Sal's pijpenkist

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Sal's pijpenkist

Bericht door MilleLuci »

Toch een vraagje, je zegt keuzevak? Doe je een deeltijd? Ben bezig geweest voor Arts andere Crafts, maar helaas.......kan je keuzevakken zelf kiezen?
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Goocheme Sally
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 mar 2016 00:52
Locatie: Rotterdam

Re: Sal's pijpenkist

Bericht door Goocheme Sally »

MilleLuci schreef:Toch een vraagje, je zegt keuzevak? Doe je een deeltijd? Ben bezig geweest voor Arts andere Crafts, maar helaas.......kan je keuzevakken zelf kiezen?
Als je student bent kun je met keuzevakken studiepunten verdienen, ik heb daarentegen het voordeel dat ik op de Hogeschool Rotterdam werk en dus keuzevakken kan kiezen voor mijn eigen lol.
Trouwens, ik heb een dikke voldoende gekregen voor mijn pijpenkist... hieperdepieper...........

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: RE: Re: RE: Re: Sal's pijpenkist

Bericht door rivulus »

Kijk eens of er een makersspace of een makerscafe oid bij je in de buurt zit. Hier in Leiden is er eentje.
Tobias Tobit schreef:
Goocheme Sally schreef:
Tobias Tobit schreef:Wordt een beetje jaloers van al die technologische hoogstandjes[emoji38]
Nergens voor nodig... Ik volg het keuzevak "Making" op de Hogeschool Rotterdam, heb daarvoor een pijpenkist als object gekozen, daarbij moet een ieder gebruik maken van de laser-cutter en de 3D-printer.
Daarbij moet er ook een elektronisch circuit onderdeel van uit maken.
Ik werk in het "Stadslab Rotterdam" dat onderdeel uitmaakt van de Hogeschool Rotterdam, dus heb ik de beschikking over al deze technologieën.
Nogsteeds jaloers op de mogelijkheid om deze apparatuur te kunnen gebruiken. [emoji6] Je moet jaloezie niet verwarren met afgunst. Ik zou het alleen ook erg leuk vinden om een keer met dit soort apparaten te kunnen spelen. Je hebt in ieder geval optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden en het resultaat mag er zeer zeker zijn.
Veel plezier met je piratenkist.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Sal's pijpenkist

Bericht door Paasei »

Goocheme Sally schreef:...Trouwens, ik heb een dikke voldoende gekregen voor mijn pijpenkist... hieperdepieper...........
Kon ook niet anders he...
proficiat !
Koninklijke Eikel Des Forums.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Sal's pijpenkist

Bericht door robvoorburg »

Terecht!

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Re: Sal's pijpenkist

Bericht door Ray »

Geweldige kist.... je zou voor minder piraat worden. :)
Proficiat, en veel plezier ermee !
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Sal's pijpenkist

Bericht door NoneNicer »

rivulus schreef:Kijk eens of er een makersspace of een makerscafe oid bij je in de buurt zit. Hier in Leiden is er eentje.
Tobias Tobit schreef:...
Oeh, dat is interessant! Heb je een link naar de website?

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Sal's pijpenkist

Bericht door NoneNicer »

Sal, je hebt terecht een dikke voldoende gescoord! Mooi werk en goed uitgedacht. Het leuke van toegang tot zulke machines is dat je vanzelf langzaam aan allerlei kleine updates en upgrades gaat verzinnen. Dat worden dan steeds mooiere producten in de loop van de tijd. Ik denk dat je nog enkele mooie tijden tegemoet gaan na de afronding van het vak!

Gebruikersavatar
Rous
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 sep 2014 20:24

Re: Sal's pijpenkist

Bericht door Rous »

Zo, wat een gaaf kistje!

Gebruikersavatar
Goocheme Sally
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 mar 2016 00:52
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Re: RE: Re: Sal's pijpenkist

Bericht door Goocheme Sally »

rivulus schreef:Kijk eens of er een makersspace of een makerscafe oid bij je in de buurt zit. Hier in Leiden is er eentje.
Makerspace of Fablab zijn de termen waar je naar moet zoeken in jouw omgeving.
Er komen er steeds meer in steeds meer plaatsen, en als je mazzel hebt hoef je enkel materiaalkosten (tegen kostprijs) te betalen, of neem je eigen materialen mee, dan ben je haast voor niets klaar.
Bij ons wordt er alleen voor commerciële doeleinden een huurprijs voor de machines gerekend.

Gebruikersavatar
Goocheme Sally
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 mar 2016 00:52
Locatie: Rotterdam

Re: Sal's pijpenkist

Bericht door Goocheme Sally »

NoneNicer schreef:Sal, je hebt terecht een dikke voldoende gescoord! Mooi werk en goed uitgedacht. Het leuke van toegang tot zulke machines is dat je vanzelf langzaam aan allerlei kleine updates en upgrades gaat verzinnen. Dat worden dan steeds mooiere producten in de loop van de tijd. Ik denk dat je nog enkele mooie tijden tegemoet gaan na de afronding van het vak!
Of denk eens aan de kruisbestuivingen die plaats kunnen vinden.
Bij ons is het al een aantal keer voorgekomen dat mensen uit verschillende disciplines elkaar vinden en samen een project ontwikkelen.
Een elektronica student die samen met een mode studente een interactieve jurk hebben ontworpen met dus haast letterlijk allerlei toeters, bellen en lichtjes.
En daar mag ik allemaal getuige van zijn; wat een wereldbaan...

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Sal's pijpenkist

Bericht door MilleLuci »

Als je je creativiteit zo kan inzetten dan heb je inderdaad een wereldbaan! Mooi!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Sal's pijpenkist

Bericht door Deadl0ck »

Om hier eens op terug te komen, gezien ik op het punt sta te gaan klooien met arduino en nagenoeg nul kennis heb, hoe heb je het allemaal gedaan?

Persoonlijk zou ik in jouw opzet kiezen voor een simpele uitvoering met standaard externe temperatuur sensor, arduino bord, 2 npn transistors, en de fan.

Met vervolgens een vrij simpele if / then / else loop als programma.

Start
Schakel transistor - temp sensor aan
Lees analoog output temp sensor
Schakel transistor - temp sensor uit
If temp sensor > x
--Schakel transistor - fan aan
--Wacht y seconden, goto start
Else
--Schakel transistor - fan uit
--Wacht y seconden, goto start
End

Transistoren voor het in en uit schakelen zorgen voor minder stroom gebruik dan de sensor constant aan laten. Neem aan dat er gewoon een batterij pack in zit?

Echter heb je dan niet een accurate temperatuur meting van de pijpen an sich, maar alleen van de locatie van de temperatuur sensor. En ik verwacht niet dat de temperatuur wisseling heel hoog zal zijn (zomer of winter zal meer verschil op leveren) , tenzij je een plek maakt met metaal contact plaatje als heatsink&sensor om een vers gerookte pijp op te leggen.

Eerder zou ik dan kiezen voor 2 luchtvochtigheid sensors en de fan laten draaien als de luchtvochtigheid in het pijp gedeelte hoger is dan de buitenlucht of tabak gedeelte.
Groet, Mark

Plaats reactie