Houten Tampers

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Godfrey59

Re: Houten Tampers

Bericht door Godfrey59 »

Voor de Tamperdraaiers onder ons , of die ermee willen beginnen .

De mini draaibank voor tampers :lol:

Godfrey


Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6378
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Houten Tampers

Bericht door Wowbagger »

Misschien wel een leuke vermelding. Morgen begint mijn veldtocht naar het bivak van Waterloo.
Deze dappere borst: 'Heer Balderic, de Nimmer Versaeghende', zal mij vergezellen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2340
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door Janno »

Veel plezier Wilfred. Ik ben benieuwd naar je verhalen.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Houten Tampers

Bericht door PhilipV »

Idem hier Wilfred, ben benieuwd naar de belevenissen dewelke je te wachten staan.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 mar 2013 19:58
Locatie: Almere

Re: Houten Tampers

Bericht door Mars »

Veel plezier gewenst namens mij en zijn familielid
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Houten Tampers

Bericht door Huub »

Hallo Wilfred.

Ik hoop dat je in Waterloo een genoeglijke tijd beleeft.
Heb over de voorbereidingen iets op TV gezien. Belooft wel een spektakel te worden.
Wat moet het een werk geweest zijn om al die prachtige, kleurrijke uniformen te maken.

Huub

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Die draaibank!
Geweldig zeg. Enig idee welk merk Godfrey? Coromat of ecomat of welk merk is dat ook alweer? Ik geloof dat .......aaah hoe heet dat groene spul ook alweer? Jaaah (ik moest wel even ebay openen om te zien hoe dat spulleke heet hahah) Maar het is Proxxon. Die hebben ook van die kleine dingen.

Wilfred geniet ervan!!

Verder hebben we veel nieuws. Heel veel nieuws. Ik zal er dus ook even voor moeten gaan zitten ben ik bang.

Welnu, het begon zo rond de tijd dat ik weer een behandeling kreeg. Die ging prima, wederom de experimentele, en wat doet die het goed zeg!!
Duurt even voor je boven Jan bent, maar dan ben je ook ergens.
Goed, die waren we aan het wegwerken, komt er een pakje binnen van de buuf. Kennen jullie haar nog? Die dame die het jachtgeweer trok maar zichzelf in de poot schoot? (bij wijze van speech hè) Die heeft twee dagen moed verzameld om haar pakje te komen halen en zei toen heel beleefd dat we dat niet meer hoefden te doen. Dat omwille van de slechte verstandhouding. Ik vond dat dat niets te maken had met wel of geen slechte verstandhouding. Ik kan toch gewoon je pakje aannemen voor de post. Wat een onzin man. Ik ben leip als je ruzie met me zoekt, maar ben geen hork! en je moet niet tegen me liegen, dan ontplof ik!
Vervolgens gaat madam doen alsof ze niet meer precies alles weet en begint doodleuk te herhalen (en mij voor te schrijven) alle adviezen die ik haar heb meegegeven de vorige keer!! Wel heb ik nou? Tjah, dan tref je het, ik ben wat dat betreft net een Australian Cattle Dog, en binnen een tiende van een sec zat ik boven op de kast en bulderde naar beneden. Bulderend, doch beleefd, maar met enige agitatie in de stem heb ik haar duidelijk gemaakt dat ze dus of nu, of toen keihard heeft staan liegen, en liegen moet je niet doen. Vervolgens smijt ze mij naar mijn kop dat ik nog wrok heb hangen van toen. Hahaha, wie moest er twee dagen moed verzamelen om dat pakje te halen. ( ja ja, voor het geval je het je afvraagt, ze is alle twee die dagen gewoon thuis geweest hoor. Dus dat briefje van de post dat vind je dezelfde dag en niet twee dagen later tenzij je stekeblind bent! Moed verzamelen dus.)
Maar goed, ik negeer ze, laat ze links liggen en dat doet pijn. Dus wil ze het op die manier doen, want het is moeilijk om je pakje op te halen bij de buurman waarvan je weet dat je hem een hak hebt gezet! Tjah, had je dat ook niet moeten doen natuurlijk. Ik zeg je hallo en dat was het dan. En daar kan ze niet mee omgaan. Haar probleem en vooral niet dat van mij! Dus ze zoekt het maar weer uit, en het eerstvolgende pakje neem ik gewoon weer aan hoor ;p

