Tabak mat

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronald57
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:52

Tabak mat

Bericht door Ronald57 »

Hier maakt iemand tabaks matten. Vind ze erg mooi, maar vraag me af of het niet heel makkelijk zelf te maken is, en zoja, is dit niet een uitgelezen PRF ding?

https://www.etsy.com/nl/listing/1666899 ... ipe+tamper

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Tabak mat

Bericht door Eliminator »

Ik geef toe, leuke parafernalia kan een extra dimensie geven aan het pijproken,..... maar dit lijkt me een overbodig item,... my 2 ct dan toch.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Tabak mat

Bericht door Paasei »

Inderdaad... Als je je pijpt gewoon stopt boven het blikje of de pouch, dan valt de 'overflow' gelijk op zijn plaats, zonder tussenstation...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Geloof

Re: Tabak mat

Bericht door Geloof »

Laat ik nou dit soort dingen wel gewoon kunnen maken.
Enige wat ik nodig heb is een stukje leer, maar daar is aan te komen, en vervolgens een foto, of tkening wat erop gegrafeerd moet worden, en onze lasercomputer doet de rest, dus als er intresse is, dan meld diegene zich maar, kunnen we kijken wat we kunnen doen, en wat hiervan de kosten zouden zijn.

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Tabak mat

Bericht door magicmarcello »

Voor die 15,26 euro die deze lap leer moet opbrengen koop je toch een heel leuk blikkie lekkere pijptabak! :wink:
Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit zou gaan! :mrgreen:
Bovendien zijn er bij de kringloop en op de rommelmarkt altijd wel aparte dingetjes te scoren voor een habbekrats die hetzelfde doel dienen...
Mijn 'gadget' hiervoor is van glas, is sierlijk en uniek, heeft 50 cent gekost bij de kringloop...

Afbeelding

En volgens mij broedt er nu ook iets bij Heer Geloof, iets met leer en een PRF-logo erin... :-T

Afbeelding
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Geloof

Re: Tabak mat

Bericht door Geloof »

Ja maar iets met hout, glas, persplex, wol.....
Overal kunnen we een prf logo in laseren.

Gebruikersavatar
Ronald57
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:52

Re: Tabak mat

Bericht door Ronald57 »

magicmarcello schreef:Voor die 15,26 euro die deze lap leer moet opbrengen koop je toch een heel leuk blikkie lekkere pijptabak! :wink:
Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit zou gaan! :mrgreen:
Bovendien zijn er bij de kringloop en op de rommelmarkt altijd wel aparte dingetjes te scoren voor een habbekrats die hetzelfde doel dienen...
Mijn 'gadget' hiervoor is van glas, is sierlijk en uniek, heeft 50 cent gekost bij de kringloop...

Afbeelding

En volgens mij broedt er nu ook iets bij Heer Geloof, iets met leer en een PRF-logo erin... :-T

Afbeelding
Jouw gadget is een schaaltje. :D

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Tabak mat

Bericht door Mikali »

Veel nut heeft zo'n mat toch niet me dunkt ... kruipt alleen maar stof en vuiligheid (en tabak) in :D
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Tabak mat

Bericht door magicmarcello »

Voor mij is het het drogen van te vochtige tabak het enige nut dat er voor zo'n gadget denkbaar is, daarom glas, daar kan niks in kruipen... :wink:
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Tabak mat

Bericht door Bommel »

magicmarcello schreef:Voor mij is het het drogen van te vochtige tabak het enige nut dat er voor zo'n gadget denkbaar is, daarom glas, daar kan niks in kruipen... :wink:
De tabak kan alleen maar wegwaaien. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
joko
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mar 2013 14:40
Locatie: Heerenveen

Re: Tabak mat

Bericht door joko »

Hmmmm, een leren PRF-tabaksmat, met leren PRF-pijpetui, en leren PRF-pijpstoel, een stenen PRF-asbak/pijpsteun en een houten PRF-dolle-tamper.... Lijkt me een leuk setje...., voor bij de PRF-jaarpijp... :-T :-T :-T
"Hij haalde zijn pijp uit de mond om plaats te maken voor zijn verbazing."
J. D. Sheridon

Plaats reactie