Handige afsluiting.

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Handige afsluiting.

Bericht door Bommel »

Op de meeting in Zutphen kwam ter spraken dat sommige blikken, die met een drukdeksel, niet goed sluiten en dat daardoor de tabak snel kan uitdrogen.
Wel met de volgende oplossingen kan dit voor een deel verholpen worden.
Ik heb rond de deksel van het blik Borkum Riff limited Edition fruit and vanilla een klein elastiekje gedaan en hiermee een betere afsluiting bereikt.
Belangrijk is wel dat het elastiekje niet de dik moet zijn.
Een andere manier is, en die gebruik ik bij het afsluiten van het blik Rattray's Bagpipers, een stukje huishoudfolie.
Een stukje op het blik leggen en hup dan de slappe deksel er op.

Dat van het huishoudfolie is ook perfect toepasbaar bij slecht sluitredes wekpotten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Handige afsluiting.

Bericht door The_Undertaker »

Dank voor deze tip, ik had er niet aan gedacht, maar ik vond dat mijn zelfde Borkum Riff blik inderdaad verdacht makkelijk open ging, en daarnaast ook verdacht makkelijk te sluiten was.. Ik ga eens een elastiekje opscharrelen :D
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Bommel »

Welcome. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 452
Lid geworden op: 30 sep 2013 13:57
Locatie: Beuningen gld

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Timmy »

Afbeelding
Heb een lading van die action = potjes gehaald, slechts € 0.50 per stuk, perfect voor 50 gr pouches en slecht sluitende blikjes. Zal luchtdichtheid controleren en ben al blij met de huishoudfolietip.

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Immler »

Prima oplossing Timmy maar je moet de potten dan wel weer donker wegzetten
omdat anders het licht de tabak achteruit doet gaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 452
Lid geworden op: 30 sep 2013 13:57
Locatie: Beuningen gld

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Timmy »

Yep, ga ik doen, dit was effe voor foto. Heb nog mooi donker kastje daarvoor.

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Robert »

The_Undertaker schreef:Dank voor deze tip, ik had er niet aan gedacht, maar ik vond dat mijn zelfde Borkum Riff blik inderdaad verdacht makkelijk open ging, en daarnaast ook verdacht makkelijk te sluiten was.. Ik ga eens een elastiekje opscharrelen :D
Wellicht kun je ook andere rubbertjes gebruiken... :D
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Eliminator »

Robert schreef: Wellicht kun je ook andere rubbertjes gebruiken... :D
Wel uitkijken voor smaakoverdracht :mrgreen: :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Handige afsluiting.

Bericht door St Patrick »

Om het gemekker van al die blikkies te voorkoen heb ik (op advies van onze grote vriend Arno) een paar goedkope wekpotten aangeschaft.
Deze krengen nemen een hoop ruimte in beslag maar er kan ook weer een heleboel tabak in...:)
Erg handig voor de bulkinkopen.

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Bommel »

Eliminator schreef:
Robert schreef: Wellicht kun je ook andere rubbertjes gebruiken... :D
Wel uitkijken voor smaakoverdracht :mrgreen: :P
Met de zelfde topping kan het geen kwaad. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Wowbagger »

St Patrick schreef:Om het gemekker van al die blikkies te voorkoen heb ik (op advies van onze grote vriend Arno) een paar goedkope wekpotten aangeschaft.
Deze krengen nemen een hoop ruimte in beslag maar er kan ook weer een heleboel tabak in...:)
Erg handig voor de bulkinkopen.

:B
Volgens mij wel eens vaker aangehaald op het forum. De Xenos verkoopt wekpotjes van het merk Fido van 0,2 l. Deze zijn een stuk minder erg in het ruimtebeslag en sluiten echt perfect af. Er kan exact een 50 gr. tabak in gepropt worden. Om lichtinval te voorkomen maak ik er een etiketje rondomheen. Wat mij betreft ideale dingen voor de tabakken die wat minder snel er doorheen gaan (I'm looking at you, Voortrekker).

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Arno »

Wowbagger schreef:
St Patrick schreef:Om het gemekker van al die blikkies te voorkoen heb ik (op advies van onze grote vriend Arno) een paar goedkope wekpotten aangeschaft.
Deze krengen nemen een hoop ruimte in beslag maar er kan ook weer een heleboel tabak in...:)
Erg handig voor de bulkinkopen.

