Aanstekers & Lucifers?

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
Haddocks
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 feb 2011 17:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

Er bestaan echte pijpinserts op gas voor in de zippo, maar hier in Europa heb ik ze nog niet kunnen bestellen. Ik heb verleden week een eerste contact gelijk met de fabriekant in de Verenigde Staten. Ik ben nog altijd aan het wachten op een antwoord.

Ik ben inderdaad de Haddocks uit Maastricht. Enkele klanten vonden het leuk als ik me ook hier zou laten zien.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Ik vraag me wel eens af of u als verkoper ook pijp rookt. Mijn lokale tabaksboer rookt enkel sigaretten en geen pijp.

Haddocks
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 feb 2011 17:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

Begin maar met je te zeggen. Ik doe beiden. Ik ben sigarettenroker, maar ik ben nu ook al een tijdje bezig met pijproken. Maar ik heb nog veel te leren. Pijpen en ook de tabakken hebben iets wonderlijks en nostalgisch, dat is wat mij aanspreekt.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

:)

Misschien kan je een "draadje" maken in het introductie forum.

Welke tabak bent u mee begonnen uit de pijp?

Haddocks
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 feb 2011 17:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

Een forum is nieuw voor mij. Dus ik wil eerst even wennen en gewoon wat reacties plaatsen en antwoorden geven.

Ik ben begonnen mets Alsbo Cherry.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Bevalt het? De algemene mening hier over Alsbo is: lekker voor een keertje, maar bijna nooit een blijvertje.

Uitzondering is de black alsbo, die vinden veel mensen hier wel weer lekker.

Haddocks
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 feb 2011 17:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

Ik heb inmiddels ook andere tabakken geprobeerd, maar het is inderdaad iets om af te wisselen en niet teveel achter elkaar.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Het is weliswaar geen voorstel draadje en dus wellicht niet het juiste om deze gebruiker een warm welkom te heten,.... maar ik doe het lekker toch ! :wink:

En dat omdat ik reeds diverse malen als tevreden klant een aanschaf heb mogen doen,... dus bij deze,... Welkom !! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Dito Eliminator.
Paul: ook van mij een hartelijk welkom op dit forum. Enige van mijn pijpen komen ook bij jou vandaan en het was iedere keer een feestje als ik ze kwam ophalen.
Hans
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5205
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

Ook van mij een welkom. Ik ken Haddock's pipe shop via dit forum, en mijn eerste pijp (mijn Big Ben Bruyere Deluxe) komt dan ook van bij jou :-)

Betreft de pijpaanstekers van zippo op gas: die op gewone zippovloeistof ken ik en heb ik sinds kort in m'n eigen pijp zitten. Die kan je krijgen door even naar de Belgische distributeur van Zippo te mailen.

Verder ken ik ook de klassieke gasaanstekers voor zippo, waar de vlam dus gewoon recht naar boven uit komt.

Bestaan er dan ook zippo pijpinserts op gas, waar de vlam dus schuin of horizontaal uitkomt?

Haddocks
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 feb 2011 17:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

Ja, die bestaan ook, maar ik heb ze nog niet. Ik ben er druk mee bezig.

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Bericht door Turin »

Gisteren een Ibelo aansteker gekocht hij was 35Euro maar mocht hem voor 17 euro mee nemen om dat de lokale tabaksboer van zijn pijp rook spullen af wil.
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Bruyère
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:29
Locatie: Mechelen - België

Bericht door Bruyère »

Vandaag is mijn zippo toegekomen met de post.
Via een webshop (belgianbuyer) voor 14 euro een basismodelletje gekocht en Vinche en Koopmans gecontacteerd voor een pijpinsert dewelke dinsdag al was toegekomen. Inclusief verzending heeft dit 17,30 euro gekost, niet slecht hé :)
Naar het schijnt zijn er ook niet-pijprokers... Raar...

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Om het heilig vuur in mijn pijp te krijgen gebruik ik thuis meestal lucifers, maar buitenshuis pleeg ik wel eens heiligschennis door een simpele wegwerpaansteker te gebruiken. Uiteraard let ik wel op dat ik niet de pijp zelf in de hens zet (of mijn vingers).

Gebruikersavatar
ikpatje
Berichten: 109
Lid geworden op: 18 dec 2010 21:59
Locatie: ******* (g)Limburg(er).

Bericht door ikpatje »

massis schreef:Ook van mij een welkom. Ik ken Haddock's pipe shop via dit forum, en mijn eerste pijp (mijn Big Ben Bruyere Deluxe) komt dan ook van bij jou :-)

Betreft de pijpaanstekers van zippo op gas: die op gewone zippovloeistof ken ik en heb ik sinds kort in m'n eigen pijp zitten. Die kan je krijgen door even naar de Belgische distributeur van Zippo te mailen.

