Compaenen pijpen, maker?

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
junksculp

Compaenen pijpen, maker?

Bericht door junksculp » 10 dec 2017 12:54

Ik kan een mooie Compaenen pijp kopen met een ring van lichtgroene steen, tenminste zo lijkt het. Wie kan mij wat meer vertellen over dit merk? Ik ken Compaenen alleen van de Java rood sigaren die ik regelmatig gerookt heb. Wie heeft deze pijpen voor Compaenen gemaakt? Zijn er nog steeds Compaenen pijpen te koop? Het exemplaar wat ik kan lopen is trouwens zonder filter.

polleke

Re: Compaenen pijpen, maker?

Bericht door polleke » 19 dec 2017 20:23

Ik ken compaenen eveneens alleen van tabak en sigaren , nooit een pijp van gezien ,maar aangezien de produkten altijd goed van kwaliteit waren verwacht ik dat een eventuele pijp ook zeker van goede kwaliteit za zijn !!

rob1966

Re: Compaenen pijpen, maker?

Bericht door rob1966 » 05 jan 2018 13:27

Ik dacht dat Compaenen een soort van inkoop organisatie is welke ook hun eigen "personal brand" producten in de markt zetten. Dus in feite onder eigen naam bij een producent product afnemen.
Ik heb geen ervaring met de Compaenen pijp maar weet wel dat ze bestaan en was in de veronderstelling dat deze bij Gubbels (Big Ben)vandaan kwamen.
Het model dat Junksculp beschrijft dacht ik te herkennen als een Oldenknott model, deze produceerde ook o.a. de Porsche pijp, en is begin jaren 80 gestopt. Een deel ging over naar Vauen en Porsche is onder licentie door Gubbels gemaakt.
Het is ook best mogelijk dat ze op meerdere plekken hun Compaenen pijp laten maken maar waar exact ... ben ook benieuwd of iemand meer info heeft.
ce n'est pas de temps qui passe, mais nous

- Ferdinand Cheval -

Plaats reactie