Goed, verhaal twee!
Jullie kennen allemaal onze grote stippenmaniak, Dalmaat Joep, de komiek van Broenssem en omstreken!
Nou, die kon niet plassen vorige week. Aangezien meneer nogal drinkt, moet er soms liters aan vocht uit. Dus dit is geen goeie. Ook missen Dalmaten een bepaald enzym in hun urine, en hebben meer kans op blaasgruis en stenen. Het was dus zover bij hem. (de arme drommel) En mensen die nierstenen hebben gehad, die weten waar ik het over heb. (zelf ook al twee x van mogen genieten) Dus richting arts en even de plasbuis schoonmaken, even spoelen van de plas. En hij mocht weer naar huus! Yihaaa, hopelijk opgelost.
Nou jammer dan, hij was thuis en plassen deed hij niet meer! Hmmmm.....Foetserdefoets nog es zeg! Terug dus. En daar waren we een beetje huiverig voor, want meneer gaat richting de tien. Van middelbare tot bejaard dus, en weg van huis is voor Joep niet fijn. Hij is toch een beetje een structopaatje ;p
Maar terug dus. Vervolgens geopereerd en dan maken ze een nieuw plasgaatje. (hij piest zichzelf nu tegen de enkels, maar goed) En daarna moest meneer dus plassen, alleen had hij andere ideetjes daarbij. De houdini wist zich los te maken van de arts, en zette het op een rennen. (net na de operatie dus!!) De arts geschrokken heeft gebeld, en vrouwlief is gegaan. Ze kwam aan, roept "hey manneke"en meneer komt terug ;p
Tjah, de arts had hoog kunnen springen, zijwaarts of laag, maar gekomen was hij toch niet hahhaa. Maar goed, er is dus wel angst dat het stuk is door die ontsnapping van hem. Gelukkig afgesloten terrein, dus hij kan er niet uit.
We mochten hem dus meenemen, want hij brak daar ook de tent af zo ongeveer. Mooie schemerlamp om zijn nek, en meneer naar huis toe. Nou, die lamp heeft hij zeggen en schrijven 1 uur om gehad. Hij liep overal tegenaan, schrok zich dan meteen helemaal lam, om zich om te draaien om weer ergens tegenaan te knallen en een volgende hartaanval in werking te stellen! En gaat u zo maar door.
Dus weg met die kap, hij is toch zo suf als een roze konijn met olifanten poten, dus dat zit wel goed. In de nacht slapen we naast hem met een hand op em, zo worden we wakker als hij zichzelf denkt te moeten wassen daar. Want dat mag echt niet!
Nu zijn we zover dat we maar hoeven zeggen blijf af, en hij laat het dan meteen. Hij slaapt veel (gesedeerd natuurlijk), hij plast goed (word steeds helderder gelukkig), alleen moet meneer wat meer gesedeerd worden, hij is tè wakker naar ons idee. Eerst te gesedeerd, nu te min, dus we spelen met de medicatie om te zien of we een goeie vinden. Mocht ook van de arts. Hij moet lopen, maar suf zat zijn om er niet aan te gaan likken. Dat lijkt redelijk te lukken voor nu. Verder even afwachten hoe het zal gaan met het heertje. Maar het ziet er allemaal goed uit en we hopen eind deze week niet meer beneden te hoeven slapen ;p

Verder gebeurd er weinig, ik rommel zo nu en dan in mijn hok. Gisteren een knalpot geplaatst van voor tot achter. Dus vandaag doe ik geen bips!
En ik houd me maar voor ogen dat als ik dat had laten doen, dan was ik arm geweest en nu heb ik me dat ge/be-spaard. Kunnen we met een gerust hart, en zonder al te sportief te klinken ;) , op vakantie dit jaar. Heb nog 1 klusje voor we gaan. Stabbi rubbers vervangen. Ik hoop dat het die zijn, en niet dat triangel ding, want dan ga ik hulp nodig hebben ben ik bang. Tjah, het moest gebeuren, en maar goed ook, want de pijp hing nog met 1/4 vast. Heb meteen maar heel het spul gedaan, geen zin in de helft vervangen en dan blijkt over een maand of 6 dat je toch ook je spruitstuk had moeten doen. Dus eraf allemaal (ben wel al dagen van tevoren gaan spuiten met kruip), en meteen goed doen. Nu voel ik me geradbraakt, maar das niet erg, kan ik oppas spelen voor Joop! En aangezien die als een kuiken met paarse voetjes op zijn dek ligt. Kan de baas mooi met zijn console spelen! Ik zoek overigens nog een kleine 350 mensen die bereid zijn 1 euro af te staan. 1 euro is de wereld niet, maar dan kan Driesmans wel een XboxOne kopen hahahaha!!!

Zo, nu koffie, een ochtendpaffie, en dan schuift dit heertje de bank op.
Ik wens u allen een fijne dag. Enjoy, maak wat lol of ongein. En geniet ervan!

Ps : doet iemand nog een anti regen dansje?
Grusse!! (von die susse)
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Houten Tampers

Bericht door The_Undertaker »

Mooi om je weer eens wat vaker te lezen Dries! Sterkte met de huiskomiek :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Houten Tampers

Bericht door Huub »

Hallo Dries,

Wederom bedankt voor je prachtige verhaal over Joep/Joop. Je gebruikt die namen beide.
Ik hoop dat het weer goed met hem gaat.

Wat de buurvrouw betreft: Negeren dat mens, denk ik.

Fijne avond,

Huub

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: Houten Tampers

Bericht door Smokomang »

Prachtig dries ik geniet
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2340
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door Janno »

Dank Dries. Weer van genoten.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Houten Tampers

Bericht door Bommel »

Het is toch zo fijn om bij Dolle onder de pannen te zijn met lezen. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 mar 2013 19:58
Locatie: Almere

Re: Houten Tampers

Bericht door Mars »

Geweldig verhaal Dries. Keep up the good spirit [emoji106]
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

heerenpijp

Re: Houten Tampers

Bericht door heerenpijp »

genieten!! verhalen vertellen is een kunst,
en dit heeft zo zijn eigen persoonlijke charme.
dank je Dries

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Houten Tampers

Bericht door Mikali »

Veel plezier gehad dit te lezen [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2340
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door Janno »

Wowbagger schreef:Misschien wel een leuke vermelding. Morgen begint mijn veldtocht naar het bivak van Waterloo.
Deze dappere borst: 'Heer Balderic, de Nimmer Versaeghende', zal mij vergezellen.

Afbeelding
Weet iemand of Wowbagger de slag bij Waterloo heeft overleefd?
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4155
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Houten Tampers

Bericht door Asmodeus »

Janno schreef:
Wowbagger schreef:Misschien wel een leuke vermelding. Morgen begint mijn veldtocht naar het bivak van Waterloo.
Deze dappere borst: 'Heer Balderic, de Nimmer Versaeghende', zal mij vergezellen.

Afbeelding
Weet iemand of Wowbagger de slag bij Waterloo heeft overleefd?
Ik meen hem gezien te hebben in EenVandaag afgelopen zaterdag, hij deed zich te goed aan een bord snot bij een kampvuur

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6378
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Houten Tampers

Bericht door Wowbagger »

Asmodeus schreef:
Janno schreef:
Wowbagger schreef:Misschien wel een leuke vermelding. Morgen begint mijn veldtocht naar het bivak van Waterloo.
Deze dappere borst: 'Heer Balderic, de Nimmer Versaeghende', zal mij vergezellen.