:B
Volgens mij wel eens vaker aangehaald op het forum. De Xenos verkoopt wekpotjes van het merk Fido van 0,2 l. Deze zijn een stuk minder erg in het ruimtebeslag en sluiten echt perfect af. Er kan exact een 50 gr. tabak in gepropt worden. Om lichtinval te voorkomen maak ik er een etiketje rondomheen. Wat mij betreft ideale dingen voor de tabakken die wat minder snel er doorheen gaan (I'm looking at you, Voortrekker).
Fido is idd HET merk. Ik heb ze in zowat alle soorten en maten. Helaas verdomd de lokale Blokker het om reserveringen te bestellen voor die potten.. Was ook meteen de laatste maal dat ik daar geweest ben. Zo'n zaak in een klein dorp en 0,0 service.. *Ahum* Excuses :mrgreen:
Afbeelding

Godfrey59

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Godfrey59 »

Zelf gebruik een een vacuum seal apparaatje van de Action 14,95 en dito kunstof zakjes van 50 ct per 25 . De Bulk tabakken blijven mooi vacuum , en nemen niet veel plaats in doordat je ze mooi kunt stapelen in de tabak kelder :lol: de zakjes zijn er in 50 / 100 / 250 en 500 gram.



Godfrey

Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 452
Lid geworden op: 30 sep 2013 13:57
Locatie: Beuningen gld

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Timmy »

Geweldig idee, godfrey. Ik heb zo'n apparaat ook, en nu kan ik er wat nuttigers mee doen dan vleeswaren conserveren...

Gebruikersavatar
Struik
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 jun 2013 14:33
Locatie: The Hague
Contacteer:

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Struik »

Timmy schreef:Afbeelding
Heb een lading van die action = potjes gehaald, slechts € 0.50 per stuk, perfect voor 50 gr pouches en slecht sluitende blikjes. Zal luchtdichtheid controleren en ben al blij met de huishoudfolietip.
Heej Timmy, Ik zie dat je "Elysée Marc de Champagne" hebt, hij staat al een tijdje op mijn lijstje maar vind (ja ik ben soms misschien iets te verstandig, of juist niet) dat ik eerst andere tabak op moet roken voor ik nieuwe koop (zeker de pouches).
Maar hoe bevalt hij?

ps. Ik ben een tijdje afwezig geweest maar zal binnenkort daar iets uitgebreider op terug komen (ter info alvast: niets anders dan positiefs gelukkig)

Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 452
Lid geworden op: 30 sep 2013 13:57
Locatie: Beuningen gld

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Timmy »

wel lekker gearomatiseerd tabakje voor af en toe. Heb hem daarom ook in het potje gedaan omdat pouch te snel droogt.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Handige afsluiting.

Bericht door The_Undertaker »

Wowbagger schreef:Volgens mij wel eens vaker aangehaald op het forum. De Xenos verkoopt wekpotjes van het merk Fido van 0,2 l. Deze zijn een stuk minder erg in het ruimtebeslag en sluiten echt perfect af. Er kan exact een 50 gr. tabak in gepropt worden. Om lichtinval te voorkomen maak ik er een etiketje rondomheen. Wat mij betreft ideale dingen voor de tabakken die wat minder snel er doorheen gaan (I'm looking at you, Voortrekker).

Nu heb ik ook een aantal van die Fido potjes aangeschaft,met bijgeleverde witte sluitrubbers, maar het lijkt erop dat enkelen toch niet helemaal zuiver afsluiten. Als ik er water in knikker, loopt het eruit als ik de pot op z'n kop zet, en dan is ie natuurlijk ook niet luchtdicht.. :|
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Wowbagger »

The_Undertaker schreef:
Wowbagger schreef:Volgens mij wel eens vaker aangehaald op het forum. De Xenos verkoopt wekpotjes van het merk Fido van 0,2 l. Deze zijn een stuk minder erg in het ruimtebeslag en sluiten echt perfect af. Er kan exact een 50 gr. tabak in gepropt worden. Om lichtinval te voorkomen maak ik er een etiketje rondomheen. Wat mij betreft ideale dingen voor de tabakken die wat minder snel er doorheen gaan (I'm looking at you, Voortrekker).

Nu heb ik ook een aantal van die Fido potjes aangeschaft,met bijgeleverde witte sluitrubbers, maar het lijkt erop dat enkelen toch niet helemaal zuiver afsluiten. Als ik er water in knikker, loopt het eruit als ik de pot op z'n kop zet, en dan is ie natuurlijk ook niet luchtdicht.. :|
OK. Eerlijkheidshalve heb ik die test niet gedaan, maar desondanks gaat het gebruik eigenlijk prima.
Overigens, ende zijdelings, ik zag laatst een site waarbij het lijkt alsof nu in Nederland ook de originele Ball Mason Jars te koop zijn. http://masonjar.nl/

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Bananabox-Ninja »

Hmmm puntje Undertaker, die test heb ik ook niet gedaan.

