"Kinematograf" een mooie animatiefilm

Muziek, literatuur, beeldende kunst etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

"Kinematograf" een mooie animatiefilm

Bericht door Bart Iron »

De man steekt een pijpje op


Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Films etc

Bericht door Mus »



Let vooral op James May :lol:

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Had het al eens gezien, maar het blijft hilarisch :D :D
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Bij mij doet hij het prima.. Werkt dit wel?

http://sites.bnn.nl/page/bnntoday/video ... 601610532e

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Ha, bijzonder om iemand op TV iets te zien zeggen in de zin van 'zo, dit heeft wel wat en het is nog lekker ook, dat ga ik vaker doen!' wat roken betreft.

Porsche pijp in de hand van de geïnterviewde en een Big Ben bij de interviewer, naar ik meen?

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Leuk Arno! Dank voor de link!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Leuk filmpje!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Vandaahl schreef:Leuk Arno! Dank voor de link!
(T) No thnx! *krabt zich op kale bol* Ik vraag me nu eigenlijk af hoe ik ook alweer bij die link kwam vanmiddag.. :-T Ik surf voort teveel als mijn computer drukwerkbestanden aan het maken is..

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

pijp in band of brothers.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

In aflevering crossroads van band of brothers gaat luitenant Winters(Damian Lewis) naar parijs voor het weekend en ter relaxation. Terwijl hij in de metro zit komt hij een jongen tegen die hem aan een jongeman doet denken die hij neer heeft geschoten, in die zelfde scene zit een man heel rustig een pijp te roken. Uiteindelijk in de aflevering erna is er een private die heel leuk een filmpje aan het filmen is en wat heet private unkown in zijn mond? Juist, een pijp.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door jarnogab »

Is dit niet eerder iets voor 'pijproker gespot' of zoiets?

Soit, ik ken de reeks alleen maar van naam. Ik begrijp dat het over WOII gaat (of was het I) ? Is die reeks iets van niveau? Of een typisch Amerikaans, volledig over-the-top iets?
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door janneman »

Ik vond met name de eerste serie erg goed, en dat van iemand die nogal een hekel aan oorlogsfilms en docu-drama heeft. De serie volgt een groep soldaten van opleiding tot het eind van de 2e wereld oorlog, en is gebaseerd op boeken en interviews met die soldaten (er bestaat ook een documentaire over die soldaten, die bij de serie aansluit). Weinig John Wayne heldendom, veel aanmodderen en geklooi... Soms kan een film -of serie- een goede aanvulling op echte informatie vormen; de serie draagt het gevoel van wat het is om als plattelandsljongen of stedeling ineens in een oorlog te verzeilen beter over dan droge informatie.
Er bestaat ook een 2e reeks, over de oorlog in de Pacific, maar die vond ik een stuk minder.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door jarnogab »

Aha, voorwaar dank!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

jarnogab schreef:Is dit niet eerder iets voor 'pijproker gespot' of zoiets?

Soit, ik ken de reeks alleen maar van naam. Ik begrijp dat het over WOII gaat (of was het I) ? Is die reeks iets van niveau? Of een typisch Amerikaans, volledig over-the-top iets?
Nee, het is niet over de top iets. het gaat meer over kameraadschap en hoe een normaal plattelands iemand/ stedeling van oorlog. De documantaire heet de men of easy company of zoiets, moet het eerst kijken op de doos. het is gebassert op het boek band of brothers van stephen e ambrose. die heeft de de veteranen van easy company geinterviewt voor het boek. Hier bij een foto van de man in de metro.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Terpentijn »

die man lijkt wel op obama op de voorgrond, grappig.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Kynikos »

:D Nu je 't zegt!

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Terpentijn »

obama is een echte sigarettenroker, kunnen we hem dan bij deze eindelijk pijproker verklaren? persberichten sturen richting het anp en de ambassade/ het witte huis ook even op de hoogte brengen?
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Bart Iron »

jarnogab schreef:Is dit niet eerder iets voor 'pijproker gespot' of zoiets?

......
Nee hoor, dit staat op de juiste plek.
'Pijproker gespot' is voor 'live encounters' :wink:

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Nekker »

Prachtige serie, die ik naar jaarlijkse gewoonte opnieuw zie. Ik ben zelf een heel groot filmliefhebber, mijn dvd collectie kent ondertussen al een goede 400 dvd's, and still growing... Onlangs heb ik mij een beamer (projector) aangeschaft, en binnenkort vatten de renovaties aan om een privé bioscoop in ons huis te maken aan. Ik kan haast niet wachten! Onlangs cinemastoelen van de jaren '20 op de kop kunnen tikken, uit de afbraak van een oude cinema.