Afbeelding
Weet iemand of Wowbagger de slag bij Waterloo heeft overleefd?
Ik meen hem gezien te hebben in EenVandaag afgelopen zaterdag, hij deed zich te goed aan een bord snot bij een kampvuur
Zou zo maar eens kunnen, maar heb o.a. ook vers gerookte forel gemaakt, eendenborst gegeten, kippetjes aan het spit boven mijn vuur gehad en ontbeten met gerookte zalm en gepocheerde eieren! Restjes in de keuken van de Prins van Oranje zijn zo slecht nog niet...
Verhalen komen later, zie het hoe voelen wij ons topic.

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2340
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door Janno »

Asmodeus schreef:
Janno schreef:
Wowbagger schreef:Misschien wel een leuke vermelding. Morgen begint mijn veldtocht naar het bivak van Waterloo.
Deze dappere borst: 'Heer Balderic, de Nimmer Versaeghende', zal mij vergezellen.

Afbeelding
Weet iemand of Wowbagger de slag bij Waterloo heeft overleefd?
Ik meen hem gezien te hebben in EenVandaag afgelopen zaterdag, hij deed zich te goed aan een bord snot bij een kampvuur
Voor de liefhebbers: http://cultuur.eenvandaag.nl/tv-items/6 ... an_de_slag
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Vervolg!!

(terwijl een grote stippenvriend hier aan m`n hand staat te likken)
Goed, Joep dus. Ja Huub, das dezelfde gabber, we hebben zo een aantal namen voor die kanjer van ons. Joopelepoop, Joeppeman, Stippenmaniak, Juip, Juipie, Puips, Puifellepof, Manneke, Jopiepopie, Guiseppe en vast nog een aantal meer. Maar het is 1 en dezelfde vriend ;p
Maar goed, onze Puips dus. Nou, puippelemans is aan de beterende hand. Gelukkig! Het heeft ook even geduurd hoor. Onlangs vonden we een hechting van meneer op de bank. (zouden oplosbare zijn, dus we gokken op een deel opgelost, en toen losgekomen) Echter die gein was zodanig heftig, dat we dus sinds het hele gebeuren begon alle dagen de wasmachine hebben kunnen laten draaien. Om bankhoezen, honden dekentjes, handdoeken etc etc uit te wassen. Want bloedvlekken moet je echt niet te lang klaten zitten. Zeker niet in spierwitte bankhoezen!!
Nu hebben we geluk, en hebben we een dubbele set van die hoezen. Dus als er twee in de was zitten, dan hebben we nog twee stuks die we kunnen gebruiken. En das wel héééél handig moet ik bekennen.
Waarom dan Dollemansje? Nouhou, stel je even voor een bank zonder hoezen.... veel pluis-spul, ....enneeeuh dat nodigt nogal uit om te gaan "pluizen"!! Dus beeld je heel even in : een jonge Australian Cattle Dog Carel (ofwel AC/DC LOL!!) Die in de blie van zijn puberale leventje de neiging zou krijgen gezellig te gaan zitten pluizen aan je bankstel! Zie je de stukken al vliegen?n Floep flop, flets, knak pats.....scheur scheur, rip ripperderip, ptuh ptuh pfffffrrfutsaah!!! En dan heel trots gaan zitten kijken naar je prachtige kunstwerkje. :mrgreen:
Je van geen enkel kwaad bewust, maar wel apetrots op je diploma "binnenhuisarchitect"!! Naaah, als baasjes zijnde vinden wij dat niet zo`n top plan. Dus een extra stel bankhoezen is niet verkeerd om te hebben ;p

Mahgoe, die wasmachine kan weer een beetje rustiger draaien nu. Het bloeden is na ongeveer twee en een halve week (of zijn het er onderhand al drie?!) toch aardig afgelopen. En geloof me als ik zeg dat we ons af en toe een apehoedje geschrokken zijn. Zeker als ons heertje van de bank opstaat, verbaasd achter zich kijkt en "de zooi"wil gaan opruimen. (ocherme vent toch!) Een bloedbad!!
Joehoep? Hoeft niet joh..... Joepie?!! Laat maar vriendje, dat geeft niet..... Kom maar baasje ruimt het wel op. Ga maar even liggen, dan kan het vrouwtje je even wassen. (want zelf wassen is geen optie, dan gaat ie vrolijk aan zijn wond zitten likken en word de ellende alleen maar erger) Nou, zo`n behandeling laat meneer zich welgevallen hoor, hahaha! De aap!

Dus vrouwtje wassen, baasje de bank doen en de wassert aanzetten.
Die dagen zijn gelukkig over! En daarmee ontspringt onze puipelepops wellicht ook nog eens het dansje, om nog onder zeil te moeten bij de arts. Want die wil dus a.s dinsdag kijken hoe het er van binnen uitziet. Waarschijnlijk hoeft dat niet meer. Das een mazzeltje voor meneer. (en voor ons, want je wil niet weten wat dat kost zo`n operatie!! Gelukkig goed verzekerd!!)
Ook zal hij dan geen medicatie meer hoeven te nemen. Hij werd stevig in de olie gezet, das zeker! Echt waar, ik heb nog nooit zo`n lodderige hond gezien, hahaha. Hij had ogen zoals een Franse Basset ze hebben. Soms moest je tot 3x toe roepen, en dan keek hij verbaasd en suf om. Riepen jullie mij? Om dan al kwispelend aan te komen lopen. Onze blije kwipselaar. (ik vind kwipselen leuker klinken als kwispelen, vandaar. Beetje zoals een Fijp een Pijp is. Geen tikfout dus, lol)

Praatjes heeft ons heerschap ook alweer. En hij heeft wederom ontdekt (das iedere zomer zo) dat de buurjongen ook in de tuin is. Dus die moet je wel even helemaal doodblaffen natuurlijk! (mag ie niet van ons hoor) Maar ook voorbijgangers worden weer even begroet met een blafje of een grom. Want ja, hij is tenslotte wel de straat-burgemeester hier! En niets of niemand mag hier voorbij zonder toestemming, aangevraagd in drievoud uiteraard. En twee weken vantevoren indienen aub. Jaaah zelfs dan kan ons autisteke soms zijn ongenoegen nog even laten horen ;p
Bijna niets kan hier voorbij zonder opgemerkt te worden door Joopelepoop. The all seeing eye!!

