"Kinematograf" een mooie animatiefilm

Muziek, literatuur, beeldende kunst etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: The Hobbit

Bericht door St Patrick »

Zooooooooo..... Ik kan jullie melden dat in Huize St Patrick de deuren opslot zijn gebleven tot laat in de ochtend vandaag. Wij hebben dan ook de hele serie achter elkaar uitgekeken, en zijn nu zwaar aan de brakke kant...:)
Wel hele mooie en vooral spektaculaire films. Ik kon mij er nog vrij weinig van herinneren, maar wat een geweldige mooie films. Wij zijn dan ook razend benieuwd naar de andere films..
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Sherlock Holmes - a game of shadows

Bericht door St Patrick »

Wij zouden dit jaar ook nog zijn gegaan, maar helaas... Het wordt volgende week waarschijnlijk maar dat maakt niet uit. Beetje uitstel verhoogd alleen maar het genot van de film zodra we in de bioscoop zitten...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Sherlock Holmes - a game of shadows

Bericht door janneman »

Ach, in de moderne serie 'Sherloc'k lag Holmes op de bank en trok een mouw op om Watson drie nicotinepleisters op z'n arm te laten zien.
'It's a three patch problem...'

Ik vond het wel mooi gevonden. En zijn aanvullende opmerking, dat je in central London nu eenmaal niet meer op een normale manier kon roken, was voor mijn gevoel meer een mooi commentaar op de antirook-lobby, dan op het roken zelf.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Sherlock Holmes - a game of shadows

Bericht door AlbertE »

De eerste film vond ik niet om door te komen, denk dat ik deel 2 maar oversla. De nieuwe (moderne) TV serie vond ik dan weer wel leuk. Ik geloof dat 1 januari er een nieuwe aflevering van komt.

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: The Hobbit

Bericht door Charlie »

Door dit te luisteren en een pijp op te steken krijg ik zin om mij te laven aan het goede leven.

Zittend op een heuvel en turend over de landschappen en genietend van het geluid van kabbelende beekjes en een zachte bries die lichtjes over mij heen waait, waarbij de ochtendzon nog eens op mee neer straalt.



Wat ben ik toch blij dat ik binnenkort weer eens Northumberland en Schotland aan doe om aldaar te hiken en te jagen.

Heerlijk!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: The Hobbit

Bericht door Bommel »

Binnenkort ook maar eens een paar uurtjes vrij maken. :mrgreen:
Moet ik wel Mme Bommel voor ingewikkelde boodschappen de deur uitsturen, want die houd er niet zo van.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Sherlock Holmes - a game of shadows

Bericht door Bommel »

Deel 1 was even wennen, maar ik hou er wel van als oude klassiekers subtiel in een modern jasje bewerkt wordt.
Zo blijven ze levend en bereikt een nieuw jong publiek die dan ook weer de oude klassiekers gaan lezen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Kuifje en het geheim van de Eenhoorn

Bericht door Bommel »

Hear, Hear. =D>
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: The Hobbit

Bericht door St Patrick »

Bommel schreef:Binnenkort ook maar eens een paar uurtjes vrij maken. :mrgreen:
Moet ik wel Mme Bommel voor ingewikkelde boodschappen de deur uitsturen, want die houd er niet zo van.
Doe maar rustig aan hoor Heer Bommel, The Hobbit komt pas December 2012 bij ons in de Bioscoop...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: The Hobbit

Bericht door Bommel »

St Patrick schreef:
Bommel schreef:Binnenkort ook maar eens een paar uurtjes vrij maken. :mrgreen:
Moet ik wel Mme Bommel voor ingewikkelde boodschappen de deur uitsturen, want die houd er niet zo van.
Doe maar rustig aan hoor Heer Bommel, The Hobbit komt pas December 2012 bij ons in de Bioscoop...
:B
Dat weet ik St Patrick, maar ik doelde op de trilogie "in de Ban van de Ring"
Zal wel deel voor deel kijken worden want ik kan natuurlijk Mme Bommel te moeilijke boodschappen laten doen.

Oeps nu maar hopen dat ze niet over de schouder mee tuurt. :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Re: The Hobbit

Bericht door Turin »

Dat jullie ze allemaal achter elkaar kunnen kijken zeg.
Ik val na een klein uur in slaap (maakt niet uit welke film) dus 9 uur achter elkaar kijken houd ik nooit vol.
Daarom ga ik nooit naar de bios dan word het een duur slaapje.
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: The Hobbit

Bericht door hagar666 »

Luys schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe het kan, maar mijn vrouw heeft gisteren spontaan (of stiekem het forum gelezen?) besloten om LOTR te gaan kijken...

Hier een (niet zo geweldige foto) van het vitrinekastje waar nu deel 1 uit mist:
20111229_123436.jpg
Heeej te gek man die beelden!!
Ja ook hier een liefhebber van LOTR. Elk jaar in januari de complete (extra lange) versie kijken.....

