pouch. (goed verstopt tussen parkeergeld, een kassaticket van enkele weken, een zakdoek, sleutels, gsm, kortom alle denkbare jaszakrommel. :)
Naar het schijnt zijn er ook niet-pijprokers... Raar...

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Grappig, dit is nu net een van die weinige pijpen die ik altijd met filter rook...
En inderdaad Kynikos, dit is alles wat een pijp niet hoort te zijn, en daarom is het des te verbazender dat het ding wel zo goed rookt. Soms moet ik me gewoon even laten verbazen, dat houdt de geest soepel...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Bericht door hagar666 »

Ik hou wel van eigenwijze dingen.....of het nu kleurige mensen, waanzinnige niet alledaagse autos of opvallende pijpen... :oops:

En ach het wekt de verzamelwoede op......spaar ze allemaal, 16 kleuren :wink:
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

.spaar ze allemaal, 16 kleuren ! :twisted: fijn zn c1000/AH uitspraak LMAO

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Bericht door remi »

Ik vind het de meest lelijke pijpen ooit echt afschuwelijk mja ieder wat wils he :P

djaggerke
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2011 22:15
Locatie: belgie

tupoo

Bericht door djaggerke »

is dit een goede beginnerspijp? een tikkeltje special maar wel mooi
http://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten&md=det&prod=817

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: tupoo

Bericht door multiballs »

in mijn ogen niet de meest ideale beginnerspijp,
zou meer voor een klassieker model gaan met redelijk normale afmetingen
mbt diepte en diameter ketel
WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: tupoo

Bericht door Nekker »

Beste djaggerke

Ik raad beginners altijd één merk in het specifiek aan, namelijk: Big Ben. Waarom? Omdat die pijpen leveren die heel sterk van kwaliteit zijn voor een zeer zachte prijs. Mijn advies: zoek jezelf een rechte Big Ben als pijp om mee te beginnen. Dan is dit een pijp die je na een jaar nog steeds graag gaat roken. Koop je deze pijp dan is de kans groot dat je een half jaar later deze nooit meer aan raakt.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: tupoo

Bericht door janneman »

Die Tupoo valt, net als zijn kleinere broertje de Tatoo, toch een beetje onder de specials. Ik heb nooit een Tupoo gehad, en daar weet ik dus eigenlijk niks van. De Tupoo is afgeleid van de Tatoo, die wat kleiner was en geen omhoog stekende kop had.

Afbeelding

Die Tatoo heeft een soort van stenen binnenkop, en moet met filter gerookt worden. Dan blijkt het wel een goed rookbare pijp te zijn, maar het heeft vrij weinig weg, in uiterlijk en in manier van roken, van een 'normale' pijp.

Ik sluit me aan bij de bovenstaande heren en zou als eerste pijp misschien toch een iets gebruikelijker model kiezen. Tegelijk denk ik dat, als die Tupoo inderdaad net zoiets is als de Tatoo, je er geen echt slechte pijp aan hebt. Het voornaamste probleem blijft dat je, als dit niet bevalt, niet weet of het aan pijproken in het algemeen, of aan deze speciale pijp ligt. Big Ben, Stanwell en Peterson leveren goede betaalbare pijpen, ik zo daar toch eerst eens naar kijken.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: tupoo

Bericht door robvoorburg »

Eens met bovenstaande heren, daarnaast zou mij de beperkte tabaksinhoud wat tegenstaan.

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Re: tupoo

Bericht door antonius »

De tupoo is een tatoo met een opstaande rand van ong 2 cm.
De diepte is dieper als een tatoo wand die loopt net als de tatoo tot bijna onderaan de pijp.dus een gemiddelde vul volume.
De tupoo kun je gewoon net als een gewone pijp met gewone tabak vullen.
Het vreemde is de combinatie van een keramisch binnenketel maar de opstaande rand is van bruyerehout.
Toch rookt dat malle ding als een tierelier.

gr ton

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: tupoo

Bericht door janneman »

Ah, dank je Antonius, ik wist niet zeker of die Tupoo ook die binnenketel had. Ja dus.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: tupoo

Bericht door Master-Fan »

robvoorburg schreef:Eens met bovenstaande heren, daarnaast zou mij de beperkte tabaksinhoud wat tegenstaan.
handige pijp dus om even pijp te roken ? zeg een kwartier, dus in een pauze of aan de kant van de weg....
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: tupoo

Bericht door Eliminator »

Ben in het bezit geweest van zo'n Tupoo, maar ik zou hem je niet aan willen raden.
Het slimst lijkt mij om met een gewone, betaalbare, bruyere pijp te beginnen.

Bij mij liet de kop als snel los van het plastic !
Afbeelding

djaggerke
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2011 22:15
Locatie: belgie

Re: tupoo

Bericht door djaggerke »

ik weet genoeg :-)

bedankt voor de info

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: tupoo

Bericht door jarnogab »

Master-Fan schreef:
robvoorburg schreef:Eens met bovenstaande heren, daarnaast zou mij de beperkte tabaksinhoud wat tegenstaan.
handige pijp dus om even pijp te roken ? zeg een kwartier, dus in een pauze of aan de kant van de weg....
Je kan toch ook een gewone pijp met kleinere ketel roken en die dan wat minder vullen? Enfin, niet dat ik me wil opdringen hoor, ik bedoel dit eerder als tip
Groeten,
jarnogab

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Re: tupoo

Bericht door antonius »

Eliminator schreef:Ben in het bezit geweest van zo'n Tupoo, maar ik zou hem je niet aan willen raden.
Het slimst lijkt mij om met een gewone, betaalbare, bruyere pijp te beginnen.

Bij mij liet de kop als snel los van het plastic !
Bij mij ook hoor eli maar kreeg gewoon een nieuwe van de leveransier.
Enigste nadeel was weer inroken.
Daarna geen last meer van gehad.

ton

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: tupoo

Bericht door Eliminator »

Had inderdaad gekund, maar ben niet voor een tweede poging gegaan, had er vanaf dag één al niet echt een klik mee.
Afbeelding

Plaats reactie