Dus we zijn maar wat happy dat meneer het goed maakt, en weer bijna helemaal de oude Jozef is. Binnenkort mag hij dus "rondjes rond de kerk". En aangezien hij toch al wat ouder word, hadden we toch eventjes het vermoeden dat dit het begin was van. Als we nu zien hoe hij hersteld, dan gaat het gelukkig de goeie kant op. En dan hopen we maar dat het hier bij blijft.
Tjah, hij word ouder. Heeft dan ook nooit wat. Maar als hij dan iets heeft, dan is het in de regel ook raak ook! Nou ja, onze Guiseppe (of moeten we nu Guiselle gaan zeggen??) heeft dus een goed functionerend plasgaatje. Dus de pieleflieps hangt er maar wat. En in principe is hij dus tweeslachtig nu. Achter z`n pummelum zit dus een soort van vulva. Het is een beetje een vreemd gezicht eerlijk gezegd. Maar goed, als het maar werkt nietwaar?! En dat doet het!! Yihaaa, Joep rules. Joep for president!


Ookeeej,
Op naar verhaal twee.
Verhaal twee gaat over de draaibank. Ik had zo nu en dan een knakje. Ik was dus bang voor een kapot lager. En dat voor een bank van anderhalf! Not funny dus.
Ik was vrolijk bezig in ze hök, toen de bank weer ene knak gaf, en vervolgens ernstig begon door te slippen. Aaah nee hè!!! Wel potjandobbelstenen nog an toe! Bank losgemaakt, op zijn koppie gedraait. Maar niks te vinden. Ik dacht even een slechte snaar of zo. Maar helaas. Tjah, de ergste scenario`s gaan door je hoofd. Zoals een motor die van binnen slipt. Poeh, dan ben je van huis zeg!
Dus ik had grondig de P in. Naar binnen, pleptop aanslingeren en even naar internep. We tikken maar eens even een mailtje. Wellicht weten ze van de euvels, en dan krijgen we een beeld van wat er aan de hand is, of zou kunnen zijn.

"Beste HBM-ers".

Het volgende...bla bla bankje draait door, slipt. Knakje te horen.....bladieblabla... En een slag op de electro wil ervoor zorgen dat ze aanspringt....bladieblabla. weten jullie iets?, kennen jullie de euvels misschien? En zo ja, hoe los ik die dan op?....
Bla bla.... fijne dag nog...

"Beste Heer Verhagen" (hij zei meneer tegen me!! ;p )
Blabla, losse borgbout door trillingen....schakelaar opsturen onder coulance (heb ik dus op gehapt). Dus als u even aan de slag wil gaan en ons wilt laten weten hoe het ervoor staat na deze info, dan zijn wij u dankbaar...Vriendelijke groet...

Nou, ik hun dankbaar dus!! Want het was minder erg dan ik dacht dus. Pfiejoew!!
Bankie draait weer. En dus kan ik verder met het maken van het "houten glas". Een soort van wijnglas of bol bierglas of zo. Maar even zien hoe het eruit gaat komen. Hij draait weer en das het allerbelangrijkste vind ik.
Dus, reestumee overflakee ;p Puips gaat goed. Bank draait weer. De zon komt eran. (godsamme wat een hitte word dat hè!) Mijn lief is lief, en ik verliefd op haar. Man wat wil ik nog meer in dit leven? Want de rest heb ik al zo`n beetje. Al het andere is slechts luxe en vertier. En tenslotte is het toch zo dat het om de kleine dingen des levens draait. Mijn Grootvader kon dat altijd mooi zeggen. Die had het dan over "de zijden draadjes van het leven". En das belangrijk. Zeker als we aankomen bij verhaal 3.

Verhaal 3 gaat over onze kameraad "de lange". We noemen hem maar even "de lange", en ik zal hem niet met naam en toenaam aanduiden hier. Tenslotte is het toch ook een beetje een privé aangelegenheid. Zelf zet hij er wel van op feestboek. Maar toch.
Goed, onze lange dus. Een goed jaar terug verzorgde ik nog zijn rug-schouder-wond. Zo groot als een bierviltje ongeveer. En ruim anderhalve cm diep. Met algiste en verband, grote pleisters e.d. hebben we de vakantie prima kunnen doorkomen. Hij is ook geen zeurpietje wat dat betreft. Zelfs ten tijde van zijn behandelingen ging hij gewoon elke dag werken. Aangepast, maar toch werken.
Dat begint, of beter gezegd, is al een tijdje niet meer helemaal zo. Zo nu en dan blijft hij toch thuis. Eten begint slecht te vallen. Er komen bulten bij. (het zou toch minder moeten worden???) En afgelopen week wilde de arts dat er binnen een week een petscan gemaakt zou worden.
Wij richting ze hospital, en daar zaten we dan al meer dan een uur. Hij werd naar binnen geroepen en was na 5min weer terug. Zo dacht ik nog, nu een half uurtje en dan even scannen. Maar we gingen al naar huis! Whaaat?? Tjah Dries, de contrastvloeistof is op. Say what?! Das toch niet waar man? Hoe krijg je dat spits verdomme?! (excusez le mot, maar ik vind het echt ronduit belachelijk)
Dus morgen retour voor de scan. en dan ergens verderop weer naar de arts. Nou, voor zover die snelle scan dus! Waardeloos als je het mij vraagt. Wil een arts zo snel als kan een scan van je hebben, krijg je dit! Stelletje effing lutsers dat ze zijn. Maar ja, heeft toch geen zin om je druk om te maken, het ging niet.
Ik maak me echt ernstig zorgen eerlijk gezegd. Er komen alleen maar bulten bij. Over een paar maanden gaan we op vakantie, en we hopen dat hij die nog kan doen eerlijk gezegd. Dat zal vast wel. Maar dan is de volgende vraag natuurlijk : in welke toestand dan?
Hier hebben we het plan al klaarliggen hoor. Desnoods rijd ik. (vraag wel wat extra`s aan m`n arts, plus zijn auto is automaat, wat het voor mij makkelijker maakt) Ook hebben we besloten dat als het niet gaat, dat ik dan gewoon retour rijd met hem. Maar de allerergste zou zijn als hij die vakantie niet eens meer halen gaat. Vind het maar zorgwekkend allemaal. Arts was wel erg snel met die scan na het horen van die bulten. En das alweer een week geleden en ik zie die bulten groeien. En god wie weet hoeveel er nog zitten, en hoeveel hij er niet gemeld heeft, of nog niet ontdekt heeft. Hij probeert ons natuurlijk een beetje te sparen, maar we kennen hem, en hij ons gelukkig ook.
Goed is anders, das zeker. Als je je bedenkt dat het meer dan een jaar geleden is dat ze die melanoom hebben weggenomen, en dat hij binnen een jaar tijd overal uitzaaingen heeft. Isniegoed hoor. Gaat te hard. Te snel. Kunnen ze het nog remmen? Zo ja hoe lang? Zit hij bij de gelukkige 30% die dan met behandelen nog ergens tussen 8 maanden en tien jaar kunnen halen? Of word het tien maanden? 10 weken? wie zal het zeggen? We gaan er in elk geval vol voor om hem nog een laatste topvakantie te geven. De forelkist staat dus al klaar ;p De hengel is al afgestoft. En het aas ligt ook al te wachten op ons!!