Alleen het boek is wat lastiger.....ik loopt altijd vast in deel twee....wordt knettergek van al die namen....pffff
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: The Hobbit

Bericht door hagar666 »

Nekker schreef:Ik ben een erg grote fan rond alles wat met Tolkien te maken heeft. Ik kan haast niet wachten tot deze verschijnt. Mijn huis is nu al versierd met de originele handtekeningen van Peter Jackson, Ian Mckellen, Viggo Mortensen en Elijah Wood. Ook hangt hier in een kader een verzameling van de originele filmrollen van The Fellowship of the Ring. De Hobbit, zal me opnieuw reden geven om in mijn verzamelwoede-modus te gaan... :mrgreen:
En verdomd....... het muntje valt nu pas.... je avatar.... J.R.R. Tolkien! ;-)
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Pirates of the Carribean

Bericht door Bart Iron »

Davy Jones


De pijp is goed te zien in de seconden voordat dit filmpje start, maar die is alleen in het japans te vinden. En die taal doet afbreuk aan het karakter Davy Jones.


Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

On melancholy hill - The Gorillaz

Bericht door Bart Iron »

Vanaf 2:00 komen er af en toe pijpen in beeld.


Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: On melancholy hill - The Gorillaz

Bericht door Dukdalf »

De eerste zelfs al op 1:23. Prachtige tekenstijl, net als de vorige clip van Gorillaz. Leuk Popeye-citaat ook.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: The Hobbit

Bericht door jarnogab »

Ik kan niet wachten tot december.
Ik ben een grote fan van de boeken van Tolkien. Ik heb the Hobbit, de LOTR trilogie, the Silmarillion al meermaals gelezen, zowel in het Engels als in het Nederlands. In het Engels vind ik het overigens authentieker overkomen. Ook de History of Middle Earth series heb ik al grotendeels in mijn bezit, hoewel ik
daar nog heel wat in moet lezen. De kinderen van Hurin heb ik ook gelezen, de Legenden van Sigurd en Gudrun staan op het schap te wachten.
Ik lees die dingen pas als ik in een soort 'periode' zit waar ik zin heb om ondergedompeld te worden in zo'n alternatief universum en ook een aantal boeken va Feist en Goodkind hebben zich ertussen gewrongen :D Momenteel zit ik al een dikke twee jaar in een crime-periode gaande van religio-thrillers tot politie en detective-verhalen. Dit alles afgewisseld met crime tv series die zich er tussen wurmen, à la Sherlock, Midsomer Murders, Poirot, Luther en dies meer.

Terug ontopic:
Ik vond de films echt wel fijn om te zien en had niet het gevoel dat ze mijn fantasie-voorstellingen om zeep hielpen - ook deze heb ik meermaals gezien en ben dan ook in het bezit van de extended dvd boxen. Ik kijk dus vol verwachting uit naar de verfilming van the Hobbit. Wel jammer vond ik dat het Tom Bombadil subverhaal en The Scouring of the Shire niet in de films werden uitgewerkt; hoewel ik
filmtechnisch de redenen wel begrijp. Helaas, maar aan de andere kant: da's dan extra plezier voor de lezers ten opzichte van de kijkers.

Overigens janneman, de dvd extra's vind ik héél knap en geven je meer inzicht in het proces van filmmaken, storyboards, en dergelijke
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: The Hobbit

Bericht door belphegor »

Ook ik kan niet wachten op deze film.
Het boek the Hobbit vond ikzelf beter dan de boeken van Lord of the Rings.
En die waren al goed!
Ben echt benieuwd hoe de film uitpakt.
En wie weet komen ook hiervan enkele pijpen uit...
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Gebruikersavatar
wulle
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 feb 2012 12:34
Locatie: erps-kwerps,Belgie

Re: The Hobbit

Bericht door wulle »

Martin Romijn schreef:Ik verheug me op de film...het boek, eigenlijk de proloog van de LOTR boeken, met veel plezier diverse malen gelezen. Het is al aardig versleten. Denk dat ik het zo'n jaar of 20 in mijn bezit heb...
+1

de wulle

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: The Hobbit

Bericht door Peregrijn »

Voor iedereen die het wachten op The Hobbit wat zwaar valt hier een link naar een onafhankelijk gemaakte film over de jacht van Aragorn op Gollum! Het is misschien geen Peter Jackson film maar wel erg knap gemaakt met liefde voor de sfeer die de oorspronkelijke films uitademen.

http://www.thehuntforgollum.com/

Voor wie niet bekend is met de boeken de jacht op gollum vondt ongeveer een een jaar voor de gebeurtenissen in The Lord of the rings plaats, tolkien heeft deze bij mijn weten niet uitvoerig beschreven dus de film makers hebben het wel zelf ingevuld.
Afbeelding

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: The Hobbit

Bericht door hagar666 »

Peregrijn schreef:Voor iedereen die het wachten op The Hobbit wat zwaar valt hier een link naar een onafhankelijk gemaakte film over de jacht van Aragorn op Gollum! Het is misschien geen Peter Jackson film maar wel erg knap gemaakt met liefde voor de sfeer die de oorspronkelijke films uitademen.

http://www.thehuntforgollum.com/

Voor wie niet bekend is met de boeken de jacht op gollum vondt ongeveer een een jaar voor de gebeurtenissen in The Lord of the rings plaats, tolkien heeft deze bij mijn weten niet uitvoerig beschreven dus de film makers hebben het wel zelf ingevuld.
Heeej cool man....