Verder ken ik ook de klassieke gasaanstekers voor zippo, waar de vlam dus gewoon recht naar boven uit komt.

Bestaan er dan ook zippo pijpinserts op gas, waar de vlam dus schuin of horizontaal uitkomt?
Ja deze bestaan dus degelijk.
Maar indien er voor en door de geinteresseerden moeilijk aan te komen is .
Neem een gewone gaszippo en boor er (voorzichtig) 2 gaten in en je hebt een omgebouwde gas-pijp-zippo.
Werkt evengoed , een originele is ook niets meer of minder buiten het extra (demonteerbaar hoedje).
Makkelijk zat dus.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5376
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Bruyère schreef:Vandaag is mijn zippo toegekomen met de post.
Via een webshop (belgianbuyer) voor 14 euro een basismodelletje gekocht en Vinche en Koopmans gecontacteerd voor een pijpinsert dewelke dinsdag al was toegekomen. Inclusief verzending heeft dit 17,30 euro gekost, niet slecht hé :)
:D
Koninklijke Eikel Des Forums.

Tillion
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 okt 2010 01:17
Locatie: Den Bosch

Bericht door Tillion »

Ik heb op een aansteker ergens gevonden die zeer interesant is, hij is niet uitmuntend voor het opsteken van een pijp maar wel heel erg mooi.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Tillion schreef:Ik heb op een aansteker ergens gevonden die zeer interesant is, hij is niet uitmuntend voor het opsteken van een pijp maar wel heel erg mooi.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Gaaf dingetje. Maar gevonden op .... wat?

Tillion
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 okt 2010 01:17
Locatie: Den Bosch

Bericht door Tillion »

Nee, ik heb het verkeerd geformuleerd denk ik.
Met gevonden bedoel ik op een rommelmarkt bij een standje met verdacht oud spul en meer. (met verdacht oud spul = antiek etc. maar ik kijk daar graag)
De oude heer achter het kraampje zei nog dat het ding het deed.
Ik vroeg niet hoe hij eraan kwam aangezien hij het voor een redelijk prijs verkocht, en ik er meteen mee vandoor ging na betaald te hebben.
Het is helemaal van brons of zo lijkt het thans. Mooie kleine korf en een goed vlammetje.
Hij is minder geschikt voor een pijp maar een wel perfect voor een sigaar aangezien hij een mooi keteltje heeft, tegen de wind.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Mooi en erg leuk dingetje... Benzine aansteker zeker???...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Tillion
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 okt 2010 01:17
Locatie: Den Bosch

Bericht door Tillion »

nope gas.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Bericht door pijpliefhebberrobin »

dit is iets wat enorm vet is om als pijproker te hebben. een aansteker van lamborghini.

http://www.schueta-stuttgart.de/shop/th ... orieid=632
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5205
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

ik vind ze eerlijk gezegd niet eens mooi... En belachelijk duur... En zover ik zie zijn het ook geen pijpaanstekers maar gewone aanstekers?

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Yep, en JetFlame... Niet echt bevordelijk voor je kostbare stukje bruyere. Je brandt er zo de gaten in met zo'n turbovlam.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Ik heb ook kortstondig zo'n jetflame geprobeerd,.. zeker GEEN aanrader !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik ga het er toch op wagen om mijn Zippo-inzetstuk (uit mijn sjag-rookperiode) te laten vervangen voor een pijprook-inzetstuk.

@Eli: gebruik je de normale Zippo-benzine of is er iets speciaals op de markt (wat ook echt werkt) ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Eliminator schreef:Ik heb ook kortstondig zo'n jetflame geprobeerd,.. zeker GEEN aanrader !
Ik vind het nochtans niet slecht hoor. Zeker voor buiten best handig.

Nu, sinds ik de pijp beter stop, heb ik steeds minder moeite om de pijp in gang te krijgen en moet ik er geen jetflame op los laten. Een lucifer of gewone aansteker komt nu wel beter van pas.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Gypscoprotheres schreef: @Eli: gebruik je de normale Zippo-benzine of is er iets speciaals op de markt (wat ook echt werkt) ?
Ik gebruik gewoon de zippo benzine, niks mis mee, tenminste ik ervaar het niet !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik proefde zelf ook geen verschil toen in Leerdam.
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ik ben een z**kerd wat geurtje en vooral wat smaak betreft, maar ik proefde wel de dampen in mijn pijp... Maar das nog steeds erg persoonlijk...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Plaats reactie