ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

http://m.marktplaats.nl/a/verzamelen/ro ... ousPage=lr

Zoals te lezen is heb ik in gedachte om dit item te kopen. Het zou om een 'museumstuk' gaan dat verkocht word tegen elk aannemelijk bod. Nu zit er in barst in en daardoor gaat de waarde al omlaag. Nu zit ik met een max bedrag in mijn hoofd dat 50 piek bedraagt ( verdien ik met opbouwen en afbreken van een expositie over eieren dat op school gehouden word. Ik hoop dat ik niet te laat ben met opgeven.). Wat vinden jullie dat het waard is, aangezien het een 'museumstuk' is (alweer, vanuit re-enactment en militaria verzamelen en interesse in antiek is mijn motto met dit soort dingen, buy the item not the story).
The eagle flies alone!

Animalis

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door Animalis »

Als ik op de foto's af ga. Vind ik 50 euro te veel, zeker als er een barst in zit. Wellicht is dit wel te verhelpen mits de prijs er naar is.

Gebruikersavatar
Oscar Lucite
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 dec 2012 16:17
Locatie: Zoetermeer

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door Oscar Lucite »

Ik ook; als je het werkelijk mooi vindt zou ik eerst eens 20, 25 euro bieden. Je kunt desnoods nog omhoog. En dat van die jachtgeweren geloof ik niet; weet je wat die dingen wegen? De klassieke filosofie is, als je iets per se wilt hebben betaal je altijd teveel. Hou jezelf voor: 'Als de koop niet lukt dan was dit ding niet voor mij.' Geeft gemoedsrust en is goed voor de portemonnee. :wink:
Hartelijke groet van Oscar

Het is verstandiger een kaars aan te steken dan te klagen over de duisternis. Lao-Tse

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door robvoorburg »

Die wijsheid herken ik inmiddels.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Animalis schreef:Als ik op de foto's af ga. Vind ik 50 euro te veel, zeker als er een barst in zit. Wellicht is dit wel te verhelpen mits de prijs er naar is.

Aan mijn niet expert timmermans ogen te zien kan die barst met gemak gemaakt worden, maar dat doet weer af van het leven dat het heeft.
Oscar Lucite schreef:Ik ook; als je het werkelijk mooi vindt zou ik eerst eens 20, 25 euro bieden. Je kunt desnoods nog omhoog. En dat van die jachtgeweren geloof ik niet; weet je wat die dingen wegen? De klassieke filosofie is, als je iets per se wilt hebben betaal je altijd teveel. Hou jezelf voor: 'Als de koop niet lukt dan was dit ding niet voor mij.' Geeft gemoedsrust en is goed voor de portemonnee. :wink:
Ouwe jachtwapens zijn wat lichter vanwege de nog niet zo goede leger technieken. Een normaal grendel geweer voor schietsport schat ik op een kilo of zes. Een jachtwapen (modern) schat ik op vief kilo. Het verschil in gewicht is een jachtwapen moet je vanzelf sprekend de hele dag mee nemen, een schietsport wapen niet.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

robvoorburg schreef:Die wijsheid herken ik inmiddels.
Welke wijsheid bedoel je?
The eagle flies alone!

Online
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door Eliminator »

Euhm, die van Oscar er direct boven gok ik :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door Sidekickelvis »

pijpliefhebberrobin schreef:
Animalis schreef:Als ik op de foto's af ga. Vind ik 50 euro te veel, zeker als er een barst in zit. Wellicht is dit wel te verhelpen mits de prijs er naar is.

Aan mijn niet expert timmermans ogen te zien kan die barst met gemak gemaakt worden, maar dat doet weer af van het leven dat het heeft.
Oscar Lucite schreef:Ik ook; als je het werkelijk mooi vindt zou ik eerst eens 20, 25 euro bieden. Je kunt desnoods nog omhoog. En dat van die jachtgeweren geloof ik niet; weet je wat die dingen wegen? De klassieke filosofie is, als je iets per se wilt hebben betaal je altijd teveel. Hou jezelf voor: 'Als de koop niet lukt dan was dit ding niet voor mij.' Geeft gemoedsrust en is goed voor de portemonnee. :wink:
Ouwe jachtwapens zijn wat lichter vanwege de nog niet zo goede leger technieken. Een normaal grendel geweer voor schietsport schat ik op een kilo of zes. Een jachtwapen (modern) schat ik op vief kilo. Het verschil in gewicht is een jachtwapen moet je vanzelf sprekend de hele dag mee nemen, een schietsport wapen niet.

Nou..... Kennissen van mij schieten zwartkruit met jachtgeweren uit 1890 enzo en die dingen wegen meer dan mijn fiets!! Dus dat je jachtgeweren aan dat bord kan hangen denk ik ook niet... Hoewel dat waarschijnlijk eerder ligt aan de bevestiging aan de muur dan aan het bord!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door Dukdalf »

Sidekickelvis schreef:Hoewel dat waarschijnlijk eerder ligt aan de bevestiging aan de muur dan aan het bord!
Dat denk ik ook. Die nokken kunnen waarschijnlijk je fiets ook nog wel dragen met jou erop :wink: maar alles staat of valt met hoe het bord verankerd zit. Ik kan me eigenlijk geen ander doel voorstellen voor die dingen dan schietgeweren. Het vrouwenportret zou dan Diana of Artemis moeten voorstellen. Alleen die pot is al leuk, dus als jij de rest ook leuk vind zou ik zeggen: bied iets in de orde van wat hierboven voorgesteld is en als het niet lukt, jammer dan. Mijn ook niet zo heel deskundige timmermansoog zegt wel dat die barst helemaal wegkrijgen lastig wordt.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

@Sidekickelvis dan moet ik een keer met hun gaan praten.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door lestat »

Volgens mij is 20 euro al de max. Hangt er een beetje vanaf van welk hout het gemaakt is.
Museumstuk= het komt van overgrootvader en heeft altijd al in de living gehangen
Volgens overlevering= Opa vertelde dat...

Als het een echt museumstuk is dan laat je het schatten en ga je ermee naar een antiekzaak of veiling in mijn opinie.

Langs de andere kant het is zo veel waard als jij vind dat het mooi is natuurlijk.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door teunis »

Ik zou er nog geen 5 cent voor over hebben.

Ik vind het foeilelijk, het is kapot en als het al een museumstuk is, waarom hangt het daar dan niet?
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Whitesnake

Re: ongeveer waarde pijp, tabakspot, wapenrek.

Bericht door Whitesnake »

No thanks, waarde nihil voor mij.

Plaats reactie