Tjah, niet zo`n heel leuk verhaal om mee af te sluiten, maar wel dingen die spelen en belangrijk zijn.
Voor nu ga ik even buiten voelen hoe warm het inmiddels is, en dan gaan we maar eens een rondje met Jazzy lopen. Daarna even relaxen. En dan kijken we daarna of we nog een rondje hok kunnen doen.
Dus geniet van je airco ;) , van je dag. Fop je baas eens, of plaag een collega. (niet pesten!, das iets heel anders als plagen)
Enjoy! Ga ik ook doen ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Houten Tampers

Bericht door Huub »

Hallo Dries,

De eerst twee verhalen hebben mij weer schuddebuiken doen van het lachen.
Het verhaal over " De Lange " is in en in triest. Ik kan daar niet goed tegen.

Fijne dag,

Huub

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Houten Tampers

Bericht door Bommel »

Dries, Dries, man oh man, waren deel 1 en 2 om van te genieten maakt deel 3 mij toch triest.
Ik hoop met jullie en de "Lange" in het bijzonder dat het ernstige niet zo ernstig blijkt te zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Goedemorgen mijne heren ;)

Tjah, klopt, het is idd triest. En zelf heb ik daar ook last van Huub. Kan er wel mee omgaan, maar leuk is toch echt anders. Het hoort bij het leven zullen we maar zeggen hè. Nu zo leuk mogelijk maken als maar kan. En jezelf toch voorbereiden op wat enig moment komen gaat. Waarvan je eigenlijk niet eens weet wanneer dat zal zijn. Morgen? Een maand? 3 jaar? Wie zal het zeggen?
We gaan uit van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. Toch? Het is idd niet echt het leukste onderwerp. Dus we zullen maar eens een Joepje eraan plakken!

Goed Juips dus.
Nou, Juip heeft alweer heel wat praatjes. Gisteren was hij niet helemaal "het mannetje". En wat dat is geweest weten we niet. Misschien iets zwaar op de maag hebben liggen? Of gewoon last van het akelige warme weer. Vandaag echter voelt hij zich weer helemaal toppie. Want meneer heeft het speelgoed ontdekt! (hij is echt zijn kluts kwijt door die pillen hoor) Dat speelgoed staat er al eeuwen, maar wat is het toch leuk speelgoed allemaal! Echter, als jullie nu denken "ooh wat een leuk hondje", nou dan heb je het mis. Er zit wat achter namelijk.
Mijn lief staat zich op te maken bij de kast. (grote spiegel) En in die kast liggen alle lekkertjes. Maar net zo hoog dat ze er niet aan kunnen.
Dus op de rand v/d kast en tussen de voeten van mijn lief liggen nu allemaal kongen. (een kong is een speeltje dat je vullen kunt met lekkers, zo moet de hond moeite doen, of nadenken hoe hij het eruit zal krijgen) Met andere woorden. Ons heertje geeft een hint!! Hint hint, hier heb je er nog eentje! Oaaaahhh!!! snappen jullie het nu nog niet? Hier heb je er nog eentje.
(en bij elke kong staat hij naar je te kijken of het kwartje wel zal vallen!) Hmmm, ze zijn echt dom die mensen, ik ga maar eens een hele kleurige pakken, die vallen goed op! Tomtiedom, daar gaat ie weer richting speelmand. Even wroeten en wat andere dingen eruit gooien, om even zéér aandachtig uit te zoeken welke kong succesvol zou kunnen zijn! Jahaaaa, DIE!! Zoooo, trippeltrip, richting vrouwtje. PtUh!! En hij spuugt de kong wederom tussen haar voeten. (er liggen er inmiddels 4, hij heeft er nog een stuk of 4 te gaan dus!)
Als ik nou eens op de rand van de kast ga staan dan?! Zo gezegd, zo gedaan. En daar staat hij dan. Kijkend in de kast, naar alle lekkertjes. Nou zeg!! (hij heeft nog geen uur geleden zijn eten gehad, die buik zit dus echt wel vol hoor!)
Alleen denken wij dus dat meneer "vreetkicks" heeft. Zoals iemand die een joint rookt, en dan een vreetkick krijgt!! Hahahaha!!! Maar hij is een volhouder, echte meranti voor zijn schedel, dus geen oeroud eiken plankje, maar een heus stuk meranti. En volgens ons ook behoorlijk dik! Want na zo een minuut of 5 te hebben gestaan gaat ons heerschap weer richting de mand v ol speeltjes, en trekt er naar zijn smaak de allerbeste kong uit, die er maar bestaat!
Deze gaat em worden, ik weet het zeker, hahaaah!!, gegarandeerd groot succes. Dit is dé winnaar van de dag!
Kijk eens hoe mooi deze wel niet is?! Dus vol trots komt meneer aangelopen en.... PtUh!! Daar ligt de kong weer. En vrolijk kwipselend, en uiteraard zéér voldaan over zijn geniale plan, staat hij vol trots naar mijn lief te kijken.......kijk! daar ligt ie vrouwtje, nu zal ze wel gaan pakken,.......hmmm,.......nu dan?,..........Ze is even bezig, als ik maar volhoud, dan gaat het zo gebeuren, jaaaah!!, ze gaat de kast in...Ow, niet, ships zeg! Toch gewoon even volhouden, dan lukt het wel......nu dan? Hmm, nee weer niet. Godsamme ze snappen het echt niet hè, die achterlijke twee-beners! Stelletje rechtoplopers, wat een pochers zijn het. Loop toch normaal man! En lichtelijk beteuterd kijkt hij eens even naar de andere vrienden hier. Ze zijn echt een beetje dom hè?, lijkt hij te zeggen. (de anderen kijken het hele gebeuren aan en joost mag weten wat die denken allemaal!)
Na pak em beet een goeie 20min heeft hij zijn pogingen gestaakt. De kast ligt vol met kongen, de vloer ook. De speelmand is een bende, en eromheen evenzo. Maar ons heerschap ligt languit op de mat. Waarschijnlijk is hij nu bezig om ernstig moeilijke wiskundige formules op te lossen, want hij kijkt nogal bedenkelijk. De stelling van pythagoras is appeltje eitje voor meneer natuurlijk ;)
"pfff was de week maar om, kan ik de oplossing weer opsturen via briefkaart, toch maar snel even doen voor het veel te warm word allemaal, ik probeer het morgen nog wel een x met de kongen. Ach, ik leer het ze uiteindelijk wel". ;)

