Pijpen vervoer, roken buiten de deur.

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

metalhead schreef:waarde heer bommel, dat had ik niet van u verwacht. dacht helmaal mooi ingepakt in een of andere tas, met ruimte voor rager pijp en tabak. een heer van stand .... propt alles in de jas en broek.. misschien ook wel om te ervaren hoe " het gewone volk" dat allemaal doet... :wink:
Een pijp, zij is een gebruiksvoorwerp mijn waarde Metalhead.
Een metgezel waar u ook gaat, dus ik kan u geruststellen, zij, de pijp, blijft nooit lang in mijn rechter jaszak.
En om haar gezelschap te houden, voor als het toch langer duurd, heeft zij aanspraak van een van haar vriendinnen, eveneens in mijn rechter jaszak.
Voor op reis worden de overige dames verzameld en keurig reiswaardig gemaakt, met andere woorden ze gaan inderdaad een zak in samen met de ragers en tabak.
Daarna worden ze zorgzaam in de reistas gedaan zodat beschadigen tot het minmumste van een minimum beperkt wordt.
Vaak is de reis maar kort, we gaan altijd naar ons buitenverblijf, dus de dames vinden het niet erg. :lol:
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

:lol: een woord GE-WEL-DIG :lol: :lol: ik begrijp u volkomen, en zie dat zij zich niet eenzaam hoeven voelen.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

metalhead schreef::lol: een woord GE-WEL-DIG :lol: :lol: ik begrijp u volkomen, en zie dat zij zich niet eenzaam hoeven voelen.
Alleen dat gekibbel he? :cry:
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

:shock: :lol: :lol:

jurgen
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 mei 2009 04:03
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door jurgen »

ik stop 'm los in m'n jaszak of borstzakje van m'n blouse, soms in een onstuimige bui kiest de pijp de vrijheid, een enkele lichte beschadiging getuigt daarvan.

Jurgen.

drfretboard

Bericht door drfretboard »


drfretboard

Bericht door drfretboard »


Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Ik heb vandaag twee pijpentassen binnengekregen elk voor 7 pijpen en twee blikjes of pakjes tabak e.d.
Ze zijn tweedehands maar zien er nog netjes uit.
Afbeelding
Eentje is voor mij zelf en de andere tsja misschien zijn er nog gegadigen voor op prf.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Bericht door Rob »

annie69 schreef:Ik heb vandaag twee pijpentassen binnengekregen elk voor 7 pijpen en twee blikjes of pakjes tabak e.d.
Ze zijn tweedehands maar zien er nog netjes uit.
Afbeelding
Eentje is voor mij zelf en de andere tsja misschien zijn er nog gegadigen voor op prf.
Mooi! Is die rechter inclusief Zenith pijpen? :D :D :D
Trouwens: mooie acorn-vormige pijp in de linkertas!

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Rob schreef:
annie69 schreef:Ik heb vandaag twee pijpentassen binnengekregen elk voor 7 pijpen en twee blikjes of pakjes tabak e.d.
Ze zijn tweedehands maar zien er nog netjes uit.
Afbeelding
Eentje is voor mij zelf en de andere tsja misschien zijn er nog gegadigen voor op prf.
Mooi! Is die rechter inclusief Zenith pijpen? :D :D :D
Trouwens: mooie acorn-vormige pijp in de linkertas!
Natuurlijk Niet,volgens mij bedoel je die wat op de kop staat in de linkertas is een volker bier pijpje.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

annie69 schreef:Ik heb vandaag twee pijpentassen binnengekregen elk voor 7 pijpen en twee blikjes of pakjes tabak e.d.
Ze zijn tweedehands maar zien er nog netjes uit.
Afbeelding
Eentje is voor mij zelf en de andere tsja misschien zijn er nog gegadigen voor op prf.
Mooie tassen, vooral die linker.

Ben zelf ook op zoektocht en het nadeel is, dat de meeste tassen van die lange "slurfen" hebben om de pijpen in te schuiven. Erg leuk, als je alleen rechte pijpen mee wilt nemen, maar een beetje gebogen pijp past niet in die lange slurfen.