@Wowbagger: Zijn dat betere potten dan? Ik ben er niet zo bekend eigenlijk
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Wowbagger »

Bananabox-Ninja schreef:Hmmm puntje Undertaker, die test heb ik ook niet gedaan.

@Wowbagger: Zijn dat betere potten dan? Ik ben er niet zo bekend eigenlijk
Daar zit een losse rubberen ring onder een plaatje en een schroefdeksel. http://www.pipesandcigars.com/faq/artic ... pe-tobacco

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Bananabox-Ninja »

Hmmm interesting, en 12 potjes voor 30 euro is even duur 12 potten voor 33 euro is maar een fractie duurder als de weckpotten van de Blokker.
Laatst gewijzigd door Bananabox-Ninja op 13 jun 2014 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Handige afsluiting.

Bericht door The_Undertaker »

Bananabox-Ninja schreef:Hmmm puntje Undertaker, die test heb ik ook niet gedaan.

Ben ik dan de enige malloot? Afbeelding
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Arno »

The_Undertaker schreef:
Wowbagger schreef:Volgens mij wel eens vaker aangehaald op het forum. De Xenos verkoopt wekpotjes van het merk Fido van 0,2 l. Deze zijn een stuk minder erg in het ruimtebeslag en sluiten echt perfect af. Er kan exact een 50 gr. tabak in gepropt worden. Om lichtinval te voorkomen maak ik er een etiketje rondomheen. Wat mij betreft ideale dingen voor de tabakken die wat minder snel er doorheen gaan (I'm looking at you, Voortrekker).

Nu heb ik ook een aantal van die Fido potjes aangeschaft,met bijgeleverde witte sluitrubbers, maar het lijkt erop dat enkelen toch niet helemaal zuiver afsluiten. Als ik er water in knikker, loopt het eruit als ik de pot op z'n kop zet, en dan is ie natuurlijk ook niet luchtdicht.. :|
Hmm.. Ik heb er toch een aantal maar allemaal houden ze het goed uit. Tenminste, tabak in potten die nog dicht zijn ziet er goed uit en als ik er een openmaak is de tabak ook nog prima qua vochtigheid. Ook ruik ik niets bij mijn dichte potten. Weet je 100% zeker dat je Fido potten hebt?
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Handige afsluiting.

Bericht door The_Undertaker »

Als ik de druk in 't glas en de labels etc etc etc mag geloven, dan wel ja :roll:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Arno »

The_Undertaker schreef:Als ik de druk in 't glas en de labels etc etc etc mag geloven, dan wel ja :roll:
Raar... Hoewel ik je watertest nog nooit uitgeprobeerd heb, dat moet ik eerlijk zeggen..
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Handige afsluiting.

Bericht door The_Undertaker »

Arno schreef:
The_Undertaker schreef:Als ik de druk in 't glas en de labels etc etc etc mag geloven, dan wel ja :roll:
Raar... Hoewel ik je watertest nog nooit uitgeprobeerd heb, dat moet ik eerlijk zeggen..
mezelf schreef: Ben ik dan echt de enige malloot? Afbeelding
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Bananabox-Ninja »

The_Undertaker schreef:
Arno schreef:
The_Undertaker schreef:Als ik de druk in 't glas en de labels etc etc etc mag geloven, dan wel ja :roll:
Raar... Hoewel ik je watertest nog nooit uitgeprobeerd heb, dat moet ik eerlijk zeggen..
mezelf schreef: Ben ik dan echt de enige malloot? Afbeelding
:twisted:
Ja :wink:
:mrgreen:
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

kiske

Re: Handige afsluiting.

Bericht door kiske »

Op sbs6, the matrix!

Gebruikersavatar
lindbergh-nl
Berichten: 299
Lid geworden op: 05 jun 2014 13:59
Locatie: Steenwijk

Re: Handige afsluiting.

Bericht door lindbergh-nl »

Ik heb inmiddels ook Action potjes, maar vind de opening wat klein. Hoe groot is de opening van de Fido potjes 0,2l?

Karel

PS. ik kan de powerpoint presentatie met het maken van etiketten niet openen op mijn Mac. Is daar ook iets van te maken in pdf formaat?

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Handige afsluiting.

Bericht door Marco big-ben »

Karel waar zie jij een link naar die powepoint presentatie?
Gr
Marco
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

Plaats reactie