En ons heertje is dus inmiddels verhuisd van mat naar loungebak. Daar waar allerlei lekkere kussens in liggen, een klein matrasje en wat dekens. Af en toe kijkt hij eens even op om te zien wat er gaande is. Buigt zich weer over zijn wiskundige probleem en knikkebolt af en toe. Dus ik heb zo`n idee dat zijn ochtend medicatie er langzaam in begint te hakken ;)
De lodder-look begint weer langzaam op te komen. De franse basset ogen beginnen weer vorm te krijgen, en het liefste had hij dat je hem nu een lekkertje gaf, en hem met een dekentje toestopt. Maar dat zullen we maar niet doen vandaag ;p

Zo, nu ga ikzelf ook even relaxen. Ben al een vroeg rondje geweest met Jazzy. Dan is het nog een beetje fris. Maar zodra je ook maar in de zon loopt, dan begint het al flink te branden. De welbekende zweetparels beginnen te vormen, en dus is het tijd om of water op te zoeken, of om weer terug tussen de bomen te verdwijnen, de schaduw in, daar waar het dus nog een beetje koel is. Wat jammer dat veel anderen hetzelfde denken!! En dus was het erg slim van ons om rond de klok van half 8 al in het bos te staan. (niet vertrekken dus, er al zijn!)
Dan smeren de meeste mama`s en papa`s nog boterhammen voor de kinders, of maken zich klaar om te gaan werken. We hadden dus slechts last van de mensen die eraan kwamen, toen wij gelukkig al op de terugweg zaten! Soort van perfect timing dus ;) Jazzelebas ligt dan ook uitgeteld op de vloer. De rest overigens ook. Ons Fien ligt buiten op een stoel in de schaduw te kijken naar vogeltjes en vlinders. En valt zo nu en dan in slaap.
Na een ochtend lang de anderen te hebben lopen plagen en vervelen, hier en daar te hebben lopen rond-sodemieteren,donderstralen en donderjagen, ligt ook de kleine Carlos uitgeteld op de vloer. Tjah, het puberale leven van een cattle dog gaat niet over roosjes. Wel over speeltjes, hertengeweitjes, ander knaagspul, en toch vooral over het feit dat Carel denkt dat hij een hele grote stoere poepert is! Maar eigenlijk een hele grote "liéve" stoere poepert is, hoewel hij dit zelf never nooit niet toe zal geven, is het toch zo, hahaha!! Onze stoere cattlemans vind zichzelf heel wat. En dus is het hilarisch om te weten dat hij nu in zijn tweede angstfase zit. Een stukje zeil ergens is ernstig eng, dus dat blaf je heel hard weg. Als je door de gordijnen naar binnen loopt, en die waaien dicht, dan is dat ontzettend indrukwekkend, en ben je acuut alert. Ach, en dan heb ik het nog niet eens over die rare staart die maar de hele tijd achter hem blijft lopen (die smerige stalker!!), want dat is pas een smeerlap!! Man o man, wat een teaser is dat zeg! Als ik die ooit te pakken krijg....., nou dan gaat die voor de ratten hoor. Die leer ik mores, hah! En dus bijt meneer zich soms zo hard in zijn eigen staart dattie ervan piept, de stoere onnozelaar, hahahaha!!!

Groetsels allen, geniet van de dag, de airco (als je die hebt), en tot de volgende ronde weer ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Godfrey59

Re: Houten Tampers

Bericht door Godfrey59 »

=D> =D>

Godfrey

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Houten Tampers

Bericht door Huub »

Hallo Dries,

Bij het ontbijt al weer genoten van je prachtige verhaal over de huisdieren.

Fijne dag en rustig aan in die hitte in het Brunssumse.