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

N.a.v. al die mooie foto's van Antwerpen is er weer e.e.a. gaan borrelen in de magische bovenkamer van yours truely.
Ook ik zwier wel eens links en rechts door deze wonderlijke wereld en heb mij recentelijk afgevraagd hoe ik de dames van mijn pijpenharem in goed fatsoen en veilg verpakt zou kunnen meenemen zoals het een heer van stand betaamt.
Geinspireerd door het fameuze zwarte koffertje van Janneman heb ik mijn gedachten de vrije loop gelaten en na niet al te lange tijd het licht gezien en een mooi idee was geboren.
Ooit heb ik van mijn vader een stevige retro-cameratas gekregen die hij al gebruikte toen ik nog niet eens geboren was, een ouderwets fraai bruin exemplaar (tja, dat kleurtje...).
Dat ding heeft na de Minolta en Nikon body's en lenzen uiteindelijk jarenlang bij mij in een hoekje stof liggen vergaren tot zaterdagavond.
Eenmaal tevoorschijn gehaald en na aandachtige bestudering en lichtelijke modificatie kwam er een ontwerp tot stand waar ik een grijns van kreeg van oor tot oor.
Ik ben toen aan de slag gegaan met passen en meten en jawel, perfect geschikt voor een pijpenkoffertje waarin 12 pijpen en evenveel tabakken
kunnen worden vervoerd plus overige noodzakelijke parafernalia.
Het gegarandeerd risicovrije transports- en veiligheidsniveau is van dien aard dat je er welhaast met een tank overheen moet rijden om de dames te verwonden.
Daar houdt deze jongen wel van; fullproof and failsafe protection.
Zelfs als je het geheel in de lucht zou gooien (wat een heer van stand overigens nooit zou doen met zijn pijpen) zou er nog geen greintje van de inhoud enigerlei schade kunnen leiden.
Vergeef mij, ik heb het helaas noodgedwongen moeten doen ter bevestiging van mijn vermoeden op dit vlak en ben inmiddels volledig overtuigd van dit succesvolle concept.
Geloof me, dat was echt wel een spannend moment en de enige keer dat ik ooit die brutaliteit heb durven ontplooien...
Deze week gaat de ombouw naar de permanente uitvoering van het concept stapsgewijs plaatsvinden en gefotografeerd worden en ik hoop jullie volgend weekend desbetreffend resultaat in reportagevorm te mogen presenteren.
Met gepaste trots.
Vol verwachting klopt mijn hartje...
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Ben erg benieuwd, vooral naar het uiterlijk van dat koffertje, want ik heb er een liggen/staan die enigszins beantwoord aan de beschrijving!

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

Waarde heer van stand, gij zult niet teleurgesteld worden en bij deze bied ik mijn diensten aan U aan om wanneer het Uw goedkeuring kan wegdragen eenzelfde behandeling voor Uw object naar maat en wens uit te voeren!
De eer hiervoor zou ik graag gepast willen dragen.
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

magicmarcello schreef:........
Geinspireerd door het fameuze zwarte koffertje van Janneman heb ik mijn gedachten de vrije loop gelaten en na niet al te lange tijd het licht gezien en een mooi idee was geboren.
...
:-?
Dat koffertje van Janneman is zeker de moeite waard. Ik ben benieuwd. :)

drfretboard

Bericht door drfretboard »

...(doet je telefoon-camera het nog...)...

:wink:

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

We wachten (on)geduldig af :-)

We hebben reeds pijp-makers, tampermakers, sinds kort zelfs tabakmakers hier op het forum,.... nu ook nog een pijpenkist maker,... wat een creativiteit :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Goed plan, Magicmarcello! We kijken met spanning uit naar wat je gaat maken.

Ik wijs heel even op -in mijn ogen tenminste- de ultieme meenemer waar Bruyere gisteren in Antwerpen mee boven water kwam: een keurige pijprokersasbak met kurk en al. Kijk, zo is de reisgarnituur van een pijproker natuurlijk pas echt compleet...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

Heren,
Mijn telefoon-camera doet het nog uitstekend en de aan de compleetheid van het reisgarnituur zal in t geheel niets ontbreken conform concept...
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

Alvast een voorproefje;

Hier is dan het verbouwingsobject in originele onbewerkte staat.
Afbeelding

Afbeelding
Zoals je kunt zien zijn er twee compartimenten aanwezig.
Het bovenste deel is bestemd voor de pijpen en het onderste deel voor de tabakken.
Parafernalia worden op slinkse doch gestructureerde wijze ingebed op een aantal locaties die zich daarvoor lenen.
Vandaag tussen allerlei andere activiteiten in reeds de preselectie gemaakt voor bekledingsmaterialen en verwerkingstechnieken.
...ennuh, dat kleine deukje op de klep was dus het resultaat van de onwelvoegelijke safety-test (met de volledige rataplan erin).
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Geinig ding! Welke ik heb is toch van iets eenvoudiger model, maar zeker ook wel geschikt (te maken) denk ik...