De makers van band of brothers hebben sinds kort een nieuwe serie uit: The Pacific. Ik had hoge verwachtingen na Band of Brothers. Ik was volledig teleurgesteld in deze serie. Zoals de titel het zelf zegt, speelt deze zich niet af in Europa, maar in de pacific tegen de Jappen. Ik miste het feel-good gevoel compleet in deze serie, ik had in tegenstelling tot band of brothers absoluut geen voeling met de karakters die hier in speelden. Jammer dat ze hun succes formule niet hebben weten door te trekken...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Kynikos »

Ik heb Band of Brothers deels gezien en The Pacific maar een enkele aflevering. Ik ben dus geen kenner maar ik heb iets soortgelijks ervaren. Volgens mij lag het, voor zover ik kon merken, ook voor een aardig gedeelte aan de cast.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Nekker »

Kynikos schreef:Ik heb Band of Brothers deels gezien en The Pacific maar een enkele aflevering. Ik ben dus geen kenner maar ik heb iets soortgelijks ervaren. Volgens mij lag het, voor zover ik kon merken, ook voor een aardig gedeelte aan de cast.
Ik denk dat je weleens gelijk kan hebben, de acteerprestaties waren vaak huilen met de pet op. In Band of Brothers, zat ik echt in de moment. De karakters wisten mij mee te nemen naar de jaren 1940. Alles klopte!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Kynikos »

Vooral het feit dat je echt opgaat in een bepaald tijdsbeeld vind ik zo'n prettige ervaring bij goede series. Dit is vaak veel vruchtbaarder dan bij films, omdat die simpelweg minder tijd hebben om een hoop van de alledaagse zaken en kleinigheden deel te laten zijn van hun werk gezien het formaat. Series zoals Rome, The Borgias, Mad men et cetera vind ik daar ook in uitblinken. Of series die je op overtuigende wijze in een hedendaagse maar afgesloten subcultuur plaatsen, zoals The Wire en The Sopranos dat doen.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Nekker, je hebt helemaal gelijk. Ik heb the pacific op drie afleveringen na helemaal gezien. The pacific is eigenlijk gewoon een serie geworden van reenactors. ik heb niks tegen reenactment, maar in een serie zoals dit, dan is het niet leuk meer. Met band of brothers heb je inderdaad dat je naar die tijd wordt gezogen. Daardoor heb ik band of brothers zeker al tegen de 150 keer gekeken. :mrgreen:
The eagle flies alone!

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Kynikos »

Ik hoop dat de makers van de serie het goedmaken door de volgende keer een serie maken die gebaseerd is op de Tweede Wereldoorlog in Europa, bekeken door de ogen van gewone Duitse soldaten, historisch accuraat en niet moreel hooghartig of bevooroordeeld. Dat lijkt me nou echt een fascinerend concept.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Kynikos schreef:Ik hoop dat de makers van de serie het goedmaken door de volgende keer een serie maken die gebaseerd is op de Tweede Wereldoorlog in Europa, bekeken door de ogen van gewone Duitse soldaten, historisch accuraat en niet moreel hooghartig of bevooroordeeld. Dat lijkt me nou echt een fascinerend concept.
Dat lijkt me ook wel wat. Maar ik vermoed dat het hetzelfde uitpakt als the pacific.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Nekker »

Kynikos schreef:Ik hoop dat de makers van de serie het goedmaken door de volgende keer een serie maken die gebaseerd is op de Tweede Wereldoorlog in Europa, bekeken door de ogen van gewone Duitse soldaten, historisch accuraat en niet moreel hooghartig of bevooroordeeld. Dat lijkt me nou echt een fascinerend concept.
Dat zou inderdaad prachtig zijn, ik wacht er al jaren op. Maar ik vrees dat dan weer heel de joodse gemeenschap gaat steigeren... :roll:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Dat zal wel logisch zijn als den amerikanen dat zouden gaen verfilmen.
The eagle flies alone!

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Kynikos »

Als de Duitsers 't zelf zouden doen zou helemaal het hek van de dam zijn. Nergens bestaat zo'n grote taboe op het genuanceerd afbeelden van de oorlog. :P Misschien dat de Britten er nog mee weg zouden kunnen komen.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Den britsche film menschen kunnen zich overal uutpraeten.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door jarnogab »

Nekker schreef:Prachtige serie, die ik naar jaarlijkse gewoonte opnieuw zie. Ik ben zelf een heel groot filmliefhebber, mijn dvd collectie kent ondertussen al een goede 400 dvd's, and still growing... Onlangs heb ik mij een beamer (projector) aangeschaft, en binnenkort vatten de renovaties aan om een privé bioscoop in ons huis te maken aan. Ik kan haast niet wachten! Onlangs cinemastoelen van de jaren '20 op de kop kunnen tikken, uit de afbraak van een oude cinema.
Dat lijkt me fantastisch! En mag er gerookt worden in de bioscoop?
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: pijp in band of brothers.

Bericht door Nekker »

jarnogab schreef:
Nekker schreef:Prachtige serie, die ik naar jaarlijkse gewoonte opnieuw zie. Ik ben zelf een heel groot filmliefhebber, mijn dvd collectie kent ondertussen al een goede 400 dvd's, and still growing... Onlangs heb ik mij een beamer (projector) aangeschaft, en binnenkort vatten de renovaties aan om een privé bioscoop in ons huis te maken aan. Ik kan haast niet wachten! Onlangs cinemastoelen van de jaren '20 op de kop kunnen tikken, uit de afbraak van een oude cinema.
Dat lijkt me fantastisch! En mag er gerookt worden in de bioscoop?
Goh, in principe niet... Maar op termijn krijg ik dat wel verkocht... :mrgreen: Vanaf dat hij af is doen we hier een mini meeting met nostalgische films! Ik heb 8 cinemazetels, dus dat lukt wel.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gesloten