Huub

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 748
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Houten Tampers

Bericht door fransp »

Geweldig!
Nu al uitzien naar het volgende verhaal.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Mogguh daar aan de andere zijde van het internep. ;p

Okay, Joep gaat uitstekend eigenlijk. Na de laatste perikelen lijkt het nu echt goed te gaan. (ik houd em nog even in het oog hoor, you never know!)
Dus dat stemt vrolijk. Naast het prachtige (iets te warme) weertje!

Mahgoe. Joep doet het dus prima. En zo doet onze kleine Carlos dat ook ;)
Carlos ging samen met mijn lief naar een vriend van ons. En die vriend van ons heeft ook een Cattle Dog! En jawel, ook een rooie!! Een soort van oom dus. Ome Flappie.
Waarom vertel je dit Dollemans? Nou om de eenvoudige reden dat ons internep eruit lag. Zomaar ineens. Pats plok fets, weg was het!
Nou ja, dan begin je maar eens je router een reset te geven. Als dat niet lukt controleer je allerlei kabels. Als dat ook niet werkt en je bent er toch heilig van overtuigd dat er iets anders scheelt. Nou dan bel je met je provider. Dat ging als volgt.

Hallo met KPN.
Dag Mevrouw, met die en die spreekt u.
Waar kan ik u mee van dienst zijn meneer?
Welnu, we hebben geen internep meer! Ik heb de kabels gecontroleerd, de router een reset gegeven, maar niets mag baten. En ik heb ernstig het vermoeden dat of onze router de geest heeft gegeven, of er is iets anders aan de hand. Is er wellicht een storing?
Nee die is er niet, maar ik ga eventjes uw router resetten.
Okay, fijn.
Goed, hij loopt meneer, maar we komen niet aan of in uw router.
Hmm, das gek ja.
We vermoeden dat ze stuk is, we sturen een nieuwe naar u op.
Aaah fijn mevrouw, dan zal het morgen verholpen zijn.
Kan ik u nog ergens mee van dienst zijn?
Nee hoor, dank u wel. Een fijne dag nog, en ik zie de router wel komen. Alvast dank!
Insgelijks meneer, fijne dag en tot ziens.

Goed, mijn lief die op hete kolen zat omdat ze haar emails moest checken vanwege de hondenschool. Die had zoiets van, nou 1 dag wachten kan nog wel. Zo gezegd, zo gedaan dus. De router kwam tegen het middaguur. En na installatie hadden we nog altijd een rood brandend lampje bij "internet".
Okay, maar weer even bellen dan!

Hallo met KPN, waarmee kan ik van dienst zijn?
Hallie hallo, met die en die. Euhm, we hebben een nieuwe router...(rest v/h verhaal erbij), maar nog altijd brand ons internep lampje knalrood meneer.
Ow, das niet goed. Ik ga kijken of ik erin kom. .....Hmm, das niet best, ik zie em niet meneer. Ik vermoed dat uw kaartje in de centrale in uw dorp stuk is gegaan. Ik stuur een monteur tussen 8 en tien in de ochtend. Als er in de centrale niets aan de hand is, dan komen we even bij u thuis kijken meneer.
Ow, das prima hoor, we horen het morgen wel.
Hartelijke dank etc etc, fijne dag etc etc.
Insgelijks meneer, u ook en hopelijk hebt u morgen weer gewoon internetje. Groetjes!

Nou ja, mijn lief moest toch echt haar emails gaan bekijken en dus trok ze met laptop en al richting onze vriend, en ome Flappie!
En uiteraard ging de kleine Carlos mee. Das goed voor de kleine man, dan leert hij flap kennen voor als we op vakantie gaan.
Daar aangekomen ging de ontmoeting zoals het hoort. De beide heren snuffelen aan elkaar, blaffen een keer en gingen vervolgens als een stelletje dollen met elkaar spelen. Direct borstelden allebei, en zetten allebei een even grote bek tegen elkaar op. Grijpen het speeltje en gaan volop tekeer met elkaar! Tjah, als je nu denkt dat ze ruzie hebben dan heb je het goed mis. Nee zo begroeten Cattles elkaar! LOL!!
Maar goed, Flappie is wat ouder, wat zwaarder, en dus heeft hij een soort de overhand. Omdat Cattles eiken koppen hebben, en niet voor elkaar willen onder doen. Gaf Carel geen cm breed toe en hield stug vast.
Nou ik kan vol trots melden dat de vloer bij onze vriend nu prachtig mooi glimt. En er goed bij ligt!!
Want deze is dus een soort gedweild met onze Carel ;p Flap trok Carlos door de hele kamer heen. Van links naar rechts, van voor naar achteren! Maar loslaten ho maar! Hoe hard Flap ook blafte (ja ja, met speeltje in de mond!!) Careltje gaf niet toe hoor! Niet 1mm. (ghehehe)
Echter, nu heeft Carlos dus geleerd hoe je moet blaffen als je iets in je bekkie hebt!! Das weer iets minder dus ;) Maar goed, de heren hebben zich goed geamuseerd. En Carel weet nu ook hoe je de buurjongen (ja een hond naast Flappie), hoe je die dood moet blaffen! Want de heren hebben uiteraard hun uiterste best gedaan om dat te doen. Dat terwijl ze langs het hek op en neer patrouillerend, uiteraard met de welbekende mohawk-look, van voor naar achter stoven als een stel losgeslagen dolle maniakken! Maarrrr, de pret was over. Vrouwtje was klaar en kwam weer richting thuis. Met een lichtelijk vermoeide Carlos uiteraard.