Die ga ik vanavond ff op mijn gemak bekijken....
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: The Hobbit

Bericht door Nekker »

Ziet er super cool uit, die ga ik eens bekijken!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5378
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: The Hobbit

Bericht door Paasei »

Telkens ik reacties zie op dit topic moet ik hier aan denken :



(effe twee minuten laten lopen)
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: The Hobbit

Bericht door Vandaahl »

Dat ga ik zeker eens goed bekijken! Bedankt voor deze leuke link!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: The Hobbit

Bericht door jarnogab »

hagar666 schreef:
Peregrijn schreef:Voor iedereen die het wachten op The Hobbit wat zwaar valt hier een link naar een onafhankelijk gemaakte film over de jacht van Aragorn op Gollum! Het is misschien geen Peter Jackson film maar wel erg knap gemaakt met liefde voor de sfeer die de oorspronkelijke films uitademen.

http://www.thehuntforgollum.com/

Voor wie niet bekend is met de boeken de jacht op gollum vondt ongeveer een een jaar voor de gebeurtenissen in The Lord of the rings plaats, tolkien heeft deze bij mijn weten niet uitvoerig beschreven dus de film makers hebben het wel zelf ingevuld.
Heeej cool man....

Die ga ik vanavond ff op mijn gemak bekijken....
Er zijn verschillende fanfilms, maar slechts een paar goede. The Hunt for Gollem is veruit de beste. Er is er nog één die vrij goed is, maar de naam ontsnapt me even. Ik moet even grasduinen in mijn externe harde schijf om te zien hoe of wat
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: The Hobbit

Bericht door hagar666 »

jarnogab schreef:
hagar666 schreef:
Peregrijn schreef:Voor iedereen die het wachten op The Hobbit wat zwaar valt hier een link naar een onafhankelijk gemaakte film over de jacht van Aragorn op Gollum! Het is misschien geen Peter Jackson film maar wel erg knap gemaakt met liefde voor de sfeer die de oorspronkelijke films uitademen.

http://www.thehuntforgollum.com/

Voor wie niet bekend is met de boeken de jacht op gollum vondt ongeveer een een jaar voor de gebeurtenissen in The Lord of the rings plaats, tolkien heeft deze bij mijn weten niet uitvoerig beschreven dus de film makers hebben het wel zelf ingevuld.
Heeej cool man....

Die ga ik vanavond ff op mijn gemak bekijken....
Er zijn verschillende fanfilms, maar slechts een paar goede. The Hunt for Gollem is veruit de beste. Er is er nog één die vrij goed is, maar de naam ontsnapt me even. Ik moet even grasduinen in mijn externe harde schijf om te zien hoe of wat
Heej te gek... hou ons op de hoogte...ben zeer benieuwd!
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: The Hobbit

Bericht door jarnogab »

Ik heb de externe HDD nog niet aangesloten om te kijken, maar wel al even het internet afgespeurd
Op onderstaande link vind je een en ander (qua filmtitels). De films zelf zijn mits wat zoeken op het www vlotjes te bekijken (onder andere op onderstaande link) of te downloaden. Mocht je ze niet vinden, dan wil ik ze wel ergens ter beschikking stellen voor jullie. Als videolinks op onderstaande URL niet werken, dan doet Google al wonderen.

http://fanfilms.net/c/lotr

The Hunt for Gollem blijft de beste, omdat die het dichtst de originele LOTR films benadert, maar ik meen te herinneren dat ik Born Of Hope en Halifirien ook best te pruimen vond. Je moet natuurlijk steeds in gedachten houden dat het om amateurfilms gaat.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: The Hobbit

Bericht door Peregrijn »

Blij dat jullie de link leuk vinden, ben normaal niet zo tuk op fanfilms of fanfiction... toch vaak het resultaat van puberale meisjes die op een of andere manier hun fantasie om met Legolas te trouwen willen pennen :mrgreen: The hunt for Gollum heeft wat dat betreft in iedergeval nog stevig de wortels in het oorspronkelijke verhaal.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: The Hobbit

Bericht door Nekker »

Heb net The hunt for Gollem bekeken. Wow, ik ben heel erg onder de indruk. In bijna alle opzichten is dit beter dan de films (buiten Lord of the rings gerekent) die men in dat genre tegenwoordig maakt, met een veeeeeel hoger budget. Daar zit wat talent, zelfs het feit dat de karakters werden gespeeld door andere lookalikes viel niet tegen. Een waardige film!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Alvader
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2012 16:14
Locatie: Doesburg

Re: The Hobbit

Bericht door Alvader »

Burrey schreef:Ik stond tijdens de trailer alweer met getrokken zwaard en bierpul te juichen.....dus te trailer was in ieder geval goed!

Pffff. December volgend jaar is nog wel even wachten.
Haha dat gold voor mij ook echter was het een getrokken scramasax en drinkhoorn :o
'There was never a winner who wasnt a beginner'

Gesloten