Dunhill tabaksbuidel

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Dunhill tabaksbuidel

Bericht door Martin Romijn »

Tijdens het opruimen van mijn pijpenkast kwam ik deze buidel weer tegen. Best een geinig ding. Heb hem eens kado gekregen maar nooit gebruikt. Gebruik voor buiten de deur meestal blikjes waar ik mijn dagvoorraad in mee neem.
Wie gebruikt hier wel dit soort buidels ? En wat is je ervaring ermee ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Winslow Collector

Re: Dunhill tabaksbuidel

Bericht door Winslow Collector »

Hoi Martin,

Zo te zien zit er van dat kunststof in de buidel (slap dus buigbaar, maar wél sterk). Wanneer de reuk daar eenmaal uit is (soms kan dat echt naar plastic stinken) zijn die buidels echt goed te gebruiken, dus goed en langdurig luchten als de plasticreuk erin zit. Bij goed dichtvouwen blijft de tabak prima op vochtniveau.

Maar over het algemeen werkt het prima om hier je tabak in mee te nemen.

Ik heb vroeger een paar van die dingen gehad, zónder mooi buitenbuideltje, dus alleen de kunststof buidel.
Heb nog ergens een lederen buidel met zo'n kunststof binnenbuidel. Maar net als jij heb ik óf de originele tabakspouches bij me, óf blikjes.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Dunhill tabaksbuidel

Bericht door Dukdalf »

Kleine aanvulling: bij de goeie (en dus bij deze Dunhill ook, lijkt me) is de binnenzak van latex. Hier slingeren ook nog wel een of twee van de buidels, maar ook ik gebruik ze zelden. Wel een leuk patroontje, Martin. Zoek er een passende kilt bij, zou ik zeggen :wink: .

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dunhill tabaksbuidel

Bericht door Ribbon »

Dukdalf schreef: Zoek er een passende kilt bij, zou ik zeggen :wink: .
En vul de buidel dan met Clan :mrgreen: '

Hier nog iemand met een dergelijke buidel (van Comoy's), al bedenk ik met net dat hij nog wel is ergens in een rondslingerende doos verzeild is geraakt. :wink: Gelijk ff checken als ik thuiskom zo.

Die buidel heb ik een paar keer gebruikt toen ik nog in mijn opstartfase qua pijproken zat. Ik stopte er toen voornamelijk aromatics in, en dat beviel niet zo heel best. Er blijven altijd wel moeilijk te verwijderen restjes achter, en de geur van de aromatic bleef me net iets te lang hangen. Ook verkleurde de binnenkant van de buidel nogal snel waardoor hij er wat 'schmutzig' uit ging zien.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Dunhill tabaksbuidel

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Heren moderators, sorry voor het kicken.


Martin heb je deze nog en ,mag ik vragen wat je er mee van plan bent?
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Dunhill tabaksbuidel

Bericht door Charlie »

Ik heb deze ook, alleen dan een iets andere versie. Dunhill heeft deze buidels gemaakt in de jaren 70/80, als ik het goed heb, ze worden nu niet meer gemaakt. Ze zijn van stof en aan de binnenkant zit een soort van rubberachtige laag, terwijl aan de bovenkant suède zit. De twee versies die gemaakt zijn, zijn: de met drukknopen (iets groter) en zonder (iets kleiner). Ik heb de buidel zonder drukknopen, de zogenaamde rollup buidel. Top kwaliteit, met de nostalgische Schotse Dunhill heritage.

Mijn buideltje:
Afbeelding

Als je deze buidels nog weet te vinden, zeker kopen. Ze zijn zeldzaam.

Oh, wat ik altijd doe is: ik stop mijn tabak in van die plastic sluitzakjes. Dit sluitzakje stop ik vervolgens in mijn Dunhill buidel. Werkt perfect, zonder restjes achter te laten in de buidel zelf. ;)

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Dunhill tabaksbuidel

Bericht door dr. Watson »

Als er dan ook nog een tandenborstel in past kun je hem tevens gebruiken als toilettas :lol:

Overigens wel een mooie ruit!!
Gediplomeerd Clan Roker

Plaats reactie