Onze Carlos kwam dus moe maar voldaan weer thuis, en is lekker gaan dutten in de grote loungebak. Flap daarentegen is ook gaan dutten, maar omdat Flappemans een oudere heer is, bleek later dat Heer Flappemans toch wel een beetje spierpijn had!
Maar goed, die is hij alweer kwijt hoor. Flap is en blijft een Cattle en dus heb je een eiken kop! Prachtig mooi eiken moet dat volgens mij zijn hoor. Je komt het zelden zo goed tegen, hahaha. ;p Toch is het doorlaatbaar eiken volgens ons. Want Carlos leert snel zat. Als je los zegt tijdens spel, dan is het "ptuh", en daar ligt je speeltje dan. Ook kijkt hij veel af van de anderen. En dus zal hij later de functie die Joep nu bekleed overnemen. De functie van "burgemeester"! Joep staat altijd voor het raam te checken of er geen vreemde mensen door de straat komen. Wie er allemaal in zijn auto stapt en weg gaat. En is vaak ontdaan als ze niet in drievoud aanvragen over de stoep te mogen passeren hier! Carlos gaat dat hopelijk iets genuanceerder doen en dus leren we hem dat ook. Je mag gerust kijken, maar murmelen of blaffen is uit den boze. ( we willen gewoon geen blafnekken aan het raam hebben staan)
Zo vind Carloske bijvoorbeeld ook, dat onze buurjongen maar een rare is! En dus komt hij zéér ontdaan binnen zijn ongenoegen uiten en begint dan te murmelen en te sputteren. (uiteraard met de welbekende mohawk-look!) Ook omdat wij hem binnen roepen uiteraard. (we willen het gewoon niet hebben!) En dát ontstemt al enorm. ;) Dus zeggen we hem, dat ook de buurjongen gerust buiten mag spelen. Carel denkt daar duidelijk anders over hoor ;) Zal ook wel met zijn 2e angstfase te maken hebben. Alles is eng en gevaarlijk! Maar toegeven of achteruit deinzen, dat doet ie niet hoor. Kom nou, je gaat toch niets uit de weg of wel dan?! Das voor mietjes!! Het is dus een bikkel wat dat betreft. En soms zie je ook echt de dingo in hem. Zeker als hij leip word. Maar dat zie je niet veel hoor. Hebben we ook liever niet. Maar als hij leip word, dan zie je het er zeker in. Een kleine tasmaanse rooie duivel word het dan! Prachtig om te zien overigens. Maar bewust uitlokken doen we niet hoor, das lullig en hij leert het verkeerde ervan. Tjah, het is een prachtig klein ventje. Goed lomp, en heeft totaal geen gevoel voor persoonlijke zones. Helemaal niet zelfs. Ik moet wel eerlijk zeggen dat die stugge kop van hem toch al redelijk wat respect heeft afgedwongen hier in huis.
Zo blijft hij stug met iets lekkers naast onze Jazzy kruipen. En die vind dat echt helemaal niks! (bang dat haar lekkers word gestolen) en dus gromt die dan nogal eens, snauwt soms naar hem. Maar meneer trekt zich er niets van aan, en blijft het dus doen. Inmiddels kunnen ze naast elkaar liggen, want Jazzy heeft het opgegeven! Hij blijft toch komen, die kleine idiote rooie maniak! Het heeft totaal geen zin, wat ik ook doe of probeer, hij blijft komen!! En zo heeft onze kleine duivel zich een plek weten te bemachtigen binnen onze honden bende. Een soort afgedwongen dus hahaha. De bandiet.

Zo, nu gaan we relaxen. We zaten vanmorgen vroeg al in ons hok. En als je een aantal dagen tot weken niet bent geweest, dan hakt dat erin hoor.
Dus even relaxen met Joep op de bank. Kunnen we samen gezellig kijken naar : Lassie looks in silence, of als hij zin heeft in iets spannend, dan word het : Lassie and the Furious 7 pups. Zelf geef ik de voorkeur aan : Lassie : The secret service, of A Walk in the Woods with Lassie. Maar de topper van de week is dan toch echt : Lassie and the chainsaw pups from hell.

Groetsels!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Houten Tampers

Bericht door Bommel »

Was weer een gezellig lap tekst, dus weer genoten. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Houten Tampers

Bericht door Huub »

Goedenavond Dries,

Vanmorgen weer genoten van je verhaal.
Maar hoe is het afgelopen met de KPN story?

Fijne avond verder.

Huub

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Goedemorgen Huub, en uiteraard ook andere medelezers.

Zojuist (das wel leuk om even te vertellen) liep er een hond pardoes met zijne kop tegen de deur aan hahahaha! BONK!!
Ik durf haast te raden dat het of die kleine rooie is, of de witte stippenman. Maar dat moest ik even kwijt, het is toch hilarisch als dat gebeurd, hahaha.
Nu drentelen er een aantal om me heen, goeiemorgen baas!! Mogguh bandieten...

Goed, KPN.
Huub, ik zou tussen 8 en 10 geholpen worden (op zaterdags nota bene). Om 1minuut na 8 zag ik mijn router hevig flikkeren.
Allerlei lampjes die het voorheen niet deden begonnen te rammelen. Ik dacht nog, zo is die is vroeg begonnen die man/vrouw.
Na nog geen 5min geflikker van lampjes kreeg ik een sms binnen.

KPN heeft uw storing in de centrale opgelost. Er was idd een fout in de centrale in uw dorp.
Wij hopen...bla bla bla

Daarna sprong alles ineens aan en ook het update lampje begon te knipperen. Dat heeft nog een goeie 5min geduurd, en we waren weer aangesloten op het wereldwijde web!

Komt er nog een sms binnen, met tekst als :
Kpn heeft een probleem opgelost, mocht er toch nog iets, dan kunt u daar terecht. Anders voor dat of dat daar, en voor die en die moet u daar zijn. Met vriendelijke groet uw internetprovider.

Die eerste, daar heb ik op geantwoord, omdat deze van de monteur afkwam. Die zal ook wel gelachen hebben om die sms denk ik. In elk geval toch veel dank erin verwerkt, zeker voor een zaterdagmorgen. Erg blij etc etc...dus dank! Zal u voordragen voor de nobelprijs van het vrije internet!
En meer van die onzin uiteraard ;) Heeft die man ook een goeie dag!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Plaats reactie