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Mooi ding, Marcel! Volgens mij aardig groot ook. Ideaal voor je voor langere tijd weg bent zoals bij een paar weken vakantie ofzo. Dan weet je misschien zelfs wel te ontsnappen aan de bekende vakantiekwaal: Net niet hetgeen bij je wat je op dat moment wil roken.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Als Heer van Stand moet ik u complementeren en feliciteren met dit koffertje Marcel.
Enige Jaloersheid komt lichtelijk boven drijven.
Zoals mijn vader zaliger altijd zei "Er komt tijd en raad voor dingen en zaken die op het oog in de stantie der eerste een blok aan het been of sta in de weg leken te zijn.
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

Waarde heer Bommel, uw vader zaliger was een wijs man!
Alle prevalente lofuitingen nopen mij onvermijdelijk tot hogere intenties, die ik ulieden geenszins zou kunnen onthouden.
Blijft mij allen in dier voege aansporen...
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

magicmarcello schreef:Waarde heer Bommel, uw vader zaliger was een wijs man!
Alle prevalente lofuitingen nopen mij onvermijdelijk tot hogere intenties, die ik ulieden geenszins zou kunnen onthouden.
Blijft mij allen in dier voege aansporen...
:-?
De geit vooruit dan maar, zoals papa zou zeggen. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Het heeft zeker meer stijl dan de jaren 80 fototas van mij.

Afbeelding

Hmmm,..ik ben nog in het bezit van een 'Linguaphone koffer';
Misschien een beetje té ruim. :roll: :D
Afbeelding

En ik zou mijn zelfbouw semi-modulaire synth een andere plek moeten geven.

Afbeelding

Jammer, hij had net twee maatjes kleiner moeten zijn.

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

Bart, er is niks te klein of te groot hoor, zolang je ego er ook maar in past...
Ikzelf overweeg daarom nog de aanschaf van een rechte flightcase van Fender,
daar kan de hele collectie pijpen, tabak & parafernalia in, and some more room to spare...
Past wel bij mij als gitarist zijnde!
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

De beautycase van de pijproker

Bericht door magicmarcello »

Met gepast tromgeroffel...

Conform belofte dan hierbij het resultaat van eerdergenoemde opzet en verkenningstocht op het gebied van de beautycase voor den pijprooker wanneer er een lange reis te gaan is.
A) bovendeel 1 biedt plaats aan 7 rechte pijpen die ordelijk naast elkaar in kop en kont formatie keurig uitgelijnd en in zachte klem liggen.
B) bovendeel 2 zijnde de klep biedt plaats aan 5 kromme knollen die eveneens soissantneuf georienteerd liggen, en nog aan te brengen chique elastisch materiaal gaat zorg dragen voor het ter plekke hoogst noodzakelijke gehalte aan bondage.
Tussen deze twee bevindt zich een scheidingsflap om partijen te behoeden van onderling onbedoelde kwetsuren gedurende transportsituaties.
Juffrouw Magic is reeds in de weer om zachte kussenrolletjes te produceren die tussen de pijperij geplaatst kan worden voor ultiem comfort en liggenot.
C) onderdeel biedt plaats aan 6 ronde blikken tabak en 1 vierkant blik daartussen, de gangbare typen in conventionele afmetingen.
Bij inzet van 50grs. flakeblikjes kunnen er 12 in.
Vervolgens vinden op sneaky wijze de diverse parafernalia hun weg temidden van deze drukte om het geheel volledig te completeren.
(inclusief asbak die op maat is gemaakt hiervoor)
Al met al een waardige begeleiding voor een heer van stand die op reis gaat...
Er past zelfs een vredespijp in...
Deze toverformule die inmiddels door yours truely uitgebreid getest en goedgekeurd is laat zich wonderwel toepassen in diverse behuizingen als uitgangspunt mits creatief gehanteerd.
Voila...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij die rokend reist en rijzend rookt groet u!

:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

zoww erg mooi gemaakt :shock: je kan ingesneeuwd raken in timboektoe met zn koffer vol. chapeau hoor !
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

Tom, er valt helaas vrij weinig sneeuw in Timboektoe but I get your drift man...
Het motto in deze was inderdaad "be prepared for the worst" en hiermee kan ik de hele wereld rond zonder mezelf te hoeven pijnigen met het dilemma van net niet die pijp of tabak bij je hebben waar je zin in hebt.
Mission accomplished!
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Plaats reactie