Compaenen pijpen, maker?

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Compaenen pijpen, maker?

Bericht door junksculp »

Ik kan een mooie Compaenen pijp kopen met een ring van lichtgroene steen, tenminste zo lijkt het. Wie kan mij wat meer vertellen over dit merk? Ik ken Compaenen alleen van de Java rood sigaren die ik regelmatig gerookt heb. Wie heeft deze pijpen voor Compaenen gemaakt? Zijn er nog steeds Compaenen pijpen te koop? Het exemplaar wat ik kan lopen is trouwens zonder filter.

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: Compaenen pijpen, maker?

Bericht door polleke »

Ik ken compaenen eveneens alleen van tabak en sigaren , nooit een pijp van gezien ,maar aangezien de produkten altijd goed van kwaliteit waren verwacht ik dat een eventuele pijp ook zeker van goede kwaliteit za zijn !!

Gebruikersavatar
rob1966
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 feb 2017 15:12

Re: Compaenen pijpen, maker?

Bericht door rob1966 »

Ik dacht dat Compaenen een soort van inkoop organisatie is welke ook hun eigen "personal brand" producten in de markt zetten. Dus in feite onder eigen naam bij een producent product afnemen.
Ik heb geen ervaring met de Compaenen pijp maar weet wel dat ze bestaan en was in de veronderstelling dat deze bij Gubbels (Big Ben)vandaan kwamen.
Het model dat Junksculp beschrijft dacht ik te herkennen als een Oldenknott model, deze produceerde ook o.a. de Porsche pijp, en is begin jaren 80 gestopt. Een deel ging over naar Vauen en Porsche is onder licentie door Gubbels gemaakt.
Het is ook best mogelijk dat ze op meerdere plekken hun Compaenen pijp laten maken maar waar exact ... ben ook benieuwd of iemand meer info heeft.
wat blijft komt nooit terug

Gebruikersavatar
vdmoorg
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 aug 2022 18:14
Locatie: Zarren (B)

Re: Compaenen pijpen, maker?

Bericht door vdmoorg »

Recent een aantal pijpen gekocht uit een nalatenschap.

Er zat wel een "Compaenen" tussen, misschien minder goed te zien op de foto is het symbool in de stem C in een cirkel.

Verder is de pijp nog niet gerookt.

Maar ik vind er verder niets van terug.

Mocht iemand iets meer weten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Compaenen pijpen, maker?

Bericht door Massis »

Lijkt een typische, goedkope, gelakte pijp met een zwaar geoxideerd mondstuk. Geen speciale waarde ofzo...

PS: Welkom op ons forum, stel je je nog even voor?
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
vdmoorg
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 aug 2022 18:14
Locatie: Zarren (B)

Re: Compaenen pijpen, maker?

Bericht door vdmoorg »

Dank voor je reactie en inschatting Massis,

Ik zag toevallig het berichtje mbt "Compaenen", vandaar dat ik een foto doorstuurde.

Volgens mij is het inderdaad een fabriekspijpje waar de stempel van een verkooppunt in geplaatst is.

Zwaar gelakt is niet juist, ik denk dat het komt omdat de pijp in de wax zit.

Zwaar geoxideerd zal allicht wel zo zijn, want renoveren is een onbekende voor mij.


Wie ben ik ?

Ik ben bijna 60, en beroepshalve heel druk bezig in binnen en buitenland.

Iemand die af en toe een pijpje koopt omdat hij iets mooi vind. ... en er intussen een aanzienlijk aantal heeft.

... en af en toe een pijpje rookt, niet noodzakelijk dagelijks, maar wel enkele malen per week.

Ik hou er ook van om de verschillende nuances in tabak te ontdekken, dus ook een collectie tabak en het verzamelen van de oude originele blikken ...

... maar bovenal wil genieten van de eenvoudige zaken in het leven.

mvg

Geert

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1616
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Compaenen pijpen, maker?

Bericht door GR69 »

😄welkom Geert
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Kiske

Re: Compaenen pijpen, maker?

Bericht door Kiske »

Compaenen is een huismerktabak van enkele verkopers geloof ik. In de tabakscatologus vind je die terug.

Ik heb zelf ook een een pijp van Compaenen gehad. Prima roker maar ik had er geen klik mee. Ik heb er destijds een lid van dit forum een plezier mee gedaan.

viewtopic.php?t=5574
De tabakscatalogus

viewtopic.php?t=10358
Mijn collectie pijpen. De companen wordt vermeldt voorzien van foto als 2e van onder in het overzicht.

Plaats reactie