Pipes and tobaccos

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Pipes and tobaccos

Bericht door robvoorburg »

Afgelopen zondag van Martin een exemplaar gekregen met zijn verhaal erin opgenomen. (staat elders op dit forum)
Het is een Amerikaans blad over onze hobby.
Zo'n blad vind ik zeer de moeite waard van het bekijken en lezen. Wanneer ik in een boekwinkel of supermarkt ben en het oerwoud aan bladen zie, dan zou een pijprokersblad daartussen zeker niet misstaan.

Voordat ik me in het inhoudelijke ga verdiepen kijk ik het eerst snel door om het geheel te kunnen overzien.
Wat valt op. De reclames voor pijpen en tabak, normaliter lees ik geen reclames, echter hier een uitzondering op de regel.
Daarnaast valt op dat er ten opzichte van de bladen die destijds verschenen in deze uitgave voor het merendeel free-hand modellen zijn opgenomen.
In zo'n kleine 50 jaar heeft deze vorm zich ontwikkeld tot volwassenheid en lijkt het zelfs alsof ze het voortouw van de traditionele modellen hebben overgenomen.

Om de rest van de week nog wat te lezen te hebben bewaar ik de verhalen over oude tabakswinkels en dergelijke voor later.
Martin nogmaals bedankt je doet er mij een plezier mee. En bewaren om later weer eens door te kijken doe ik zeker.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Leuk om te lezen Rob. Dat doet het herstel zeker weten goed denk ik... Maar zijn er dan in Nederland niet van dit soort magazines te krijgen???? Martin, Paul misschien weet jullie hier meer van...???
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

St Patrick schreef:Leuk om te lezen Rob. Dat doet het herstel zeker weten goed denk ik... Maar zijn er dan in Nederland niet van dit soort magazines te krijgen???? Martin, Paul misschien weet jullie hier meer van...???
:B
Je kan lid worden van het magazine . 48 euro geloof ik en dan krijg je het blad 4x per jaar. http://www.pt-magazine.com/
Ik heb nog wat magazines weggegeven. Er was een plannetje om er 1 rond te laten gaan maar daarover ws later meer....
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Berusten dat herstel tijd vergt versnelt dat het proces hopelijk. Een blad krijgen over onze hobby is erg leuk, heb het dan ook weggestopt om na de ingreep te bekijken en te lezen.
Samen met een pijp en een kop koffie kan ik daar echt van genieten.

Tot 2001 lag er bij de plaatselijke tabakswinkel het blad Pipe The Worldwide pipe Smoker's Magazine. Het verscheen ieder kwartaal en ik mocht het gratis meenemen.
Twee exemplaren heb ik er nog van. Dit was de eerste keer dat ik over Poul Winslow en Bang las en dacht zulke pijpen wil ik ook roken.

Het zou mij niets verbazen wanneer het blad nog bestaat.

Inmiddels schijnt het sinds 2001 dus in Nederland niet meer toegestaan te zijn dergelijke bladen mee te geven.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Martin, thanks voor je reactie... Ik was helaas te snel weg van de meeting. De volgende keer moeten we maar eens een pijpje samen roken en ff bijkletsen... Die tamper werkt als een tierelier trouwens, helemaal top. Thanks...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

St Patrick schreef:Martin, thanks voor je reactie... Ik was helaas te snel weg van de meeting. De volgende keer moeten we maar eens een pijpje samen roken en ff bijkletsen... Die tamper werkt als een tierelier trouwens, helemaal top. Thanks...
:B
gaan we zeker doen. Trouwens.... Een "mini-meeting" kan altijd natuurlijk.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ben ik altijd voor in... Ik las ook ergens dat jij op een bijzondere plek vrijwilligers werk doet... 8) Maybe i can come and take a look at you're workshop orso... Lets keep in contact.
;B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

St Patrick schreef:Ben ik altijd voor in... Ik las ook ergens dat jij op een bijzondere plek vrijwilligers werk doet... 8) Maybe i can come and take a look at you're workshop orso... Lets keep in contact.
;B
doen we!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Pipes and tobaccos

Bericht door Huub »

robvoorburg schreef:Afgelopen zondag van Martin een exemplaar gekregen met zijn verhaal erin opgenomen. (staat elders op dit forum)
Het is een Amerikaans blad over onze hobby.
Zo'n blad vind ik zeer de moeite waard van het bekijken en lezen. Wanneer ik in een boekwinkel of supermarkt ben en het oerwoud aan bladen zie, dan zou een pijprokersblad daartussen zeker niet misstaan.

Voordat ik me in het inhoudelijke ga verdiepen kijk ik het eerst snel door om het geheel te kunnen overzien.
Wat valt op. De reclames voor pijpen en tabak, normaliter lees ik geen reclames, echter hier een uitzondering op de regel.
Daarnaast valt op dat er ten opzichte van de bladen die destijds verschenen in deze uitgave voor het merendeel free-hand modellen zijn opgenomen.
In zo'n kleine 50 jaar heeft deze vorm zich ontwikkeld tot volwassenheid en lijkt het zelfs alsof ze het voortouw van de traditionele modellen hebben overgenomen.

Om de rest van de week nog wat te lezen te hebben bewaar ik de verhalen over oude tabakswinkels en dergelijke voor later.
Martin nogmaals bedankt je doet er mij een plezier mee. En bewaren om later weer eens door te kijken doe ik zeker.
Hallo Rob,

Het is jammer dat ik nog niet zo lang lid ben van dit forum. Ik heb in juli 2010 8 jaargangen ( 32 bladen) van Pipes & Tobacco Magazine aan de eigenaar van het Pijpmuseum in Amsterdam gegeven, alsmede een groot aantal exemplaren van het Amerikaanse The Pipesmokers Ephemeris, het blad van de legendarische wijlen Tom Dunn.
Ik weet niet op je dat blad ooit gekend heb maar dat was fantastisch.

Groet,

Huub

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Pipes and tobaccos

Bericht door robvoorburg »

Nou Huub dat is voor mij, maar ook voor de nodige anderen hier een teleurstelling.
Ik neem aan dat je met het Pijpenmuseum Smokiana bedoeld? Hopelijk betaalden zij de hoogste prijs. Zij zijn zelf gewoon dat ook met hun klanten te doen.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Pipes and tobaccos

Bericht door Huub »

robvoorburg schreef:Nou Huub dat is voor mij, maar ook voor de nodige anderen hier een teleurstelling.
Ik neem aan dat je met het Pijpenmuseum Smokiana bedoeld? Hopelijk betaalden zij de hoogste prijs. Zij zijn zelf gewoon dat ook met hun klanten te doen.
Hallo Rob,

Ik bedoelde inderdaad Smokania. Nee de heer Don Duco heeft niets betaald.
Op een blikje Erinmore Flake dat ik toen kocht kreeg ik een fantastische korting van € 2.
Maar ik moet er bij vertellen dat het ook niet mijn bedoeling was de vele P & T tijdschriften en The Pipesmokers Ephemeris te verkopen.
Ik ging een kast opruimen en wilde ze kwijt om wat ruimte te maken.

Ik vind het jammer dat ik niet eerder op de hoogte was. Dan had ik je gelukkig kunnen maken.

Groet,

Huub

P.S.
Voor de TPE's worden op het internet behoorlijke bedragen geboden, maar het was mij te omslachtig om daar werk van de te maken.

Plaats reactie